MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Lidi,nevíte někdo,kde přesně najdu u motoru 85kW TDI elektromagnetický ventil N75? (řídí turbo)
Jaký je postup se k němu dostat?
Potřebuju ho vyměnit.
Díky.
Jaký je postup se k němu dostat?
Potřebuju ho vyměnit.
Díky.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
- Captain
- Řidič
- Příspěvky: 106
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Davle
Re: EL.MAG. VENTIL N75:jeho umístění?
mám 66 Kw, ten ventil mám na straně spolujezdce na stěně pod stěračema. najdeš ho, když půjdeš po hadičce od turba, ta tě tam dovede.
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Takže dnes byl konečně čas,za motorem na stěně je uprostřed alu kryt a pod ním ty ventily,samozdřejmě mi v autorizáku prodali úplně jiný,poloviční jak na 81kW TDI
..a budu to zase vracet,k čemu tam ty PC mají?
..a budu to zase vracet,k čemu tam ty PC mají?
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Auto1 píše:..... mi v autorizáku prodali úplně jiný, k čemu tam ty PC mají?
Ty sis na to ještě nezvykl ???
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 22.12.2007 15:49
- Bydliště: Hlinsko v Čechách
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Kluci a nevite nahodou,kolik ten ventil N75 stoji na Galaxika 66kw ,rv 97??Dikes....
-
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 13.03.2008 16:53
- Bydliště: Slovensko
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Ako ten alu. kryt dám dole? Sharan II 85 KW PD
Nevie niekto aké presne číslo ma ten N75 ventil ? ( kvôli objednaniu ).
Nevie niekto aké presne číslo ma ten N75 ventil ? ( kvôli objednaniu ).
- ron
- Profík
- Příspěvky: 952
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Plzeň
sharan 2003 - ventil N 75
Ahoj Sharanisti.
Kamarád si koupil tento model s motorem AUY a hází mu to na vagu chybu ventilu N75, a následuje okamžitý pokles výkonu, je to zatím sporadická chyba,
nemáte s tím někdo zkušenost, jestli je to opravdu jen tím, či to může způsobovat něco jiného?
Já mu to jen napíchnul a nechci ho hned hnát koupit novej...diesly mě neberou tak budu vděčnej za každý postřeh, popř. kdyby někdo měl novej za slušnou cenu.
díky.
Kamarád si koupil tento model s motorem AUY a hází mu to na vagu chybu ventilu N75, a následuje okamžitý pokles výkonu, je to zatím sporadická chyba,
nemáte s tím někdo zkušenost, jestli je to opravdu jen tím, či to může způsobovat něco jiného?
Já mu to jen napíchnul a nechci ho hned hnát koupit novej...diesly mě neberou tak budu vděčnej za každý postřeh, popř. kdyby někdo měl novej za slušnou cenu.
díky.
Golf a Polo - naše VW rodina
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.
golf však stále ve výstavbě
teď navíc ještě polo s batohem - Cordoba SX....a přibyl další golf - tentokrát IV.
- majatrabi
- Jezdec
- Příspěvky: 473
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
TO ron: hledal bych zde:viewtopic.php?t=20331 nebo viewtopic.php?t=4711
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...
Jen létání je krásnější...
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Zdravim, mám trošku problém s nouzákem - chyba 575. Vyměnil jsem podtlakové hadičky, zkontroloval tlakovou nádobku za nádobou nachladící kapalinu a zkontroloval měnič tlaku turba.
A právě k měniči bych měl dotaz. Nevíte náhodou, jak moc má být průchozí? Má tři výstupy. 1.VAC, 2.OUT, 3.ATMOSFERE. Když foukám pusou do 3. a sepnu, tak mám problém to profouknout. Je to normální, nebo je ucpaný?
Díkes za rady
A právě k měniči bych měl dotaz. Nevíte náhodou, jak moc má být průchozí? Má tři výstupy. 1.VAC, 2.OUT, 3.ATMOSFERE. Když foukám pusou do 3. a sepnu, tak mám problém to profouknout. Je to normální, nebo je ucpaný?
Díkes za rady
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Je to normální. Atmosfere je přívod vzduchu o atmosférickém tlaku. OUT je výstupní vývod (k turbu). VAC je přívod podtlaku od vývěvy.
N75 funguje jako přepínač. Podle potřeby přepíná na vývod OUT buď podtlak (z vývodu VAC) nebo atmosféru.
Pokud je N75 sepnutý (na jeho cívce je napětí), propouští na OUT vzduch od přívodu VAC (tedy podtlak). Takže je jasné, že vývod Atmosfere je uzavřený a tudíž jej nelze profouknout.
Pokud na ventilu napětí není, proudí vzduch na OUT z vývodu Atmosfere, takže profouknout půjde (pro změnu nepůjde profouknout vývod VAC).
N75 funguje jako přepínač. Podle potřeby přepíná na vývod OUT buď podtlak (z vývodu VAC) nebo atmosféru.
Pokud je N75 sepnutý (na jeho cívce je napětí), propouští na OUT vzduch od přívodu VAC (tedy podtlak). Takže je jasné, že vývod Atmosfere je uzavřený a tudíž jej nelze profouknout.
Pokud na ventilu napětí není, proudí vzduch na OUT z vývodu Atmosfere, takže profouknout půjde (pro změnu nepůjde profouknout vývod VAC).
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Takže jestli jsem dobře to pochopil, OUT je spojen buď s VAC nebo s ATMOSFERE. Když jsem foukal do Atmosfere při napětí na ventilu na vstupu, tak jsem měl oči jak šnek (lezly mi z důlků, jak jsem tlačil) a vzduch šel z VAC i OUT. Když napětí nebylo, tak Atmosfere jsem neprofoukl vůbec, s těmi VAC a OUT si nejsem jist. Zkusím ho vyndat a vyzkoušet ještě jednou, abych měl jistotu.
Díky za rady
P.S: Jde tam měnič třeba i z octavie I (TDI81kW, r.v. 97-00)? Stojí totiž třetinu!!
Díky za rady
P.S: Jde tam měnič třeba i z octavie I (TDI81kW, r.v. 97-00)? Stojí totiž třetinu!!
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Z Octavie tam pasuje, ale má jinou svorkovnici. Muselo by se to předělat.
N75 na Octavii tu mám a dokonce i se svorkovnicí (takže by to stačilo přepinovat). V případě zájmu mi písni SZ.
N75 na Octavii tu mám a dokonce i se svorkovnicí (takže by to stačilo přepinovat). V případě zájmu mi písni SZ.
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Dík za nabídku, dnes se k tomu nedostanu, ale zítra na to pro jistotu ještě kouknu a když se to potvrdí, že je v háji, tak se ozvu
a domluvíme se.
Díkes.
a domluvíme se.
Díkes.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Ještě mě napadlo,že ty elektromagnetické ventily (jsou tam tři u PD) řídí co? Relé 20 ? Neví někdo?
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR: elektro-mag. ventil N75, umístění
Zdravim,
tak jsem vyzkoušel můj měnič tlaku a funguje následovně.
foukám do ATM, bez napětí, vzduch jde z OUT
foukám do ATM, s napětím, neprofouknu
foukám do OUT, bez napětí, vzduch jde z VAC
foukám do OUT, s napětím, vzduch jde z VAC
foukám do VAC, bez napětí, vzduch jde z OUT
foukám do VAC, s napětím, vzduch jde z OUT
Připadá mi, že OUT a VAC jsou propojeny stále, ATM má nějaký zpětný ventil s napětím na vstupu se odpojí.
Pokud jsem pochopil Marka77, tak ventil funguje s vadou, že bez napětí neodpojí VAC, což by měl a podtlak utíká.
Teď mě ještě napadá, jestli to nemá souvislost s propadáním brzdy při delším brzdění např když stojím na místě, mám sešláplý brzdový pedál a brzda se jakoby pomaloučku propadá, protože utíká podtlak i z posilovače?
Myslím, že je ventil v háji, co vy na to?
tak jsem vyzkoušel můj měnič tlaku a funguje následovně.
foukám do ATM, bez napětí, vzduch jde z OUT
foukám do ATM, s napětím, neprofouknu
foukám do OUT, bez napětí, vzduch jde z VAC
foukám do OUT, s napětím, vzduch jde z VAC
foukám do VAC, bez napětí, vzduch jde z OUT
foukám do VAC, s napětím, vzduch jde z OUT
Připadá mi, že OUT a VAC jsou propojeny stále, ATM má nějaký zpětný ventil s napětím na vstupu se odpojí.
Pokud jsem pochopil Marka77, tak ventil funguje s vadou, že bez napětí neodpojí VAC, což by měl a podtlak utíká.
Teď mě ještě napadá, jestli to nemá souvislost s propadáním brzdy při delším brzdění např když stojím na místě, mám sešláplý brzdový pedál a brzda se jakoby pomaloučku propadá, protože utíká podtlak i z posilovače?
Myslím, že je ventil v háji, co vy na to?
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá