NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
-
- Nový člen
- Příspěvky: 29
- Registrován: 27.02.2009 20:58
- Bydliště: Plzeň
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
Protože se mi kompletně odporoučelo chladící médium mám dotaz: Jaké je množství náplně? Sharan 06 1,9 tdi bufik. Abych podle toho koupil nemrzku. A jak je signalizováno malé množství? Nic se mi nerozsvítilo až když mi auto přestalo topit řekl jsem si něco je špatně. Povolilo kolínko které mám místu bufu , který je v servisu, a byl jsem na suchu. Dík.
Čím víc se s hovnem sereš tím víc smrdí !!
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
Počítej s objemem kolem 9 - 10 litrů (podle velikosti chladiče). Takže doporučuji 4-5 litrů nemrzky a dolít vodou.
Signalizace pro nízkou hladinu je v expanzní nádobce - při poklesu hladiny se rozpojí obvod a rozsvítí se kontrolka na přístrojích v budíku pro teplotu.
Signalizace pro nízkou hladinu je v expanzní nádobce - při poklesu hladiny se rozpojí obvod a rozsvítí se kontrolka na přístrojích v budíku pro teplotu.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 21.12.2010 08:05, celkem upraveno 1 x.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 29
- Registrován: 27.02.2009 20:58
- Bydliště: Plzeň
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
jaký konkrétnní symbol by se měl objevit? Čekal jsem červený teploměr , ale nic. Svítí jen : servis nyní, ale to je interval na servis o kterém vím. Jo a jak to přestalo topit tak jsem sledoval teploměr , ale ten pořád ukazoval 90 stupňů.
Čím víc se s hovnem sereš tím víc smrdí !!
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
Přímo na teploměru je červená kontrolka, která před startem musí svítit a po startu ihned zhasnout. To je kontrola systému, že kontrolka je funkční. Při poklesu hladiny se kontrolka za jízdy rozsvítí.
Ak je to II ka z maxidotom tak tam sa nic nerozsvieti az kym neni nejaky problem.
Ak je to II ka z maxidotom tak tam sa nic nerozsvieti az kym neni nejaky problem.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 29
- Registrován: 27.02.2009 20:58
- Bydliště: Plzeň
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
OK Díky , zítra na to juknu.
Čím víc se s hovnem sereš tím víc smrdí !!
- pino.t
- VWmaniak
- Příspěvky: 5204
- Registrován: 27.02.2008 17:45
- Bydliště: Mám, PV
- Kontaktovat uživatele:
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
Raději dej 6 litrů nemrzky a dolejt DESTILOVANOU vodou. A ještě litr nemrzky si nech na dolívání.Marek77 píše:Počítej s objemem kolem 9 - 10 litrů (podle velikosti chladiče). Takže doporučuji 5 litrů nemrzky a dolít vodou.
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...
- PajaS
- Jezdec
- Příspěvky: 219
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Vrané nad Vltavou
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
No já si to vždycky namíchám 1:1 mimo auto a leju už namíchaný. Ono se nedoporučuje moc překračovat poměr 1:1 a navíc je to zbytečný (1:1 = -37 st).
Jinak přesný objemy pro různy motorizace jsou v knize "Jak na to" na straně 63 (rozptyl 6,8 až 11,4 litrů ).
Jinak přesný objemy pro různy motorizace jsou v knize "Jak na to" na straně 63 (rozptyl 6,8 až 11,4 litrů ).
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
Destilovaná voda se do moderních chladicích směsí používat nemusí, je to přežitek.pino.t píše: dolejt DESTILOVANOU vodou.
Jinak souhlasím s PajaSem, že používání příliš koncentrované chladicí směsi škodí. Optimální poměr mísení je 1:1 nebo malinko více vody. Určitě není dobré používat koncentrovanější směs než 60:40. Nejenže je to z principu k ničemu, protože v naší české kotlině nikdy teploty neklesnou pod -30°C, ale především příliš koncentrovaná chladicí směs je agresívní na kovy, zejména na hliník, který narušuje a poškozuje. Mnohdy platí, že méně je více, přesně jako v tomto případě.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
Do SAG II sa vojde necelych 8 - 9 l chladiacej kvapaliny.
- peter64
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 27.10.2009 19:53
- Bydliště: Juh Banskobystrického kraja
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
Tak páni poradte prosím: -ja som kúpil na doliatie G12+,značky Castrol.Podľa návodu sa to nemá riediť a hned sa leje do systému.Dal som aj fotky,vyjadrite sa k tomu prosím,chcel by som vymeniť náplň,ale nikde na prípravku sa nepíše do koľko je to stupňov.
A ešte otázočka,nepoznáte niekto na preplachovanie tento prípravok (príloha nižšie).Obávam sa,že pri veľkej snahe urobiť dobre,niečo pokazím.
SHA 1,9 TDI/2003/ASZ
A ešte otázočka,nepoznáte niekto na preplachovanie tento prípravok (príloha nižšie).Obávam sa,že pri veľkej snahe urobiť dobre,niečo pokazím.
SHA 1,9 TDI/2003/ASZ
- Přílohy
-
- Prípravok do chl.syst..doc
- (117 KiB) Staženo 89 x
SHA/2003/1,9TDI/ASZ
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
Na dolití mám tuhle od Velvany a tam je ředění popsáno. Někde (už nevím kde) bylo, že by se snad mělo jen dolévat. Výměna jen v případě výměny třeba hlavy apod, kdy se do systému mohou dostat nečistoty. Látky v chl. kapalině snad vytvoří na vnitřku povlak, který brání korozi, výplachem ho odstraníš. Nicméně je to někde načtené.
Do kolika stupňů máš kapalinu zjistíš nejlépe hustoměrem (za pár kaček někde v autodílech).
Do kolika stupňů máš kapalinu zjistíš nejlépe hustoměrem (za pár kaček někde v autodílech).
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- peter64
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 27.10.2009 19:53
- Bydliště: Juh Banskobystrického kraja
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
Ja som si prečítal celé toto vlákno,možno mi niečo ušlo,ale asi Marek 77 tvrdí,že ak chceš mať pokoj v duši,tak to vymeníš každých 5 rokov,neviem či sa tie prísady rozložia,alebo unavia,len aby sa to nepustilo do ničenia chladiaceho systému.Hustomerom sme to merali,je to cca. - 30 st.C.
SHA/1,9 TDI/2003/ASZ
SHA/1,9 TDI/2003/ASZ
SHA/2003/1,9TDI/ASZ
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
Tak je to z "Jak na to". Nicméně Marek77 je praktik, takže má nejspíš pravdu v tom, že výměna "jednou za 5 let" k něčemu je.
- Přílohy
-
- chl.JPG (44.65 KiB) Zobrazeno 4294 x
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- peter64
- Řidič
- Příspěvky: 110
- Registrován: 27.10.2009 19:53
- Bydliště: Juh Banskobystrického kraja
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
Preto som chcel info o chlad.kvapaline,lebo už auto má 7 rokov a po kúpe toto sa nemenilo,len sa merala hustota.Ináč díky za ochotu a Tvoj čas.
SHA/2003/1,9TDI/ASZ
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
Pravda je, že o výměně chladicí kapaliny se nikde nemluví. A to nejen u SAG, ale v drtivé většině případů u moderních vozů se chladivo "nemění". Je to podobné jako s převodovým olejem. Jak převodový olej, tak chladicí kapalina se v moderních vozidlech považují za doživotní náplně.
Nicméně já všem doporučuju jak v případě převodového oleje, tak v případě chladicí kapaliny určitě pravidelnou výměnu, a to po pěti letech (kilometry moc nerozhodují). Mám totiž za to, že slovo doživotní je poněkud zavádějící. Každá provozní kapalina přece stárne a její složení se mění. Vyčerpají se potřebná aditiva, přísady proti korozi, otěru a mnoho jiných parametrů se po dobu užívání změní. A po určité době je přece vhodné takovou opotřebenou kapalinu vyměnit, no ne?
V případě chladicí kapaliny se jedná o investici cca 500 Kč. Já například kupuju kapalinu G12 v Brně jako rozlévanou z dvousetlitrového sudu a cena je 78 Kč za litr. Takže pětilitrový kanystr vyjde na čtyři sta. Jednou za pět let mi to pr**l neutrhne. Vodu používám z kohoutku, destilovaná voda je zbytečnost.
Při výměně je třeba systém ne jen pouze vypustit, ale důkladně vypláchnout, protože jinak v motoru zůstanou asi 2 litry "staré" chladicí kapaliny. Já to dělám tak, že chladicí kapalinu vypustím na dvou místech - spodní hadicí chladiče a hadicí před bufíkem. Poté otevřu expanzní nádobku, do ní zasunu zahradní hadici napojenou na vodovod, nastartuju motor na volnoběh a pustím vodu. Nechám vodu protékat motorem a hned dole vytékat na zem. Čistá voda vytěsní zbylou chladicí kapalinu, která zůstane v nejrůznějších zákoutích, u termostatu a v bloku nad čerpadlem. Toto nechám probíhat tak deset až patnáct minut.
Je dobré nechat propláchnout chladič a topná tělesa. Prostě odpojím vrchní hadici, vrazím tam hadici z vodovodu a naplno pustím vodu - kaly a usazeniny, jsou-li v systému nějaké, se vyplaví spodní hadicí ven.
Pokud v systému po této kúře něco zůstane, pak jedině čistá voda (opět ty zmíněné dva litry). Všechny rozpojené hadice zapojím, do systému naplním pět litrů koncentrované chladicí kapaliny a doleju vodou. Po několika minutách se to v systému promísí a chladicí systém se odvzdušní (doporučuje se postavit pro ten účel auto čumákem do kopce).
Mísit chladicí kapalinu na optimální poměr v kyblíku a pak to tam nalít je nerozum. Je třeba mít na paměti, že po výplachu vodou v motoru zůstává čistá voda a pokud k tomu přileju již namíchanou směs, voda ji zředí a výsledný efekt je jinde, než předpokládáme. Bod tuhnutí se může změnit až o deset stupňů a pokud s tím nepočítáme, může to v mrazech způsobit fatální škody.
Nicméně já všem doporučuju jak v případě převodového oleje, tak v případě chladicí kapaliny určitě pravidelnou výměnu, a to po pěti letech (kilometry moc nerozhodují). Mám totiž za to, že slovo doživotní je poněkud zavádějící. Každá provozní kapalina přece stárne a její složení se mění. Vyčerpají se potřebná aditiva, přísady proti korozi, otěru a mnoho jiných parametrů se po dobu užívání změní. A po určité době je přece vhodné takovou opotřebenou kapalinu vyměnit, no ne?
V případě chladicí kapaliny se jedná o investici cca 500 Kč. Já například kupuju kapalinu G12 v Brně jako rozlévanou z dvousetlitrového sudu a cena je 78 Kč za litr. Takže pětilitrový kanystr vyjde na čtyři sta. Jednou za pět let mi to pr**l neutrhne. Vodu používám z kohoutku, destilovaná voda je zbytečnost.
Při výměně je třeba systém ne jen pouze vypustit, ale důkladně vypláchnout, protože jinak v motoru zůstanou asi 2 litry "staré" chladicí kapaliny. Já to dělám tak, že chladicí kapalinu vypustím na dvou místech - spodní hadicí chladiče a hadicí před bufíkem. Poté otevřu expanzní nádobku, do ní zasunu zahradní hadici napojenou na vodovod, nastartuju motor na volnoběh a pustím vodu. Nechám vodu protékat motorem a hned dole vytékat na zem. Čistá voda vytěsní zbylou chladicí kapalinu, která zůstane v nejrůznějších zákoutích, u termostatu a v bloku nad čerpadlem. Toto nechám probíhat tak deset až patnáct minut.
Je dobré nechat propláchnout chladič a topná tělesa. Prostě odpojím vrchní hadici, vrazím tam hadici z vodovodu a naplno pustím vodu - kaly a usazeniny, jsou-li v systému nějaké, se vyplaví spodní hadicí ven.
Pokud v systému po této kúře něco zůstane, pak jedině čistá voda (opět ty zmíněné dva litry). Všechny rozpojené hadice zapojím, do systému naplním pět litrů koncentrované chladicí kapaliny a doleju vodou. Po několika minutách se to v systému promísí a chladicí systém se odvzdušní (doporučuje se postavit pro ten účel auto čumákem do kopce).
Mísit chladicí kapalinu na optimální poměr v kyblíku a pak to tam nalít je nerozum. Je třeba mít na paměti, že po výplachu vodou v motoru zůstává čistá voda a pokud k tomu přileju již namíchanou směs, voda ji zředí a výsledný efekt je jinde, než předpokládáme. Bod tuhnutí se může změnit až o deset stupňů a pokud s tím nepočítáme, může to v mrazech způsobit fatální škody.