MOTOR, ČIDLA: chlad.kapaliny,otáček motoru a polohy kliky

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Skype
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 24.02.2006 21:02

MOTOR, ČIDLA: chlad.kapaliny,otáček motoru a polohy kliky

Příspěvek od Skype »

Nemám žádnou dokumentaci k motoru AUY (85 kW PD) takže jen tápu kde hledat.
Navíc co si budem povídat místa v motorovém prostoru je jak šafránu a nevím jak na to.
Z vrchního pohledu toho moc vidět neni.
Uvítám každou radu a pokud možno foto.
Dík Skype

Uživatelský avatar
dolcett
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 328
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od dolcett »

Kdyz se budes divat do motoroveho prostoru shora, moc toho opravdu neuvidis, zkus zvednout predek nebo lepe najet na najezdy nebo rampu, shodit plastovy spodek a hned toho uvidis vic...

Uživatelský avatar
Skype
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Skype »

Z vrchu jsem odpojil hadici od turba a rukou šmátral kolem termostatu a čidlo sem nenašel.
Na autě je mraky čidel a kabelů,problém je v tom,že nevím který je na co.
Ptát se na knižku "Jak na to" asi tady ani nemusím co ?
Tady ji v el.podobě asi nikdo nemá.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Marek77 »

Na tyto vozy neexistuje žádná taková příručka v českém jazyce !!!

Na motoru je snímač polohy kliky (v bloku válců vepředu ve směru jízdy, tedy na motoru vpravo), dále snímač polohy vačky (v rozvodech pod krytem).

Váhu jistě znáš - v hadici sání za filtrem

Umístění jiných snímačů přesně neznám, nemám tento motor a z hlavy to dohromady nedám.

Je tam ještě snímač teploty motoru (někde na malém okruhu chlazení velmi blízko hlavy válců), snímač teploty a tlaku vzduchu za intercoolerem (v trubce sání mezi IC a motorem) a možná některé další, které mi unikly.

rfarsky
Závodník
Závodník
Příspěvky: 683
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rfarsky »

Dokumentace podrobná existuje pouze v anglině,španšlštině atd,ale v češti ne.Nevím co jsi přesně scháněl kdyžtak se ještě jednou rozepiš.Jinak by sis musel sehnat ELSU tam je to vše popsané do podrobna ,ale musíš být jazykově zdatnej.

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Příspěvek od abeljozef »

Alebo VIVD workshop (APM tec). Je tam aj dokumentacia k AUY. Je lahko stiahnutelny z netu. Samozrejme ESLA je lepsia. Ten VIVID worksop je aj v cestine. Ak ti to auto nejde mal si ho na VAGu ?

Uživatelský avatar
Skype
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Skype »

Ano na VAGu auto bylo.
Jediný problém byl psaný na snímač otáček-nevěrohodný signál.
Po vymazání se už problém neobjevil.
Měnil jsem i všechny čtyři vstřiky.
Problém je v tom,že za tepla to někdy nejde nastartovat.
Stalo se mě to zrovna na dovolené :-(
Když jsem byl zrovna v cizině tak jsem si všiml,že ručička teploměru začala lítat mezi 70-90 stupnů a při jízdě do kopce dokonce jednou klesla uplně dolu.
Podle mě je to čidlem teploty vody a chci taky proměřit Halův senzor (snímač polohy kliky).
Jinak ty názvy co píšeš vůbec nevím co znamenaj takže ani nevím co a kde stahovat. :roll:

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Příspěvek od abeljozef »

VIVID workshop (alias APM TEC) je software a je to jednucha servisna databaza ktora obsahuje zakladne servisne ukony vsetkych znaciek. Da sa stiahnut ako torrent napr cez http://www.torrentportal.com" target="_blank. ELSA je elektronicka hodne detailna prirucka VW koncernu ale je urcena len predajcom. Nie je k dispozicii na beznom trhu. Da sa zohnat cez rozne zrazy. Este si stiahni ETOS alebo ETKU. Na nete ich je dost, a su to katalogy dielcov aj s nakresmi kde su a ako su montovane. Najdes ich tiez ako torretny. Este sa tieto SW daju stiahnut aj cez http://www.rapidshare.de" target="_blank ale ja tieto servre nepouzivam.

Uživatelský avatar
Skype
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Skype »

Potěš pán bůh,to je stahování na věčnost. :roll:
Nenajde se někdo kdo by mě to poslal ?
Náklady platím.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Marek77 »

Především - snímač kliky není snímač Hallův, ale snímač indukční (má pouze dva dráty).
Hallův snímač je snímač vačky (má tři dráty).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 30.03.2008 15:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Skype
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Skype »

Halův snímač:
Snímač otáček (Hallův snímač) je umístěn na skříní převodovky v místě setrvačníku. Snímač vysílá k řídící jednotce pravoúhlý signál spouštěný hranami drážky vyfrézované v setrvačníku. Tyto dva impulsy mají přesnou polohu vůči klikovému hřídeli, 60° a 6° před horní úvratí. Signál je v řídící jednotce využit k následujícím výstupním funkcím:

řízení okamžiku zážehu,
řízení počátku a délky vstřiku (otevření vstřikovacího ventilu),
řízení volnoběžných otáček,
omezení maximálních otáček.
Plnění motoru v závislosti na oc a n je pro každý motor určeno při jeho vývoji na zkušebním stavu. Získané pole dat motoru je při konstantní hustotě vzduchu jednoznačně definováno (systém alfa/n). K docílení požadovaného poměru palivo/vzduch musí být zvolen vstřikovací čas proporcionálně ke zjištěnému plnění motoru. Toto přizpůsobení je určeno datovým polem lambda se vstupními veličinami alfa a n.

Nevím jak u VW group,ale u mého předchozího auta to bylo takhle

Uživatelský avatar
Skype
Řidič
Řidič
Příspěvky: 117
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od Skype »

Marek77 píše:Hallův snímač je jistě u některých vozů snímačem klikového hřídele, ale u motorů VW diesel jsou tam snímače indukční, tedy dvoudrátové.
Už vím kde se nachází čidlo teploty.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“