Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 160 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 13.07.2010 15:13 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8286

Bydliště:

Praha / Č. Krumlov

Tak tak, ja jsem sice nazoru, ze kdyz chci sporit (pac LPG jiny duvod, nez usporu nema), tak malym autem a tam se pak dostanu na mnohonasobne vetsi usporu :idea: :lol: A kdyz chci megaprostor, o kterem tahle auta jsou, nebo velky vykon, tak nehonim usporu. To je neco jako zakon o zachovani energie, veci jako velky prostor, nebo vykon, holt vzdycky neco stoji :lol: Vse co je mezi, je at uz na stranu spotreby, nebo na stranu vykonu ci prostoru, kompromis, jejichz ja nejsem moc velkym zastancem :lol:

Nicmene chapu, ze i ten kompromis, pro nekoho muze byt dobrym resenim. Je to hodne individualni vec a hodne zde zalezi na konkretnich potrebach kazdeho uzivatele. Je dobre v tom vyberu zohlednit veci jako zatezovani, v kolika lidech a s jakymi naklady (hmotnostmi) a jake dalky (u dalek jde o navratnost LPG systemu, pokud to s nim covek uz nekupuje) s tim budu jezdit. Take prostor, pac LPG agregat sice muze jit dolu misto rezervy, ale ta se tim padem stehuje do kufru, cimz tak trochu zabiji a znehodnocuje prostor v kufru, ci zvazit mirne riziko bez rezervy, jen s opravnou sadou, coz ale pokud jezdim jen jekde "kolem baraku" neni zas takovy problem.

Takze pokud nekdo urednostnuje prostor a usporu zaroven, tak takovy kompromis asi reseni bude, nicmene dneska uz to pri vsech tech okolnostech neni v te uspore zas tak velky rozdil. Cili, jak uz tu padlo, je to individualni vec a je potreba vychazet z konkretnich potreb konkretnich jednotlivcu a proto tez souhlasim s tim, ze nejde rict, ze je lepsi to nebo ono. :lol:

Cili zaver je, ze spatna otazka je "co je lepsi :?: ". Spravna otazka je "co potrebuju a co od toho ocekavam a chci :?: " :idea: :lol:
... a z takto polozene otazky uz neni tak tezke dojit k zaveru, cemu dat u koupe prednost, zda nafte, nebo LPG :?: :lol:


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 13.07.2010 19:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.10.2008

Příspěvky:

2659

Bydliště:

Praga

A stejne je lepsi nafta, vid ze jo tatko ;) :lol:

_________________
VW Sharan II AUY-ex; BMW X5 E53-ex; VW Multivan T5; Sachs SpeedJet 50; Yamaha YFZ450 ; www.datova-likvidace.cz


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 13.07.2010 19:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

6550

Bydliště:

Pržno okr. Frýdek-Místek

tak to já porušuju zákon o zachování energie imrvére...velké auto, nízká spotřeba :mrgreen: :mrgreen:

_________________
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz

_________________
vw sharan carrat 1.9 TDI vw caddy 1,9 TDI, můj zelený parťák v práci, BETA 450 RR enduro k pohledání


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 13.07.2010 20:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.10.2008

Příspěvky:

2659

Bydliště:

Praga

toz ale ty mas na mysli widliku spotrebu slivovice ze ? Bodejt by ne, kdyz ridis a nemuzes :)
btw kdyz uz tak pekne OTim, je mozno objednat 2 lahve penisilinu ? kdyztak sz

_________________
VW Sharan II AUY-ex; BMW X5 E53-ex; VW Multivan T5; Sachs SpeedJet 50; Yamaha YFZ450 ; www.datova-likvidace.cz


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 13.07.2010 20:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

6550

Bydliště:

Pržno okr. Frýdek-Místek

slivovice jen kape....
penisilin nejni problem

_________________
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz

_________________
vw sharan carrat 1.9 TDI vw caddy 1,9 TDI, můj zelený parťák v práci, BETA 450 RR enduro k pohledání


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 13.07.2010 21:43 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8286

Bydliště:

Praha / Č. Krumlov

parizek_ltm píše:
A stejne je lepsi nafta, vid ze jo tatko ;) :lol:

Jasna vec, cece :mrgreen:


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 13.07.2010 22:17 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

8286

Bydliště:

Praha / Č. Krumlov

widle píše:
tak to já porušuju zákon o zachování energie imrvére...velké auto, nízká spotřeba :mrgreen: :mrgreen:

Naopak Widlicko, ja myslim, ze ho spis potvrzujes :lol: Prijd na mesic jezdit nalozenej po Praglu, diky uzavirkam, objizdkam, rozkopanym kolejim, krizovatkam a stavbam na kazdem rohu, prakticky v permanentni celodenni kolone, na jednicku a kdyz to rozpalis, sem tam i na dvojku a jeste aby ses neusmazil, porad s klimou naplno a uvidis, jak se Ti zakon o zachovani energie opet potvrdi :lol: To ja kdyz jedu mezimesto a pekne v klidku, motor i klimu jen solicham, tak taky litam za 6-7, pac malo prace sezere malo energie :lol: To je priroda, tu neochc..jes :mrgreen: Nicmene, to jsme zabrousili do jineho tematu o spotrebe jako takove.

Tady jde o to sporeni s LPG a to je ta vecna, az Darvinovska otazka lidstva, vyplati se ci nikoli :?: :lol: Podobne jako "benzin vs nafta", atd atd. Proste neco jako "byt ci nebyt", je to holt kazdeho volba a rozhodnuti, ktere muze udelat bud spatne na zaklade rad lidi, kteri to sice mysli dobre a odpovidaji bezesporu pravdive, ale maji uplne jine potreby a naroky na auto a tim padem i nazory, a nebo muze zvolit dobre, kdyz se bude ridit vlastnimi portrebami a naroky a udela si vlastni nazor :lol: :lol: :idea:

To je prave ta nejvetsi chyba kterou tady lidi casto pri tech dotazech na zkusenosti s LPG delaji, ze se ptaji na to za kolik jim to jezdi, jakou maji spotrebu, ale jeste jsem tu nikdy nikoho nevidel zeptat se take na to, jak s tim jezdi, jake dalky, jak nalozeny, na pomer mesta-mezimesta, klimy-neklimy, poctu osob, nakladu atd atd a to je prave to, na zaklade ceho by se lidi meli rozhodovat, jestli se jim vyplati LPG, nebo ne, a ne na zaklade toho, ze nekomu to jezdi za malo a nekomu za hodne, pac pak mohou byt velmi prekvapeni, ze jim to basti uplne jinak, nez se psalo tady ve foru :lol:

Ja za ta leta tady na klubu cim dal vic a v cim dal vice hlediskach, dochazim k nazoru, ze ta auta jako takova zdaleka nejsou sama o sobe, ale daleko vice o jejich majitelich a to jak ve spotrebe, tak i ve spolehliovsti, vykonane sluzbe, radosti i strasti atd atd :lol: A zrovna tak je s LPG vs naftou, neni to o aute a jeho spotrebe, ale o jeho majiteli a jeho potrebach a narocich a oboji muze byt dobre, ale i oboji spatne :lol: Je to holt o te jedine soucastce, kterou do aut nemontuji vyrobci, ale prodejci a to o "ridici jednotce mezi volantem a sedackou" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 20.08.2010 13:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.06.2009

Příspěvky:

4

zdarec,
pro ty, co si chtějí srovnat náklady LPG vs nafta, přikládám následující tabulku. Zahrnuje nejen náklady na LPG + benzín či naftu, ale také výši povin. ručení, úsporu za silniční daň (podnikatel), náklady na opravy - revize LPG, rozvody , kde jsou různé intervaly podle motoru.
Já jsem srovnával 1.8T s LPG vs 1.9TDI, roční nájezd 20 tkm, vychází to 1.79 Kč/km pro LPG a 2.35 Kč/km pro naftu, ročně 43000 Kč s LPG vs 56800 s naftou.
Tabulka v excelu je v příloze, přepisujte jen modrá políčka ať se nerozbijou vzorce.

Jinak já jezdím přes rok s 1.8T na LPG, najeto přes 20tkm, celkem spokojenost, technické problémy s LPG nemám. Trochu mě překvapila spotřeba přes 11 litrů, čekal jsem, že slušnou jízdou hlavně dálnice a okrsky budu jezdit do 10. Osobně za největší nevýhodu LPG považuji krátký dojezd, do 56L nádrže se vejde 46L a dojezd mám rovných 400km, což není moc.

Tady je odkaz na tabulku: http://www.edisk.cz/stahni/85957/Nafta- ... 1.5KB.html


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 20.08.2010 14:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3812

LPG má dražší servis než TDi, takže cena za ujetý kilometr se vyrovnává. Máš v těch výpočtech dost zásadní nepřesnosti.

Především při provozu na LPG je nutné měnit olej v motoru maximálně po 10.000 km, a to díky velmi rychlému chemickému znehodnocování oleje spalováním LPG. On ten olej sice po ujetí 10.000 km bude na měrce čistý, téměř jako nový, avšak chemicky je zcela znehodnocen a jeho další setrvávání v motoru může mít fatální důsledky. Olej v motoru se navíc intenzívně znehodnocuje vodou, která ve značné míře vzniká spalováním propanu, a tím ztrácí mazací schopnosti.
Výměnu zapalovacích svíček je potřeba provádět po max. 20-30.000 km (což je poloviční interval, než by tomu bylo na benzin), protože materiál kladné elektrody svíčky chemicky reaguje se spalinami plynu a svíčky se tak rychleji znehodnocují. Pokud se včas nevymění, vynechávají a přetěžují se vn frafa, která velmi často odcházejí. Jistou formou řešení je použití svíček s platinovou elektrodou, případně stříbrnou, to jsou kovy netečné, ovšem cena takových svíček je astronomická (příklad: Mondeo 1,8/16V - sada svíček 2400 Kč).
Servis LPG je taky dosti zásadní položka. Kromě každoročních revizí, dvakrát dražších emisí a dražší STK je to výměna filtru LPG, výměna membrán reduktoru + práce, tu a tam nějaká ta diagnostika (speciální a dost tvrdě účtovaná). Po deseti letech provozu výměna nádrže LPG (kolem 8 až 10 tisíc korunek),................

Oproti tomu TDi motory nemají žádné zapalovací svíčky, vn trafa nebo kabely, takže bez investic. Všechny motory od roku 2000 mohou používat oleje LongLife, na něž lze najet teoreticky až 50.000 km (prakticky 25-45.000 km - podle způsobu užívání). Dojezd na nádrž je 1000-1300 km.
Pokud si uzavřu povinné ručení dle výkonu motoru, budu na tom lépe než Ty.

LPG není úspora, věř mi :wink:. Měl jsem plyn deset let, najezdil na něj skoro 150.000 km a navíc do toho roky dělám jako mechoš. Takže vím moc dobře, co to obnáší.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 20.08.2010 14:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.09.2008

Příspěvky:

163

Bydliště:

Teplice, Praha a D8

tak a je to tu zase...... :lol:

_________________
život je boj !

_________________
FG II 2,8 Vé er 6tka At -204 PS-prostě "voňavá" eko pila - LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 20.08.2010 14:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5490

Bydliště:

Praha-Rakovnicko-Praha

rach píše:
tak a je to tu zase...... :lol:


:mrgreen: Presne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Zakazkove Truhlarstvi
viewtopic.php?f=46&t=24670

_________________
Audi A6 Avant Q 3,0 tdi , C3 , Sharan II 1,9TDi PD - Prodano ; CBR - prodano...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 20.08.2010 15:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.06.2009

Příspěvky:

4

započítal jsem ještě výměnu svíček a oleje, nová tabulku je zde.

http://www.edisk.cz/stahni/87818/Nafta- ... _13KB.html

Nejde mi o to přesvědčovat někoho na LPG, na tohle téma je tu popsáno už 9 stran. Jen se snažím objektivně srovnat obě možnosti. Výsledný názor nechť si udělá každý sám.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 20.08.2010 20:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

90

vstrak tabulka zajímavá.
Ty ceny co uvedl Marek77 bych trochu upřesnil:
Nádrž 52L toroid cena s montáží 7500,- Kč multiventil v ceně.
Svíčky platinové cena 4x160,-Kč výměna 45000Km, já jsem používal Motorcraft za 4x320,-Kč výměna 60000Km.
Filtr LPG 150,-Kč.
Filtr oleje 160,-Kč + olej 450,-Kč 4L výměna po 15000Km s aditivy pro LPG - aditiva jsou již obsaženy v oleji.
Revize ročně 200,-.
Emise 500,-.
Diagnostika cena 350,-Kč.
Ostatní závady se stávají i bez LPG, takže nezahrnuji do provozu LPG.
Povinné ručení bych neřešil, pro určení jeho výše je moc okolností a ne jen výkon nebo objem motoru.
V současném Galaxy 2,8, které mám od ledna byla jedna závada na LPG za 400,-Kč relé, výměna sám.
OSVČ neplatí silniční daň (3000,- nebo 3600,- u SAGů).

_________________
Ford Fiesta 1.25 16V Zetec 55kW 1999


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 21.08.2010 09:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.09.2008

Příspěvky:

163

Bydliště:

Teplice, Praha a D8

na to jsem si už zvykl, že Marek77 pro vypočítávání nákladů druhých používá hodně nadsazené ceny, a když vypočítává svoje náklady, tak se pohybuje výhradně v těch levnějších vodách.... :daz:

_________________
život je boj !

_________________
FG II 2,8 Vé er 6tka At -204 PS-prostě "voňavá" eko pila - LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
PříspěvekNapsal: 21.08.2010 09:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3812

Jak myslíte.....


Víte, kolik jsem za svou mnohaletou servisní praxi viděl poškozených motorů, kde rozhodujícím a prokazatelným faktorem poškození bylo LPG? A nemyslete si, že to byly stodvacítky škodovky - pokaždé se jednalo o moderní vozy, zejména BMW, MB, japonské a korejské vozy (s japonskými motory), a ty závady nebyly právě "obyčejné". Upálené ventily, poškozená sedla ventilů v hlavě, prostřelená těsnění pod hlavou, nefunkční kyslíkové senzory výfukového potrubí, roztržená sací potrubí, závady zapalovacích modulů a některé další "jobovky". Ale asi nemá cenu vám to vysvětlovat do té doby, dokud vás to nepostihne. Pak si povíme, kolik jste ušetřili provozem na LPG, ju? Jen si jezděte na LPG, hodně jezděte a hodně chvalte, jak je to výhodné a úsporné. Já si počkám... A pak se budu "smát" já, i když nejsem škodolibý a nikomu nepřeju nic zlého.


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 160 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group