Stránka 8 z 12

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Napsal: 14.04.2010 08:59
od Marek77
Auto1 píše:Mimochodem,staré zásoby VIFu jsou ještě v 650ml ale od 14.7.2009 se dělá 500ml balení a je trochu jiná etiketa.
Jj, změnu objemu balení jsem zaregistroval taky. Ale s takovou přesností data to opravdu neumím :wink:.

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Napsal: 14.04.2010 17:06
od Jelko4
nevie nahodou niekto ci je rozdiel v aditivach na shell medzi benzinom v-power(95) a racing(100) ?

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Napsal: 14.04.2010 21:03
od karlos hk
Asi 2 roky pravidelně používám letní i zimní VIF, úplná spokojenost. Kupuju ho v Auto Štangl za cca. 170 Kč, přibližně tedy o 30 - 50 Kč levněji než na benzínkách. Kromě aditiva do nafty mají také do benzínu.

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Napsal: 17.06.2010 16:57
od pavlikj
zdravím pánové, nevíte někdo, co to prodává unicorn pod názvem Ekonafta? dá se používat v PD motoru?

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Napsal: 17.06.2010 17:16
od bora
Určitě je to nafta s přimícháním určitého procenta "methylesteru" http://www.kl-oil.cz/methyl.html .
Dřív jsem s motorem TDI na bio-naftu normálně jezdil (vč. ostatních firemních aut) a nebyl nikdy žádný problém. Normální chování, stejná spotřeba.

Shodou okolností jsem tento týden do svého PD-čka natankoval tuto samou ekonaftu a zatím jezdím i když subjektivně se mi zdá po cca 300 km, že spotřeba bude možná vyšší než s normální naftou, ale uvidíme až to vyjedu.

Možná mě tady teď někteří motoráři roznesou na kopytech, ale my jsme fakt bez jakékoliv úhony jezdili na bionaftu cca 4 roky v tahu (Galaxie na ni najela skoro 200000 km). Konkrétně jsme jezdili na toto http://www.adw.cz/cs/content.aspx?id=228&sid=28&lid=150

Bude asi taky záležet na výrobě mathylesteru a míchání, ale v dnešní době by již s technologií zpracování být problém neměl jako v dřevních dobách.

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Napsal: 18.06.2010 07:52
od Marek77
Osobně nejsem příznivcem BIO nafty nebo jak se tomu obecně říká, prostě nafta je nafta. Ale pravdou je, že kdyby používání tohoto paliva bylo nějak nápadně negativní, určitě by o něj nebyl zájem a tudíž by jej asi nenabízeli.

Nejdůležitějším faktorem při používání BIO nafty je životnost, resp. upotřebitelnost. Prostě česky řečeno je nutné ji co nejrychleji spotřebovat. Toto palivo se totiž celkem rychle rozkládá na přírodní parafíny a vodu, což samozřejmě motoru a jeho příslušenství dosti škodí. Parafíny (vosky, chcete-li) ucpávají potrubí a filtry a voda je asi problém, o němž se nemusím rozepisovat. Nicméně pokud se BIO palivo spotřebuje dejme tomu do čtrnácti až dvaceti dnů po datu výroby, tyto problémy by neměly nastat.

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Napsal: 20.06.2010 19:21
od coto.je
já kupoval VIF tady po 5l :D
http://www.41.cz/vif/katalog.php?kid=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Napsal: 21.06.2010 07:49
od Marek77
To máš na pět let??? :-D

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Napsal: 21.06.2010 11:56
od Auto1
Nechcete někdo zorganizovat VIF že by se koupila 200l bečka a každý by si vzal 5L? Já bych vzal 20 nebo 40L

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Napsal: 21.06.2010 12:39
od Marek77
Mně stačí litr na rok, takže se mnou do toho konsorcia moc nepočítejte.

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Napsal: 11.02.2013 15:19
od fimfulin
Zdravím pánové, chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s přidáním aditiv a vlivu na chod bufíku. Jako řádný motorista jsem přidal správný poměr, ale ouha bufík od té doby jen zadýmí a nechytne. A když je tam nepřidám tak buf bufá. Stejný poznatek mám i s arktickou naftou do -40, kterou kupuji od známého co jezdí do ruska s truckem. Do té již aditiva nedávám, ale stejně buf nehoří. Mohla by to dělat špatná žhavicí svíčka v bufovi? Případně doporučili byste zvýšit vznětlivost nafty přidáním malého množství benzínu? cca 1-2l na nádrž nafty. Jinak starty motoru v pohodě na první brnknutí, dýmivost normoš. Díky za rady.

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Napsal: 11.02.2013 16:08
od UweFilter
Používám VIF celoročně, na zimu v množství 2x vyšším než je doporučené ředění a nikdy jsem problém neměl. Viděl bych to na problém buď žhavičky nebo spinavého sítka.

Re: PALIVO, PŘÍSADY: přísady do paliva, omyl v palivu, ...

Napsal: 11.02.2013 16:18
od kubenec
Jsem na tom stejne. Pouzivam Vif uz skoro 3roky pravidelne a v zimne 2x i 3x vic a bez problemu.

odeslano z Nexus-HD2 pres Tapatalk 2

MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Napsal: 12.02.2013 09:56
od JozefKE
Přesunuto z tématu o výkonu...
wosa píše:... leju do nafty zásadně VIF !
A máme zodpovedne overené ako to dlhodobo bude chutiť DPF filtru ?..

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Napsal: 12.02.2013 13:25
od wosa
Vyžádal jsem si vyjádření výrobce VIFu k použití do aut s DPF.. Odpověď je tato :

V praxi může vlivem použití nevhodného paliva nebo nevhodného motorového oleje docházet k poškození filtru pevných částic nebo alespoň k rychlejšímu zanášení, které si vynucuje častější vypalování, i poškození katalytického systému. Aby k tomu nedocházelo, nesmí palivo obsahovat žádný kov, protože sloučeniny kovů tvoří po spálení popel, který se usadí ve filtru části a pochopitelně z něho nejde odstranit vypálením, dále nesmí obsahovat síru, jejíž sloučeniny zvětšují hmotnost částic a nesmí obsahovat ani fosfor, který se mimo jiné podílí i na tvorbě popelu. Motorové oleje se ale bez přísad obsahujících tyto látky doposud nedokážou obejít, takže vznikla ve výkonnostní klasifikaci ACEA třida C, definující složení a vlastnosti motorových olejů se sníženým obsahem popelu, síry a fosforu, které se k filtru částic chovají šetrněji. Tyto zásady plně respektuje složení výrobku Super Diesel Aditiv, který je zcela bezpopelný a neobsahuje žádné kovy, síru ani fosfor. V provozu vozidla s filtrem pevných částic se projevuje příznivě, protože mimo jiné obsahuje látku typu bezpopelného oxidovadla, zvyšujícího cetanové číslo, ale i zlepšujícího spalování a zmenšujícího tvorbu částic, tj. sazí, vznikajících při každém spalování nehomogenní směsi, které je typické pro vznětový motor. Je pravda, že odborné časopisy provedly různé testy a publikovaly jejich výsledky, ale nikoliv testy vlivu na filtr pevných části, protože od roku 2007 se postupně měnilo složení motorové nafty zvyšováním povinného přípravku metylesterů (bionafty) a také proto, že jejich obsah v naftě nepřetržitě kolísá a nelze zajistit palivo stejného složení pro dlouhodobé jízdní zkoušky. Zkušenosti z dlouhodobějšího provozu ale existují, protože stejné komponenty jako obsahuje Super Diesel Aditiv, ale v jiných poměrech obsahují i prémiové nafty a dosažené výsledky spojené s jejich používáním jsou všestranně více než dobré. Proto se negativních vlivů na filtr pevných částic není třeba obávat.

Petra Najmanová

VIF s.r.o.