Stránka 1 z 7

FILTRY, VZDUCHOVÝ: výměna vzduchového filtru

Napsal: 01.08.2007 16:18
od Shemik
Tak jsem nechal vyměnit vzduchový filtr a níže dokládám jak takový filtr může vypadat, když se na něj dlooouho nekouknete. 8)

Tímto tohoto postupu znalé prosim, zda by někdo, kdo to ví co a jak nedodal popis postupu výměny vzduchového fitru, případně kdyby jste nekdo tu výměnu teprve měli před sebou, tak ji nenafotili a nedodali do tohoto tématu také fotografie. Dík S. 8)

Napsal: 01.08.2007 21:26
od bear
masakr, si se na něj nedíval asi dlouho co :D
nedávno jsem ho taky čistil ale věděl jsem do čeho jdu pač mám sport kužel :D

FILTR

Napsal: 01.08.2007 21:26
od duduh
:D VIDĚL JSEM TOHO HODNĚ ALE TOTO JE SÍLA.TO UŽ PŘES TO NEMOHL JÍT ANI KOUSEK KYSLÍKU!

Napsal: 01.08.2007 21:26
od rfarsky
Tak tohle je tedy maxiprasárna.Sorry Shemíku.

Napsal: 01.08.2007 21:35
od simuska
bych rek ze ti spotreba klesne tak o litr a pul ;)

Napsal: 01.08.2007 22:28
od Shemik
No jo nekdo holt sbira znamky, nekdo holky a ja motylky. :lol:

Napsal: 01.08.2007 22:35
od muficek
Myslím,že teď budeš jezdit tak na půl plynu než si zase zvykneš,že to líp jede. 8O

Napsal: 01.08.2007 23:20
od Tommate
teď co jsem koupil filtr (zn. Szedziszov, certifikován do prvovýroby), tak narozdíl od toho starého tam není ten filc na tom papírovém filtru,
- myslíte že je to lepší s tím filcem nebo bez?
- a jak často měníte vzducháč, každý rok, po určitých km, při výměně oleje nebo podle potřeby?
- a jak dlouho vám vydrží?

Napsal: 02.08.2007 08:52
od Marek77
Faktem je, že kdybychom se řídili výměnným intervalem výrobce, tedy 90.000 km (nebo po 4 letech), asi bychom dopadli jako tento filtr na fotkách. On výrobec totiž netuší, že minimálně polovina území ČR jsou šachty, doly či pole s řepkou olejkou, a tudíž filtry dostávají po prdeli mnohem víc než v Němcích či BeNeLuxu. Navíc díky opotřebenému filtru velmi trpí váha!!! O zvýšení spotřeby paliva ani nemluvím (i o tři litry !!!).
Neumím si představit, že vzduchový filtr vydrží v SAGu 90.000 km (vím jak vypadá po 30.000 km, takže ještě třikrát takový provoz je impossible).

Osobně myslím, že 30.000 km je strop. Taky myslím, že bez filcu je lepší, protože se tak rychle nezasviní, ale dosud se mi dostaly do ruk pouze filtry s filcem, takže je to jasná volba.

Já měním filtr každých 30.000 km - každou druhou výměnu oleje (společně s pylovým filtrem).

Naftový filtr měním každých 60.000 km.

Jednoduché a snadno pamatovatelné........

P.S. Fakt je, že vzduchový filtr stojí nějakou tu pětibábu, ale mám dojem, že na naftě za tu dobu ušetřím víc a co bych pro mého miláčka neudělal, že?

Napsal: 02.08.2007 18:52
od vasyl
Marek77
souhlasím dělám to tež ob jednu výměnu a kabinového podle potřeby jak je špinavej tak hned ven ještě jě tady palivovy ten
taki měnise :!: :!: :!:

Napsal: 13.08.2007 02:01
od abeljozef
Shemik vies o tom ze v shemikovi mas este aj pelovy filter a aj ten asi bude treba vymenit ?


Nachadza sa pod krycim plastom stieracov.

Napsal: 13.08.2007 11:12
od Shemik
JJ Jozifku, vim, chystam se na nej, take kvuli mlzeni oken, aby v techto pripadech by mene nutne pouzivat klimu a ohrev predniho okna. Dik. 8)

Re: FILTRY, VZDUCHOVÝ: výměna vzduchového filtru

Napsal: 20.07.2008 20:10
od Peposu
:) kdyz mne nikdo nepredbehne tak vam to o weekendu nafotim a ukazu to v plne sile.

Re: FILTRY, VZDUCHOVÝ: výměna vzduchového filtru

Napsal: 26.07.2008 10:31
od Peposu
Tak a je to tu:

Tento weekend bylo hezky a tak jsem se rozhodl ze vymnenim vzduchovy filtr a udelam par fotek(omluvte horsi snimky z pohledu , ale v jednom se to spatne foti dekuji) na zadost SHEMIKA (ukazka je delana na VW Sharan I.geenrace r.v. 2/2000) :

1.otevreme auto a paskou na levem podbehu si otevreme pr.kapotu :
DSC08848.JPG
2.Najdeme si v motorovem prostoru box se vzduchovym filtrem a odpojime kontakty z vahy vzduchu (zobrazeno zelenym ctvereckem):
DSC08850+.JPG
3. odsroubujeme dva sroubky na odchozi hadici do motoru nebo sundame pojistny krouzek na odchozi hadici(vyznaceny krizkem , pojistny krouzek za vyznacenyma sroubkama) :
DSC08851.JPG
4.Vytahneme hadicku (ukazano krouzkem) kterou mame na zadni strane horniho vika vzduchoveho boxu :
DSC08853.JPG
5.Odklapneme tri pojistky pro odklopeni horniho vika vzduchoveho boxu (znazorneno sipkami) :
DSC08849.JPG
6.Viko nadzvedneme a pritahneme k sobe a vyndameho z motoroveho prostoru pryc :
DSC08854.JPG
7.Vyndame stary vzduchovy filtr :
DSC08855.JPG
8.Vezmeme si novy filtr :
DSC08856.JPG
9.Vyjmeme ho z krabice a vlozime do vzduchoveho boxu:
DSC08857.JPG
DSC08858.JPG
10.Filtr je na svem miste a uzavreme vzduchovy box vikem a zaklapneme ho tremi hacky jako mate znazorneno v kroku 5 pri sundavani vika.Pote nasadime zpet hadicku a prisroubujeme zpet dva sroubky nebo nasadime pojistny krouzek na odchozi hadici ze vzduchoveho boxu.Opticky zkontolujeme zda-li vse sedi a je umisteno tak jak ma byt a mohly by jsme se s uspechem si rict ze vymenu mame hotovou a muzeme v klidu zavrit a zaklapnout kapotu motoroveho prostoru.

Re: FILTRY, VZDUCHOVÝ: výměna vzduchového filtru

Napsal: 26.07.2008 11:41
od Shemik
Peposu, pochvala, peknes to nafotil :lol: