Stránka 2 z 69

Re: motor: rozvody

Napsal: 01.10.2007 15:52
od Shemik
Ja jsem po koupi Shemika, coby neznalek volal do VW kolik by stala vymena rozvodu, rekli, ze 33.500 Kc, tak mi to udelali kuci z jednoho nejmenovaneho servisu melouchem za 9.500 Kc komplet. Take mi rikali, ze by se na mem aute (AUY, 85 KW, 2001) meli rozvody delat v 90.000 az 120.000 km, ale Shemika jsem koupil se 126.000 km na tachaku a delal jsem to ve 130.000 km. 8)

Re: motor: rozvody

Napsal: 01.10.2007 17:05
od PajaS
Shemik píše:Ja jsem po koupi Shemika, coby neznalek volal do VW kolik by stala vymena rozvodu, rekli, ze 33.500 Kc, tak mi to udelali kuci z jednoho nejmenovaneho servisu melouchem za 9.500 Kc komplet. Take mi rikali, ze by se na mem aute (AUY, 85 KW, 2001) meli rozvody delat v 90.000 az 120.000 km, ale Shemika jsem koupil se 126.000 km na tachaku a delal jsem to ve 130.000 km. 8)
Pozor :!: na motoru AUY do r.v. 2003 je interval vyměny 60.000 :!: Teda do r.v. 2003 určitě a pak nevím.

Re: motor: rozvody

Napsal: 01.10.2007 18:21
od zajo
u 1Z nie je interval vymeny 90.000 km?

Re: motor: rozvody

Napsal: 01.10.2007 18:24
od patper
Jj,1Z = 90tisic :idea:

Re: motor: rozvody

Napsal: 01.10.2007 18:34
od Miran
Přesně tak každý auto jiné rozvody na šarana 2001 počítat tak kolem 9000,- komplet motor AUY

Re: motor: rozvody

Napsal: 02.10.2007 07:24
od ferlich
To Shemik: já mám motor AUY 2003 a rozvody se musí určitě měnit v 60000 km, tak nevím jestli je to u tebe jinak.

Re: motor: rozvody

Napsal: 02.10.2007 08:39
od Marek77
ferlich píše:To Shemik: já mám motor AUY 2003 a rozvody se musí určitě měnit v 60000 km, tak nevím jestli je to u tebe jinak.
Stejně je to divné - motory PD třeba v Octavii nebo Fabii mají výměnný interval 90.000 km (novější dokonce 120.000 km). V čem se tolik liší motor AUY v Sharanu od ATD či ASZ v Octavii??? Odpovím si sám - ničím. Proč tedy tak diametrální rozdíl v intervalu? Že by zatížením motoru?

Re: motor: rozvody

Napsal: 02.10.2007 09:41
od Shemik
No ja o tom vim kulovy, ten interval 90.000 km mi rekli ve VW a kdyz jsem jim (to bylo hned po koupi auta) vydesene rikal ze uz tam mam najeto pres 120.000, tak rekli, ze to jeste je jakz takz v norme, ale ze to chce udelat hned. Delali mi je tedy moji znami ve 130.000 km, ale ani do te doby s rozvodama nebyl zadny problem. Ale jak rikam, tech 90.000 je info z VW (samozrejme na moje auto). 8)

Re: motor: rozvody

Napsal: 02.10.2007 10:24
od PajaS
Chlapi, mrkněte do ofoceného manuálu na Sharana co se tu dá stáhnout v jpg obrázcích. V servisním plánu na straně 10 je v odtavci "Každých 60.000 jasně napsáno toto:
*Výměna ozubeného řemene a napínací kladky pro pohon vačkových hřídelů (Pouze vznětové motory Sharan)

Ostatní PD jsou tam psaný po 90.000. Tipuju, že zkrácení servisního intervalu je dáno hlavně větším krouťákem - které jiné auto má v základu 310Nm- větší krouťák, větší tlaky, větší rázové namáhání řemene, který žene vačkovou hřídel.

Za rozvody je to ranec, když je předepsáno 60.000 tak určitě vydrží těch 90, musí tam být dostatečná rezerva, ale proč to zkoušet? Kvůli nějakým 10 kKč riskovat zničení motoru? Soudruzi ve VW určitě vědí proč to zkrátili a řekl bych že ne proto, že si řekli "No koupili si drahý auto, tak ať solí za servis."

Re: motor: rozvody

Napsal: 02.10.2007 10:50
od Shemik
Servisni ukony dle manualu na Sharan II 8)

Rozvody-zkušenosti

Napsal: 21.11.2007 18:22
od vladas
Jaké máte zkušenosti s výměnou rozvodů-po kolika km,cena práce a materiálu, pracnost...atd.1,9 TDI PD 85 KW???

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 21.05.2008 10:53
od rowan
Ahoj, mám Sharana 1,8T z roku 2001, najeto 71tis. takže bych měl dle servisky na rozvody ještě 20tis. km čas, le když sem byl včera na servisce, tak mě technik trošku zviklal. Tvrdil, že bych si měl zjistit u VW, zda nemá na výměnu rozvodů vlil kromě najetých km i stáří řemene, že prý viděl 4-ti.letého passata a měl v 80tisících řemen pěkně zpuchřelý. Jaký je na to váš názor, měl bych to vyměnit nebo mám vydržet do 90 tisíc km dle servisky?

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 21.05.2008 11:07
od Marek77
U motorů 1,8T je výměnný interval 180.000 km. Máš tedy ještě času víc než dost.

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 21.05.2008 11:17
od Marek77
Pokud dovolíte, uvedu zde tabulku výměnných intervalů rozvodů pro motory našich vozů, ať to máme uceleně a na jedné hromadě.

Uvedené údaje platí pro vozidla VW SHARAN, SEAT ALHAMBRA a FORD GALAXY 1. a 2. generace - modelové roky 1996-2005.


Naftové motory VW:
1Z, AHU, AVG, AFN (1,9TDi - 66 a 81kW s rotačním čerpadlem BOSCH) - 90.000 km (1x řemen, 1x vodicí kladka, 1x napínací kladka)
ANU, AUY (1,9TDi PD - 66 a 85kW se systémem čerpadlo-tryska) do model. roku 2003 - 60.000 km (1x řemen, 1x napínací kladka, 1x vodicí kladka, 1x vodní čerpadlo)
ASZ, BTB (1,9TDi PD - 96 a 110kW se systémem čerpadlo-tryska) - 90.000 km (1x řemen, 1x napínací kladka, 1x vodicí kladka, 1x vodní čerpadlo)

U všech naftových motorů platí, že každých 15.000 km se provádí vizuální kontrola rozvodů a napnutí řemenu.
U motorů TDi PD, kde je u napínací kladky použit hydraulický píst
(motory ANU a AUY do roku 2003), se tento rovněž doporučuje vyměnit (z praxe víme, že jeho výměna stačí provést každou druhou výměnu rozvodů).


U motorů ANU a AUY se od model. roku 2003 (v rámci sjednocení s novějšími motory ASZ a BTB) přešlo na napínání poloautomatickou kladkou (odpadl nepraktický hydraulický píst). Tím se u všech motorů TDi PD sjednotil interval výměny rozvodů na 90.000 km.


Benzinové motory VW:
AJH, AWC (1,8T/20V - 110kW) - 180.000 km (1x řemen, 1x napínací kladka + hydraulický píst, 1x vodicí kladka, 1x vodní čerpadlo)
ADY, AKT, ATM (2,0 - 85kW) - výměnný interval není stanoven - rozvody se vyměňují podle nutnosti na základě posouzení jejich stavu mechanikem, nejdříve však po 90.000 km (1x řemen, 1x napínací kladka, 1x vodní čerpadlo, u motoru ATM navíc 1x vodicí kladka)

U všech jmenovaných benzinových motorů platí, že vizuální kontrola rozvodů a napnutí řemenu se provádí nejprve po 90.000 km a potom každých dalších 30.000 km.


Benzinové motory VW AAA, AMY, AYL (2,8 VR6 - 128 a 150kW) stejně jako motory FORD NSE, ZVSA (2,0 DOHC - 85kW) a Y5B, ESSA, ESSB (2,3/16V DOHC - 103 a 107kW) mají rozvodový mechanismus poháněný prostřednictvím článkových řetězů a napínání řetězů probíhá pomocí hydraulických prvků (tlakem oleje) - výměnný ani kontrolní interval není stanoven.

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 21.05.2008 16:19
od sid666
no,už mne taky čekají rozvody...mám najeto 179960 km ,ale nemůžu se do toho pustit,dřív než manželka porodí a bude doma... tak že,až je budu dělat,nafotím postup a hodím to na forum...jinak mám motor 1Z... :wink: