Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 147 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 03.01.2013 15:56 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4639

Bydliště:

Praha

Mno jo, není nad to se vztekat s rezervou v dešti nebo sněhu. :laugh: Při navíjení se mi osvědčilo držet lanko v mírně napnutém stavu, na cívce uvnitř pak nejsou závity podle plotu, ale pěkně poskládané.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; SEAT Alhambra II, AUY, 2000; Škoda Favorit 135LX, 1993 (už je asi v pánu) vše s trojblikem od krt.ecka; Tornado EVO - nemá blinkry, nemá trojblik :-(; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 10.01.2013 14:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.02.2009

Příspěvky:

285

Bydliště:

Třebíč/Znojmo

Jo, přesně tak. Když se to nechá na volno, tak uvnitř se to lanko může začít navíjet i mimo cívku a je problém. To soudruzi ve VW nevychytali. :negative: Nedávno se mě to stalo a měl sem velký fofry lanko vytáhnout a navynout zpět. Ještě, že se to stalo při přezouvání pneu. Stát se to někde na cestě a třeba v obleku...bych se picnul.

_________________
VW Sharan, 1,9TDI, 85kW, 2003, Business


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 10.01.2013 17:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

194

Bydliště:

Holýšov - Plzeňský kraj

tohle mně nenapadlo, když preventivně kontroluji stav rezervy, většinou při přezouvání na jaře a na podzim, vždy jsem rezervu dával zpet způsobem že ji tahám navyjákem její vahou po zemi z místa před nárazníkem a vše v pohodě, lanko je pořád naplé a jen ji pak docentruji v podlaze.

_________________
Jarda

_________________
Volkswagen Sharan I 1,9TDI/81kW 1998


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 01.04.2013 23:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.11.2009

Příspěvky:

29

Bydliště:

Trutnov

tak už jsem se také dostal k výměně kola za rezervu, rezerva mě sjela tak do půlky své cesty, takže nakonec jsem musel sundat celý zařízení abych se k rezervě dostal, potom co jsem se dočetl zde, tak to bude v lanku, protože poslední část lanka která vylezla ven nevypadala dobře, ale asi to nemá cenu jít na to silou protože by to mohlo mít horší následky viz prasklé plastové díly, nebo to zkoužek někdo nějak páčit?

_________________
Alhambra TDI PD


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 06.04.2013 17:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.12.2012

Příspěvky:

40

Bydliště:

Šluknovský výběžek

Také mi rezerva při sundavání slezla jen cca. 4cm a konec. "A co teď.........." říkal jsem si. Nedal se tam ani strčit klíč, abych celý mechanismus sundal.
Nakonec přišla na řadu pilka na železo, přizvednout kolenem kolo, rozříznout umělou hmotu přidržující kolo za středovou díru napůl (nejprve jedna a pak druhá strana tak, abych nezasáhl sředový plasts lankem), kolo na zem, sundat naviják, odvrtat nýty, komplet generálka, na soustruhu ze silonu vytočit dle rozříznutého originálu držák kola, navléknout na lanko, sestavit dohromady, vrátit na auto a dnes jede naviják tak, že mohu jak navíjet tak spouštět tak, že točím klíčem jedním prstem.
On to totiž dle DOTu na pneu rezervy nikdo nepoužil už od výroby. Nepřál bych Vám vidět ten bordel a korozi uvnitř. Takže každý rok minimálně jednou nahoru a dolu.

_________________
Ford Galaxy 1,9 TDI PD (2002)
Obrázek

_________________
Taky jeden blbec co platí "Daně" nebo jiný ženský


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 27.05.2013 21:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.09.2009

Příspěvky:

212

Bydliště:

Valašské Meziříčí

Trochu jsem vylepšil Crazyho nápad.V místě žluté čáry jsem to provrtal skrz cca 3mm vrtákem natlačil tam trn s trhacího nýtu a drží fest.


Přílohy:
P7120037.JPG
P7120037.JPG (120.65 KiB) Zobrazeno 1729 krát


_________________
VW Sharan ll 1.9 Tdi 4motion EGR Off Mazda 121 1.8D(Prodáno) Suzuki Sv 650s
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 02.06.2013 23:02 
Offline
Člen klubu

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

06.10.2011

Příspěvky:

538

Bydliště:

Ústí nad Orlicí

Ahoj všem

Tak jsem preventivně vyndal rezervu. Dolů šla dobře jen je šíleně rezatá, problém byl v tom že už nešla nahoru. Celej naviák jsem rozebral a ukázalo se že je vymletý to hliníkový kolo ve kterým se točí ten excentr. Nemá někdo z vás tohle kolo z nějakýho kde byla jiná závada?? Případně koupím jinej a tenhle nechám někomu komu by se z něj mohlo třeba jěště něco hodit :-) Mám Šarika I

Tom

_________________
diagnostika, opravy a montáž nezávislých topení eberspacher 739 464 005
opravy řídících jednotek eberspacher D3WZ D4WS D5WZ D5WS včetně variant C a benzín

Pojišťovací a finanční poradce

_________________
Ford Galaxy GHIA 2004 PD 96kw full výbava v kuži


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 23.06.2013 21:53 
Offline
Člen klubu

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

30.03.2013

Příspěvky:

11

Bydliště:

Hořovice - Cerhovice

Zdravim všechny :pleasantry:
Chci se podělit o celkem zajímavou zkušenost s mechanismem spouštění rezervy. Po opravě motoru a plánovanou cestou na dovolenou jsem zkusil vyndat a zkontrolovat rezervu. Nebylo mi vůbec jasný, jak to má fungovat, protože ten bílý plastový kroužek kolem navíjecího šestihranu pod kobercem se ani nehnul. Po násilném "přemluvení kladívkem" :baseball: jsem rezervu vyndal a celý mechanismus vyšrouboval ven. (dva asi 6 imbusy) Problém byl v tom, že rezervu nikdo nikdy nevyndaval. Ten plastovej kroužek co se mačká prochází skrz plechový kryt mechanismu a odmačkává pojistku kola (podobně jako páčka u kapoty motoru) Jenže v prostupu plechem mechanismu se nabalila rez a plastovej kroužek se v těch třech malých prostupech zarafnul a nešlo s ním hnout. Je potřeba ho nějakou trubkou a "opatrně kladivem" zatlačit, pak vyndat horní pojistnej kroužek, aby šel spodní s třema nožičkama vyndat. Prostupy propilovat jehlovým pilníčkem, namazat a vše šlape tak jak má!!! Doporučuju všem si zkontrolovat, jestli jde kroužek lehce zmačknout. Neumím si představit to dělat někde na dálnici bez vercajku a dětma v autě...

Zdar a přeju všem rezervu nikdy nemuset nevyndavat :drinks:

_________________
Servis plynových kotlů


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 26.07.2013 05:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.11.2009

Příspěvky:

365

Bydliště:

Praha

Pokud má někdo špatné ozubené silonové kolečko - je tu náhrada !

http://aukro.cz/show_item.php?item=3424594078

_________________
SAG - ideální auto na ryby

_________________
Seat Alhambra I (1999) 1,9 TDi 81kW automat bílá barva


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 23.10.2013 14:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.08.2009

Příspěvky:

5

mirahy napsal: "Neumím si představit to dělat někde na dálnici bez vercajku a dětma v autě..."

No ja ted uz jo:
- rezerva se spustila asi o 5cm, pak uz to jenom cvakalo a nic
- prvni pokus: zavolat nekoho, kdo mi doveze rezervu - neuspech
- druhy pokus: pritel na telefonu + google -> rada zkusit to silou
- tak jsem na dalnicnim parkovisti ukecal dva kamionaky v monterkach, jeden se celou svou vahou povesil pod autem za rezervu, druhej tocil nahore sem a tam a po deseti minutach byla rezerva konecne dole.

Zajimave bylo ze ta vadna pneumatika (zadni) napred zacala jenom drncat, pak uz se za mnou i pekne kourilo,
no a kdyz uz jsem jel jenom po rafku, tak to byl uz peknej kraval. Zbytek pneu pak skoncil vedle popelnice.
Nejakej sprej, jak se ted davaj misto rezervy, by mi asi moc nepomohl.
Dal uz je to nuda: nova pneumatika 2800 + navijak 4000.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 25.10.2013 10:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.03.2011

Příspěvky:

7

Bydliště:

Zlín

Zdravím všechny znalé....
Potřeboval bych radu.
Mám Sharana 2009 na orig. 17 kolech. Rezervu nemám, jen lepící sadu a kompresor.
Lze nějak vymyslet nebo koupit držák rezervy a spolu s rezervou (17 palců) ho tam dát?
Anebo jinak, co stím? Nechce se mně tahat rezrvu v autě...

_________________
VW Sharan, do provozu 2009, 2.0 TDI, 103 kW seriových


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 25.10.2013 11:15 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4639

Bydliště:

Praha

No otázka je, zda je v autě příprava na držák rezervy nebo ne. Pokud ano a je třeba jen zaslepená nějakou zátkou, dodělat ho by asi neměl být moc velký problém. Pokud ne, moc by semi vrtat do karoserie nechtělo.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; SEAT Alhambra II, AUY, 2000; Škoda Favorit 135LX, 1993 (už je asi v pánu) vše s trojblikem od krt.ecka; Tornado EVO - nemá blinkry, nemá trojblik :-(; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 25.10.2013 11:45 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.03.2011

Příspěvky:

7

Bydliště:

Zlín

...to fakt netuším.
Myslel jsem, že tu bude někdo z odborníků se stejně starým autem, který to případně už řešil..

_________________
VW Sharan, do provozu 2009, 2.0 TDI, 103 kW seriových


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 25.10.2013 12:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.06.2012

Příspěvky:

39

Bydliště:

Košice

Budem to v blízkej budúcnosti riešiť..
Základná otázka znie: máš verziu s DPF filtrom ?..

_________________
Alhambra 2.0 TDI, 2008, BRT s DPF


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba
PříspěvekNapsal: 25.10.2013 12:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.03.2011

Příspěvky:

7

Bydliště:

Zlín

ano, mám DPF filtr. Na jaře je tam měněný za 12 000 :(
EDIT: je to repas, záruka 100 000 km
Znamená to, že tam rezervu nedám?

_________________
VW Sharan, do provozu 2009, 2.0 TDI, 103 kW seriových


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 147 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group