KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Já myslím, že není důležité, jestli je to pravda nebo není. Pro mě je důležité, že výměna turba v případě jeho poruchy vyjde finančně levněji než údržba a servis benzinového motoru za stejný počet ujetých kilometrů.

Zohledním-li cenu zapalovacích svíček, případně kabelů (které taky nejsou navěky) u motoru VR6, můžu si za provozem TDi-čka "ušetřené" peníze dovolit koupit repasované turbo každé tři roky. Na to, že moje turbo jede spolehlivě jedenáct a půl roku a má najeto čtvrt milionu, jsem už ušetřil oproti servisu benziňáku nemalé prostředky. Ve srovnání s VR6-kou mám servis na motoru nesrovnatelně levnější.

Uživatelský avatar
stw
Řidič
Řidič
Příspěvky: 102
Registrován: 23.04.2009 13:10
Bydliště: SR

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od stw »

Nuž TDI mám iba rok :D ale sviečku mám už vymenenú za keramickú tak pokiaľ to bude s tou funkčnosťou bufíka ako píšeš ,tak to budem spokojný... Inak mám ho na D.O. čiže štartujem ohriaty motor,čo by som pri benzíne nemal, skôr som myslel na užívanie si jazdy s VR6 za tie isté náklady ako s TDI... a myslím že prvotná cena identických ojazdeniek s TDI je porovnateľná s VR6 aj s prerábkou LPG s čistejšou jazdou.

Tak či tak sú si všetci rovní a treba hľadať výhody v tom čo máme doma :lol: aby sme boli spokojný :D , ja keby som opäť vyberal idem do LPG. a VR6.

Česť a sláva SAG :!:
Stevwe TDI PD

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Pravdou je (a to už jsem v jiných tématech zdůrazňoval mnohokrát), že těžko porovnávat naftové motory s benzinovými. Porovnávali bychom totiž jablka s hruškami. Jde prostě o něco jiného a tudíž snažit se o srovnávání je nesmysl.

Já jsem před třemi lety (po dvanáctiletých zkušenostech s vozy výhradně benzinovými, deset let navíc s LPG) tvrdil, že naftový motor mi do mého auta nikdy nesmí a byl jsem rezolutně proti nafťáku do baráku. Ke koupi TDi mě víceméně dohnaly poněkud zvláštní rodinné okolnosti a dneska bych neměnil ani za prase. Už nikdy nic jiného než turbonaftu.

Nicméně chápu, že existují zastánci klasických benzinových motorů a odpůrci turbodmychadel. Proto si myslím, že smírně rozpustíme tuto debatu se slovy "nechť si každý má doma vůz, jaký chce a jaký mu vyhovuje, nechť do něho leje palivo, které uzná za vhodné". Já jsem o svých názorech a poznatcích napsal v tomto tématu víc než je zdrávo a dále se k tomu vyjadřovat nebudu.


SAGům zdar a nikdy jinak......!

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Shemik »

Kuci klid, se tady bavite o nejakych 2 nebo 3 Kc/km, pritom pokud si to poradne spocitate, muzete jezdit taky za 5, 6 ci 7 Kc/km a tam uz opravdu nejake ty desetniky nehrajou roli :lol:

Ja, jak Vas tady sleduju, tak dochazim k zaveru, ze on ten rozdil v cene na km u nafty a LPG opravdu neni zas tak zavratny a cele to muzou otocit veci jako montaz, zpusob koupe auta, uver-neuver, cena vozu, najete km atd atd. Vzdycky je potreba to posuzovat z daleko sirsiho hlediska, nez jen z hlediska montaze LPG, provozu a uzrdzby motoru a tech veci s LPG uzce spojenych.

Spocitejte si skutecne naklady na km, priblizne podle takovehleho vzoru: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1659117#p1659117" onclick="window.open(this.href);return false; a muzete zjistit, ze vsechno muze byt uplne jinak :lol:

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od parizek_ltm »

bavime se o tom, kolik sezere motor
skutecne naklady jsou dost subjektivni, neb kazdy kupuje auto jinak, za jinou cenu, s jinou vybavou... Cim lepsi vybava, tim vetsi absolutni cena za km, to se mi zda hloupe prirovnavat.. Nekomu staci ABS, nekdo musi mit vyhrejvany zadek ...
A to, ze naklady jsou vyssi dochazi snad kazdemu, pneumatiky, olej apod, tady se ale laborovalo s cenou rekneme ciste za palivo dle typu motoru...

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od patper »

Presne tak :!:
A jaaaa ,pokud si koupim benela,tak tam urcite LPG davat nebudu :!: :lol: :mrgreen: :adr:

Uživatelský avatar
Waclav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Waclav »

Zdravím a přidávám pár svých poznámek III. :wink:
parizek_ltm píše:...Waclav mi to v podstate jen potvrdil, koupil si LPG, aby usetril, ale v podstate jezdi draz nez ja s tim hroznym naftakem :lol:
Zde bych rád poopravil myšlenku od parizek_ltm mi podsunutou :D protože jsem si nekupoval 2,8+LPG abych jezdil za mín než TDi, ale abych jezdil za přibližně stejné peníze jako TDi! V tom vidím rozdíl...

VW 2,8 jsem koupil kvůli pořizovací ceně 115tKč+40tKč montáž LPG=155tKč za auto. No a jezdím za podobné peníze (+-20h) jako s Tdi, která v té době byla v cenách 165tKč, spíše sem měl ve výběru za 190tKč až k 215tKč.No díky montáži LPG holt socka dle Marek77 :? . Zde jsem zapátral a z osobního archívu přikládám foto nabídky SAGů TDi v době 2007/2008 viz. příloha.
No v té době nic netuše o rozvodovém řetězu :D Tím jsem se dostal na pořizovací cenu Tdi :wink: .
Osobně se těším na čas kdy přijde obnova rodinného vozového parku a budu stát před možností koupit naftový motor Tdi 81kW nebo jít zase od 6válce protože SAG to asi bude a mezi námi chlapy - cituji od Marek77 "...jednu věc motoru VR6 upřít nemůžu - má neuvěřitelně krásný zvuk (zejména ve středních a vyšších otáčkách) " :D to teda jo :D
No pro zájemce o : "KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba " je zde myslím už dost informcí pro uvažování
tož tolik dnes a včera ode mne :arrow: sleep now!
W
Přikládám přílohu s nabídkou SAGů v TDi...04/2007-08/2008
TDi_07-2007 až 08-2008.jpg
Naposledy upravil(a) Waclav dne 07.02.2010 18:21, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od parizek_ltm »

Jasne, v pohode. Vsak ja rikam, ze jen debatim, nikomu nic nevnucuju a naopak jsem rad, ze jsi mi to dovysvetlil. Je to pro me argument a beru to.
Ja jsem jen reagoval na argumenty racha, ktery neustale zduraznoval, ze jezdi levneji nez ropaci apod.,to se mi nelibi.
Ja zase naopak musim rict, ze jsem pri vyberu mel docela stesti, jelikoz v Nemecku Sharany mizely ze dne na den a to i z bazaru. Zazil jsem zbytecnou jizdu 350km tam, kde mi bylo receno, ze mi ho prodali pred nosem - jeden den odpo jsem si ho zamlouval po tel., druhy den tesne po otviracce uz tam nebyl... Nakonec jsem natrefil na kousek za penize, za ktere se dvojkovy model moc sehnat nedal a jsem za to moc rad. Takze jako alternativa k nafte urcite, proc ne, jen se na to clovek nemuze divat, ze nejak vyrazne usetri ;)

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Shemik »

parizek_ltm píše:bavime se o tom, kolik sezere motor
skutecne naklady jsou dost subjektivni, neb kazdy kupuje auto jinak, za jinou cenu, s jinou vybavou... Cim lepsi vybava, tim vetsi absolutni cena za km, to se mi zda hloupe prirovnavat.. Nekomu staci ABS, nekdo musi mit vyhrejvany zadek ...
A to, ze naklady jsou vyssi dochazi snad kazdemu, pneumatiky, olej apod, tady se ale laborovalo s cenou rekneme ciste za palivo dle typu motoru...
No dyt to prakticky opakujes to, co rikam i ja. Jen ja bych si z toho udelal opacny zaver. Ne ze jsou subjektivni celkove naklady, ale naopak naklady na provoz pouze motoru mohou byt prave vuci tem celkovym z hlediska provoznich dost zavadejici. Hodne lidi si prave mylne mysli, jak na LPG budou litat mnohem levneji, ale po secteni vsech nakladu to tak vubec byt nemusi, ale naopak take samo muze a opet diky tem celkovym nakladum. Takze prave celkove naklady bych jako jedine povazoval za objektivni a ne subjektivni (ale samo individualne, jak jsem psal i v te me amalyze) :lol:

Jinak to chapu, to jsem si taky precet ze to je o spotrebe motoru, ja jen nechapu, jaky ma vyznam, tak silene hloubkova analyza o cene za palivo dle motoru, kdyz ve vysledku i s velmi uspornym motorem muzes diky ostatnim faktorum jezdit draz, nez nekdo se zroutem pod kapotou, ale bez ostatnich cenu navysujicich faktoru :?:

Jasny no, zjistis, ze mas usporny nebo neusporny motor, takze tim nerikam, ze to je debata o nicem, samo i spotreba motoru ma svuj velky vyznam, ale vzhledem k tomu, ze je to jen jedna z mnoha soucasti celkovych nakladu, tak bych se misto te podrobne pitvy spotreby motoru, zabyval spis tou pitvou celkovou. Tedy vychazim ze smyslu tohoto tematu Nafta ci LPG z hlediska spotreby, ale ve smyslu provoznich nakladu. K cemu by ti jinak udaj o spotrebe (kdyz nepocitam dojezd) byl dobry, ptresneji receno, tak podrobny ci presny :?: :lol:

No jasne o tom tohle tema je, nastinit si rozdily ve spotrebach, ja se jen divim tomu honeni haleru tady pod palbou tun argumentu :mrgreen: pac v tom takto velky a hluboky vyznam proste postradam :lol:

PS: Tim Vam tu debatu neberu, klidne v pokracujte, ja tomu ani tak moc nerozumim, ja jsem se prisel jen podivit :lol:
Ja vim, tak jsem se podivil, tak ja uz jdu :mrgreen:

rach
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 08.09.2008 20:49
Bydliště: Teplice, Praha a D8

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od rach »

Tak jsem rád, že debata nabrala sestupnou tendenci. m.j. Shemík to má dost pěkně vysvětlené ve své kalkulaci. Tam ať si každý spočítá co platí za tento busík. Bohužel je třeba k tomu napočítat i tu pitomou garáž. :lol: Jinak bychom mohli debatovat ještě nějakých 5 stránek a stále bychom si každý tvrdil to svoje a k ničemu bychom zase nedošli. Prostě a jasně znova se budu opakovat, myslím už asi po 3, že každý má doma to, co je pro něho optimální :!: V mém případě se mi vyplatilo překopat "žrouta" na lpg, protože jsem kupoval auto, které zato stálo, bylo absolutně bez jakýchkoliv investic, s jasným původem a historií. Cena nového na faktuře - 1,180,000,- Tato jistota a hlavně stav vozu mě třeba stál těch mých 39 tis za přestavbu na lpg. Než abych rovnou koupil nějakého diesla a vychytával ho. A abych koupil fajnovýho v tom stejném stavu, tak bych musel hóóóóódně móóóc přitlačit.
Myslím si, že je fajn, že je tady takovéhle téma, že jsou tu lidé kteří motorům rozumí :!: / teď myslím úplně vážně Marka77 / :!: protože když si to tu přečte člověk co má třeba feldu a chce rozšířit naše řady, tak má jistě ulehčenou práci při výběru.

Tak se mějte good a ať nás ty naše potvory stojí co nejmíň :lol:
rach
život je boj !

Uživatelský avatar
Briannn
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Briannn »

Mám už druhý Galaxy na LPG a neměnil bych. První byl 2,0 DOHC za tři roky provozu mě vyšel takto:
Počet ujetých Km 120000
Spotřeba na 100 Km 11,98 L
Cena na 1 Km LPG 1,68 Kč
Cena na 1 Km celkem 3,48 Kč - je zahrnutá cena koupě i prodeje a všech dalších poplatků a oprav - hodně oprav jsem si dělal sám a tím ušetřil penízky.
A proto jsem koupil "socku" :D FG zase na LPG. V obou případech je G z Itálie již se zabudovaným LPG a tudíž žádná investice 40000 do montáže LPG.
Takže ať si koupí kdo chce co chce já dávám hlas pro LPG :ura1:

Jo a podpis si měnit nebudu já VR6 nemám :)
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007

Uživatelský avatar
Tommate
Profík
Profík
Příspěvky: 1002
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: 3nec

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Tommate »

to je jiná koupit hotové lpg, ale shánět benála s úmyslem dodělání na lpg je trochu divné :) - to musí být buď naprostý (srdeční) milovník benzínových motoru (což ale ten plyn úplně kazí :) ), anebo zarytý odpůrce nafty (to spíš), jinak já osobně nevidím nic, co by mne přesvědčilo pro lpg, ani u příštích aut
Naposledy upravil(a) Tommate dne 13.02.2010 22:38, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Briannn
Řidič
Řidič
Příspěvky: 90
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od Briannn »

Jo abych pro pořádek doplnil druhý FG na LPG má náklady zatím za 1 měsíc provozu:
Počet ujetých Km 4200
Spotřeba na 100 Km 12,42 L
Cena na 1 Km LPG 1,80 Kč
Cena na 1 Km celkem 43,91 Kč je zahrnutá cena koupě, poplatků a oprav, ale zatím ho neprodávám tak se snad ta celková cena za Km sníží :D .
Tommate
Ford má označení CD-V6 nebo taky VW2,8 EFI V6 24V
Ford Galaxy 2.0 85kW 1997 prodáno
Ford Galaxy 2.8 VR6 150kW tiptronic 2001 prodáno
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999
Ford S-max 2.0 TDci 96kW automat 2007

johnyM128
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 22.02.2010 10:23
Bydliště: Banská Bystrica, SR

Re: KOUPĚ AUTA: VELKÝ RÁDCE jak nakupovat ojeté vozy SAG

Příspěvek od johnyM128 »

vilik píše:Nevím, nechci ti brát iluze, ale to číslo mě připadá dost nadsazené (stw). Ber v úvahu, že LPG má nižší účinnost a pokud vím (když tak mě někdo opravte), tak na výkonu to dělá -15 až 20 %. A vazba mezi výkonem a spotřebou nebube lineární, zvláště u benzínu. Myslím tím využívání výkonu. Pokud ho necháš v benzínu, budeš moci využívat celý výkon a nebudeš mít nutkání dávat cihlu na pedál. Kdežto u sníženého výkonu (LPG) tam cihlu budeš mít častěji. Zvláště u skoro dvoutunového hovada. Osobně považuji za slušný úlet pořizovat si auto mimo jiné kvůli výkonu a pak ho degradovat LPGčkem. Ale je to můj názor, nic ti nevnucuji. Osobně bych to neudělal.

to možno ma, ale ma vyššie oktanove čislo, nehorí detonačne atd... mne ide auto lepšie na LPG ako na benal... btw ked je ale lpg nanic spravene je to auto vhodne do šrotu... je to velm i velmi dôležité

johnyM128
Řidič
Řidič
Příspěvky: 138
Registrován: 22.02.2010 10:23
Bydliště: Banská Bystrica, SR

Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba

Příspěvek od johnyM128 »

parizek_ltm píše:rach
ten utocny ton si prosim odpust. Oba pisete, ze to nemyslite zle, takze...

Ja se priklanim k nazoru Marka. Chtel jsem sem neco napsat, ale nenachazim slova, Marek to vystihl dobre.

Muj postreh je asi takovy - Waclav nahore pise, ze na spotreby.cz ma spocitany naklady na 2Kč/km, to me docela udivuje. Duvod je prosty - ja, ktery nejezdim na spotrebu (obcas se mi v ni totiz promitne pospichacka po dalnici do Prahy, jezdim hodne po dalnici a to dle tacho 140, tudiz to trochu spapa) mam na spotreby.cz spocitano 1,80Kc. Kdyz tedy pominu ostatni, rekneme subjektivni faktory, v cem jezdite levneji ? I ty pises, ze te 100km vyjde na 180Kc, no a kdyz to vypocitas na km, kolik vyjde ? Stejne castka, jako me s dieselem. A za cenu montaze tveho LPG si muzu dovolit turbo i spatnou naftu :lol: kterou se mi teda jeste nepodarilo natankovat.

Nemam zkusenosti s LPG, ale tohle mi proste neda, kde beres jistotu, ze jezdis levneji ?

A kdyz se podivas na Markovi spotreby, vidis, ze dlouhodoby prumer ma lehce nad 6,5l. V tomto prumeru jsou i soustky po meste apod. Takze slovo "vysnena" u jeho spotreby byt tebou vynecham ;)


PS: Nechci nikomu brat iluze o LPG, jen mi prosim vysvetlete, proc si myslite, ze jezdite levneji :mrgreen:
nazdar!

SAG sice nemam, ale raz ked budem velky je to určite jedina volba....
teraz mam feldu 1,6 na lpg , vw motor aee... kupoval som ju s plynom... zere mi to cca 10,5L v zime, no a cez leto liter dva dole...
jazdim dialkove trasy, ale najčastejšie po meste /6km do roboty, 6km spat, cez obed motanice po meste/....
argumenty:
1. tdi sa nikdy nestihne zahriat pri 6km... benzin tak tak ano
2. žiadne tdi nema pri studenom motore baječnu spotrebu.. ani benzin, ale vdaka lpg je to kompenzovane
3. vykon na lpg vyssi ako na benzine /ine oktanove čislo bla bla/
4. ak by som jazdil hlavne dlhe trasy išiel by som do tdi

Svokor mal škodulu 120, najazdila 750 000km potom išla na šrot ... generalka motora 4x, možno viac, neviem teraz.... vyuzival ju na jazdy po lese /je lesnik/ miesto lady niva... verte či nie všetko na lpg... jazdila ako drak /heh vramci škodoviek :D/.... a uplne v pohode... sviečky olej rovnako ako na benzine... ono je to tak, sviečky pokial sa daju dobre vydržia rovnako ako určene len na benzin... no a olej - je bez sadzi, relativne ak sa jazdia kratke trasy menit skôr, ak dlhe rovnako ako na benzine... takze tak :D

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“