Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 99 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 17.02.2012 20:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.01.2012

Příspěvky:

19

Dik . Taky už jsem na to přisel , a maš pravdu , volnoběžka už je vyměněná a starter jako novej. :good:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 17.02.2012 21:06 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

03.07.2010

Příspěvky:

1260

Bydliště:

Staňkovwice

To su rád. Tak ať slouží dlohá léta. Ty staré volnoběžky byly mnohem lepší a mnohem méně poruchovější. Ale co naděláme.

_________________
VW SHARAN 1.9TDi PD, 85kW, r.v.2002 NUCENÝ PRODEJ, Audi A3, 1.6, 2002


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 09.10.2012 09:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

14.03.2011

Příspěvky:

25

Bydliště:

Plzen jih brána Brd

Startér - jeho funkce, nejběžnější poruchy.
Startér (nebo také často užívaný název spouštěč) je mechanismus, který slouží k roztočení motoru na minimální otáčky, během kterých se motor nastartuje. Jde vlastně o opak alternátoru, protože spotřebovává vyrobenou elektrickou energii, kterou přemění na pohybovou energii umožňující roztočení motoru. V automobilech se používají elektrické startéry. Otáčky potřebné k nastartování motoru jsou obvykle u zážehových motorů kolem 40-150 ot/min, u vznětových motorů pak 80-200 ot/min.

Funkční startér musí mít tyto základní vlastnosti:
• Musí roztočit motor za jakýchkoliv klimatických podmínek
• Po úplném zasunutí pastorku do věnce setrvačníku musí startér dávat maximální točivý moment
• Musí být schopen vydržet zpětný zážeh motoru a musí být chráněn proti vysokým otáčkám při nevysunutí pastorku ze záběru
• Po nastartování se musí navrátit do výchozí polohy, aby byl připraven pro další starty

Princip činnosti startéru s výsuvným pastorkem
• Otočením klíčku zapalování sepne spínací skříňka proud a spínací cívka startéru (elektromagnet) je napájena proudem. Spínací cívka vtáhne dovnitř své jádro. Přitom dochází k pohybu páky - vidličky startéru, která vysouvá pastorek s volnoběžkou do záběru ozubeného věnce setrvačníku motoru.
• Po plném vysunutí pastorku do záběru dojde k mechanickému sepnutí kontaktů na elektromagnetu a dochází k roztočení jak samotného startéru, tak také celého motoru vozu. Pokud je vše v optimálním stavu, motor by měl nastartovat.
• Po dokončení startování dojde k rozpojení elektrického obvodu stratéru a pružina mezi jádrem a elektromagnetem zajistí zasunutí pastorku do výchozí polohy.

Dnes se často používá startér s výsuvným pastorkem s převodovkou. Převodovka umožní dát startéru malé rozměry a velký výkon. V tomto typu startéru je mezi rotorem startéru a pastorkem planetová převodovka.

Startování by mělo trvat maximálně 5 sekund s nejvýše pěti starty za sebou s prodlevou cca 30 vteřin. Je-li start neúspěšný, je někde pravděpodobně závada. Startér má velkou spotřebu energie a proto pozor na vybití akumulátoru. Moderní vozy by neměly být roztahovány, protože vzniká reálná hrozba poškození katalyzátoru a rozvodů motoru.

Nejběžnější poruchy startéru

Startér běží naprázdno:
• pastorek se nevysouvá nebo je vadná volnoběžka (to může být špatně identifikovatelné, volnoběžka někdy může vypadat funkčně, ale při plném zatížení se protáčí).
• vylámané zuby na věnci setrvačníku.

Startér se otáčí pomalu nebo vůbec:
• opotřebené uhlíky (nejčastější příčina)
• vadná spínací cívka
• opotřebené ložiska nebo samomazná pouzdra startéru
• špatný elektrický kontakt


Přílohy:
starter.JPG
starter.JPG [ 61.7 KiB | Zobrazeno 2428 krát ]

_________________
penzista
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 10.04.2013 22:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.05.2012

Příspěvky:

25

zdar kluci tak konecne som sa dostal aj ja k starteru uz davnejsie som chcel ale nebol cas mal som problem ze auto neslo nastartovat na brnk baterka nova predvstrek nadstaveny a po 300000km uz bolo na case vymenit uhliky tak som to rozobral a bol pravi cas uhliky boli uz skoro cele zodrane a jeden mal uz nieco viac ako 4mm a startuje jak novy :) inak uhliky alternatora som uz tiez menil o 20000km skor :D


Přílohy:
030420132063.jpg
030420132063.jpg (271.85 KiB) Zobrazeno 2250 krát


_________________
Ford Galaxy 1.9TDI 81Kw WGR .rv 1999
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 11.04.2013 11:07 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

Na fotkách ani není vidět drážku na komutátoru od uhlíků. O to jednodušeji se pak opravuje startér.

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 11.04.2013 15:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.05.2012

Příspěvky:

25

aj ja som sa cudoval ze tam nieje ale to asi preto ze uhliky su dost siroke a su 4ry tak na tu plochu sa to tak neopotrebuje vymena celkom jednoducha

_________________
Ford Galaxy 1.9TDI 81Kw WGR .rv 1999


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 13.10.2013 22:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.08.2010

Příspěvky:

43

Bydliště:

Brno

Ahoj, už asi 2 roky při teplotách pod 5st. mám horší starty. Motor chytá na drc, ale jak se ochladí, tak jako by startér neměl sílu s tím otočit. Při startu se startér pootočí a pak na cca na 1sek zastaví a pak hned naskočí motor. Nevěřili by jste jak je ta sekunda dlouhá :158: když nevíte jestli odjedete nebo ne. Když hned po tom zkusím nastartovat znovu, tak už bez problému. Přes léto je to úplně v poho. Ale začínám mít obavu aby se to letos v zimě neprojevilo zrovna když to budu nejmíň potřebovat. Čím by to mohlo být že nemá sílu? Uhlíkama asi ne co?

_________________
Galax 1,9TDI PD 85kw 2005


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 14.10.2013 03:43 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

No jestli je tam od výroby, tak uhlíkama nejspíš jo, ale může to být i kombinace uhlíků a ještě kdo ví čeho. Klidně ho vyhoď ven a rozeber, není to zas až tak složitý. Blíží se zima....

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 21.10.2013 20:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.08.2010

Příspěvky:

43

Bydliště:

Brno

Tak jsem ho nechal zrepasovat za 1500,- až zas uhodí raní mrazíky, uvidím jestli to bylo opravdu jen startérem.Kéž by :roll:

_________________
Galax 1,9TDI PD 85kw 2005


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 15.08.2014 17:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Chlapi, dá se rozebrat cívka startéru za účelem výměny silových kontaktů uvnitř? Případně jak na to?

Díky...

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 15.08.2014 22:37 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

Je to sice wopruz, ale jde to. Musíš ale mít po ruce natopenou stáložárou pájku (200 - 300Watt stačí), abys odpájel kontakt vysouvací cívky z krytu cívky. No a pak už se jen modlit, aby ten kryt nebyl příliš dobře přilepenej k plášti cívky.

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 16.08.2014 11:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Tak nakonec zásah do útrob cívky nebyl třeba. Problém byl jinde, ačkoli ne zas tak daleko:

Dlouho se potýkám s tím, že mi nechce startovat teplý motor. To ostatně nejsem sám. Startovací dávka paliva na MAX, k tomu přepínací relé pro oblbnutí snímače teploty motoru při startu - to jsou rovněž známé věci, a pořád to nebylo to pravé. K tomu před pár lety částečná repase startéru (pouzdra) a taky nic. O všem jsem tu na fóru už psal. Vyměnil jsem baterku minulý týden - moje byla po smrti. Však ani s novou 100Ah baterkou to nechtělo točit nijak ochotně - spíš nijak, než ochotně. Tak mi došla trpělivost a vyndal jsem startér s tím, že na něm musím něco najít, protože to už není normální. A našel.....


Matice na jednom z pevných kontaktů cívky (na tom, co z něho vede splétaný drát k plusovým uhlíkům) byla z nějakého důvodu jakoby opálená, ojiskřená a zcela spečená s podložkou po ní. Očko na tom silovém splétaném drátu bylo upálené na víc než polovině obvodu, prostě nebylo - tudíž jsem usoudil, že tam asi dlouhodobě řádil přechodový odpor a pěkně to hořelo.
Ta matka ani nešla odšroubovat z toho kontaktu dolů, jak to bylo spečené. Vypadalo to, jako kdybyste to vzali céóčkem. Musel jsem matku těsně podél závitu odříznout, aby povolila, pak šla dolů.

Vyměnil jsem všechna pouzdra, uhlíky, volnoběžku a hodil to do auta.

Přátelé - tak, jak mi teď startuje auto, nestartovalo nikdy za celých téměř osm let, co ho mám!!! Startovací dávku paliva jsem s naprostým klidem vrátil na původní defaultní hodnotu, vyřadil jsem i to oblbovací relé. Teplý motor mi chytá úplně stejně, jako motor studený - na čtvrtý šťouch. Prostě TA-TA-TA-TA a vrčí. Navíc rozdíl v otáčkách startéru před opravou a nyní je natolik znatelný, že to snad ani není možné.

Celá repase startéru mě vyšla na cca 700 korun a osm hodin (mojí vlastní) práce.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 16.08.2014 14:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

196

Bydliště:

SK-TO

Marek a nové uhlíky si tam naletoval?

_________________
SEAT Alhambra I. 1,9TDI AFN 81kw r.v.2000,EGR-off,


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 17.08.2014 12:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Ano.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, STARTÉR: nejde startér
PříspěvekNapsal: 11.01.2016 11:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

45

Bydliště:

Brno

Chlapi dá se vymontovat startér z vrchu,nebo je to lepší ze spodu? Přestal mě ďfungovat startér(jen v něm cvaká) na firmě,tak přemýšlím že bych ho vyhodil sám a mrknul na něj než to odnesu na repas. Na laně se mě to nechce odtahovat do servisu a roztlačovat,nebo roztahovat kvůli rozvoďáku,z toho mám trochu strach

_________________
Sharan I 1.9tdi 81kw AFN


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 99 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group