Stránka 9 z 10

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 03.01.2013 14:56
od michall
Mno jo, není nad to se vztekat s rezervou v dešti nebo sněhu. :laugh: Při navíjení se mi osvědčilo držet lanko v mírně napnutém stavu, na cívce uvnitř pak nejsou závity podle plotu, ale pěkně poskládané.

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 10.01.2013 13:56
od 007houmr
Jo, přesně tak. Když se to nechá na volno, tak uvnitř se to lanko může začít navíjet i mimo cívku a je problém. To soudruzi ve VW nevychytali. :negative: Nedávno se mě to stalo a měl sem velký fofry lanko vytáhnout a navynout zpět. Ještě, že se to stalo při přezouvání pneu. Stát se to někde na cestě a třeba v obleku...bych se picnul.

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 10.01.2013 16:12
od jardahes
tohle mně nenapadlo, když preventivně kontroluji stav rezervy, většinou při přezouvání na jaře a na podzim, vždy jsem rezervu dával zpet způsobem že ji tahám navyjákem její vahou po zemi z místa před nárazníkem a vše v pohodě, lanko je pořád naplé a jen ji pak docentruji v podlaze.

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 01.04.2013 23:14
od Klakson
tak už jsem se také dostal k výměně kola za rezervu, rezerva mě sjela tak do půlky své cesty, takže nakonec jsem musel sundat celý zařízení abych se k rezervě dostal, potom co jsem se dočetl zde, tak to bude v lanku, protože poslední část lanka která vylezla ven nevypadala dobře, ale asi to nemá cenu jít na to silou protože by to mohlo mít horší následky viz prasklé plastové díly, nebo to zkoužek někdo nějak páčit?

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 06.04.2013 17:01
od Běloba Krycí
Také mi rezerva při sundavání slezla jen cca. 4cm a konec. "A co teď.........." říkal jsem si. Nedal se tam ani strčit klíč, abych celý mechanismus sundal.
Nakonec přišla na řadu pilka na železo, přizvednout kolenem kolo, rozříznout umělou hmotu přidržující kolo za středovou díru napůl (nejprve jedna a pak druhá strana tak, abych nezasáhl sředový plasts lankem), kolo na zem, sundat naviják, odvrtat nýty, komplet generálka, na soustruhu ze silonu vytočit dle rozříznutého originálu držák kola, navléknout na lanko, sestavit dohromady, vrátit na auto a dnes jede naviják tak, že mohu jak navíjet tak spouštět tak, že točím klíčem jedním prstem.
On to totiž dle DOTu na pneu rezervy nikdo nepoužil už od výroby. Nepřál bych Vám vidět ten bordel a korozi uvnitř. Takže každý rok minimálně jednou nahoru a dolu.

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 27.05.2013 21:55
od Rados sv
Trochu jsem vylepšil Crazyho nápad.V místě žluté čáry jsem to provrtal skrz cca 3mm vrtákem natlačil tam trn s trhacího nýtu a drží fest.

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 02.06.2013 23:02
od tomas.nemo
Ahoj všem

Tak jsem preventivně vyndal rezervu. Dolů šla dobře jen je šíleně rezatá, problém byl v tom že už nešla nahoru. Celej naviák jsem rozebral a ukázalo se že je vymletý to hliníkový kolo ve kterým se točí ten excentr. Nemá někdo z vás tohle kolo z nějakýho kde byla jiná závada?? Případně koupím jinej a tenhle nechám někomu komu by se z něj mohlo třeba jěště něco hodit :-) Mám Šarika I

Tom

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 23.06.2013 21:53
od mirahy
Zdravim všechny :pleasantry:
Chci se podělit o celkem zajímavou zkušenost s mechanismem spouštění rezervy. Po opravě motoru a plánovanou cestou na dovolenou jsem zkusil vyndat a zkontrolovat rezervu. Nebylo mi vůbec jasný, jak to má fungovat, protože ten bílý plastový kroužek kolem navíjecího šestihranu pod kobercem se ani nehnul. Po násilném "přemluvení kladívkem" :baseball: jsem rezervu vyndal a celý mechanismus vyšrouboval ven. (dva asi 6 imbusy) Problém byl v tom, že rezervu nikdo nikdy nevyndaval. Ten plastovej kroužek co se mačká prochází skrz plechový kryt mechanismu a odmačkává pojistku kola (podobně jako páčka u kapoty motoru) Jenže v prostupu plechem mechanismu se nabalila rez a plastovej kroužek se v těch třech malých prostupech zarafnul a nešlo s ním hnout. Je potřeba ho nějakou trubkou a "opatrně kladivem" zatlačit, pak vyndat horní pojistnej kroužek, aby šel spodní s třema nožičkama vyndat. Prostupy propilovat jehlovým pilníčkem, namazat a vše šlape tak jak má!!! Doporučuju všem si zkontrolovat, jestli jde kroužek lehce zmačknout. Neumím si představit to dělat někde na dálnici bez vercajku a dětma v autě...

Zdar a přeju všem rezervu nikdy nemuset nevyndavat :drinks:

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 26.07.2013 05:09
od Mikycarp
Pokud má někdo špatné ozubené silonové kolečko - je tu náhrada !

http://aukro.cz/show_item.php?item=3424594078" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 23.10.2013 14:37
od novymikes
mirahy napsal: "Neumím si představit to dělat někde na dálnici bez vercajku a dětma v autě..."

No ja ted uz jo:
- rezerva se spustila asi o 5cm, pak uz to jenom cvakalo a nic
- prvni pokus: zavolat nekoho, kdo mi doveze rezervu - neuspech
- druhy pokus: pritel na telefonu + google -> rada zkusit to silou
- tak jsem na dalnicnim parkovisti ukecal dva kamionaky v monterkach, jeden se celou svou vahou povesil pod autem za rezervu, druhej tocil nahore sem a tam a po deseti minutach byla rezerva konecne dole.

Zajimave bylo ze ta vadna pneumatika (zadni) napred zacala jenom drncat, pak uz se za mnou i pekne kourilo,
no a kdyz uz jsem jel jenom po rafku, tak to byl uz peknej kraval. Zbytek pneu pak skoncil vedle popelnice.
Nejakej sprej, jak se ted davaj misto rezervy, by mi asi moc nepomohl.
Dal uz je to nuda: nova pneumatika 2800 + navijak 4000.

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 25.10.2013 10:41
od sverdanek
Zdravím všechny znalé....
Potřeboval bych radu.
Mám Sharana 2009 na orig. 17 kolech. Rezervu nemám, jen lepící sadu a kompresor.
Lze nějak vymyslet nebo koupit držák rezervy a spolu s rezervou (17 palců) ho tam dát?
Anebo jinak, co stím? Nechce se mně tahat rezrvu v autě...

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 25.10.2013 11:15
od michall
No otázka je, zda je v autě příprava na držák rezervy nebo ne. Pokud ano a je třeba jen zaslepená nějakou zátkou, dodělat ho by asi neměl být moc velký problém. Pokud ne, moc by semi vrtat do karoserie nechtělo.

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 25.10.2013 11:45
od sverdanek
...to fakt netuším.
Myslel jsem, že tu bude někdo z odborníků se stejně starým autem, který to případně už řešil..

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 25.10.2013 12:27
od JozefKE
Budem to v blízkej budúcnosti riešiť..
Základná otázka znie: máš verziu s DPF filtrom ?..

Re: KOLA, REZERVA: spouštěcí mechanismus a údržba

Napsal: 25.10.2013 12:38
od sverdanek
ano, mám DPF filtr. Na jaře je tam měněný za 12 000 :(
EDIT: je to repas, záruka 100 000 km
Znamená to, že tam rezervu nedám?