Stránka 3 z 69

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 21.05.2008 17:20
od Marek77
To sid666 (a ostatní, kdož vlastní TDi 1.generace):

Jestli ještě nemáš upravený kryt rozvodů, doporučuji dodělat. Jedná se o tu díru dole, co skrz ni prochází držák motoru. Je to z výroby uděláno tak nešťastně, že dokud se držák motoru nevyndá, nelze sundat horní kryt rozvodů. Takže úprava je jednoduchá - oválná díra se prořízne směrem dolů.

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 21.05.2008 20:48
od rowan
Marek77 píše:U motorů 1,8T je výměnný interval 180.000 km. Máš tedy ještě času víc než dost.

Jo, pokud jde o ty km tak je to jasné, mě šlo spíše o to časové hledisko, zda není také třeba řemen vyměnit po několika letech, i když nejsou na autě nalítané potřebné km...

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 21.05.2008 22:29
od Shemik
Marku, me primo ve VW rekli ze u AUY musim delat rozvody po 90.000 km. 8)

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 22.05.2008 08:06
od Marek77
Shemik píše:Marku, me primo ve VW rekli ze u AUY musim delat rozvody po 90.000 km. 8)

Ano - ovšem pouze v případě, pokud je motor AUY v kterémkoliv jiném autě - pak je výměnný interval 90.000 km. Jen u SAG je interval 60.000 km.

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 22.05.2008 08:09
od Marek77
rowan píše:
Marek77 píše:U motorů 1,8T je výměnný interval 180.000 km. Máš tedy ještě času víc než dost.

Jo, pokud jde o ty km tak je to jasné, mě šlo spíše o to časové hledisko, zda není také třeba řemen vyměnit po několika letech, i když nejsou na autě nalítané potřebné km...

Konkrétně u tohoto motoru výrobce o časovém limitu nehovoří. Nicméně osobně si myslím, že preventivní výměnou po cca sedmi letech určitě nic nezkazíš. Není možná nutné v Tvém případě měnit i kladky a vodní čerpadlo (tam jde spíš o ty kilometry), ale kšandu bych asi dal.

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 22.05.2008 15:04
od widle
rozvody mě čekají v nejbližší době, jen co dorazí hlava z generálky...pokud můžu doporučit, dlr kámoše mechanika, dejte si tam rozvodový řemen s kevlarem, cena cca o 70,- Kč vyšší....

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 22.05.2008 15:32
od rowan
Marek77 píše:
rowan píše:
Jo, pokud jde o ty km tak je to jasné, mě šlo spíše o to časové hledisko, zda není také třeba řemen vyměnit po několika letech, i když nejsou na autě nalítané potřebné km...

Konkrétně u tohoto motoru výrobce o časovém limitu nehovoří. Nicméně osobně si myslím, že preventivní výměnou po cca sedmi letech určitě nic nezkazíš. Není možná nutné v Tvém případě měnit i kladky a vodní čerpadlo (tam jde spíš o ty kilometry), ale kšandu bych asi dal.
OK, na kolik tak ta kšanda + výměna přijde?

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 22.05.2008 17:18
od Marek77
rowan píše:OK, na kolik tak ta kšanda + výměna přijde?

Hodně záleží, jakou značku řemenu koupíš a kdo to bude dělat.

Řemen počítej kolem 600 - 800 Kč (podle značky) a práce je velká neznámá. Já bych to udělal za litr, možná levněji, servis bude dražší.

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 22.05.2008 17:22
od widle
tož clubáci, pište jaké rozvodové sady jste použili, co stály a co stála práce?

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 22.05.2008 17:53
od damol27
Zdarvim

chlapi mám nabídku na koupi motoru AUY 85KW do mého galaxy,ale je bez setrváku
mám motor ATD bude mě setrvák sedět na motor AUY

díky za rady

kluk co mě ho nabítí neví jistě jestly tam bude pasovat setrvák ze 74kw ATD

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 23.05.2008 08:42
od Marek77
Copak o to, sedět pravděpodobně bude, jenže to má svá ALE:

Především je třeba si uvědomit, že ATD 74kW se do SAG vůbec neosazoval. To jen detail pro začátek.
Druhý fakt je ten, že motor ATD (pokud je z OCT nebo Fabie) má v uložení jiný sklon než motor AUY v SAG. Budeš mít patrně problémy jej uložit na silentbloky.

Nevím, zda je rozumné za každou cenu rvát do auta neschválený motor (tím spíš mi to přijde divné proto, že je méně výkonný).

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 23.05.2008 08:44
od Marek77
widle píše:tož clubáci, pište jaké rozvodové sady jste použili, co stály a co stála práce?

Dávám DAYCO, dobré zkušenosti mám s řemeny BOSCH a Contitech.

Dayco zesílený řemen (137 SHX 250 HT) pro TDi AFN stál kolem šesti set (+kladky), práce bez výdajů (dělám si sám).

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 23.05.2008 08:45
od patper
Marku,on tam ATD uz ma ... a chce dat zpet ,to co tam ma byt :wink:

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 23.05.2008 08:47
od Marek77
patper píše:Marku,on tam ATD uz ma ... a chce dat zpet ,to co tam ma byt :wink:

Ty jo - fakt neumím číst !!! :-D To jsou ty erekce na slunci..........

Pokud tam AUY už byl, problém nebude. A kdyby byl problém se setrvákem, dá se jistě dobře sehnat na fóru (buď tady nebo na dieselpoweru).

Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti

Napsal: 23.05.2008 09:43
od Shemik
Marek77 píše:
Shemik píše:Marku, me primo ve VW rekli ze u AUY musim delat rozvody po 90.000 km. 8)
Ano - ovšem pouze v případě, pokud je motor AUY v kterémkoliv jiném autě - pak je výměnný interval 90.000 km. Jen u SAG je interval 60.000 km.
No me tam rekli, ze primo na muj Sharan s AUY je interval 90.000. Je mi to uz ted jedno, jen se tomu divim. 8)