PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Tommate píše:tak jestli se už dostanou otáčky níž než u oktávky, je to těžší, má to větší čelní odpor, už jenom ten litr a půl rozdílu na spotřebě po dálnici mezi oktávkou a sag mluví za vše, tak tomu nevěřím že to bude k dobru, sebemenší stoupání, protivítr a budeme chtít tlačit, a co třeba rozjezd na dvojku v křižovatkách? a bude vůbec stačit takto zrychlená jednička na rozjezd v prudkém kopci s plně naloženým autem? vždycky třeba počítat i s extrémy, konstruktéří to asi nestřelili od pasu - ale nechci kazit myšlenku, jestli to nestojí majland, sojí to určitě za pokus, jedině praxe ukáže pravdu, takhle se můžem jen dohadovat 8) mne tohle téma určitě zajímá
6q převodovky u modelů SAG II jsou zpřevodované ještě víc do rychla a vadí to něčemu? Mají snad problémy s rozjezdem do kopce? Mají snad problémy s jízdou po dálnici na šestku? Na to si dokážu odpovědět sám - nemají. Přitom výkonové parametry motorů PD jsou srovnatelné s našimi motory TDi 81kW (motor ANU má stejný krouťák a mnohem nižší výkon, motor AUY má srovnatelný výkon a o chlup vyšší krouťák - oba tyto motory mají stejně odstupňované 6q převodovky a bez problémů jedou). Mají snad kluci, co dali do SAG I převodovku 6q z "dvojky" nějaký problém? Nemají, protože jinak by tu přestavbu nedělali, že?

Já narozdíl od Tebe nemám zájem rozjíždět se v křižovatce na dvojku (od toho tam ta dvojka není) - mně vadí něco úplně jiného a mnohem zásadnějšího. Je mi například nepříjemné, že trojka mě sice vrazí do sedačky (což je u dvě tuny těžké káry trochu o ničem), ale po městě se na ni už jezdit nedá, protože je krátká. Vadí mi, že pětka mi sice dokáže dost slušně zrychlovat (což považuju u posledního rychlostního stupně za zbytečné), ale ve vyšších rychlostech se zbytečně vytáčí, protože je krátká (a další kvalt už nemám). Nelíbí se mi, že ze čtyřky na pětku řadím už v 70-75 km rychlosti - proč? To není účelem věci přece!!! Proto budu mít radši dlouhé rychlostní stupně i za cenu mírného "zlenivění" auta (jestli se to tak dá vůbec nazvat), ale pohodovou jízdu a hlavně za nižší spotřebu paliva. Jezdím velmi často dlouhé štreky po dálnicích, já toho snížení otáček docílit potřebuju.



Pro zajímavost sem vkládám tři jednoduché tabulky, vyjadřující rychlosti vozu SAG při 2000 otáčkách motoru, kdybychom jej osadili postupně třemi různými převodovkami:
První řádek koresponduje se seriovou 5q převodovkou osazovanou do SAG I s motorem 1,9 TDi.
Druhý řádek koresponduje s "upravenou" 5q převodovkou osazenou soukolím rozvodovky 3,684:1 z automatu.
Třetí řádek koresponduje se seriovou 6q převodovkou SAG II s motorem 1,9 TDi PD 85kW (66kW).

16; 28; 42; 61; 84 - seriový pětikvalt SAG I s motorem TDi
18; 32; 48; 70; 96 - stejné rychlostní stupně jako řádek 1 prodloužené o 15% díky jiné rozvodovce s převodem 3,684:1
17; 31; 49; 71; 87; 104 - první čtyři rychlostní stupně jsou ve finále stejné s upravenou 5q převodovkou (řádek 2), pětka zbytečně krátká a šestka naopak delší (což už není potřeba, protože se to podepíše na pružnosti motoru a schopnosti udržet rychlost v kopcích)

-nemůžu si pomoct, ale prostřední řádek mi přijde nejideálnější převodovka (odstupňování jednotlivých rychlostních stupňů je lepší než u seriového 6q)

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Bandog »

Marku, dobrá práce......................smekám klobouk co jsi všechno zjistil!

Já ti bohužel nedokážu poradit zda tato záměna půjde uskutečnit, ale určitě by mě zajímal výsledek a hlavně také cena celé přestavby.

Docela mě zajímala i práce g2tdi, kdy "nacpal" šestikvalt do I. SAGu.....................tam je už jasná cena, kterou g2tdi napsal a věřím tomu, že by byl ochotnej jak poradit tak i pomoci.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Cena toho soukolí z automatu (pokud by se kupovalo nové a originál) je asi 550 Eur. Bylo by proto lepší sehnat spíš oddělanou převodovku a z ní to vyrvat.

Konkrétně by se jednalo o převodovku s kódem DNP nebo EQP.

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Bandog »

Zkusím zjistit něco o cenách od klubáků vrakárníků a uvidíme......... :D

Uživatelský avatar
Tommate
Profík
Profík
Příspěvky: 1002
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: 3nec

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Tommate »

Marku, rozjezdem v křižovatce myslím, kdy auto ještě nezastaví na nulu a obtížně by se řadila jednička, u stařičké oktávky (1) se mi zdá spřevodování pětky optimální, pak si to ale nedovedu představit u hmotnosti "narvaného" a obřího SAG (se stejným výkonem a krouťákem) a to ještě více do rychla a navíc u všech kvaltů

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Tuto problematiku vidím jinak. Z vlastní zkušenosti vím, že převodovky jsou mnohdy navržené úplně paradoxně a nesmyslně. A tak je tomu i u našich vozů.

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od g2tdi »

Ahoj, marku hodne zajimava studie a praxe by fungovala ten strach ze by to bylo linejsi bych nemel stalej prevod bude sice rychlejsi ale kvalty sou kratky furt stejne. Jen proste ja vidim prvni problem s dilama uz ty manualni prevodovky se nedaj pomalu sehnat a tech automatu bylo jeste min. Druhej problem vidim s montazi, ten automat je postavenej uplne jinak podle me to bude uplne jine a nepujde to tam. Jinak s radou a pomoci muzete pocitat
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

Podle toho, co jsem viděl v katalogu a v Etce si myslím, že zase až tak úplně jiné ty díly nejsou. I když jak už jsem psal - pravděpodobnost, že by to opravdu šlo přestavět, je skutečně velmi malá.

Ohledně případného shánění dílů - kdybych věděl na sto procent, že to pasuje a jde to přestavět, klidně bych to soukolí koupil nové. Myslím, že 13.000 Kč by se do toho dalo obětovat. Sice návratnost je mizivá, ale co bych pro svůj vůz neudělal (někdo koupí za tyhle prachy elektrony, já bych koupil soukolí rozvodovky :wink: ).

Uživatelský avatar
Luca_69
Řidič
Řidič
Příspěvky: 199
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha - Milevsko
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Luca_69 »

Kdyby se to povedlo.. asi bych skákal radostí a šel do toho taky. Ty moje dlouhý cesty do Slovinska a Itálie za lítáním jsou nekdy utrpení...
http://WWW.MAJESTYCLUB.CZ" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od g2tdi »

Marek77 píše:Podle toho, co jsem viděl v katalogu a v Etce si myslím, že zase až tak úplně jiné ty díly nejsou. I když jak už jsem psal - pravděpodobnost, že by to opravdu šlo přestavět, je skutečně velmi malá.

Ohledně případného shánění dílů - kdybych věděl na sto procent, že to pasuje a jde to přestavět, klidně bych to soukolí koupil nové. Myslím, že 13.000 Kč by se do toho dalo obětovat. Sice návratnost je mizivá, ale co bych pro svůj vůz neudělal (někdo koupí za tyhle prachy elektrony, já bych koupil soukolí rozvodovky :wink: ).
ja vim jak to chodi, koupis to a pak zjistis ze jeste tohle, tohle a tamto a nakonec to vyjde skoro jednou tolik. Ja to vyresil tim 6ti kvaltem stalo to 15 tis a na 6ku ve 190km/h to toci 3200otacek a jede to furt kopec nekopec
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od marasoba »

g2tdi píše: ... Ja to vyresil tim 6ti kvaltem stalo to 15 tis a na 6ku ve 190km/h to toci 3200otacek a jede to furt kopec nekopec...
8O 8O 8O

Tak to je paráda :!:
Gratuluju, ať to jezdí...
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Bandog »

Já osobně bych se také spíše přikláněl k názoru "nacpat" do I.SAGu šestikvalt z II.SAGu......ale řešil bych to až v případě, že odejde stávající převodovka. Líbí se mi představa, že by auto nemuselo trpět ve vysokých otáčkách, ale na druhou stranu bych se bál jít do takovéhoto "experimentu" když nevím co všechno by to obnášelo a hlavně je tady dosti podstatná i cena této přestavby.

Fakt bych do toho šel, ale ať mi někdo dá jistotu že to půjde a že to bude makat a nebude to zlobit.....jenže to chci asi moc, ne? Jen vtipkuji, ale představa je to dost dobrá, jenže riskovat zničení převodovky???

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od Marek77 »

g2tdi píše: a na 6ku ve 190km/h to toci 3200otacek a jede to furt kopec nekopec
To je blbost. 3200 otáček na šestku odpovídá rychlosti 166 km/h. Při rychlosti 190 km/h jsou otáčky motoru 3650 rpm. Ale i tak je to ve srovnání se současnými převody rapidní rozdíl.

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od g2tdi »

Marek77 píše:
g2tdi píše: a na 6ku ve 190km/h to toci 3200otacek a jede to furt kopec nekopec
To je blbost. 3200 otáček na šestku odpovídá rychlosti 166 km/h. Při rychlosti 190 km/h jsou otáčky motoru 3650 rpm. Ale i tak je to ve srovnání se současnými převody rapidní rozdíl.
mas pravdu pri 3200otackach je rychlost 180 ale myslim ze uz to neni takovej rozdil, nevim jak jsi spocital tu tvoji rychlost. Tohle je praxe
Přílohy
03062009375.jpg
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí

Příspěvek od marasoba »

Hmmm, představa, že rozjedu auťák na 190, vemu foťák a budu fotit přístrojovku mi nahání trošku hrůzu :D .
G2TDI jsi machr a normálně závidím. :oops:
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“