KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
- kazbic
- VWsenior
- Příspěvky: 2243
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: CHOMUTOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
ruza
V žádném případě to NESMÍ přeskakovat po dotažení.Mezi těma dvěma kolečkama je mírná vůle.To přeskakování naznačuje,že se ti buď ta vůle zvětšila,a nebo co je horší,že máš "ohoblované" jedno z koleček.Pokud Ti dobře funguje ta zajišťovací západka,kolo neupadne.Ale rozebrání Tě chlape nemine,je to jen otázka času
V žádném případě to NESMÍ přeskakovat po dotažení.Mezi těma dvěma kolečkama je mírná vůle.To přeskakování naznačuje,že se ti buď ta vůle zvětšila,a nebo co je horší,že máš "ohoblované" jedno z koleček.Pokud Ti dobře funguje ta zajišťovací západka,kolo neupadne.Ale rozebrání Tě chlape nemine,je to jen otázka času
"Kazbič"
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
"DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. "
Spolek Automobilových Gurmánů
- loser_2006
- Nový člen
- Příspěvky: 29
- Registrován: 21.10.2007 09:13
- Bydliště: Brno
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Zdar chlapi,
tak jsem mněl defekt a při výměně všechno fungovalo do chvíle, než jsem chtěl kolo zase zavěsit a vytáhnout navijákem nahoru. Jen jsem točil a naviják nezabíral, nenapínal nic. Při tom jsem jěště zkusil na druhou stranu, povolit,, a to jěště kousek pustil, ale nehoru nechtěl ani za nic.
Neříkejte mi, že ho musím celej rozdělat a ležet pod tím dva dny s mou šikovností. Určitě je nějaká lehá rada, že jo?
Díky
tak jsem mněl defekt a při výměně všechno fungovalo do chvíle, než jsem chtěl kolo zase zavěsit a vytáhnout navijákem nahoru. Jen jsem točil a naviják nezabíral, nenapínal nic. Při tom jsem jěště zkusil na druhou stranu, povolit,, a to jěště kousek pustil, ale nehoru nechtěl ani za nic.
Neříkejte mi, že ho musím celej rozdělat a ležet pod tím dva dny s mou šikovností. Určitě je nějaká lehá rada, že jo?
Díky
- Janchi999
- Jezdec
- Příspěvky: 209
- Registrován: 29.06.2009 08:14
- Bydliště: SloVWakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Ahoj. Naprazdno ti lanko navija?
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw
- Brady7
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 29.02.2008 09:34
- Bydliště: Černčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
když by někdo sháněl mám taky držák jeden.
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/11kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.
diagnostika, plaťák atd.
- OndraVyskov
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 15.02.2010 18:58
- Bydliště: Brno a okolí
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Tak jsem zkoušel sundat dnes rezervu a.... kolo povolí cca. o 5 cm a potom to začne jen přeskakovat a nic se neděje. Dotáhnout zpět to naštěstí jde. "HELMUTA, který vymyslel tento mechanismus bych pověsil za kule do průvanu.......... ."
Vyřešil jste někdo porouchaný mechanismus tím, že jste tam přidělali např. závitovou tyč a dotahuje kolo jen maticí????Nový naviják se mi nechce kupovat.
Ještě prosím o radu, jak demontovat kolo a následně ten naviják, když jsem schopen spustit kolo o max. 5 cm???
Vyřešil jste někdo porouchaný mechanismus tím, že jste tam přidělali např. závitovou tyč a dotahuje kolo jen maticí????Nový naviják se mi nechce kupovat.
Ještě prosím o radu, jak demontovat kolo a následně ten naviják, když jsem schopen spustit kolo o max. 5 cm???
Seat Alhambra BTB 110kw, r.v.2006, zatím vše origo
- Brady7
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 29.02.2008 09:34
- Bydliště: Černčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
flexou, autogenem? Né mohlo by to jít povolit přes kolo. Jsou tam 4x matky na 13 klíč
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/11kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.
diagnostika, plaťák atd.
- Janchi999
- Jezdec
- Příspěvky: 209
- Registrován: 29.06.2009 08:14
- Bydliště: SloVWakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Jasne, cez koleso by to malo ist, teda, ak je rezerva na plechovom disku s dierami... Len treba pouzit predlzovacie nadstavce z gola sady a asi aj klbovy nadstavec. Mali by tam byt dve skrutky ( teda, ak predpokladam,ze aj r.v.2006 ma rovnaky mechanizmus, ako r.v.2002 ) na imbusovy kluc, ale na cislo si nespomeniem... zeby 5? . Fakt si nespomeniem. V tvojom pripade treba ale miesto imbusoveho kluca zvolit prislusny bit z goly...
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw
- loser_2006
- Nový člen
- Příspěvky: 29
- Registrován: 21.10.2007 09:13
- Bydliště: Brno
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Ahoj,Janchi999 píše:Ahoj. Naprazdno ti lanko navija?
naprázdno to taky nenavíjí, jen takovej půl návin a pak sklouzne zpět
P.
- Janchi999
- Jezdec
- Příspěvky: 209
- Registrován: 29.06.2009 08:14
- Bydliště: SloVWakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Ahoj. Obavam sa,ze rozobratie mechanizmu ta neminie. Vyzera to tak,ze bud mas vybruseny stred na koliesku, na ktore sa navija lanko, alebo do seba nezapadaju ozubene koliesko s ozubenym valcom ( srobom ).
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw
- wilíček
- Řidič
- Příspěvky: 69
- Registrován: 22.09.2011 21:06
- Bydliště: Rakovnicko
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Tak peripetie s mechanismen na spouštění rezervy se nevyhnuly ani nám. Po koupi auta jsme samosebou zkusili sundat rezervu (promazat, zkontrolovat tlak v pneu) a sundávání /po 6-ti letém provozu/ provázely loupance, proces spouštění se zasekával, no nakonec se kolo vyndat podařilo. Při následném utahovaní rezervy chybělo do konce již cca 2cm, když se ozvalo lupnutí a kolo bylo na zemi.
Nakonec se mi podařilo sehnat jiný mechanismus (naviják), který teď přes noc máčim v oleji, aby se tam ty plastový kolečka a hejblata (správně to nazval Ondra Vyškov - pověsit Helmuta za ... do průvanu, bo takovýhle materiál použít je dílo...) nacucaly a zítra to namontuji. Snad se vše podaří.
Nakonec se mi podařilo sehnat jiný mechanismus (naviják), který teď přes noc máčim v oleji, aby se tam ty plastový kolečka a hejblata (správně to nazval Ondra Vyškov - pověsit Helmuta za ... do průvanu, bo takovýhle materiál použít je dílo...) nacucaly a zítra to namontuji. Snad se vše podaří.
VW Sharan II TDI, ASZ, 2005, šedo-modrá tmavá met.
- OndraVyskov
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 15.02.2010 18:58
- Bydliště: Brno a okolí
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Tak jsem konečně rozebral ten ám úplně zkur..ý spouštěcí mechanismus........
Mám úplně KO lanko a při rozebírání jsem nechtěně ulomil tu venkolvní spodní plastovou pacičku, která zřejmě jistí mechanismus proti povolení.
Prosba na Vás klubáci, neválí se někomu doma nefunkční spouštěcí mechanismus ze SAG II , ze kterého by mi byl ochoten prodat to lanko a spodní plastovou pacičku. Asi mě z toho jebne...
Lanko bych sehnal v železářství, ale nevím, jak tam přidělat ty koncovky......
Už mám nachystanou i alternativu v podobě 10mm závitové tyče, kterou tam navalím místo toho a bude
Raději bych ale volil originální řešení.
Děkuji za každou radu.
Mám úplně KO lanko a při rozebírání jsem nechtěně ulomil tu venkolvní spodní plastovou pacičku, která zřejmě jistí mechanismus proti povolení.
Prosba na Vás klubáci, neválí se někomu doma nefunkční spouštěcí mechanismus ze SAG II , ze kterého by mi byl ochoten prodat to lanko a spodní plastovou pacičku. Asi mě z toho jebne...
Lanko bych sehnal v železářství, ale nevím, jak tam přidělat ty koncovky......
Už mám nachystanou i alternativu v podobě 10mm závitové tyče, kterou tam navalím místo toho a bude
Raději bych ale volil originální řešení.
Děkuji za každou radu.
Seat Alhambra BTB 110kw, r.v.2006, zatím vše origo
- zzzp
- Řidič
- Příspěvky: 130
- Registrován: 29.06.2008 13:26
- Bydliště: Bratislava, SK
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Lánko jsem koupil v obchodě - železařství.[/quotmajatrabi píše:zzzp píše:otazka - da sa take lanko niekde zohnat???? (
Ako si ho ukotvil na koncoch?
Este otazka - na co presne funguje ta kotvicka? Nechapem celkom ako to ma fungovat
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Taky jsem měl lanko KO, takže jsem někde v OBI koupil stejné a kluci mi to zavařili tuším mosazí (je to lesklý a má to zlatou barvu). Jestli myslíš ten bazmek dole na konci, tak ten zajistí držák kola jakmile stáhneš klíč z matice v kufru.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 15.06.2009 17:53
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
I já jsem čerstvě po výměně zacuchaného lanka, takže nové 3mm lanko z OBI, staré koncovky odříznout, provrtat a jak píše michall buď zavařit mosazí nebo jako v mém případě, lanko protáhnout, mírně roztřepit a střídavým máčením v nějaké kyselině, co jsem měl od zámečníka, a roztaveném cínu to celé sletovat (zalít) dohromady - oba konce, poté lanko mírně promazat a dát vše dokupy...
SEAT Alhambra II 1.9 TDI 85kW (AUY)
- OndraVyskov
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 15.02.2010 18:58
- Bydliště: Brno a okolí
Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
Super, díky za tipy s lankem. Ještě jeden dotaz. Když se mi podařilo urvat tu spodní plastovou pacičku, která blokuji lanko proti odvíjení. Myslíte, že můžu jezdit i bez toho??? Nebo se bude lanko samo odvíjet, popřípadě jak to vyřešit?? Nemáte nějaký tip.
Díky
Díky
Seat Alhambra BTB 110kw, r.v.2006, zatím vše origo