Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Volnoběh Sharan 1,9 TDI AFN 81 kW
PříspěvekNapsal: 15.08.2008 22:31 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

491

Bydliště:

východní čechy

Vážení přátelé poraďte. Myslím si, že mám moc vysokou dávku paliva na volnoběh. Po nastartování mi auto smrdí jako avie a z výfuku jde nespálená nafta. Čerpadlo, trysky, filtry apod. jsou v pořádku, nastavené čerpadlo je ne horní rysku, protože to nejlépe jede a nejméně smrdí na volnoběh. Při nastavení čerpadla přesně na rysku, tak to smrdí víc a tolik to netáhne. Dá se nějak přes VAG zkontrolovat dávka a případně upravit? Ještě jsem vypozoroval, že když auto stojí zadkem nahoru, třeba na nájezdech, tak to je smrad z výfuku neuvěřitelně velký a když stojí předkem nahoru, tak není prakticky žádný. Může to mít vliv? Děkuji za rady.

_________________
Prodej a servis potřeb pro zdravotně postižené, schodišťové plošiny, schodolezy, výtahy. Poradenská činnost.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: změna startovací dávky
PříspěvekNapsal: 27.03.2013 16:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

06.10.2009

Příspěvky:

84

Zdravím Vás, i přes opravu paliv. čerpadla (sáklo), mám teplé starty na prd, dlouho předlouho to točí. Zvýšení dávky paliva nepomohlo-resp. nejde to přes VAG...asi už je čerpadlo i tak dost unavené, nevím, tomuto moc nerozumím. Prý se dá občůrat nějaké čidlo (teploty motoru) a to buď jeho mechanickým vypnutím, jen po dobu teplého startu, a nebo snad nějakým relátkem. Klidně bych si dodělal jen nějaký "čudlík" na palubku. Řešilo se to tady (určitě ano)? Nemohu najít. Díky za odkaz.Dávám autíčko do kupy, má věk, doléhaj na něj neduhy stáří, ale finančně mne to zmáhá. Ještě jednou předem díky.

_________________
Galaxy I, r.v. 1999, 1.9 TDi, 81 kW, šedo-stříbrná metal., Ghia výbava... (okres HK)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: změna startovací dávky
PříspěvekNapsal: 27.03.2013 16:36 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

29.05.2010

Příspěvky:

2458

Bydliště:

Green town at Prague

Myslím že něco takového řešil Marek77 - napiš mu SZ.

_________________
Alhambra II 1,9TDi PD
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: změna startovací dávky
PříspěvekNapsal: 27.03.2013 17:36 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

04.04.2008

Příspěvky:

956

Bydliště:

u Turnova

Joska Galaxy píše:
Zdravím Vás, i přes opravu paliv. čerpadla (sáklo), mám teplé starty na prd, dlouho předlouho to točí. .

Tak hlavně jestli taky točí dost rychle.

_________________
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

_________________
SHARAN 1.9 TDI PD 215 PS, O1 1,9 TDI 190 PS, G3 Facelift 1.9 TDI 170 PS


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: změna startovací dávky
PříspěvekNapsal: 27.03.2013 17:41 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

A jestli jsi ho dostatečně utěsnil - jestli ti nepadá nafta.

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: změna startovací dávky
PříspěvekNapsal: 27.03.2013 22:14 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

03.07.2010

Příspěvky:

1261

Bydliště:

Staňkovwice

trepifajxl píše:
Joska Galaxy píše:
Zdravím Vás, i přes opravu paliv. čerpadla (sáklo), mám teplé starty na prd, dlouho předlouho to točí. .

Tak hlavně jestli taky točí dost rychle.

Má pravdu, předsedo!!!
Většina těchto problémů je způsobena startérem (je unavený a nedosahuje potřebných otáček). Nechat zrepasovat a potom špekulovat dál.

_________________
VW SHARAN 1.9TDi PD, 85kW, r.v.2002 NUCENÝ PRODEJ, Audi A3, 1.6, 2002


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: změna startovací dávky
PříspěvekNapsal: 28.03.2013 10:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

06.10.2009

Příspěvky:

84

Startér bude OK. Čerpadlo jsem nechal repasovat, sám bych to nesvedl. Faktem je, že ihned po opravě to startovalo pár dnů docela přijatelně. Za studena vždy OK, za tepla to šlo...ale po pár dnech se teplé starty vrátily do stejného stavu, jako před opravou čerpadla...tak nevím. Jsem z toho blázen...

_________________
Galaxy I, r.v. 1999, 1.9 TDi, 81 kW, šedo-stříbrná metal., Ghia výbava... (okres HK)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: změna startovací dávky
PříspěvekNapsal: 01.12.2013 15:32 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Je především třeba rozlišovat pojmy Startovací dávka paliva a Volnoběžná dávka paliva. Vím, že někteří lidé s tím mají problém - buď se domnívají, že se to totéž, nebo to pletou.

Startovací dávka paliva je množství nafty, které je do válců vstřikováno pouze v okamžiku startování motoru. V některých případech, když motory TDi startují hůře zatepla, může zvýšení startovací dávky pomoci.
Nastavení (změna) je tu popsané, ale připomenu: Spojit se s jednotkou motoru 01 - Zadat Login 11 a do políčka vložit kód 12233 (potvrdit). Poté Přizpůsobení 10 a v něm kanál 05. Přednastavenou hodnotu 32768 zvýšit. Maximální hodnota je 33268. Můžete si s tím hrát, jak chcete - buď přidávat postupně (třeba po stovce) a zkoušet zlepšení startu, nebo rovnou nastavit maximální hodnotu. To je na každém jednotlivci.

Volnoběžná dávka paliva je množství nafty, které je vstřikované do motoru při chodu na volnoběh. Od tohoto množství se potom úměrně odvíjí i množství nafty ve vyšších otáčkách. Změna nastavení se provádí posunutím vrchního dílu vstřikovacího čerpadla (nikoli víka, ale vrchního dílu s nastavovačem, čili toho dílu pod víkem), jemné doladění lze provést VAGem - podobně jako u dávky startovací. Ale pravdou je, že za normálních okolností by nemělo být potřeba do nastavení volnoběžné dávky paliva zasahovat.
VAGem se volnoběžná dávka paliva dá korigovat jen nepatrně, asi v rozmezí 3 mg. Postup je prakticky stejný jako u nastavování startovací dávky, jen v Přizpůsobení 10 musíte měnit kanál 01 (nikoli 05). A pozor!!! - nastavení se mění opačně, čili pokud původní hodnotu 32768 zvýšíte, volnoběžná dávka paliva se sníží (a naopak).

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group