MOTOR, ČIDLA: chlad.kapaliny,otáček motoru a polohy kliky
- Skype
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 24.02.2006 21:02
MOTOR, ČIDLA: chlad.kapaliny,otáček motoru a polohy kliky
Nemám žádnou dokumentaci k motoru AUY (85 kW PD) takže jen tápu kde hledat.
Navíc co si budem povídat místa v motorovém prostoru je jak šafránu a nevím jak na to.
Z vrchního pohledu toho moc vidět neni.
Uvítám každou radu a pokud možno foto.
Dík Skype
Navíc co si budem povídat místa v motorovém prostoru je jak šafránu a nevím jak na to.
Z vrchního pohledu toho moc vidět neni.
Uvítám každou radu a pokud možno foto.
Dík Skype
- Skype
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 24.02.2006 21:02
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Na tyto vozy neexistuje žádná taková příručka v českém jazyce !!!
Na motoru je snímač polohy kliky (v bloku válců vepředu ve směru jízdy, tedy na motoru vpravo), dále snímač polohy vačky (v rozvodech pod krytem).
Váhu jistě znáš - v hadici sání za filtrem
Umístění jiných snímačů přesně neznám, nemám tento motor a z hlavy to dohromady nedám.
Je tam ještě snímač teploty motoru (někde na malém okruhu chlazení velmi blízko hlavy válců), snímač teploty a tlaku vzduchu za intercoolerem (v trubce sání mezi IC a motorem) a možná některé další, které mi unikly.
Na motoru je snímač polohy kliky (v bloku válců vepředu ve směru jízdy, tedy na motoru vpravo), dále snímač polohy vačky (v rozvodech pod krytem).
Váhu jistě znáš - v hadici sání za filtrem
Umístění jiných snímačů přesně neznám, nemám tento motor a z hlavy to dohromady nedám.
Je tam ještě snímač teploty motoru (někde na malém okruhu chlazení velmi blízko hlavy válců), snímač teploty a tlaku vzduchu za intercoolerem (v trubce sání mezi IC a motorem) a možná některé další, které mi unikly.
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
- Skype
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Ano na VAGu auto bylo.
Jediný problém byl psaný na snímač otáček-nevěrohodný signál.
Po vymazání se už problém neobjevil.
Měnil jsem i všechny čtyři vstřiky.
Problém je v tom,že za tepla to někdy nejde nastartovat.
Stalo se mě to zrovna na dovolené
Když jsem byl zrovna v cizině tak jsem si všiml,že ručička teploměru začala lítat mezi 70-90 stupnů a při jízdě do kopce dokonce jednou klesla uplně dolu.
Podle mě je to čidlem teploty vody a chci taky proměřit Halův senzor (snímač polohy kliky).
Jinak ty názvy co píšeš vůbec nevím co znamenaj takže ani nevím co a kde stahovat.
Jediný problém byl psaný na snímač otáček-nevěrohodný signál.
Po vymazání se už problém neobjevil.
Měnil jsem i všechny čtyři vstřiky.
Problém je v tom,že za tepla to někdy nejde nastartovat.
Stalo se mě to zrovna na dovolené
Když jsem byl zrovna v cizině tak jsem si všiml,že ručička teploměru začala lítat mezi 70-90 stupnů a při jízdě do kopce dokonce jednou klesla uplně dolu.
Podle mě je to čidlem teploty vody a chci taky proměřit Halův senzor (snímač polohy kliky).
Jinak ty názvy co píšeš vůbec nevím co znamenaj takže ani nevím co a kde stahovat.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
VIVID workshop (alias APM TEC) je software a je to jednucha servisna databaza ktora obsahuje zakladne servisne ukony vsetkych znaciek. Da sa stiahnut ako torrent napr cez http://www.torrentportal.com" target="_blank. ELSA je elektronicka hodne detailna prirucka VW koncernu ale je urcena len predajcom. Nie je k dispozicii na beznom trhu. Da sa zohnat cez rozne zrazy. Este si stiahni ETOS alebo ETKU. Na nete ich je dost, a su to katalogy dielcov aj s nakresmi kde su a ako su montovane. Najdes ich tiez ako torretny. Este sa tieto SW daju stiahnut aj cez http://www.rapidshare.de" target="_blank ale ja tieto servre nepouzivam.
- Skype
- Řidič
- Příspěvky: 117
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Halův snímač:
Snímač otáček (Hallův snímač) je umístěn na skříní převodovky v místě setrvačníku. Snímač vysílá k řídící jednotce pravoúhlý signál spouštěný hranami drážky vyfrézované v setrvačníku. Tyto dva impulsy mají přesnou polohu vůči klikovému hřídeli, 60° a 6° před horní úvratí. Signál je v řídící jednotce využit k následujícím výstupním funkcím:
řízení okamžiku zážehu,
řízení počátku a délky vstřiku (otevření vstřikovacího ventilu),
řízení volnoběžných otáček,
omezení maximálních otáček.
Plnění motoru v závislosti na oc a n je pro každý motor určeno při jeho vývoji na zkušebním stavu. Získané pole dat motoru je při konstantní hustotě vzduchu jednoznačně definováno (systém alfa/n). K docílení požadovaného poměru palivo/vzduch musí být zvolen vstřikovací čas proporcionálně ke zjištěnému plnění motoru. Toto přizpůsobení je určeno datovým polem lambda se vstupními veličinami alfa a n.
Nevím jak u VW group,ale u mého předchozího auta to bylo takhle
Snímač otáček (Hallův snímač) je umístěn na skříní převodovky v místě setrvačníku. Snímač vysílá k řídící jednotce pravoúhlý signál spouštěný hranami drážky vyfrézované v setrvačníku. Tyto dva impulsy mají přesnou polohu vůči klikovému hřídeli, 60° a 6° před horní úvratí. Signál je v řídící jednotce využit k následujícím výstupním funkcím:
řízení okamžiku zážehu,
řízení počátku a délky vstřiku (otevření vstřikovacího ventilu),
řízení volnoběžných otáček,
omezení maximálních otáček.
Plnění motoru v závislosti na oc a n je pro každý motor určeno při jeho vývoji na zkušebním stavu. Získané pole dat motoru je při konstantní hustotě vzduchu jednoznačně definováno (systém alfa/n). K docílení požadovaného poměru palivo/vzduch musí být zvolen vstřikovací čas proporcionálně ke zjištěnému plnění motoru. Toto přizpůsobení je určeno datovým polem lambda se vstupními veličinami alfa a n.
Nevím jak u VW group,ale u mého předchozího auta to bylo takhle