Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 151 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 10.11.2007 18:25 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Jistě mi mnozí majitelé "jedniček" dají za pravdu, že odstupňování rychlostí u modelů GSA I je až zbytečně krátké, tedy do síly. Ono v rozjezdu a akceleraci to nemá chybu, ale při plynulé jízdě třeba po dálnici je to příšerně moc (abych při 130 km rychlosti točil daleko přes 3000 rpm je tragedie). Často se mi stává, že řadím šestku (která ovšem není..............).

Přemýšlel jsem nad tím dlouhou dobu. Samozřejmým a velmi logickým řešením je osadit do vozu šestistupňovou převodovku z modelu GSA II. Jenže jistě víte, že to zdaleka není jen tak - "jedničky" mají převodovky od pana Forda, zatímco "dvojky" mají převodovky koncernové. Od toho se bohužel odvíjí spousta komplikací - společně s převodovkou se musí vyměnit i kompletní systém řazení, obě poloosy, přední nápravnice a spodní uložení převodovky, setrvačník (se spojkou) a starter. Navíc se musí pomocí VAG překódovat budíky kvůli odchylce tachometru. Každému tedy musí být jasné, že takováto lákavá úprava vozu je ekonomický propadák, neb sehnat všechny díly starší, leč v dobré kondici je otázka minimálně třiceti tisíc korun, dost možná i více.
Proto jsem uvažoval opačně. Vzhledem k tomu, že GSA I mají Fordovy převody, napadlo mě zkusit hledat u Forda. Například takový Focus TDDi nebo TDCi má pět rychlostí, ovšem o více než 15% rychlejší výslednou rychlost než GSA. Zatímco GSA jede při 2000 rpm na pětku rychlostí 83 km/h, Focus při stejných otáčkách jede stovkou.
Předpokládám, že převodovka z Focuse do GSA nejspíš napasovat nepůjde, ale co třeba jen její "vnitřnosti" ??? Přece Ford jako Ford, nebo si myslíte, že moje úvahy jsou liché ???

Co si o tom myslíte ???

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka, odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 10.11.2007 18:35 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

416

Bydliště:

Lipník nad Bečvou/Prostějov

Myšlenka pěkná,ale nebude trušku záležet i na váze vozu ?Jsem z oboru elektro,ale váha vozu bylo první co mě napadlo.

_________________
Obrázek
Obrázek

_________________
Galaxy 1.9 Tdi PD 85 kw 2001 Stříbrná Letní 215/55 R16 97H Zimní 195/65 R15 95T


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka, odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 10.11.2007 18:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Samozřejmě váha hraje roli - vůz malinko "zleniví". Ale já preferuji snížení otáček při jízdě po dálnici (tudíž snížení spotřeby paliva) před akcelerací.
Nepotřebuju závoďák, na to bych si nepořizoval autobus........... :D
Navíc v současné chvíli mám dojem, že jednička, dvojka a trojka jsou až moc svižné - mnohdy je až nepříjemné, jak mě trojka vrazí do sedačky, když se chvíli přestanu kontrolovat a došlápnu podlahu. Takže prodloužení rychlostí by pro mě znamenalo příjemnou změnu ve smyslu větší zátěže pro motor a tudíž důsledkem toho uklidnění jinak se plašícího motoru (z toho pramení další výhody - vyšší životnost spojky a uložení agregátu, vyšší účinnost motoru v důsledku větší odevzdané práce na kola, apod.).
Jezdím dálnice velmi často (minimálně 50% všech kilometrů ujedu po dálnici), takže dlouhé rychlosti vyloženě potřebuju.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka, odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 10.11.2007 20:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

943

Bydliště:

u Č. Budějovic

Jen tak přemýšlím, a nešlo by přehodit jen kola stáleho převodu nebo udělat jen delší 5,

_________________
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

_________________
LUPínO 1,2 TDI 3L, KIA Sorento V6 3,3 l 183 kW LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka, odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 10.11.2007 21:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

416

Bydliště:

Lipník nad Bečvou/Prostějov

Já myslel spíš životnost,jestli převodovka vydrží větší zatížení.
Focus Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1347 / 463
Galaxy Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1666 / 800

_________________
Obrázek
Obrázek

_________________
Galaxy 1.9 Tdi PD 85 kw 2001 Stříbrná Letní 215/55 R16 97H Zimní 195/65 R15 95T


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka, odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 10.11.2007 21:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

943

Bydliště:

u Č. Budějovic

Tak jsem koukal do etky: přehozením kol stálého převodu z VR6 (17/69 z.) do TDI (13/55z.) by převodovka byla o cca 5 % delší takže místo 3000 ot by stejné rychlosti odpovídalo 2850.

_________________
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

_________________
LUPínO 1,2 TDI 3L, KIA Sorento V6 3,3 l 183 kW LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka, odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 10.11.2007 23:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

260

Bydliště:

chomutov

Ahoj já mám s převodovkou taky problém. Zpřevodování stupňů je trágédie a u mojí převodovky navíc ještě jde špatně řadit zpátečka.

_________________
Obrázek

_________________
Seat Alhambra ex.vw passat 1.9 tdi 96kw6q 4 moti


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka, odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 11.11.2007 00:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Vyšší zatížení převodovky prakticky není. Jediný parametr, který je směrodatný pro převody, tuhost skříně a ložiska je točivý moment motoru (a ten zůstává stejný).

Zrychlit samotnou pětku je blbost. To by potom nesedělo s nižšími stupni a mezi čtyřkou a pětkou by byla velká díra.

Mnohem vhodnější by bylo vyměnit stálý převod jako celek, tedy talířové kolo a pastorek - všechny rychlostní stupně se pak rovnoměrně posunou a je to fajn. Optimální převod místo našeho 4,235:1 by byl převod kolem 3,500:1 až 3,600:1. Ale z čeho to vzít ???
Nemám k dispozici literaturu Fordových převodů, aby se to dalo zjistit. Mám tu Škodovky a VW (např. převodovka z Felicie 1,9D s novým čumákem má stálý převod 3,579:1 - ideální stav), ale to tam tutově pasovat nebude.


Stálý převod 4,059:1 z motorizace 2,8 VR6 mám. Změna je nepatrná. Při otáčkách 3000 na pátý stupeň nyní jedu přesně 130 km/h (s původní rozvodovkou to bylo 125 km/h).
Při 3000 otáčkách na pátý stupeň by vůz měl jet rychlostí kolem 150 km/h, pak budu spokojen - pak by při 130 km rychlosti byly otáčky motoru někde kolem 2500 - 2600, což je oblast nejnižší měrné spotřeby paliva a jedeme o litr na sto kilometrů levněji.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: JÍZDA, RYCHLOST: maximální rychlost, měření rychlosti
PříspěvekNapsal: 02.01.2008 22:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Když tak sleduji ty rychlosti X otáčky u SH / Gal I. generace TDI, musím opět s politováním konstatovat, že kvalty jsou nechutně krátké !!!

Kdo to kdy viděl jet rychlostí 125 km/h a točit 3000 otáček ???!!!

Pořád přemýšlím, co s tím udělat (tedy vyjma obligátní výměny převodovky za 6q z II. generace). Stačilo by kvalty ponechat a prodloužit rozvodovku o cca 18 - 20% (optimální stav).

Nějaký Ford s podobnou převodovkou, ale s převodem rozvodovky někde kolem 3,6 : 1. Kdybyste o něčem takovém věděli nebo aspoň uvažovali, ozvěte se - můžeme uvažovat společně a to by bylo, abychom něco nevymysleli.....

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 03.01.2008 18:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

84

Marek77 píše:
........ - "jedničky" mají převodovky od pana Forda, zatímco "dvojky" mají převodovky koncernové........

Je tomu skutečně tak?
Mám problém s hlučností a údajně by to mohla bejt převodovka- domníval sem se že nebude "problém" ji vyměnit za jinou jetou- samo koncernovou- ale teď si moje předpoklady informací o Fordově převodovce narušil :roll:

_________________
Alhambra, Sharan II


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 03.01.2008 23:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Je to skutečně tak.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 04.01.2008 11:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

84

Marek77 píše:
Je to skutečně tak.


Takže to znamená že nejde nahradit nějakou z koncernu?

_________________
Alhambra, Sharan II


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 04.01.2008 15:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Několik lidí z fóra tu mluví o přestavbě modelu I na šestirychlostní převodovku z modelu II. Jde to, ale není to zdaleka nic jednoduchého. Zapomeň na pouhou výměnu kusu za kus.

Společně s převodovkou se totiž musí vyměnit i poloosy, kompletní lanovody řazení včetně řadicí páky, silentbloky převodovky, setrvačník motoru se spojkou, startér a pokud vím, mluvilo se i o přední nápravnici (protože spodní silentblok převodovky je jiný a nejde napasovat do původní nápravnice). Ale prý jsou tu i lidi, kteří nápravnici neměnili a nějak jim to pasuje (jestli tam něco upravovali, nemám zdání..........).


Právě kvůli náročnosti a finanční otázce celé této monstrózní přestavby do toho jít nechci. Raději bych chtěl vymyslet, jak do modelu I. osadit nějakou převodovku z Fordu, která má rychlejší převody nebo aspoň její rozvodovku zkloubit s převody původními. Ale zatím mě nic nenapadá, jinými slovy nemám zdroje, z nichž bych mohl čerpat informace.

Vím, že strýc má ve Focusu 1,8TD převody, které by mi vyhovovaly, ale nejsem si jist, zda by to šlo napasovat do Galaxy, nebo třeba obě převodovky rozebrat a složit jednu podle mých představ.

Je to běh na dlouhou trať.............

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 12.04.2008 12:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

10.01.2008

Příspěvky:

3

Bydliště:

Hohenelbe

Zdravím všechny sharanisty,mám dotaz.Mám sharana 1997.1,9tdi 81kw,kod motoru afn a jsem nucen vyměnit převodovku,protože v ní začalo divně chrčet.CHci se zeptat na to,jestli tam můžu dát převodovku třeba z passata b5,nebo z něčeho jiného.Někdo mě strašil,že na sharana je prostě jen jedna a nedá se zaměnit s žádnou jinou koncernovou.Prosím o rychlou odpověd,v pondělí jde špajzka ven!!!

_________________
VW Sharan 1,9tdi 81kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 12.04.2008 14:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

260

Bydliště:

chomutov

v prvních verzích šaranů je převodovka ford a nedá se nahradit koncernovímy

_________________
Obrázek

_________________
Seat Alhambra ex.vw passat 1.9 tdi 96kw6q 4 moti


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 151 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group