Re: KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba
Napsal: 13.07.2010 15:13
Tak tak, ja jsem sice nazoru, ze kdyz chci sporit (pac LPG jiny duvod, nez usporu nema), tak malym autem a tam se pak dostanu na mnohonasobne vetsi usporu A kdyz chci megaprostor, o kterem tahle auta jsou, nebo velky vykon, tak nehonim usporu. To je neco jako zakon o zachovani energie, veci jako velky prostor, nebo vykon, holt vzdycky neco stoji Vse co je mezi, je at uz na stranu spotreby, nebo na stranu vykonu ci prostoru, kompromis, jejichz ja nejsem moc velkym zastancem
Nicmene chapu, ze i ten kompromis, pro nekoho muze byt dobrym resenim. Je to hodne individualni vec a hodne zde zalezi na konkretnich potrebach kazdeho uzivatele. Je dobre v tom vyberu zohlednit veci jako zatezovani, v kolika lidech a s jakymi naklady (hmotnostmi) a jake dalky (u dalek jde o navratnost LPG systemu, pokud to s nim covek uz nekupuje) s tim budu jezdit. Take prostor, pac LPG agregat sice muze jit dolu misto rezervy, ale ta se tim padem stehuje do kufru, cimz tak trochu zabiji a znehodnocuje prostor v kufru, ci zvazit mirne riziko bez rezervy, jen s opravnou sadou, coz ale pokud jezdim jen jekde "kolem baraku" neni zas takovy problem.
Takze pokud nekdo urednostnuje prostor a usporu zaroven, tak takovy kompromis asi reseni bude, nicmene dneska uz to pri vsech tech okolnostech neni v te uspore zas tak velky rozdil. Cili, jak uz tu padlo, je to individualni vec a je potreba vychazet z konkretnich potreb konkretnich jednotlivcu a proto tez souhlasim s tim, ze nejde rict, ze je lepsi to nebo ono.
Cili zaver je, ze spatna otazka je "co je lepsi ". Spravna otazka je "co potrebuju a co od toho ocekavam a chci "
... a z takto polozene otazky uz neni tak tezke dojit k zaveru, cemu dat u koupe prednost, zda nafte, nebo LPG
Nicmene chapu, ze i ten kompromis, pro nekoho muze byt dobrym resenim. Je to hodne individualni vec a hodne zde zalezi na konkretnich potrebach kazdeho uzivatele. Je dobre v tom vyberu zohlednit veci jako zatezovani, v kolika lidech a s jakymi naklady (hmotnostmi) a jake dalky (u dalek jde o navratnost LPG systemu, pokud to s nim covek uz nekupuje) s tim budu jezdit. Take prostor, pac LPG agregat sice muze jit dolu misto rezervy, ale ta se tim padem stehuje do kufru, cimz tak trochu zabiji a znehodnocuje prostor v kufru, ci zvazit mirne riziko bez rezervy, jen s opravnou sadou, coz ale pokud jezdim jen jekde "kolem baraku" neni zas takovy problem.
Takze pokud nekdo urednostnuje prostor a usporu zaroven, tak takovy kompromis asi reseni bude, nicmene dneska uz to pri vsech tech okolnostech neni v te uspore zas tak velky rozdil. Cili, jak uz tu padlo, je to individualni vec a je potreba vychazet z konkretnich potreb konkretnich jednotlivcu a proto tez souhlasim s tim, ze nejde rict, ze je lepsi to nebo ono.
Cili zaver je, ze spatna otazka je "co je lepsi ". Spravna otazka je "co potrebuju a co od toho ocekavam a chci "
... a z takto polozene otazky uz neni tak tezke dojit k zaveru, cemu dat u koupe prednost, zda nafte, nebo LPG