KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od vilik »

johnyM128 píše:....
3. vykon na lpg vyssi ako na benzine /ine oktanove čislo bla bla/
...
http://www.ekolist.cz/zprava.shtml?x=155997" onclick="window.open(this.href);return false; je to dlouhé, takže výňatek: Nevýhodou při provozu na LPG je cca 10 % snížení výkonu motoru (7 - 15 % podle různých autorů pro různé motory). Vyplývá to z horší objemové účinnosti při plnění motoru plynným palivem.


http://www.autanaplyn.cz/faq/" onclick="window.open(this.href);return false; : Neztratí auto výkon?
Udává se , že vozidlo ztratí cca 5% výkonu motoru, ale v běžném provozu jej nezaznamenáte.


Takže řekl bych, že tvůj vyšší výkon motoru na LPG bude prachobyčejné placebo. Ale třeba se pletou. Já nevím. :wink:
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

johnyM128
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 22.02.2010 10:23
Bydliště: Banská Bystrica, SR

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od johnyM128 »

:D suhlasim s Tebou :D
ako ono to bude tým, že skôr si motor zvykol na plyn... ako vazne to ide horšie na benzin... a to som tvrdy realista....
:D :D :D

miras004
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 21.02.2010 21:55

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od miras004 »

do tohodle auta-SAG,se snad ani jinej motor nehodí,aviděl jsem taky už Galaxe na LPG,a ten měl nadrž až zaposledníma sedadlama vzadu,ajak tam dával přes ten 60ti litrovej čípek bágly když jsme jeli z hor, no porod, ato ja čas od času vezu něco těžšího a tahat to tam,,,,, No nevím

Uživatelský avatar
Waclav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Waclav »

No zdravím
a to : Pavel Alhambra, popiš tedy trochu víc své zkušenosti : " KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba "
a doplň nám pro informaci motor a typ LPG :wink:
W

johnyM128
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 22.02.2010 10:23
Bydliště: Banská Bystrica, SR

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od johnyM128 »

Marek77 píše:
pavel alhambra píše:A proc ne naftu?no nafta se prece leje do traktoru a ne do auta :lol:
Asi jsi nikdy s TDi motorem v Alhambře nejel, viď? :wink:.





Z hlediska LPG a případného snížení výkonu je to malinko jinak. Především je potřeba rozlišovat způsob plnění LPG do motoru. Existují dva základní způsoby (už jsem tu o nich několikrát psal), a sice buď centrální plnění plynu nad škrticí klapku sání (pracuje na principu jednobodového vstřikování) a nebo modernější nepřímé vstřikování MPi. Obě alternativy jsou použitelné pro jakýkoli motor. Tedy není pravda, že pokud má motor vstřikování benzinu MPi, musí mít i LPG vstřikování vícebodové - to je nesmysl.

Pokud mám motor s MPi vstřikováním benzinu a zástavba LPG je rovněž vícebodová stříkačka, ztráta výkonu motoru při provozu na plyn je skutečně zanedbatelná a je téměř k nerozeznání od výkonu na benzin. Nikdy ale není možné, aby výkon na plyn byl vyšší než na benzin, to je skutečně pouze placebo efekt.
Pokud mám motor s MPi vstřikováním benzinu a zástavba LPG je centrální plnění nad klapku, ztráta výkonu motoru při provozu na plyn je citelná (zmiňovaných cca 10%), a to především při vyšších rychlostech, větším zatížení vozu nebo jízdě s boxem či přívěsem.
Je to málo pravděpodobné, ale může nastat i situace, kdy motor má jednobodové centrální vstřikování benzinu (nějaký starší vůz), ale LPG systém je vícebodová stříkačka (viděl jsem to v praxi jen jednou, a to u Opelu Astra F 1,6i). Potom se může stát, že motor při provozu na plyn má vyšší výkon než na benzin a spotřebu srovnatelnou. To je dáno skutečností, že MPi plnění plynu je efektivnější a účinnější než jednobodové plnění benzinu. V tomto případě jedině se může stát, že na plyn pojede auto lépe než na benzin.

v prvom rade, ja proti TDI nič nemám... ale kedže u nás býva sranda zima tak....
výdaje ktoré nikto nespomínal:
1. tankovat len drahšiu naj shell naftu /aby nemrzla/
2. platit za prípravky proti mrznutiu nafty
3. pravidelná výmena velmi výkonnej a tým aj drahej baterky..

a nech nikto netrepe že pri -25 benzín a diesel naštartujú rovnako... benzín ma problém nieto ešte diesel... malé dieta vie že nafta tuhne... nehovoriac otom že tdi má väčšiu kompresiu ako benzín a preto motor kladie vacsí odpor ako benzín a tým je bateerka viac namáhaná... kazdý nech si pozrie odborné články o kolko % klesne kapacita baterie pri urcitej teplote...
tento rok vymenilo vecsina mojich známich čo majú tdi batérie /btw aj ja som menil, ale baterka mala pomaly 8 rokov..../, lebo viac dní boli brutálne mrazy a proste baterky poodchádzali...

čo sa toho výkonu týka, nemám priamy vstrek lpg...
subjektívne:
1. benzín ide trošku ľahšie do otáčok
2. maximálka je približne rovnaká
3. plyn je podstatne blbu vzdornejší /pri rozbiehaní treba viac pridávat benzínu ako lpg/
4. auto je väčšinou plné.... a rozdiel som si všimol v tom že pri lpg má motor relatívne vyšší ťah...

LPG veľmi ale veľmi pomôže športový vzduchový filter.... teda pri mojom podtlakovom systéme /to je to plnenie nad klapkou/, veľmi pomôže vyhodit mixér a nahradiť ho len hadičkou... ale za žiadnych okolností nesmie byť náporové sanie :D

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

johnyM128 píše:..... nemám priamy vstrek lpg...
To tu nemá nikdo - přímý vstřik LPG totiž neexistuje :wink:.



johnyM128 píše: nech nikto netrepe že pri -25 benzín a diesel naštartujú rovnako...
Nee, to určitě ne. Naftový motor startuje lépe než benzinový.






ad 1) Tankuju naftu Tank-ONO - nejlevnější nafta v republice, mnohými lidmi zatracovaná jako nejhorší shit - nikdy v životě (za 80.000 km provozu) se nestalo, abych i v mrazech pod -20°C nenastartoval napoprvé (letos tu bylo i -26°C a napoprvé!!!). Rád bych ještě dodal, že neodkaluji naftový filtr, přestože by se to mělo dělat. Není k tomu totiž důvod.

ad 2) Do nafty jsem nikdy nic nepřidával - žádné přípravky, nic. Prostě tankuju a jedu

ad 3) Baterka 100Ah stojí 2500 Kč a vydrží stejně dlouho jako u benzinového motoru

SAG s naftovým motorem topí naprosto stejně rychle a stejně dobře jako benzinový motor - je totiž seriově vybaven bufíkem, který výkonem až 5kW ohřívá vodu. Je třeba, aby sis přečet víc článků o našich vozech, víc se dozvíš :wink:.

Asi o TDi motorech v SAG opravdu moc nevíš, viď ? :wink: Jsi pln předsudků, mýtů a nepravd. Proto jezdíš na plyn ;-).

Devět z deseti SAGů jsou nafťáky. Opravdu si myslíš, že kdyby TDi motory byly takové krámy, jak tu píšeš, že by byly tak drtivě oblíbené??? :-D
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 24.02.2010 09:58, celkem upraveno 3 x.

johnyM128
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 22.02.2010 10:23
Bydliště: Banská Bystrica, SR

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od johnyM128 »

Marek77 píše:
johnyM128 píše:..... nemám priamy vstrek lpg...
To tu nemá nikdo - přímý vstřik LPG totiž neexistuje :wink:.



johnyM128 píše: nech nikto netrepe že pri -25 benzín a diesel naštartujú rovnako...
Nee, to určitě ne. Naftový motor startuje lépe než benzinový.






ad 1) Tankuju naftu Tank-ONO - nejlevnější nafta v republice, mnohými lidmi zatracovaná jako nejhorší shit - nikdy v životě (za 80.000 km provozu) se nestalo, abych i v mrazech pod -20°C nenastartoval napoprvé (letos tu bylo i -26°C a napoprvé!!!). Rád bych ještě dodal, že neodkaluji naftový filtr, přestože by se to mělo dělat. Není k tomu totiž důvod.

ad 2) Do nafty jsem nikdy nic nepřidával - žádné přípravky, nic. Prostě tankuju a jedu

ad 3) Baterka 100Ah stojí 2500 Kč a vydrží stejně dlouho jako u benzinového motoru

SAG s naftovým motorem topí naprosto stejně rychle a stejně dobře jako benzinový motor - je totiž seriově vybaven bufíkem, který výkonem až 5kW ohřívá vodu. Je třeba, aby sis přečet víc článků o našich vozech, víc se dozvíš :wink:.

Asi o TDi motorech v SAG opravdu moc nevíš, viď ? :wink: Jsi pln předsudků, mýtů a nepravd. Proto jezdíš na plyn ;-).

Devět z deseti SAGů jsou nafťáky. Opravdu si myslíš, že kdyby TDi motory byly takové krámy, jak tu píšeš, že by byly tak drtivě oblíbené??? :-D
Pozri, ak si myslíš, že ked nevlastním SAG, tak sa v nom nevyznám... sorry ale to je ale kravina..... vazne
Vecsina je preto TDI lebo pre beznych ludi je viac prijatelne mat nieco s cím je pokoj ako sa prplit s lpg... btw aj preto ze lpg nieje od prvovýroby... takze neporovnávaj neporovnatelné...

urázky typu nevyznás sa nepoznás si nechaj pre seba... robím diagnostiku lpg, čoto otom asi viem... sry za blby výraz, myslel som priame vstrekovanie pomocou vstrekovacov ale do sacieho potrubia... hadam kazdy vie si to domyslí že asi nenavrtam dalsiu dieru do valca aby tam bol priamy vstrek lpg... však??!!!???

Zamysli sa aký štartér ma napr benzínový motor a dieslový... zamysli sa nad odporom voči štartéru /rozumej silu ktorú musí využiť na pretočenie motora/... no a aj nad tým pri akej teplote má aká batéria úbytok... resp na TDI sú väčšie baterky, tj aj drahšie....

Neviem ako ty, ale na sídlisku kde bývam vidím kto naštartuje a kto nie.... a sú to hlavne:
staré autá /škodovka, favorit/ no a tdička...

Nič proti tdi nemám, kamarát kupoval gofla a odporučil som mu tdi... kopec kamošov má tdi čo ich aj upravujú na úrovni /1,9 tdi po úprave cez 200koní..../

Ešte raz to zhrniem:

1. kedze jazdím po meste krátke trasy, žiadne tdi nemá takú spotrebu /prepočet na cenu/ ako lpg... ak lpg mi žere 11L, tdi by muselo 5,5 čo je pri krátkych trasách a studenom motore nereálne...
2. ak už kúpi niekto auto s lpg /tj nedáva ho a neplatí dodatočne/ je to maximálne úsporné
3. tdi má lepšiu spotrebu /preočet na cenu/ pri dlhých trasách...
4. moje náklady do lpg za rok boli možno až 10€ za nastavenie... sviečky ak sa kúpia vhodné /naj iridiové, alebo strieborné a jednokontakty/ vydrzia požehane dlho
5. výkon - to v tých linkoch bolo síce pekné ale nie reálne... a nieje to placebo efekt, ked niekoho predbieham vidím či ťahá alebo nie :D okrem toho mám to otestované pri jazde do kopca - prudké a dlhé a rovné stúpanie dá sa tam ísť cca 120kmh... tam hned vidno aký ťah má motor :D
Naposledy upravil(a) johnyM128 dne 24.02.2010 13:07, celkem upraveno 1 x.

johnyM128
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 22.02.2010 10:23
Bydliště: Banská Bystrica, SR

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od johnyM128 »

Ešte jedna drobnosť, aby /kedze máme v tejto téme hlavne hodnotit a pomahať pri vybere/ kazdy vedel ako je to s lpg....

Sú 4 možnosti:
1. auto kupene s lpg, a šlape to bezchybne
2. auto kupene s lpg a šlape to biedne
3. dodatočne dorabanie lpg a šlape to bezchybne
4. dodatočne dorabanie lpg a šlape to biedne

Realita je

1.
všetko je super, dobrá spotreba dobre ťahá
2
to sa stalo mne... uprimne uprava lpg ma stala cez 4000 sk /membrany bla bla bla, musel som aj vymenit motorovu kabelaz lebo ten dilino to zle napojil/... az ked som mu vynadal tak to spravil doporiadku.... teraz šlape všetko dobre a papa v pohode
Nezabudajte že taketo šťastie nemusite mať :D
3
optimalne, nevyhoda relativne vysoke vstupne naklady.... asi by som skôr volil potom tdi :D predsa len za za cenu prestavby mam 1000L nafty... a to vystačí na cca 15 000km.... /pri 6,5L/
4
toto naštve každeho, ale môže sa stať...

Pri plyne je najdôležitejší asi jeden aspekt, a to kto Vám ho robí a servisuje... čo máme firemné autá na lpg, to je des a hrôza... dochne na volnobech, neťaha žere ako kobyla... ale ak máte dobrého technika, plyn je okej, tak údržbové náklady sú minimálne a budete spokojný :D

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Janchi999 »

Tak tak, ziadne emocie :mrgreen: . Ja osobne by som do LPG nesiel a hned napisem preco... Vacsinou jazdim dlhe trasy, takze naftak u mna vyhrava, co sa tyka spotreby. Ak auto nezeniem, t.j, idem podla predpisov a nemam tazku nohu, dokazem dostat spotrebu na 6L/100km... Niekedy aj pod 6... Na kratke trasy a motanie po meste, vyuzivam benzinak. Co sa tyka startovania, jednoznacne pri tuhych mrazoch chyti na drnc naftak, nez benzinak. Zatial ani raz som nemal problem so startovanim, ci zamrznutou naftou. A to uz auto zazilo aj teploty pod -20°C a to som pred zimou palivak neodkaloval... Naftu tankujem vacsinou u shell V-Power. Je sice drahsia, ale zas mam rad svoje auticko a doprajem mu... Co sa tyka zamrzania benzinu, taktiez mi nikdy nezamrzol (tankujem len natural 95). Je to firemne auto, tak tomu lepsie nedoprajem :oops: . No, a teraz to LPG.. Jedina vec, ktora ma od tohto systemu odradza je to, ze je to plyn. Viem, ze v dnesnej dobe je to uz na vyspelej technologii a nebezpecenstvo vybuchu je minimalne, a ze je to zabezpecene roznymi ochrannymi multifunkcnymi ventilmi, ale aj napriek tomu mam strach... Totizto pred par rokmi som bol svedok, ako propan-butanova flasa vybuchla za jazdy na privesnom voziku... Stal som asi 300 m odtial a poviem Vam, ze som si skoro nas*al do gati :mrgreen: . Odvtedy mam celkovo voci plynu odpor, resp. tlakovych nadob, ktore obsahuju propan butan... Takze, aj keby sa jazdilo za 0,5 kc/100 km, plyn by som nevolil... Tot moj jediny pohlad na LPG. :oops:
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Chápu Tvé obavy. Ono není o co stát. Ale skutečnost je taková, že pokud je LPG systém namontován odbornou firmou a pravidelně jsou prováděné revize, servis a jiné povinnosti vyplývající ostatně i ze zákona, dovolím si tvrdit, že LPG je bezpečnější než benzin. Nicméně po Tvých zkušenostech s explozí PB lahve se Ti nedivím, že máš na to takový pohled, asi bych to viděl stejně.

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Janchi999 »

Ano, taketo situacie dokazu velmi pozmenit zivot... A prave preto, ked sa vratim k LPG, tak predsalen, je to plyn. Aj ked je to uz zabezpecene roznymi testami, skuskami, atestami, stale je to plyn... Ak sa nahodou stane porucha na palivovom vedeni, ci nadrzi, naftu, alebo benzin zbadam, ze tecie na cestu, na palubke zacne klesat rucicka a tym padom okamzite zastavim... Ale pri plyne si to clovek nevsimne. Moze sa kludne stat, ze pri otrasoch na nasich uzasnych cestach (alebo u Vas v CR dialnica do Prahy :mrgreen: ), sa nieco pokazi, odtrhne, atd a uz je miesto, kade plyn krasne moze unikat... A ja este si doprajem aj cigaretku za volantom, no, to by som teda riadne dopadol... Ak by ma aj nasli :mrgreen:

P.S. este tak mat LPG nadrz miesto rezervy, to by som vydrzal, kedze unikajuci plyn ide do ovzdusia, ale mat ju za sedackami, ako napr. v skodovkach, no to je strach a hroza...
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Dokonce jsme ve Strakonicích testovali situaci, že při plně natankované nádrži LPG jsme sekerou rozsekli plnicí Cu trubku na dva kusy - co to udělá. I s tímto zdánlivě masivním únikem plynu si systém poradí. Multiventil (součást nádrže) je vybaven destruktivní pojistkou proti úniku a v případě, že únik plynu je vyšší než X g / sekundu, okamžitě uzavírá výstup z nádrže. Tím okamžitě zabrání úniku LPG z bomby (i když trubka je rozseknutá na dvě části).

LPG je mnohem těžší než vzduch, takže v případě úniku okamžitě velmi rychle klesá k zemi. Není tedy možné, aby se nashromáždil ve vozidle (uniknutému plynu jednoduše ujedeš :wink: ).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 24.02.2010 14:14, celkem upraveno 4 x.

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Janchi999 »

Ako vravim, netvrdim, ze LPG je zle... Verim tomu, ze je to uz dost premakany system a zabezpeceny, ale ako sa hovori, cert nikdy nespi... A ja radsej pozeram na tecucu naftu/benzin, nez na neviditelny unikajuci plyn...
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Uživatelský avatar
Janchi999
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 209
Registrován: 29.06.2009 08:14
Bydliště: SloVWakia
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Janchi999 »

Hm, a co nadrz LPG? Napriklad, co sa stane, ak to niekto napali zozadu do mna? Ak sa dava nadrz miesto rezervy, tak si myslim, ze to je dost nestastne riesenie. Co ak sa poskodi samotna nadrz LPG, zacne unikat plyn a skoci iskra? 8O
Volkswagen Sharan II, r.v.2002, 1.9 TDI PD, AUY, 85kw

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Janchi999 píše:Hm, a co nadrz LPG? Napriklad, co sa stane, ak to niekto napali zozadu do mna? Ak sa dava nadrz miesto rezervy, tak si myslim, ze to je dost nestastne riesenie. Co ak sa poskodi samotna nadrz LPG, zacne unikat plyn a skoci iskra? 8O
Nádrž je vyrobena z pancéřového plechu o síle 12 mm. Ani náraz kamionu jí nic neudělá. To se zbortí celá karoserie, ale nádrž LPG bude vcelku a nepoškozena. A v případě, že by náraz byl natolik masivní, že by poškodil i nádrž LPG, už Ti to může být naprosto jedno, protože ještě dávno před zničením té nádrže budeš v Pánu (karoserie by byla na neidentifikovatelné fragmenty a posádka dávno rozmazaná po silnici).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 24.02.2010 14:24, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“