Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 92 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 03.01.2010 22:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.02.2009

Příspěvky:

29

Bydliště:

Plzeň

Protože se mi kompletně odporoučelo chladící médium :( mám dotaz: Jaké je množství náplně? Sharan 06 1,9 tdi bufik. Abych podle toho koupil nemrzku. A jak je signalizováno malé množství? Nic se mi nerozsvítilo až když mi auto přestalo topit řekl jsem si něco je špatně. Povolilo kolínko které mám místu bufu , který je v servisu, a byl jsem na suchu. Dík.

_________________
Čím víc se s hovnem sereš tím víc smrdí !!

_________________
Sharan 85 Kw 06 Bussines


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 03.01.2010 22:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3804

Počítej s objemem kolem 9 - 10 litrů (podle velikosti chladiče). Takže doporučuji 4-5 litrů nemrzky a dolít vodou.

Signalizace pro nízkou hladinu je v expanzní nádobce - při poklesu hladiny se rozpojí obvod a rozsvítí se kontrolka na přístrojích v budíku pro teplotu.


Naposledy upravil Marek77 dne 21.12.2010 09:05, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 03.01.2010 22:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.02.2009

Příspěvky:

29

Bydliště:

Plzeň

jaký konkrétnní symbol by se měl objevit? Čekal jsem červený teploměr , ale nic. Svítí jen : servis nyní, ale to je interval na servis o kterém vím. Jo a jak to přestalo topit tak jsem sledoval teploměr , ale ten pořád ukazoval 90 stupňů.

_________________
Čím víc se s hovnem sereš tím víc smrdí !!

_________________
Sharan 85 Kw 06 Bussines


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 03.01.2010 22:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3804

Přímo na teploměru je červená kontrolka, která před startem musí svítit a po startu ihned zhasnout. To je kontrola systému, že kontrolka je funkční. Při poklesu hladiny se kontrolka za jízdy rozsvítí.

Ak je to II ka z maxidotom tak tam sa nic nerozsvieti az kym neni nejaky problem.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 03.01.2010 22:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.02.2009

Příspěvky:

29

Bydliště:

Plzeň

OK Díky , zítra na to juknu.

_________________
Čím víc se s hovnem sereš tím víc smrdí !!

_________________
Sharan 85 Kw 06 Bussines


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 04.01.2010 15:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.02.2008

Příspěvky:

5124

Bydliště:

Mám, PV

Marek77 píše:
Počítej s objemem kolem 9 - 10 litrů (podle velikosti chladiče). Takže doporučuji 5 litrů nemrzky a dolít vodou.

Raději dej 6 litrů nemrzky a dolejt DESTILOVANOU vodou. A ještě litr nemrzky si nech na dolívání.

_________________
Sněhová paštička
Stropnici na Passata mám od Passtu a luxus, díky.
Držáky předního nárazníku Passat B4 jsem si vyrobil, tak si je za 500 strčte do ...

_________________
Passat B2; B3; B4; B5; B5,5 V6 4motion; Jetta II is lost ;-(


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 04.01.2010 16:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

218

Bydliště:

Vrané nad Vltavou

No já si to vždycky namíchám 1:1 mimo auto a leju už namíchaný. Ono se nedoporučuje moc překračovat poměr 1:1 a navíc je to zbytečný (1:1 = -37 st).
Jinak přesný objemy pro různy motorizace jsou v knize "Jak na to" na straně 63 (rozptyl 6,8 až 11,4 litrů :lol:).

_________________
Alhambra II AUY


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 05.01.2010 09:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3804

pino.t píše:
dolejt DESTILOVANOU vodou.

Destilovaná voda se do moderních chladicích směsí používat nemusí, je to přežitek.




Jinak souhlasím s PajaSem, že používání příliš koncentrované chladicí směsi škodí. Optimální poměr mísení je 1:1 nebo malinko více vody. Určitě není dobré používat koncentrovanější směs než 60:40. Nejenže je to z principu k ničemu, protože v naší české kotlině nikdy teploty neklesnou pod -30°C, ale především příliš koncentrovaná chladicí směs je agresívní na kovy, zejména na hliník, který narušuje a poškozuje. Mnohdy platí, že méně je více, přesně jako v tomto případě.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 06.01.2010 19:18 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3913

Bydliště:

Trnava

Do SAG II sa vojde necelych 8 - 9 l chladiacej kvapaliny.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 19.12.2010 11:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2009

Příspěvky:

110

Bydliště:

Juh Banskobystrického kraja

Tak páni poradte prosím: -ja som kúpil na doliatie G12+,značky Castrol.Podľa návodu sa to nemá riediť a hned sa leje do systému.Dal som aj fotky,vyjadrite sa k tomu prosím,chcel by som vymeniť náplň,ale nikde na prípravku sa nepíše do koľko je to stupňov.
A ešte otázočka,nepoznáte niekto na preplachovanie tento prípravok (príloha nižšie).Obávam sa,že pri veľkej snahe urobiť dobre,niečo pokazím.






SHA 1,9 TDI/2003/ASZ


Přílohy:
Neriediť.JPG
Neriediť.JPG (264.63 KiB) Zobrazeno 1424 krát

P191210_09.270001.JPG
P191210_09.270001.JPG (208.81 KiB) Zobrazeno 1423 krát

Prípravok do chl.syst..doc [117 KiB]
19 krát

_________________
SHA/2003/1,9TDI/ASZ
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 19.12.2010 12:27 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4601

Bydliště:

Praha

Na dolití mám tuhle od Velvany a tam je ředění popsáno. Někde (už nevím kde) bylo, že by se snad mělo jen dolévat. Výměna jen v případě výměny třeba hlavy apod, kdy se do systému mohou dostat nečistoty. Látky v chl. kapalině snad vytvoří na vnitřku povlak, který brání korozi, výplachem ho odstraníš. Nicméně je to někde načtené.

Do kolika stupňů máš kapalinu zjistíš nejlépe hustoměrem (za pár kaček někde v autodílech).


Přílohy:
G12++ škoda.jpg
G12++ škoda.jpg (256.22 KiB) Zobrazeno 1419 krát


_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; SEAT Alhambra II, AUY, 2000; Škoda Favorit 135LX, 1993 (už je asi v pánu) vše s trojblikem od krt.ecka; Tornado EVO - nemá blinkry, nemá trojblik :-(; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)
Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 19.12.2010 12:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2009

Příspěvky:

110

Bydliště:

Juh Banskobystrického kraja

Ja som si prečítal celé toto vlákno,možno mi niečo ušlo,ale asi Marek 77 tvrdí,že ak chceš mať pokoj v duši,tak to vymeníš každých 5 rokov,neviem či sa tie prísady rozložia,alebo unavia,len aby sa to nepustilo do ničenia chladiaceho systému.Hustomerom sme to merali,je to cca. - 30 st.C.






SHA/1,9 TDI/2003/ASZ

_________________
SHA/2003/1,9TDI/ASZ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 19.12.2010 13:12 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4601

Bydliště:

Praha

Tak je to z "Jak na to". Nicméně Marek77 je praktik, takže má nejspíš pravdu v tom, že výměna "jednou za 5 let" k něčemu je.


Přílohy:
chl.JPG
chl.JPG [ 44.65 KiB | Zobrazeno 1548 krát ]

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; SEAT Alhambra II, AUY, 2000; Škoda Favorit 135LX, 1993 (už je asi v pánu) vše s trojblikem od krt.ecka; Tornado EVO - nemá blinkry, nemá trojblik :-(; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)
Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 19.12.2010 14:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2009

Příspěvky:

110

Bydliště:

Juh Banskobystrického kraja

Preto som chcel info o chlad.kvapaline,lebo už auto má 7 rokov a po kúpe toto sa nemenilo,len sa merala hustota.Ináč díky za ochotu a Tvoj čas.

_________________
SHA/2003/1,9TDI/ASZ


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání
PříspěvekNapsal: 20.12.2010 09:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3804

Pravda je, že o výměně chladicí kapaliny se nikde nemluví. A to nejen u SAG, ale v drtivé většině případů u moderních vozů se chladivo "nemění". Je to podobné jako s převodovým olejem. Jak převodový olej, tak chladicí kapalina se v moderních vozidlech považují za doživotní náplně.

Nicméně já všem doporučuju jak v případě převodového oleje, tak v případě chladicí kapaliny určitě pravidelnou výměnu, a to po pěti letech (kilometry moc nerozhodují). Mám totiž za to, že slovo doživotní je poněkud zavádějící. Každá provozní kapalina přece stárne a její složení se mění. Vyčerpají se potřebná aditiva, přísady proti korozi, otěru a mnoho jiných parametrů se po dobu užívání změní. A po určité době je přece vhodné takovou opotřebenou kapalinu vyměnit, no ne?


V případě chladicí kapaliny se jedná o investici cca 500 Kč. Já například kupuju kapalinu G12 v Brně jako rozlévanou z dvousetlitrového sudu a cena je 78 Kč za litr. Takže pětilitrový kanystr vyjde na čtyři sta. Jednou za pět let mi to pr**l neutrhne. Vodu používám z kohoutku, destilovaná voda je zbytečnost.



Při výměně je třeba systém ne jen pouze vypustit, ale důkladně vypláchnout, protože jinak v motoru zůstanou asi 2 litry "staré" chladicí kapaliny. Já to dělám tak, že chladicí kapalinu vypustím na dvou místech - spodní hadicí chladiče a hadicí před bufíkem. Poté otevřu expanzní nádobku, do ní zasunu zahradní hadici napojenou na vodovod, nastartuju motor na volnoběh a pustím vodu. Nechám vodu protékat motorem a hned dole vytékat na zem. Čistá voda vytěsní zbylou chladicí kapalinu, která zůstane v nejrůznějších zákoutích, u termostatu a v bloku nad čerpadlem. Toto nechám probíhat tak deset až patnáct minut.
Je dobré nechat propláchnout chladič a topná tělesa. Prostě odpojím vrchní hadici, vrazím tam hadici z vodovodu a naplno pustím vodu - kaly a usazeniny, jsou-li v systému nějaké, se vyplaví spodní hadicí ven.
Pokud v systému po této kúře něco zůstane, pak jedině čistá voda (opět ty zmíněné dva litry). Všechny rozpojené hadice zapojím, do systému naplním pět litrů koncentrované chladicí kapaliny a doleju vodou. Po několika minutách se to v systému promísí a chladicí systém se odvzdušní (doporučuje se postavit pro ten účel auto čumákem do kopce).

Mísit chladicí kapalinu na optimální poměr v kyblíku a pak to tam nalít je nerozum. Je třeba mít na paměti, že po výplachu vodou v motoru zůstává čistá voda a pokud k tomu přileju již namíchanou směs, voda ji zředí a výsledný efekt je jinde, než předpokládáme. Bod tuhnutí se může změnit až o deset stupňů a pokud s tím nepočítáme, může to v mrazech způsobit fatální škody.


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 92 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group