BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od kubenec »

Už třeba, že je rozdíl ve velikosti destiček.

Uživatelský avatar
deguster
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 30.05.2012 15:10

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od deguster »

Tak jsem opět věřil ETCE a místo kotoučů s průměrem 268 mi přišli 294 - destičky jsou taky jiné. Dlouho jsem si s tím hrál než jsem usoudil, že to tam opravdu nenarvu. Takže upozornění pro všechny, nevěřte programům a vždy radši přeměřte. Už mě to vypeklo několikrát asi proto že mám nějakej přechodovej kousek kam se dávalo co zrovna bylo k dispozici a na nějaký vin a čísla podvozku se nebral ohled:-) Jinak není potřeba udělátko v sadě dle nákresů. Vzal jsem kousek pásoviny, koupil tvrzenej šroub a tři matky jak už taky nějaký kolega otážel s tím do prava a prasátko /pístek/ zajel bez problému sám.
Sharan II, r.v 2000,1,8T LPG

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od kubenec »

Na zadek se dávali 2 typy kotoučů a desek. ETKA je obě nabízí pod jiným číslem. A do května 2001 se dávali 268mm a od ledna 2001 294mm. Je to přelomový rok a to je problém. Ale Ty máš auto z roku 2000 a tam je to jasně 268mm. Co máš ve VIN na 10 místě "1" nebo "Y"?
Napiš ještě čísla těch co si našel v ETCE a potom nechal objednat?

Uživatelský avatar
vhml
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 19.07.2012 21:29
Bydliště: Chodsko

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od vhml »

Co obnáší kompletní zvětšení zadních brzd? Samozřejmě kotouč. Ale i brzdič, destičky, nějaký unašeč je taky jiný?
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.

http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od kubenec »

Náboj je stejný, ale rameno vypadá, že je jiné. Brzdy 268mm mají na čísle ramene index "D", 294mm ho mají bez indexu. Tudíš může být problém tam pro držák třmenu. Lanko ručky je taky jiné a to přesně o 3cm delší.

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od trepifajxl »

vhml píše:Co obnáší kompletní zvětšení zadních brzd? Samozřejmě kotouč. Ale i brzdič, destičky, nějaký unašeč je taky jiný?
Je to tu mnohokrát napsaný - komplet celý polonápravy.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od Marek77 »

Kotouče 268 mm se dávaly ve většině případů i do všech vozidel II. modelové řady, tedy až do roku 2010. Kotouče o průměru 294 mm se osazovaly pouze do vozidel s výkonem 110kW a vyšším - tedy 1,9 TDi/110kW (BTB), 2,8i VR6/150kW (AYL) a 1,8T/110kW (AWC). Nerad bych se mýlil, ale myslím, že to tak je. Všechny ostatní vozy všech benzinových i naftových kubatur měly standardně kotouče o průměru 268 mm. Výjimkou je pouze motorizace 1,9 TDi s výkonem 85kW ve čtyřkolce - ta má rovněž velké zadní kotouče.

Jinak v případě přestavby je to přesně tak, jak napsal trepifajxl. Musela by se vyměnit celá ramena náprav. Na nich jsou totiž namontované držáky třmenů a třmeny. A protože držáky třmenů jsou větší a jejich kotvicí body mají jinou rozteč šroubů, nelze je namontovat na původní polonápravy. Takže bys to musel předělat celé.

Rameno levé pro brzdy 268 mm má číslo 7M0 501 075A (pravé 7M3 501 076B), rameno pro brzdy 294 mm má číslo 7M3 501 075 (-6).


Osobně se domnívám, že až tak velký rozdíl v tom není. Je známo, že zadní brzdy se podílejí na celkovém brzdném účinku jen zlomkem (asi 12 - 15%) a slouží hlavně k udržení trakce vozidla. Spíš než větší zadní brzdy je vhodné (pokud to tedy musí být) investovat do větších brzd předních. Největší přední brzdy mají průměr 313 mm (někde se uvádí 312).

Za sebe můžu říct, že ač mám brzdy standardně 288 / 268 mm, jsem s jejich účinkem víc než spokojen. Doporučuji (v případě, že máš pocit, že to nebrzdí úplně fajn) repasovat hlavní brzdový válec na pedálu. Změna mnohdy velmi citelná - vlastní zkušenost z několika vozů. Sada gumiček stojí pár desetikorun.

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od kubenec »

Marek77 píše:Kotouče 268 mm se dávaly ve většině případů i do všech vozidel II. modelové řady, tedy až do roku 2010. Kotouče o průměru 294 mm se osazovaly pouze do vozidel s výkonem 110kW a vyšším - tedy 1,9 TDi/110kW (BTB), 2,8i VR6/150kW (AYL) a 1,8T/110kW (AWC). Nerad bych se mýlil, ale myslím, že to tak je. Všechny ostatní vozy všech benzinových i naftových kubatur měly standardně kotouče o průměru 268 mm. Výjimkou je pouze motorizace 1,9 TDi s výkonem 85kW ve čtyřkolce - ta má rovněž velké zadní kotouče.
Ale jak jsem psal, dávali se až od roku výroby 01/2001 do té doby měli taky 268mm

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od Marek77 »

To je dost možné. Ten postupný náběh výroby po přechodu na dvojkový model vždycky nějaký čas trvá.

Uživatelský avatar
deguster
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 30.05.2012 15:10

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od deguster »

Mám vyměněno, podle krabic ATE a dle ETKY nemá pravdu ani jeden. Na desátem místě mám 1, model 2001, na krabicích 294 bylo Sharan II od 5/2000, ty co jsem tam dával byly dle krabice Sharan I. V etce mám naházený všechno včetně čísla podvozku a stejně mi to hodilo chybný díl, řekl bych že byl nějaký prostoj ve výrobě, nebo toho měli moc na skladě a tak to prostě dávali a nikam se to nepsalo a mám samozřejmě 110KW, takže tahle metoda taky není stoprocentní, prostě kdo má auta z roku 2000/2001 neb si to radši přeměří než objedná! Jediný co mě těší, že na krabici s kotoučema č.2 je Made in Czech Republic.
Sharan II, r.v 2000,1,8T LPG

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od Marek77 »

Rád bych Tě upozornil, že modelová řada 2001 jsou auta, která jsou vyrobena od května předešlého roku. Takže sice můžeš mít model 2001, ale skutečné datum výroby klidně může být třeba červen 2000. A jestliže kubenec psal, že diference v kotoučích byla až od ledna roku 2001 (to je mimochodem stále modelový rok 2001), pak by to, co jsme tu oba napsali, samozřejmě souhlasilo.
Jaký údaj máš na sklech? Vsadil bych se, že jednička tam nebude, že je tam nula. Mám pravdu?

Ano, nejspíš to bylo způsobeno tím, že potřebovali zpracovat díly, které měli v zásobě na skladech, proto s osazováním větších zadních kotoučů přišli až o půl roku až rok později. Anebo možná s tím původně nepočítali, ale na základě nějakých testů a výsledků provozu prvních vozidel II.generace usoudili, že by tato inovace byla vhodná.

Jestli Etka opravdu kecá, to je druhá věc. Mně se to nestalo ještě nikdy.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 31.07.2013 07:47, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
vhml
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 224
Registrován: 19.07.2012 21:29
Bydliště: Chodsko

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od vhml »

[Tudíž to přestavět ,,nelze" stejně jako vepředu.

Nějak nutně to nepotřebuju, ale kdyby to šlo snadno tak proč ne.

Spíš mi trápí prach. Mám destičky ATE, umyju kola a do druhýho dne jsou opět zaprášené, do tejdne černé a to moc nebrzdím a spíš dobržďuju motorem.
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.

http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od kubenec »

To jsem mel Marku presne namysli. Proste auta vyrobena v obdobi 01/2001 az 05/2001 jsou velmi problemova na typovani ND. A nemela nahodou, taky prvni verze II 1.8T 15" 288mm brzdy vepredu? Z toho se da odvodit, ze kdyz ma auto 15" rafek, tak nebude mit vzadu 294mm kotouc urceny pro 16". Protoze prvni AUY meli 15" kola az od 2002 davali 300mm kotouc.

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od Marek77 »

Ano - modelová řada 2001, tedy dvojkový model do 5/2001, měla přední brzdy 288 mm (všechny benzinové i naftové motorizace s výjimkou VR6). Teprve modelový rok 2002 měl brzdy 300 mm. A je dost možné, že k té změně taky nedošlo ze dne na den a že to probíhalo tak nějak v průběhu jara 2001, podobně jako u těch zadních.

Prostě modelový rok 2001 je v těchto ohledech trochu "problémový".


Prach na discích kol od destiček je problém některých značek, ATE je jednou z nich. Každá destička práší, ale každá trochu jinak. Já bych třeba byl docela rád, kdyby mi destičky hodně prášily - to je totiž znak toho, že při použití brzd dochází k opotřebení destiček, nikoli kotoučů. Prostě práší destičky, které jsou měkké. Já mám opačný problém - destičky mi vytvářejí prach velmi málo a skoro neubývají. Za 105.000 km, co na autě jsou, ubyly asi o 5 mm, čili jsou někde zhruba v polovině životnosti. Ovšem kotouče ubyly o 2 mm na síle, což je vcelku dost. Destičky Remsa, kotouče AP.

Uživatelský avatar
deguster
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 22
Registrován: 30.05.2012 15:10

Re: BRZDY, KOTOUČE: výměna zadních kotoučů, postup

Příspěvek od deguster »

Marek77 píše:Rád bych Tě upozornil, že modelová řada 2001 jsou auta, která jsou vyrobena od května předešlého roku. Takže sice můžeš mít model 2001, ale skutečné datum výroby klidně může být třeba červen 2000. A jestliže kubenec psal, že diference v kotoučích byla až od ledna roku 2001 (to je mimochodem stále modelový rok 2001), pak by to, co jsme tu oba napsali, samozřejmě souhlasilo.
Jaký údaj máš na sklech? Vsadil bych se, že jednička tam nebude, že je tam nula. Mám pravdu?

Ano, nejspíš to bylo způsobeno tím, že potřebovali zpracovat díly, které měli v zásobě na skladech, proto s osazováním větších zadních kotoučů na VR6 a 1,8T přišli až o půl roku později. Anebo možná s tím původně nepočítali, ale na základě nějakých testů a výsledků provozu prvních vozidel II.generace usoudili, že by tato inovace byla vhodná.

Že Etka kecá, to je druhá věc. Ovšem to se stává i v jiných programech. Například já často používám AutoData a tam je takových nesmyslů, že by ses na pr**l posadil :-).

Jasne auto je z roku 2000, pravdepodobne ze zari, jen rikam na krabici Ate je to psany ze to nekam zacali davat od 5/2000 a pokud se nepletu tak ATE je original :-)
Sharan II, r.v 2000,1,8T LPG

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“