MOTOR: zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do SAG I.

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

MOTOR: zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do SAG I.

Příspěvek od g2tdi »

Ahoj pánové tak při mojí životní smůle přibila další motůrek 66kw AHU v mojí krabičce vydechl. Tak začalo trápení se kterým se s vámi chci podělit aby pro toho kdo by se do toho pustil to takové trápení nebylo. Motory 1Z, AHU, AFN nejsou moc k sehnání a když, tak mají celkem dost najeto. Rozhodl jsem se proto mladší generaci motorů s klasickými rotačními vstřikovacími čerpadly AGR, AHF atd ( okta I. či GIV moje volba) začalo bádání ab motor AHF 81kw tam vůbec šel namontovat. Na převodovku jde v poho starter taky v poho ale byly tam dva hlavní problémy držák na poloosu a držák motoru ten co je u rozvodu... Tak ten držák motoru u rozvodu se musí sehnat z novějšího modelu SAG II. generace z motorů TDI PD AJM, AUY atd, atd. stačí jen ta litinová půlka ta hliníková co na podběhu může zůstat z vašeho motoru. Ten držák na poloosu se musí vyrobit z novýho sharana tam nejde je tam jiná polosa (delší 6ti kvalt) stačí udělat takový elko a je to v poho nevybruje ani ve 190km/h.....
Přílohy
Obraz022.jpg
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do sag I. generace

Příspěvek od g2tdi »

Další věc: Příslušenství: servočerpadlo je víš než na Starém motoru proto do nádobky je třeba nalít o trochu více oleje než je na rysce max jako nové maximum jsem použil ten talířek jak je na té rysce proti stříkajícím oleji ven tam dolývám olej jako na max

Alternátor: altík jsem dal ze svojeho motoru kvůli tomu že to je 120 A a golf má jen 90 A, taky kvůli konektoru na svorku DF. Altik tam jde jak pr**l na hrnec žádné upravy. POZOR!!! 120A ALTERNÁTOR MÁ MENŠÍ ŘEMENICI TAKŽE JE POTŘEBA KOUPIT KRATŠÍ ŘEMEN NEŽ PODLE KÓDU MOTORU Kdýž máte klimu tak kupte řemen s označením 6PK1655 A na vozy bez klimatizace s označením 6PK905 Kratší se pak dělá už je 6PK900 ale ten se mi zdá moc krátkej 906 doporučuji...

Klimakopresor: Opět ze starého motoru jde taky jako kdyby tam vždycky byl (vyměna nutná konektor, trubky) U tý klimy je trošičku problém v tom že kopresor je uloženej na tom novym motoru níž než na tom starym takže je potřeba vzít ty roury co jdou od kopresoru vymotat je z auta ( nejlépe udělat než tam dáte motor kvůli přístupu) a odvést to do firmy která vyrábí hadice na zakázku tady v praze jsem to nechal dělt v hydrolajnu měly to za hodku hotový a stálo to 700kč
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do sag I. generace

Příspěvek od g2tdi »

Ektroinstalace: Nejhorší je vstřikovací čerpadlo. G IV to má vše v jednom konektrou a starý čerpadlo to má ve dvou konektorech. je pár řešení přeletovat ty dráty na starý konektory nebo si vyrobit redukci a nebo vyměnit čerpadlo ( dát tam ze starýho motoru mělo by tam jít a mělo by fungovat i z 66kwtový verze na 81kw verzi nedělal jsem) já přeletoval ty dráty, žádnej strach jso očíslovany a ty čísla seděj (chodí to...)
Snímač otáček: ten jsem taky dal ze starýho motoru (kvůli konektoru)
Čidla voda, olej zůstaly akorát byly krátký dráty (prodloužil jsem je)
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do sag I. generace

Příspěvek od g2tdi »

Hadice na vodu: s těma si musíte pohrát dá se to složit z hadic které vám zbyli ze starého motoru jen jedna ta silná co jde z vodní pumpy do chladiče z golfa II. pásne tam akorát.
Zbydou tam dvě hadice o průměru 20 mm ty se buď zaslepí a nebo se přidá elektrické oběhové čerpadlo kvuli přestavbě z příhřevu bufikem na nezávislé topení.
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do sag I. generace

Příspěvek od g2tdi »

Hadice na vzduch,sání a turbo: Sací plastovou trubku do airboxu jsem použil opět ze starého motoru. hadice tlakové musejí se koupit komplet z nové sharana i s tím držákem co je na motoru(jiné vývody na turbu a také méně místa než ustárého motoru.
Turbo jsem předělal z podtlaku na přetlak(přehození pružiny)
Výfuk musíte sehnat jen tu přírubu z vejfuku z G IV má jinou přírubu na turbu
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do sag I. generace

Příspěvek od g2tdi »

To je asi tak nějak vše když si na něco vzpomenu určo to dopíšu a ještě dodám nějaký foto
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do sag I. generace

Příspěvek od g2tdi »

tady nějaká fotka z finále kdyby cokoliv kdo koliv něco chtěl vědět tak pište i volejte
Přílohy
Obraz024.jpg
Obraz025.jpg
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

rfarsky
Závodník
Závodník
Příspěvky: 683
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do sag I. generace

Příspěvek od rfarsky »

Je to slušná práce G2tdi,taky jsem dělal to samé ale bylo to na Seat Toledo,tam to bylo o trochu jednodužší

Uživatelský avatar
felvi
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do SAG I.

Příspěvek od felvi »

Ahoj, výborná práca. čaká ma niečo podobné. Tvrdíš že prevodovka na motor sadne. Nedala by sa potom vymeniť aj prevodovka z tohto motora za starú čo mám v Galaxy I. :?:

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do SAG I.

Příspěvek od g2tdi »

převodovka tam pásne jak pr**l na hrnec. z golfa převodovka??? nevym jestli pujde na držáky ale určitě bude mít jinej stálej převod a kvalty budou jinak poskládaný ale storpo a báječně se tam hodí 6ti kvalt z novýho sharana nebo galaxy jen je potřeba dokoupit polossy spodní držák převodovky a kulisu řazení i s lanama taky z modelů 2001 a vejš
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do SAG I.

Příspěvek od Marek77 »

Je to dobré, jen mi to přijde poněkud zbytečné. Motory řady A4 jsou složitější než motory řady A3, a to především v rozvodech, vodním čerpadlu a systému chlazení. Proto nechápu, proč jsi implantoval do Sharana místo á-trojky zrovna á-čtyřku (ale je to Tvoje věc).

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do SAG I.

Příspěvek od Bandog »

Nic ve zlém, ale co jsi dneska "hulil" Marku :?:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Opět mrkni na datum........(nebo jsem slepej já???) :D

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do SAG I.

Příspěvek od g2tdi »

Marek77 píše:Je to dobré, jen mi to přijde poněkud zbytečné. Motory řady A4 jsou složitější než motory řady A3, a to především v rozvodech, vodním čerpadlu a systému chlazení. Proto nechápu, proč jsi implantoval do Sharana místo á-trojky zrovna á-čtyřku (ale je to Tvoje věc).
Za A) proč jsem tak činil si přečti a začatku
za B) jesi myslíš motor z audi A3 tak to je přesně on A4 ho má akorát podýl. teda záleží jak stará je ta audina :mrgreen: páč ty první a4 měli ty samí motory jako má sharan

Za C) nezlob se na mě ale začínáš mi připomínat člověka "vwikdy" který tu dělal rušno jako ty. sám si udělal velký prd v rámci přestaveb a tady budeš dělat chytráka, takový mám nejradši. Jdi si radši sednout ke stolu a zase si udělej nějaky tabulky na převodovku.
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR: zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do SAG I.

Příspěvek od Marek77 »

Především jsem neměl na mysli Audi A3 a A4, ale výrobní platformu motorů TDi. A že motory řady A4 (tedy právě například motor AHF) jsou z hlediska složitosti rozvodů a vodního hospodářství mnohem složitější (AFN a podobně), to je obecně platný fakt a to nepopřeš. Prostě pět kladek rozvodového řemenu je jednoduše víc než dvě, že?

Do svého auta si narvi jaký motor chceš. Až Tě někde lapnou a nebo zaplatíš třeba škodu na dopravní nehodě, kterou třeba vůbec nezaviníš, a to vše jen proto, že máš v autě neschválený motor, můžeme si o tom pak popovídat :wink:. Takových rádoby přestavbařů, kteří nacpali do žigulíka motor z Alfy, do škodule motor z Golfa a podobně, takových znám opravdu dost. Vždy, dřív nebo později, na ně došlo (a já jim to moc přeju).


Jinak co se týká motorů, nezkoušej na mě vůbec nic. Do motorů dělám možná déle než jsi Ty na světě a konkrétně motory TDi koncernu VW znám do šroubku. Takže pozor na to, s kým mluvíš a koho urážíš.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 31.07.2009 09:36, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: zástavba motoru AHF (TDI 81 KW Golf IV) do SAG I.

Příspěvek od patper »

Marku, ty to fakt uz nehul :!: :!: :!: :mrgreen: :roll: :mrgreen:

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“