Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 151 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 27.08.2008 22:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.03.2008

Příspěvky:

11

Bydliště:

Slovensko,Levoča

aj ja chcem 6 stupnv do mojho galaxyho II je 2,316V benzin r.v.2000 ale nokto nevie z coh ju tam dat bez velkych zasahov lebo tocit ho 4,500 ot je dost

_________________
FORD GALAXY 2,3 16V +LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 28.08.2008 11:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Jestli máš Galaxy 2,3i/16V s pěti rychlostmi, můžeš pořídit převodovku z motorizace 2,8 VR6. Je to sice taky pětikvalt, ale díky malinko rychlejšímu převodu rozvodovky je trochu svižnější. Nebo zkus dát 5q z modelu TDi - ten má sice stejnou rozvodovku, ale delší čtyřku a pětku, takže na rozjezd to bude stejné, ale po dálnici dost ušetříš (ale bude to línější, s tím musíš počítat).

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Naposledy upravil Marek77 dne 07.06.2009 19:05, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 30.09.2008 22:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.05.2008

Příspěvky:

951

Bydliště:

Třebíč

Jak si tak jezdím tak mi i u toho 6-ti kvaltu připadají rychlosti taky dosti krátké. Možná je to tím, že mám pohon 4x4 a převodovka je záměrně kratší.

Konkrétně když jsme jeli ze srazu (Hořice) tak jsem koukal, že při 2000 ot. na 6-ku jsem měl na tachometru cca 95 km/h. (GPS ukazovala jen 91 km/h.). Zdá se mi to celkem málo.

Jaké máte zkušenosti vy?

_________________
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

_________________
měřicí a regulační technika


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 30.09.2008 22:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

416

Bydliště:

Lipník nad Bečvou/Prostějov

2000 otáček na 6-ku a 95? Já mám při tom samém 110 na tacho a 105 na GPS.

_________________
Obrázek
Obrázek

_________________
Galaxy 1.9 Tdi PD 85 kw 2001 Stříbrná Letní 215/55 R16 97H Zimní 195/65 R15 95T


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 30.09.2008 23:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.05.2008

Příspěvky:

951

Bydliště:

Třebíč

jj, tak to mám u mýho Šardy 4x4, jestli to není daň za ten pohon všech koleček

vysleduju ještě ostatní převody a hodím to sem

jsem zvědavej jestli je tomu tak i na ostatních SAGách 4x4 a nebo jestli mám nějakou "potvoru", ale zatím se mi auto chová slušně (musím rychle někam zaklepat)

_________________
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

_________________
měřicí a regulační technika


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 30.09.2008 23:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1002

Bydliště:

3nec

Kdysi (sice na jiném fóru a o jiných autech) jsem sledoval diskusi na stejné téma, a tam podle některých zkušeností podobně experimentujících, jsem došel k takovému názoru..

..myslím si, že převodovky jsou navržené tak, aby bylo spřevodování optimální v celém rozsahu hmotností a optimální k charakteristice motoru. Rozsah u SAG je oproti průměrnému osobáku o dost větší, když budeme počítat i použití vozíku, tak rozdíl auta jen s řidičem a v maximální zátěži je kolem 2t, proto se nám zdá že je převodovka "krátká" pokud jedeme s "lehkým" autem, já bych nic neměnil, ono se to vždycky někde projeví, přidat jeden stupeň navíc do převodovky, budiž, to je něco jiného, zřejmě to ale nejde, ale když změníte stávající převod nebo celou převodovku, auto může být na dálnici rychlejší a úspornější, ale v náročných situacích s naloženým autem to může být průser, v tomhle bych důvěřoval konstruktérům 8)

_________________
Sharan TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 01.10.2008 08:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

bora2211 píše:
Jak si tak jezdím tak mi i u toho 6-ti kvaltu připadají rychlosti taky dosti krátké. Možná je to tím, že mám pohon 4x4 a převodovka je záměrně kratší.

Konkrétně když jsme jeli ze srazu (Hořice) tak jsem koukal, že při 2000 ot. na 6-ku jsem měl na tachometru cca 95 km/h. (GPS ukazovala jen 91 km/h.). Zdá se mi to celkem málo.

Jaké máte zkušenosti vy?



Motorizace AUY 85kW ve verzi 4x4 má kratší převody než "dvoukolky". Převodovka pro 4x4 má pomalejší rozvodovku - přece jen je to něco odporů navíc a i hmotnosti.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Naposledy upravil Marek77 dne 07.06.2009 19:07, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 01.10.2008 08:21 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Tommate píše:
Kdysi (sice na jiném fóru a o jiných autech) jsem sledoval diskusi na stejné téma, a tam podle některých zkušeností podobně experimentujících, jsem došel k takovému názoru..

..myslím si, že převodovky jsou navržené tak, aby bylo spřevodování optimální v celém rozsahu hmotností a optimální k charakteristice motoru. Rozsah u SAG je oproti průměrnému osobáku o dost větší, když budeme počítat i použití vozíku, tak rozdíl auta jen s řidičem a v maximální zátěži je kolem 2t, proto se nám zdá že je převodovka "krátká" pokud jedeme s "lehkým" autem, já bych nic neměnil, ono se to vždycky někde projeví, přidat jeden stupeň navíc do převodovky, budiž, to je něco jiného, zřejmě to ale nejde, ale když změníte stávající převod nebo celou převodovku, auto může být na dálnici rychlejší a úspornější, ale v náročných situacích s naloženým autem to může být průser, v tomhle bych důvěřoval konstruktérům 8)


Ano, v zásadě musím souhlasit. Nicméně konkrétně mně by rychlostní stupeň navíc moc pomohl. Po dálnicích totiž najezdím téměř polovinu všech kilometrů. Když jedu po dálnici rychlostí 130 km/h, mám na motoru otáčky 3200 rpm. Jako motorář vím, že to je moc, motor již nemá točivý moment a výkon motoru honím naftou. Kdybych v tu samou chvíli měl ve svém voze 6q z motorizace AUY, jel bych stejnou rychlostí na šestku při otáčkách 2500, tedy na patě točivého momentu, v oblasti nejmenší měrné spotřeby paliva (o litr na 100 km níže !!!!!).

Jenže jak už tu bylo psáno mnohokrát - přestavba modelu I na 6q z modelu II je sice teoreticky (i prakticky) možná, ale velmi finančně nákladná (musí se vyměnit doslova půl auta). Takto investované peníze by se mi v úspoře paliva nikdy nevrátily, takže taková přestavba je nejspíše bezpředmětná.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Převodovka, odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 01.10.2008 15:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.08.2008

Příspěvky:

5

Bydliště:

Olbrachtova 1137,Černošice Pha-západ

Marek77 píše:
Vyšší zatížení převodovky prakticky není. Jediný parametr, který je směrodatný pro převody, tuhost skříně a ložiska je točivý moment motoru (a ten zůstává stejný).

Zrychlit samotnou pětku je blbost. To by potom nesedělo s nižšími stupni a mezi čtyřkou a pětkou by byla velká díra.

Mnohem vhodnější by bylo vyměnit stálý převod jako celek, tedy talířové kolo a pastorek - všechny rychlostní stupně se pak rovnoměrně posunou a je to fajn. Optimální převod místo našeho 4,235:1 by byl převod kolem 3,500:1 až 3,600:1. Ale z čeho to vzít ???
Nemám k dispozici literaturu Fordových převodů, aby se to dalo zjistit. Mám tu Škodovky a VW (např. převodovka z Felicie 1,9D s novým čumákem má stálý převod 3,579:1 - ideální stav), ale to tam tutově pasovat nebude.


Stálý převod 4,059:1 z motorizace 2,8 VR6 mám. Změna je nepatrná. Při otáčkách 3000 na pátý stupeň nyní jedu přesně 130 km/h (s původní rozvodovkou to bylo 125 km/h).
Při 3000 otáčkách na pátý stupeň by vůz měl jet rychlostí kolem 150 km/h, pak budu spokojen - pak by při 130 km rychlosti byly otáčky motoru někde kolem 2500 - 2600, což je oblast nejnižší měrné spotřeby paliva a jedeme o litr na sto kilometrů levněji.

_________________
Alhambrista 1 za 81kw

_________________
Seat Alh.1 1,9TDi 81kw


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 02.10.2008 21:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.09.2008

Příspěvky:

136

Bydliště:

Bratislava, Slovensko

chlapi, tiez potvrdzujem ze na Galaxy II 2001, 85kW PD AUY, 6kvalt, mam nieco okolo 2300rpm a tachometer ukazuje 130km/h. Na dialnicu fakt uplne super. Zajazdil som 6 litrov spotrebu na 100km - Bratislava -> Spisska Nova Ves [370km], nieco pomotat hore-dole po meste [okolo 150km], do obchodu, tych 150km su studene jazdy motor sa ani neohrial, vonkajsia teplota okolo 10 stupnov, potom naspat Spisska->Bratislava, suhrn presne 900km. Dialnica je z tych 900km odhadom okolo 2x 280-300km teda povedzme do 600km, ostatne su "okresky" ; po dialnici 125-130km/h a nikdy nie viac, po okreskach ako kedy podla premavky, vacsinou okolo 90-100km/h, celkova spotreba 2500,-Sk [Shell ten drahsi akoze lepsi diesel za 44.90,-Sk/l] na 900km co je 6.1L/100km. Palubny kompjuter nemam :(

co ale chcem povedat : neda sa do jednickovych modelov natrieskat prevodovka z 1.8TD 66kW Mondea? A ked nie rovno cela prevodovka - zrejme budu ine polosi spojka & company, tak aspon staly prevod? Vymenou jedneho kolecka by sa mohlo ziskat strasne vela! Podobnu vec fesaci riesili na felicia 1.3i s prevodovkami 1.9d...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 02.10.2008 22:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.05.2008

Příspěvky:

951

Bydliště:

Třebíč

tak, vysledované otáčky a rychlosti na mém SAGu:

2000 otáček:
kvalt / tachometr / (GPS)
3 / 45 km/h / 42 km/h
4 / 63 km/h / 60 km/h
5 / 79 km/h / 75 km/h
6 / 95 km/h / 91 km/h

2500 otáček:
kvalt / tachometr / (GPS)
3 / 55 km/h / 52 km/h
4 / 79 km/h / 75 km/h
5 / 97 km/h / 94 km/h
6 / 120 km/h / 115 km/h

3000 otáček:
kvalt / tachometr / (GPS)
5 / 118 km/h / 111 km/h
6 / 140 km/h / 135 km/h

edit: tak jsem doplnil ještě těch 3000 ot./min. (pouze 5 a 6 rychlost)

_________________
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

_________________
měřicí a regulační technika


Naposledy upravil bora dne 21.11.2008 19:16, celkově upraveno 1

Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 03.10.2008 08:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

bora2211 píše:
tak, vysledované otáčky a rychlosti na mém SAGu:

2000 otáček:
kvalt / tachometr / (GPS)
3 / 45 km/h / 42 km/h
4 / 63 km/h / 60 km/h
5 / 79 km/h / 75 km/h
6 / 95 km/h / 91 km/h

2500 otáček:
kvalt / tachometr / (GPS)
3 / 55 km/h / 52 km/h
4 / 79 km/h / 75 km/h
5 / 97 km/h / 94 km/h
6 / 120 km/h / 115 km/h


Tak to je opravdu úplně jiné odstupňování než mají dvoukolové AUY 85kW. Velmi pravděpodobně je to kvůli tomu pohonu 4x4 (ale nechápu proč tak razantní rozdíl).

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Naposledy upravil Marek77 dne 07.06.2009 19:08, celkově upraveno 1

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 03.10.2008 17:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

15.05.2008

Příspěvky:

951

Bydliště:

Třebíč

Marek77 píše:
Tak to je opravdu úplně jiné odstupňování než mají dvoukolové AUY 85kW. Vypadá to velmi podobně jako převodovka z motorizace ANU 66kW, co má například Patper. Velmi pravděpodobně je to kvůli tomu pohonu 4x4 (ale nechápu proč tak razantní rozdíl).

Taky mě to překvapilo, na dlouhý štreky je to škoda (zvlášť když nic netáhneš), ale je fakt, že řešit to perestrojkou převodovky nebudu

_________________
SAG III / 2.2 / 129 kW / 2008

_________________
měřicí a regulační technika


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 03.10.2008 18:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.08.2008

Příspěvky:

40

Bydliště:

Městec Královwé

Koupil jsem si Alhambru I 1,9 TDi, 81 kw, 2000 hlavně kvůli prostoru a moc jsme se těšili na příští rok do Hrvatska .. Místo toho jsem v rozpacích, bo jsem absoloval 2x Poděbrady - Rozvadov a nedovedu si představit poslouchat ten kravál ve 130km/h 12 hodin v kuse.. Už jen proto jsem ten můj luxusní autobus pověsil na net a budu nucen oželet nějaký ten rozmar výbavy a poohlédnout se po SAG 6q.. :cry:

_________________
Ford Galaxy 1,9 TDi 96kW, 2003


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘEVODOVKA: odstupňování rychlostí
PříspěvekNapsal: 04.10.2008 00:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1002

Bydliště:

3nec

ve 130ti? tj kolik otáček? čemu říkáte kravál? :lol:

_________________
Sharan TDI


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 151 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group