Stránka 5 z 7

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

Napsal: 20.12.2010 15:49
od peter64
TO Marek 77:vyčerpávajúce odpoveď,dole klobúkom,zatiaľ čo som podľa Teba urobil,nič som neoľutoval,aj mojím laickým okom som videl,že to chcelo zmenu.Kto je trošku maximalista,tak dá na Teba.







SHA/1,9 TDI/2003/ASZ

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolévání

Napsal: 20.12.2010 18:45
od Marek77
Myslím, že pětistovka každých pět let (= sto korun ročně) je ve srovnání s penězi utracenými za pohonné hmoty doslova pakatel. Navíc jistota je jistota.....

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Napsal: 30.12.2011 20:57
od majorZeman
Hele namichali mi u vw na - 30 neni to teda zbytecny? Aby se mi nenicila hlava a hlinikove dily? Ja mam pocit ,ze tech - 30 je jistota a akorat? Co myslite? Diky

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Napsal: 01.01.2012 19:03
od Marek77
Koncentrace kolem -30°C je tak akorát.

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Napsal: 01.01.2012 23:52
od majorZeman
ok a diky moc,ja si taky myslim

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Napsal: 02.01.2012 12:07
od Marek77
Totiž i kdyby se stalo, že by v našich zeměpisných šířkách byl mráz -30°C, musel by být minimálně několik hodin v jednom kuse, aby to s chladicí kapalinou něco zásadnějšího udělalo - navíc ona by ani v takovém případě nezmrzla na šutr, ale promění se v takový jakoby gel. Čili sice neteče, ale nepoškodí.

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Napsal: 02.01.2012 12:32
od majorZeman
aha,nemam teda naredit na min?

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Napsal: 02.01.2012 13:32
od Marek77
Určitě ne. Mnoho aut má chladicí směs na -40°C i víc a taky se nic nestane.

U moderních chladicích kapalin se doporučuje ředění 1:1, což odpovídá teplotě tuhnutí kolem -37°C až -42°C (podle výrobce). Takže pokud jsi na -30°C, je vše v nejlepším pořádku.

Ono je třeba u toho mít na paměti, že u nás tu a tam umí pěkně mrznout. O vánočních svátcích 2010 jsem byl u našich na Sokolovsku a jednoho brzkého rána bylo -27°C. Takže když bys to ředil víc, můžeš mít problém.

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Napsal: 02.01.2012 16:28
od majorZeman
Jasny,me jde jen oto,abych nenicil hlinikove dily :-)

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Napsal: 02.01.2012 18:52
od M@rty74
Pane majore,tak snad naposledy - od roku cca 1989 se do všech koncernových vozidel leje kapalina původně označovaná v koncernu G11/K11 ( modrá ) posléze nahrazená G12/K12 ( růžová ) až po současné standardy G12/K12++ - všechny tyto kapaliny byly "vymyšleny" právě proto, že se začali používat hliníkové hlavy motorů a jejich předchůdcům hliník "moc chutnal" . Takže vážně vyšší koncentrací si hliníkové díly vážně nepoškodíš. Já osobně jsem zažil interní předpis výrobce, kdy při výměně chladící kapaliny bylo předepsáno "míchání" na -35 až -40. Bývalo to dokonce nezřídka kontrolováno zástupci automobilky.

O standardech jednotlivých kapalin píše Marek77 zde: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... 4&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Napsal: 02.01.2012 19:08
od majorZeman
ok,tak se neceti :-)

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Napsal: 02.01.2012 20:58
od Skyppy
majorZeman píše:ok,tak se neceti :-)
Tady se nikdo necetí, ale možná ČERTÍ kvůli tomu, že se zde zbytečně natahují vlákna stále dookola omílanými věcmi. Stačí pozorně pročíst dané vlákno. Nebo tady sbíráme bodíky za příspěvky??

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Napsal: 04.01.2012 08:16
od Marek77
Tak já chápu, že mohou být mezi námi lidé, kteří s něčím takovým třeba nemají zkušenosti a v obavě, aby něco nezvojtili, se raději třikrát zeptají na totéž. Mně osobně to nevadí. I já sám se někdy raději třikrát přesvědčím, než abych něco podělal.
Na druhou stranu je tu toho o chladicí kapalině napsáno dost, tudíž materiálu ke studiu je habaděj.

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Napsal: 15.03.2012 14:03
od vsochy
Jak mám postupovat při výměně chlad. kapaliny u auta s nezáv. topením, tzn. kde rozpojit hadice, aby vše vyteklo a jak poté postupovat při plnění/odvzdušnění? Jinými slovy bude postup stejný jako ten co popisuje Marek77 na straně 4?

Re: NÁPLNĚ, CHLADÍCÍ: chladící náplň, výměna, míchání, dolév

Napsal: 15.03.2012 14:08
od Marek77
Nezávislé topení nemá v ničem jiný chladicí systém. Nejlepší je rozpojit hadice u bufíku a u chladiče (dole), následně nastartovat a na chvíli motor nechat běžet na volnoběh (čerpadlo vyhází zbylou vodu).

Já před plněním nové kapaliny ještě systém proplachuju vodou ze zahradní hadice, aby se skutečně veškerá stará kapalina dostala ven ze systému. Taky nezaškodí tlakem vody propláchnout topná tělesa a chladič. Ale to už záleží na každém, jak to udělá. Já jsem tak trochu maximalista, takže si to užívám a klidně to budu dělat celé odpoledne.