Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, PNEU: jaké dáváte pneumatiky na Sharana
PříspěvekNapsal: 30.10.2007 01:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1002

Bydliště:

3nec

vasyl píše:
na hnací nápravu musíš dat vždy lepši gumy (vzorek)
takže když měním tak kouknu vyberu lepši dam do předu a co zbude tak do zadu :idea:


to možná platí u zimních, u letních je to chyba

_________________
Sharan TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, PNEU: přezouvání a skladování pneu přes zimu a léto
PříspěvekNapsal: 30.10.2007 08:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1946

Bydliště:

Rakovnicko

Ano, jak píše Tommate. Při brzdění se zadek nadlehčuje a má tendenci jít do smyku. To má částečně eliminovat lepší vzorek na zadku.
Na elektroniku vozu bych úplně nespoléhal. je to dobrý pomocník, ale nikdo nepozná hranici, kdy přestane být efektivní.
:velo:

_________________
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, PNEU: přezouvání a skladování pneu přes zimu a léto
PříspěvekNapsal: 31.10.2007 15:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

473

Bydliště:

Frýdek-Místek

TO jardahes: Pokud ti bude sundavat kola pneuservis tak je budeš mít popsané. Je dobré je ještě před uskladněním z kontrolovat v jakém stavu jsou a umýt. Jestli náhodou nejsou sjeté na jedné straně apodobně. Prostě vizuální kontrolu. Pokud ti bude i nasazovat pneuservis tak ti zadek pravý dají na předek pravý a předek pravý na zadek pravý. Levá strana to samé.
Pokud si budeš dělat vše sám tak, buď si pamatuj jak jsou kola uskladněná(PL+PP+ZP+ZL) nebo si je popiš. Ten popis je vhodný právě pro vizuální kontrolu. Pokud zjištíš na gumě nějakou chybu tak hned viš na které straně byla.
Jinak bych doporučoval sadu(disky+kola) letních a sadu zimních. Mít jenom 4disky a přehazovat gumy není moc dobrý. Při přezouvání trpí disk i gumy(kord).
A tady je odkaz jak správně skladovat pneumatiky:
http://www.skodaoctavia.cz/zajimavosti/jakSkladovatPneu.htm


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: KOLA, PNEU: přezouvání a skladování pneu přes zimu a léto
PříspěvekNapsal: 10.12.2012 12:43 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

29.05.2010

Příspěvky:

2458

Bydliště:

Green town at Prague

Onehdá se tu vedla polemika, tak oživím toto zapadlé téma...

Skladování pneumatik
Správným skladováním zimních nebo letních pneumatik zachováváme jejich dobré jízdní vlastnosti a zpomalujeme stárnutí pneumatik. Pneumatiky uskladněné v nevyhovujících podmínkách mění své fyzikální vlastnosti a mohou být tímto způsobem zcela znehodnoceny. Při zachování zásad správného skladování si pneumatiky podrží své vlastnosti nezměněné po dobu několika let. Projděme si tedy nyní tyto zásady postupně.

1. Poznačte si místo používání pneumatiky
Před sundáním pneumatik z vozu je dobré na pneumatikách poznačit místo jejich používání na podvozku, například LP - levá přední. Při nasazování pneumatik v následující sezóně prohodíte přední pneumatiky za zadní, čímž vyrovnáte jejich opotřebení.

2. Očištění pneumatik
Pneumatiky je zapotřebí po demontáži z vozu řádně omýt a odstranit hrubé nečistoty z dezénu pneumatiky, nejčastěji kamínky zaklíněné v drážkách. Následuje důkladné vysušení pneumatik a kol, čímž předcházíme vzniku koroze při použití ocelových ráfků.

3. Skladování pneumatik s ráfkem a bez ráfku
Skladování pneumatik s ráfkem je odlišné od skladování pneumatik bez ráfku. Pneumatiky na ráfcích necháváme nahuštěny na tlak 100 kPa. Pneumatiky je možno zavěsit za ráfek nebo je naskládat naležato do sloupce. Ve sloupcích skladujeme maximálně čtyři kusy pneumatik na sobě a neměli by jsme zapomínat pneumatiky jednou za 3-4 týdny přerovnat - vrchní dolů a naopak, čímž zabráníme jejich deformaci. Pneumatiky na ráfku zásadně neskladujeme ve stoje.

Pneumatiky bez ráfků pro změnu neskladujeme ve sloupcích ani je nezavěšujeme. Nejlepší je jejich uskladnění ve stoje vedle sebe. Nikdy je nestavíme na hranu, což by mohlo způsobit jejich deformaci a následnou nestabilitu na voze. I tyto pneumatiky je zapotřebí ideálně jednou za měsíc pootočit.

Máte-li pneumatiky uskladněné v pneuservisu, je dobré se přesvědčit o jejich správném uskladnění. Většina pneuservisů nabízející uskladnění pneumatik využívá speciální stojany na pneumatiky.

4. Místo pro uskladnění pneumatik
Pneumatiky skladujeme na suchém, tmavém a chladnějším místě, kde teplota nepřesahuje 25°C a zároveň neklesá pod 0°C . Pneumatiky chráníme před přímým slunečním zářením a průvanem. Důležitá je také čistota skladovacích prostor, kde by pneumatiky neměli přijít do kontaktu s rozpouštědly, pohonnými hmotami, mazadly a chemikáliemi, které způsobují ztrátu elasticity pneumatik.

Také ozón má na pneumatiky škodlivý vliv, takže ve skladu by se neměli nacházet přístroje, které ho produkují, například elektrické přístroje s vysokým napětím, fluorescenční lampy, elektromotory a další spotřebiče, u kterých mohou při jejich provozu vznikat jiskry nebo elektrické výboje. Pneumatiky neskladujeme na místech, kde hlavně v letních měsících může teplota prudce stoupat, například na půdách nebo v plechových garážích.Volné skladování pneumatik na vzduchu, i když schovaných pod plachtou, výrobci nedoporučují.

5. Manipulace s pneumatikami
Pneumatiky neházíme ani nenecháváme padat z výšky větší než 1,5 metru. Neopatrnou a nešetrnou manipulací může dojít k poškození patky pláště, nejčastěji k jejímu nalomení, čímž je pneumatiky znehodnocena.

I když antioxidační přísady v pneumatikách proces stárnutí brzdí, špatné uskladnění pneumatik se výrazně podílí na jejich rychlejším stárnutí, projevujícím se například vznikem drobných trhlin na povrchu gumy. Pokud tedy na uskladnění pneumatik nemáte prostor, který by vyhovoval výše uvedeným parametrům, je lepší poohlídnout se po službách některého z pneuservisů, které nabízejí uložení samostatných pneumatik nebo i celých kol v prostorách s vhodnými podmínkami a většinou i speciálními stojany na skladování pneumatik.

_________________
Alhambra II 1,9TDi PD
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group