Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1018 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 68  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 24.05.2008 22:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.04.2008

Příspěvky:

534

Bydliště:

Praha

Nazdar kucí SAG,když jsem koupil žábu,měla najeto 128140km.Srdce v ní tluče 1,9TDII,81kW AFN.Rozvody jsem dělal ve 136000-ti tisících.Kluk,co spravuje SAG a sám vlastní jedničkovýho šáru mi říkal,že to bylo v normě.Dával mi tam sadu od Bosche,klíňák,kolo olejového čerpadla,1l Fridexu,2x hadicovou sponu a těsnící tmel.Včetně práce jsem platil 8.821kč vč.DPH.Nevím,jestli je to hodně nebo málo,ale na rozvodech bych nešetřil i kdyby stály třeba 20.000,-.Je to auto který mám rád a snažím se o něj dbát (cca co 14 dní mytí,luxování,leštění,atd...).Je to taky daný tím,že jezdím po stavbách a vozím v něm materiál.Zítra budu mejt,tak dám na forum pár fotek žabky i zevnitř.frog

_________________
SHARAN I 1,9TDII1998,81kW SKATER
Prodejce nových vozů SEAT


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 04.06.2008 21:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.01.2008

Příspěvky:

190

Bydliště:

Kladno

Ahoj lidi, tak mám první zkušenost s rozvodama.
Mám kamaráda, který mi vlastně pomohl rozhodnout jaké auto koupit, protože sám má Galaxy...
(ale ještě jsem ho nepřesvědčil, aby se zde přihlásil- nemá prý čas na hlouposti!!! Je to automechanik a má obchod na autodíly...)
Byl jsem dohodnutý na normální ceně, jelikož mi je blbý to po něm chtít se slevou - má 3 děti.
Dával 3x řemeny, sadu kladek + napínací kladka, čištění klima + pil filtr.
Vodní pumpu neměnil, protože se mu zdála, že svítí novotou. Asi ji měnil "helmut" jaksi nějak mimo cyklus. Večer jsem mu to dal a druhý den odpoledne to bylo OK. Cena 8tis. kč
Pokud by měl někdo zájem, je to docela spolehlivý člověk, znám ho 20 let a vidíme se každý týden.

_________________
Ford Galaxy -tm. zelená metal. 1.9 TDI 81kW. rv 00


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 05.06.2008 08:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3805

Maron:

U Tvého motoru je výhoda, že vodní čerpadlo není na rozvodech. Lze ho tedy vyměnit prakticky kdykoli "mimo cyklus" rozvodů a především výhoda je ta, že i kdyby pumpa odešla, rozvodům to nevadí a motor se nepoškodí.

Jinak cena dobrá (tolik materiálu a práce................).


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 23.06.2008 17:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.06.2008

Příspěvky:

52

Bydliště:

Praha

Ahoj,
cca před 14 dny jsem pořídil Ford galaxy rok výroby 2001 na tachometru 121000 prý nebourané.
Teď už vím, že bourané bylo a 121000 ani náhodou.
Na rámu motoru je nálepka rozvody "Febi" při 110000km v roce 2006, další výměna 190000 nebo 5let.
Jelikož auto se přehřívá při jízdě do každého kopečku, tak laboruji a hledám závadu. Podle lidí, kteří mají podobné vozy, může být závada v termostatu - vodní pumpě - těsnění pod hlavou - prasklá hlava. Ceny oprav jsou stoupající, bohužel ne lineárně.
Tak jsem na zahradě rozebral termostat a on tam žádný nebyl. Tem parchant, o to prodával to věděl. Dal jsem termostat a jal se rozebrat vodní pumpu. Jelikož mám motor 1,9 TDI AUY, je společně poháněná ozub. řemenem. Hold rozvody jsem ještě nedělal. Odkryl jsem kryty a koukám na řemen, který určitě není od "Febi". Což značí nevěřte samolepkám a nápisům, a raději se koukněte pod kryt. U těchto motorů je krásně přístupný.
Vodní pumpa byla ještě původní originál, ale již to nebyla pumpa. Plastové kolo má na hřídel cca 0,5 mm vůli. Momentálně čekám na objednanou pumpu a pro jistotu kompletní sadu rozvodů. Jakmile dorazí, dám cenu a typ k dobru. Snad bude problém jenom ta pumpa.

_________________
Multivan T5 4motion


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 23.06.2008 17:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

6628

Bydliště:

Pržno okr. Frýdek-Místek

já jsem dělal rozvody minulý týden, včetně GO hlavy.......kdyby jsi měl prasklou hlavu, jedna je u mě k mání, ale je třeba ji udělat....guferka na ventilech, sedla ventilů, zdvihátka atd.....
mě stála ta oprava vč. práce, materiálu cca 13000,- ale dělal mi to známý......

_________________
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz

_________________
vw sharan carrat 1.9 TDI vw caddy 1,9 TDI, můj zelený parťák v práci, BETA 450 RR enduro k pohledání


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 23.06.2008 19:23 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.06.2008

Příspěvky:

52

Bydliště:

Praha

Díky,
doufám, že nebude potřeba, kdyby ano rád se ozvu.

_________________
Multivan T5 4motion


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 23.06.2008 20:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3805

To komcr:

Po opravě vodního čerpadla, tedy přesněji řečeno až odstraníš přehřívání motoru, snaž se zjistit, zda motor nebude mít nadměrnou spotřebu oleje. U motorů, které se delší dobu provozují v přehřátém stavu se stává, že odejdou simeringy na stopkách ventilů (ztvrdnou teplem) a motor papá olej (i přes litr na 1000 km). Tedy pokud bys pozoroval nebývale vysokou spotřebu oleje, mohlo by to býti ono.

pozn.: Pokud je motor v solidním technickém stavu, neměl bys mezi výměnami mít potřebu doplňovat olej, nebo jen velmi symbolicky. Mně vezme motor mezi výměnami necelý půllitr (což neřeším) - mám AFN, najeto přes 200.000 km.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 23.06.2008 21:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.06.2008

Příspěvky:

52

Bydliště:

Praha

To Marek 77

Díky za radu,
pro jistotu měním i olej a filtry a tak se uvidí. Jak může být náročné případně vyměnit simering ventilů?
Díky

_________________
Multivan T5 4motion


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 23.06.2008 21:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3805

Zpravidla se mění celá sada (osm kusů), protože téměř pravděpodobně odejdou všechny naráz (a i kdyby ne, těžko bys zjišťoval, který je vadný a který ne).

Cena není nijak závratná, do dvou set se koupí sada simeringů úplně v pohodě. Horší je to s výměnou.

Dá se to udělat i na motoru složeném, tedy není nutné demontovat hlavu. Ale musíš mít přípravek na stlačení ventilových pružin (abys je mohl demontovat a zpět namontovat), přípravek na demontáž simeringu a přípravek (narážeč) na montáž nového. Pak je třeba mít vyrobenou přechodku na kompresor, kterou našroubuješ místo žhavicí svíčky - je nutné natlakovat spalovací prostor válce, u kterého právě vyměňuješ simeringy z důvodu, aby po demontáži ventilových pružin Ti nespadly ventily do motoru. Můžeš to udělat i bez natlakování, ale musíš mít zaručeno, že máš píst daného válce v horní úvrati a talíř ventilu opřeš o dno pístu.

Pro výměnu musí ven vačkový hřídel a zdvihátka, nic víc. Pak se válec č.1 natlakuje (tedy místo žhavicí svíčky se našroubuje přechodka a kompresorem se vpustí tlak (čím víc, tím lépe, klidně i 20 Bar)), následně se přípravkem zmáčknou ventilové pružiny na prvním ventilu, vyjmou zajišťovací klínky a pružiny se vyjmou i s vrchní miskou ven. Vytahovákem se demontuje starý simering a nový (namočený v oleji) se trnem nalisuje zpět na vodítko ventilu. Osadí se pružiny ventilu s miskou, zmáčknou a zajistí klínky. A tak se postupuje i u druhého ventilu prvého válce. Pak se natlakuje druhý válec a jede se dál - všech osm ventilů.
Pak se osadí zdvihátka a vačkový hřídel, načasují se rozvody a napne řemen. Usadí víko ventilů a (až na malé detaily) HOTOVO.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 23.06.2008 23:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.06.2008

Příspěvky:

52

Bydliště:

Praha

Super popis,
pevně doufám, že to nebudu muset absolvovat. Momentálně dobojuji rozvody a pak se uvidí.
každým dnem budeme rodit atak auto budu potřebovat pojízdné :D .

_________________
Multivan T5 4motion


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 29.06.2008 20:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.06.2008

Příspěvky:

52

Bydliště:

Praha

Ahoj,
tak rozvodová sada dorazila, akorát nepasuje kladka a tak musím počkat na další pokus. Vodní pumpa je namontovaná. Pumpa stála asi 1150,-, tak snad něco vydrží?

_________________
Multivan T5 4motion


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 30.06.2008 21:38 
Offline
Člen klubu

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

29.09.2007

Příspěvky:

290

Bydliště:

jablonec nad nisou

ahoj dnes jsem delal rozvody kupovano v elitu 3950 rozvodova sada plus dva klinaky za praci 2000 takze pohoda pak jeste přední kotouce ate kus 2tis plus všechny filtry takže dneska dostal šarik odměnu zhruba za 12tis

_________________
Sharan tdi afn 81kw


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 04.07.2008 12:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.06.2008

Příspěvky:

52

Bydliště:

Praha

Zdar,
tak už konečně dorazila ta pravá rozvodová sada, původně asi 3990,- ve finále 3440,-. Je od GLOBALU a řemen Powergrip, tak snad něco vydrží. Namontoval jsem, nastavil HU a kolo vaček na rysku. Pak chvilka strachu a motor jedééé. Vyměnil jsem všechny filtry i olej, takže doufám, že budu moc chvilku konečně jezdit :D . Otestoval jsem teplotu motoru a ve vedrech a drží pořád 90stupňů C. Topení topí, tak to vypadá že hlava vydržela zacházení předešlého majitele.

_________________
Multivan T5 4motion


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 04.07.2008 12:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.11.2007

Příspěvky:

602

Bydliště:

ŠUMAVWA

to komcr, doufam že jsi potech rozvodech udelal předvstřik přes VAG aby to sedelo

_________________
VW SHARAN SPECIAL chip MOTORPOWER,VW GOLF 4 TDI 4 MOTION chip MOTORPOWER VW GOLF 4 GTI TDI ORIGO ZATIM


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, ROZVODY: výměny, ceny, zkušenosti
PříspěvekNapsal: 04.07.2008 13:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.06.2008

Příspěvky:

52

Bydliště:

Praha

No, neudělal, jelikož jsem koupil tady na shopu VAG kabel, ale nejde rozeběhnout. Tak snad to bude ready a někdy na to nechám kouknout.

_________________
Multivan T5 4motion


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1018 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 68  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Tučňák a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group