KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
kazbic
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2243
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: CHOMUTOV
Kontaktovat uživatele:

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od kazbic »

ruza

V žádném případě to NESMÍ přeskakovat po dotažení.Mezi těma dvěma kolečkama je mírná vůle.To přeskakování naznačuje,že se ti buď ta vůle zvětšila,a nebo co je horší,že máš "ohoblované" jedno z koleček.Pokud Ti dobře funguje ta zajišťovací západka,kolo neupadne.Ale rozebrání Tě chlape nemine,je to jen otázka času :wink:
"Kazbič"

:ura1: "DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. " :ura1:

Spolek Automobilových Gurmánů

Uživatelský avatar
loser_2006
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 21.10.2007 09:13
Bydliště: Brno

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od loser_2006 »

Zdar chlapi,
tak jsem mněl defekt a při výměně všechno fungovalo do chvíle, než jsem chtěl kolo zase zavěsit a vytáhnout navijákem nahoru. Jen jsem točil a naviják nezabíral, nenapínal nic. Při tom jsem jěště zkusil na druhou stranu, povolit,, a to jěště kousek pustil, ale nehoru nechtěl ani za nic.

Neříkejte mi, že ho musím celej rozdělat a ležet pod tím dva dny s mou šikovností. Určitě je nějaká lehá rada, že jo? :wink:

Díky

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od Janchi999 »

Ahoj. Naprazdno ti lanko navija?
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Uživatelský avatar
Brady7
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 29.02.2008 09:34
Bydliště: Černčice
Kontaktovat uživatele:

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od Brady7 »

když by někdo sháněl mám taky držák jeden.
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/11kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.

Uživatelský avatar
OndraVyskov
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 15.02.2010 18:58
Bydliště: Brno a okolí

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od OndraVyskov »

Tak jsem zkoušel sundat dnes rezervu a.... kolo povolí cca. o 5 cm a potom to začne jen přeskakovat a nic se neděje. Dotáhnout zpět to naštěstí jde. "HELMUTA, který vymyslel tento mechanismus bych pověsil za kule do průvanu.......... :evil: :evil: ."

Vyřešil jste někdo porouchaný mechanismus tím, že jste tam přidělali např. závitovou tyč a dotahuje kolo jen maticí????Nový naviják se mi nechce kupovat.

Ještě prosím o radu, jak demontovat kolo a následně ten naviják, když jsem schopen spustit kolo o max. 5 cm???
Seat Alhambra BTB 110kw, r.v.2006, zatím vše origo

Uživatelský avatar
Brady7
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 286
Registrován: 29.02.2008 09:34
Bydliště: Černčice
Kontaktovat uživatele:

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od Brady7 »

flexou, autogenem? Né mohlo by to jít povolit přes kolo. Jsou tam 4x matky na 13 klíč
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/11kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od Janchi999 »

Jasne, cez koleso by to malo ist, teda, ak je rezerva na plechovom disku s dierami... Len treba pouzit predlzovacie nadstavce z gola sady a asi aj klbovy nadstavec. Mali by tam byt dve skrutky ( teda, ak predpokladam,ze aj r.v.2006 ma rovnaky mechanizmus, ako r.v.2002 ) na imbusovy kluc, ale na cislo si nespomeniem... zeby 5? :oops: . Fakt si nespomeniem. V tvojom pripade treba ale miesto imbusoveho kluca zvolit prislusny bit z goly... :)
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Uživatelský avatar
loser_2006
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 29
Registrován: 21.10.2007 09:13
Bydliště: Brno

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od loser_2006 »

Janchi999 píše:Ahoj. Naprazdno ti lanko navija?
Ahoj,
naprázdno to taky nenavíjí, jen takovej půl návin a pak sklouzne zpět :(
P.

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od Janchi999 »

Ahoj. Obavam sa,ze rozobratie mechanizmu ta neminie. Vyzera to tak,ze bud mas vybruseny stred na koliesku, na ktore sa navija lanko, alebo do seba nezapadaju ozubene koliesko s ozubenym valcom ( srobom ).
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Uživatelský avatar
wilíček
Řidič
Řidič
Příspěvky: 69
Registrován: 22.09.2011 21:06
Bydliště: Rakovnicko

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od wilíček »

Tak peripetie s mechanismen na spouštění rezervy se nevyhnuly ani nám. Po koupi auta jsme samosebou zkusili sundat rezervu (promazat, zkontrolovat tlak v pneu) a sundávání /po 6-ti letém provozu/ provázely loupance, proces spouštění se zasekával, no nakonec se kolo vyndat podařilo. Při následném utahovaní rezervy chybělo do konce již cca 2cm, když se ozvalo lupnutí a kolo bylo na zemi.
Nakonec se mi podařilo sehnat jiný mechanismus (naviják), který teď přes noc máčim v oleji, aby se tam ty plastový kolečka a hejblata (správně to nazval Ondra Vyškov - pověsit Helmuta za ... do průvanu, bo takovýhle materiál použít je dílo...) nacucaly a zítra to namontuji. Snad se vše podaří.
Přílohy
Pohled do skříně mechanismu s ulomeným kolečkem
Pohled do skříně mechanismu s ulomeným kolečkem
Detail ulomeného kolečka
Detail ulomeného kolečka
VW Sharan II TDI, ASZ, 2005, šedo-modrá tmavá met.

Uživatelský avatar
OndraVyskov
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 15.02.2010 18:58
Bydliště: Brno a okolí

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od OndraVyskov »

Tak jsem konečně rozebral ten ám úplně zkur..ý spouštěcí mechanismus........

Mám úplně KO lanko a při rozebírání jsem nechtěně ulomil tu venkolvní spodní plastovou pacičku, která zřejmě jistí mechanismus proti povolení.

Prosba na Vás klubáci, neválí se někomu doma nefunkční spouštěcí mechanismus ze SAG II , ze kterého by mi byl ochoten prodat to lanko a spodní plastovou pacičku. Asi mě z toho jebne...

Lanko bych sehnal v železářství, ale nevím, jak tam přidělat ty koncovky......

Už mám nachystanou i alternativu v podobě 10mm závitové tyče, kterou tam navalím místo toho a bude :evil: :evil:

Raději bych ale volil originální řešení.

Děkuji za každou radu.
Seat Alhambra BTB 110kw, r.v.2006, zatím vše origo

Uživatelský avatar
zzzp
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 29.06.2008 13:26
Bydliště: Bratislava, SK

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od zzzp »

majatrabi píše:
zzzp píše:otazka - da sa take lanko niekde zohnat???? (
Lánko jsem koupil v obchodě - železařství.[/quot
Ako si ho ukotvil na koncoch?

Este otazka - na co presne funguje ta kotvicka? Nechapem celkom ako to ma fungovat

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od michall »

Taky jsem měl lanko KO, takže jsem někde v OBI koupil stejné a kluci mi to zavařili tuším mosazí (je to lesklý a má to zlatou barvu). Jestli myslíš ten bazmek dole na konci, tak ten zajistí držák kola jakmile stáhneš klíč z matice v kufru.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

vsochy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 15.06.2009 17:53

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od vsochy »

I já jsem čerstvě po výměně zacuchaného lanka, takže nové 3mm lanko z OBI, staré koncovky odříznout, provrtat a jak píše michall buď zavařit mosazí nebo jako v mém případě, lanko protáhnout, mírně roztřepit a střídavým máčením v nějaké kyselině, co jsem měl od zámečníka, a roztaveném cínu to celé sletovat (zalít) dohromady - oba konce, poté lanko mírně promazat a dát vše dokupy...
SEAT Alhambra II 1.9 TDI 85kW (AUY)

Uživatelský avatar
OndraVyskov
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 15.02.2010 18:58
Bydliště: Brno a okolí

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Příspěvek od OndraVyskov »

Super, díky za tipy s lankem. Ještě jeden dotaz. Když se mi podařilo urvat tu spodní plastovou pacičku, která blokuji lanko proti odvíjení. Myslíte, že můžu jezdit i bez toho??? Nebo se bude lanko samo odvíjet, popřípadě jak to vyřešit?? Nemáte nějaký tip.

Díky
Seat Alhambra BTB 110kw, r.v.2006, zatím vše origo

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“