díval jsem se do katalogu a někteří výrobci startéru např hart, valeo, hella, cevan skutečně uvádějí že je kolečko jak s 10 zuby tak i s 11 zuby
a dokonce někteří uvádějí i 9 zuby, takže by to mělo pasovat i když abych pravdu řekl mě to hlava nebere, jak je to možné, nebot něco o tom vím vyučil jsem se kdysi dávno frézařem, a tak něco o zubech vím
MOTOR, STARTÉR: nejde startér
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
neboj vyrobca alebo teda inzinier to vymyslel...
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
tomas 8870 až to uděláš dej sem vědět zdali to jde, zajímá mě to
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 19.01.2018 16:45
Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
Ahoj ve spolek, tak jsem nakonec sehnal startér z vrakáče s 10ti zuby, ale mluvil jsem s týpkem z toho vrakáče a říkal že tam jde i 11ti zubej určený pro tohle auto. Tak to asi tak opravdu je... mimochodem startér jsem namontoval, motor natočil a jel domů (od práce, kde mě auto naposledy nechalo) a najednou se rozsvítilo ABS, pak přestali jít stěrače, blinkry, motor pak začal padat do nouzáku či co, prostě nešel do otáček. A nakonec chcípl úplně. Takže mě to zas nechalo 10km od baráku asi dobíjení...hold s tim autem se nikdy nenudim
VW Sharan - 1.9 TDI 81kw, rok 1998
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
Mně se to pořád nezdá, podívej vem to logicky když tam máš origo s 10 zuby a Ty bys tam chtěl dát s 11 zuby tak jaký je rozdíl? Zákonitě při stejném modulu zubu ( tvar zubu- síla zubu a výška) tak když by tam měl přijít o jeden zub víc tak zákonitě MUSÍ být větší průměr tohoto ozubení, a v tom případě to nebude zapadat mezi zuby na setrváku- prostě se to tam nevejde nebot rozteč mezi setrvákem a startérem nemůžeš změnit.
Pak by byla jiná možnost a to je aby se zachoval průměr ozubení tak by musel být na tomto kolečku jiný modul zubů čili ten by musel být takový laicky řečeno že by byly zuby jinak tvarovaný ( slabší a jemnější) a pak by byla rozteč stejná ale při startování by byla mezi jednotlivými zuby vůle a i jinak by se to odvalovalo a za jisté po čase by se to projevilo.
Ale je nejspíš pravděpodobné že asi z výroby dejme tomu při jiném typu motoru tam dávají startér s jiným počtem zubů, ale v tomto případě bude jiná rozteč a pak kdybys tam dal místo 11 zubů 10 zubový tak při startování by byla mezi zuby vůle
Pak by byla jiná možnost a to je aby se zachoval průměr ozubení tak by musel být na tomto kolečku jiný modul zubů čili ten by musel být takový laicky řečeno že by byly zuby jinak tvarovaný ( slabší a jemnější) a pak by byla rozteč stejná ale při startování by byla mezi jednotlivými zuby vůle a i jinak by se to odvalovalo a za jisté po čase by se to projevilo.
Ale je nejspíš pravděpodobné že asi z výroby dejme tomu při jiném typu motoru tam dávají startér s jiným počtem zubů, ale v tomto případě bude jiná rozteč a pak kdybys tam dal místo 11 zubů 10 zubový tak při startování by byla mezi zuby vůle
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 19.01.2018 16:45
Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
Jo chápu co myslíš, taky mi to nejde do hlavy, tak asi proste budou ty zuby slabší a tenčí, jinak to asi prostě nejde.
Do hlav inženýru z koncernu hold nevidíme
Do hlav inženýru z koncernu hold nevidíme
VW Sharan - 1.9 TDI 81kw, rok 1998