6q převodovky u modelů SAG II jsou zpřevodované ještě víc do rychla a vadí to něčemu? Mají snad problémy s rozjezdem do kopce? Mají snad problémy s jízdou po dálnici na šestku? Na to si dokážu odpovědět sám - nemají. Přitom výkonové parametry motorů PD jsou srovnatelné s našimi motory TDi 81kW (motor ANU má stejný krouťák a mnohem nižší výkon, motor AUY má srovnatelný výkon a o chlup vyšší krouťák - oba tyto motory mají stejně odstupňované 6q převodovky a bez problémů jedou). Mají snad kluci, co dali do SAG I převodovku 6q z "dvojky" nějaký problém? Nemají, protože jinak by tu přestavbu nedělali, že?Tommate píše:tak jestli se už dostanou otáčky níž než u oktávky, je to těžší, má to větší čelní odpor, už jenom ten litr a půl rozdílu na spotřebě po dálnici mezi oktávkou a sag mluví za vše, tak tomu nevěřím že to bude k dobru, sebemenší stoupání, protivítr a budeme chtít tlačit, a co třeba rozjezd na dvojku v křižovatkách? a bude vůbec stačit takto zrychlená jednička na rozjezd v prudkém kopci s plně naloženým autem? vždycky třeba počítat i s extrémy, konstruktéří to asi nestřelili od pasu - ale nechci kazit myšlenku, jestli to nestojí majland, sojí to určitě za pokus, jedině praxe ukáže pravdu, takhle se můžem jen dohadovat mne tohle téma určitě zajímá
Já narozdíl od Tebe nemám zájem rozjíždět se v křižovatce na dvojku (od toho tam ta dvojka není) - mně vadí něco úplně jiného a mnohem zásadnějšího. Je mi například nepříjemné, že trojka mě sice vrazí do sedačky (což je u dvě tuny těžké káry trochu o ničem), ale po městě se na ni už jezdit nedá, protože je krátká. Vadí mi, že pětka mi sice dokáže dost slušně zrychlovat (což považuju u posledního rychlostního stupně za zbytečné), ale ve vyšších rychlostech se zbytečně vytáčí, protože je krátká (a další kvalt už nemám). Nelíbí se mi, že ze čtyřky na pětku řadím už v 70-75 km rychlosti - proč? To není účelem věci přece!!! Proto budu mít radši dlouhé rychlostní stupně i za cenu mírného "zlenivění" auta (jestli se to tak dá vůbec nazvat), ale pohodovou jízdu a hlavně za nižší spotřebu paliva. Jezdím velmi často dlouhé štreky po dálnicích, já toho snížení otáček docílit potřebuju.
Pro zajímavost sem vkládám tři jednoduché tabulky, vyjadřující rychlosti vozu SAG při 2000 otáčkách motoru, kdybychom jej osadili postupně třemi různými převodovkami:
První řádek koresponduje se seriovou 5q převodovkou osazovanou do SAG I s motorem 1,9 TDi.
Druhý řádek koresponduje s "upravenou" 5q převodovkou osazenou soukolím rozvodovky 3,684:1 z automatu.
Třetí řádek koresponduje se seriovou 6q převodovkou SAG II s motorem 1,9 TDi PD 85kW (66kW).
16; 28; 42; 61; 84 - seriový pětikvalt SAG I s motorem TDi
18; 32; 48; 70; 96 - stejné rychlostní stupně jako řádek 1 prodloužené o 15% díky jiné rozvodovce s převodem 3,684:1
17; 31; 49; 71; 87; 104 - první čtyři rychlostní stupně jsou ve finále stejné s upravenou 5q převodovkou (řádek 2), pětka zbytečně krátká a šestka naopak delší (což už není potřeba, protože se to podepíše na pružnosti motoru a schopnosti udržet rychlost v kopcích)
-nemůžu si pomoct, ale prostřední řádek mi přijde nejideálnější převodovka (odstupňování jednotlivých rychlostních stupňů je lepší než u seriového 6q)