Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 151 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 10.06.2009 11:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

775

Bydliště:

Odolena vwoda-Čenkov

Nemam slov :mrgreen:

_________________
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
www.autoservis24h.cz
facebook.com/nonstopautoservis

_________________
To Nejlepší, nebo Nic


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 10.06.2009 11:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Celá tato diskuse se za poslední tři stránky zvrhla někam, kde ji nikdo mít nechce. Jen jsem se původně nenápadně zeptal, zda by čistě teoreticky bylo možné namontovat soukolí rozvodovky z automatické převodovky SAG I do manuální za účelem zrychlení převodů. Zajímalo mě, zda tu v našich řadách je někdo, kdo třeba má možnost se do útrob obou skříní podívat a porovnat to. O nic víc mi nešlo.
Co z toho nakonec vzniklo za hádanici wo howně mě opravdu mrzí. Ale nemůžu si pomoct - když se lidi nechtějí pochopit a každý si stojí za svým, je domluva prakticky nemožná. To mě dost mrzí...

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Naposledy upravil Marek77 dne 10.06.2009 11:53, celkově upraveno 2

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 10.06.2009 11:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.11.2008

Příspěvky:

1439

Bydliště:

Náchod

Já zase netvrdím, že nemáš pravdu :D

Určitě víš o čem mluvíš, ale jak to myslíš s tím, že 6q nejsou spolehlivé? Kolik 6q vydrží, než začnou zlobit??? Protože mi přijde že pokud by měli vydržet "jen" málo (dejme tomu třeba 200 000 km) tak to budou moje děti na Vysoké škole než já tohle množství km najedu a než by měla začít zlobit (a to zatím děti nemám :mrgreen:).

Neber to nijak špatně, nechci rýpat, jen se ptám..............a navíc přestavba na 6q je "vyzkoušená" a "jistá". Pokud by se ti podařilo najít "jednodušší" řešení samozřejmě že bych měl radost a přemýšlel jsem nad tím, ale bohužel ti nejsem schopný pomoci, tak se jen ptám (možná blbě).


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 10.06.2009 11:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Já Ti rozumím. Samozřejmě uznávám, že je jednodušší jít cestou nejmenšího odporu, tedy vyřešit "náš problém" krátkého odstupňování rychlostí montáží 6q převodovky. Ale mám své důvody, pro které to udělat nechci, proto se snažím najít jiné řešení.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 10.06.2009 12:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.11.2008

Příspěvky:

1439

Bydliště:

Náchod

Já ti fandím a tajně doufám, že "na něco kápneš".........jen vím, že pokud mi odejde moje převodovka tak bych šel asi do 6q, protože i kdyby si teď něco "objevil" tak nám nikdo nedá záruku, že to bude makat a bude to fungovat bez problémů a hlavně jak dlouho to vydrží?

To jsou jen dotazy laika, které by měl zajímaly......


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 10.06.2009 12:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Je jasné, že abych měl stoprocentní jistotu, že přestavba 5q zrychlením stálého převodu je možná, musel bych oba páry soukolí vidět ležet vedle sebe na stole, proměřit a posoudit tuto možnost. Pokud tato situace nenastane, pořád to budou jen dohady a víceméně "akademická debata", čili rozhovor o ničem konkrétním. Opakuju asi po desáté, že jsem si vědom toho, že to pravděpodobně nepůjde, to už jsem psal ve svém prvním příspěvku na toto téma na páté straně tohoto příspěvku. Ale co kdyby..........?

Bohužel nemám možnost vidět rozebraný automat, tudíž nemůžu proměřit ono soukolí a tudíž nemám žádné konkrétní informace.

Já bych o přestavbě na 6q u svého vozu uvažoval pouze v případě, že mi odejde spojka, DHS a převodovka najednou, protože potom je celkem šumák, jestli vadné díly vyměním za jiné originál nebo jiné "šestikvaltové", jistě mi rozumíš. Ovšem jak jsem už psal - spojku mám kompletně novou včetně DHS, převodovka je ve výborné kondici a startér po repasi, tudíž investovat do jiných dílů a tyto hodit do šrotu je trochu nerozum.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 10.06.2009 16:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

775

Bydliště:

Odolena vwoda-Čenkov

Marek77 píše:
Je jasné, že abych měl stoprocentní jistotu, že přestavba 5q zrychlením stálého převodu je možná, musel bych oba páry soukolí vidět ležet vedle sebe na stole, proměřit a posoudit tuto možnost. Pokud tato situace nenastane, pořád to budou jen dohady a víceméně "akademická debata", čili rozhovor o ničem konkrétním. Opakuju asi po desáté, že jsem si vědom toho, že to pravděpodobně nepůjde, to už jsem psal ve svém prvním příspěvku na toto téma na páté straně tohoto příspěvku. Ale co kdyby..........?

Bohužel nemám možnost vidět rozebraný automat, tudíž nemůžu proměřit ono soukolí a tudíž nemám žádné konkrétní informace.

Já bych o přestavbě na 6q u svého vozu uvažoval pouze v případě, že mi odejde spojka, DHS a převodovka najednou, protože potom je celkem šumák, jestli vadné díly vyměním za jiné originál nebo jiné "šestikvaltové", jistě mi rozumíš. Ovšem jak jsem už psal - spojku mám kompletně novou včetně DHS, převodovka je ve výborné kondici a startér po repasi, tudíž investovat do jiných dílů a tyto hodit do šrotu je trochu nerozum.


proč zrova do šrotu? jsou tu jiní lidé kteří by takové věci uvítali i ojete neb nemají tolik peněz


vrátim se k tvýmu nápadu, mám tu převodovku manual venku vyndanou, kdyby někdo měl nekde ten automat mužu to rozebrat a muže se to porovnat
jinak ještě jedna věc ty kola jsou stejný i z převodovky která se montovala do t4

_________________
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
www.autoservis24h.cz
facebook.com/nonstopautoservis

_________________
To Nejlepší, nebo Nic


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 23.11.2009 14:22 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.11.2009

Příspěvky:

155

Bydliště:

brno

trochu jinak u alhambry mě to nevadí teda celkem ,,jsem měl pasata B5 1,8 benzin taky je tam krátká převodovka tam mě to točilo neskutečným zpusobem a na štrece kde jsem to hnal tak to šlo výrazně do spotřeby klidně i 14 litrů hehe při předpisové jizdě do 9ti to jen tak pro srovnání :lol: jen je škoda že si nepamatuji kolik točilo vito to by bylo zřejmě vhodnější porovnání

_________________
alhambra98 passat 4x4 142kw torsen,alhambra 2004 vw polo 95 1,6 55kw http://www.facebook.com/beket74


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 25.05.2012 15:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

37

Bydliště:

Kroměříž

Pokusím se obnovit toto téma. Buď jsem to nenašel nabo přehlídl - ale mám dotaz. Je rozdíl v převodovce předohrabu a 4*4? Jsem zvyklý při těch 130km na svých 2500otáček a nevím jak je to u čtyřkolky... Poradíte? Díky

_________________
+ SHARAN 2001 85 kW + TOURAN 2006 103kW SHARAN 2005 96 Kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 25.05.2012 17:40 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Je tam rozdiel AUY 4x4 ma krastie rychlosti ako AUY s prednym nahonom. Inak je zas sprevodovany napr ASZ. Prevodoviek je vela typov.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 25.05.2012 23:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Přesně jak píše Jožko - převody u čtyřkolky jsou kratší než u dvoukolky. A to celkem o hodně (dělá to kolem 12%). Takže půjdeme-li cestou čisté teorie, pak na šestku při 2000 rpm je u dvoukolky rychlost asi 104 km/h, zatímco u čtyřkolky je to asi 93 km/h. Poměrně kratší (o těch zmíněných 12%) jsou samozřejmě všechny rychlostní stupně.

Do SAGů druhé generace se osazovalo pět typů převodů. Přesněji řečeno jednotlivé rychlostní stupně jsou ve všech převodovkách stejné, ale je použito pět různých modifikací rozvodovek. Převodovka pro 4x4 je jednou z nejkratších převodů, tedy česky řečeno "do pomala".

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 26.05.2012 07:01 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Nie 5 ale vyse 50 typov.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 26.05.2012 09:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Jožko - když napíšu PĚT typů, tak věř tomu, že to tak je. Nemám na mysli počet převodovek podle kódů (těch je pochopitelně několik desítek), ale počet použitých kombinací rozvodovek. To jsem také v předchozím příspěvku zdůraznil. Samozřejmě se bavíme o převodovkách osazovaných do aut s naftovými motory (pro benziny jsou převodovky logicky jiné, kratší).

Takže opakuju znovu: Z hlediska převodů rozvodovek je v SAG druhé generace (s motory TDi PD) použito pět různých typů mechanických převodovek. A za tím si stojím.


Je doplním pro nezasvěcené: Šestirychlostní mechanické převodovky použité v SAG (a některých dalších vozech koncernu VW) jsou převodovkami poněkud zvláštními. Jejich atypičnost spočívá v tom, že tyto převodovky mají dvě nezávislá soukolí rozvodovky (nikoli jedno, jako drtivá většina převodovek). Jedna rozvodovka přenáší záběr I. až IV. rychlostního stupně, druhá rozvodovka pak záběr V. a VI. stupně. Talířové kolo, tedy kolo hnané, je jedno, a to je poháněno střídavě dvojicí pastorků z dvou různých hřídelí (každý má logicky jiný počet zubů).
Oproti např. Octavii ASZ má Sharan kratší pětku a šestku. První čtyři rychlostní stupně jsou stejné, ale pětka a šestka jsou zřejmě kvůli hmotnosti našich vozů kratší. To je dáno právě jinak zvoleným poměrem zubů na druhé rozvodovce.

Převodové stupně rychlostí jsou u všechy typů dieselových převodovek úplně stejné. I=3,769; II=2,087; III=1,324; IV=0,911; V=0,902; VI=0,756.

Nejrychlejší převodovky pro SAG II (1,9 TDi PD) jsou osazené rozvodovkami s poměry:
79:22 (3,59) a 79:27 (2,93). Z toho je vidět, že společné talířové kolo má 79 zubů, pastorky mají 22 a 27 zubů.

Nejpomalejší převodovky pro SAG II (1,9 TDi PD) jsou osazené rozvodovkami s poměry:
72:17 (4,24) a 72:21 (3,43).

Takže na první pohled je jasně vidět, že celkové rychlosti přenášené na kola jsou pochopitelně o dost se lišící.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 26.05.2012 17:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

37

Bydliště:

Kroměříž

hmm, zajímavý čísla. Díky. Takže pokud nebydlím ve špindlu tak čtyřkolku zřejmě řešit nebudu... Já jsem svýho šardu totiž prodal a koupil Touran. Ten je pro nás malý tak ho znovu vyměním za SAG

_________________
+ SHARAN 2001 85 kW + TOURAN 2006 103kW SHARAN 2005 96 Kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 26.05.2012 23:05 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

Marku neverim lebo to tak neni, pozri si napl EHL a zistis ze to neni pravda.

I-3,818 II-2,105 III-1,345 IV-0,972 V-0,970 VI-0,806

Alebo JBN

I-3,769 II-2,087 III-1,324 IV-0,977 V-0,975 VI-0,814

atd atd atd .......

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 151 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group