Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr
PříspěvekNapsal: 11.11.2007 12:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.10.2007

Příspěvky:

2

Nazdar kolegové VW motorů 1,9 tdi 81kw mám auto ford galaxy ,mám jeden problém a ptám se jestli se někdo z tímto jevem nesetkal, už se mi stalo po druhé že mi roztrhlo olejový filtr a vytekl mi olej z motoru , slyšel jsem o tom že by tam měl být udajně někde zpětný ventil který může být zaseknutý nebo porouchaný , nevíte náhodou kde ho hledat a popřípadě na kolik by mě taková sranda vyšla?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ROZTRŽENÝ OLEJOVÝ FILTR
PříspěvekNapsal: 11.11.2007 13:01 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1946

Bydliště:

Rakovnicko

Pokud vím, tak mazání je plnoprůtokové, to znamená, že olej jde z čerpadla do filtru, pak přes redukční ventil do soustavy. Ten redukční ventil přepouští přebytečný tlak zpět do vany. Kdyby byl zaseklý a nepřepouštěl, šel by plný tlak do soustavy. Pak by tady byla teoretická možnost roztržení filtru. Ale spíše ten tlak oleje vyvalí někde nějaké gufero, nebo těsnění.

_________________
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ROZTRŽENÝ OLEJOVÝ FILTR
PříspěvekNapsal: 11.11.2007 13:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

174

Bydliště:

Brno

Něco podobného řešil kolega na Renaultu .Tlakem se mu povolil filtr a celá náplň vystříkala na zem.Oprava spočívala ve výměně olejového čerpadla+těsnění olejové vany +filtr a olejová náplň.Čerpadlo je v olejové vaně.

_________________
vw sharan I


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ROZTRŽENÝ OLEJOVÝ FILTR
PříspěvekNapsal: 11.11.2007 22:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Bylo by velmi žádoucí změřit tlak systému mazání.

Místo čidla tlaku (nachází se na hliníkovém držáku filtru) našroubovat manometr s rozsahem minimálně 0-1 MPa (lépe 0-1,5 MPa) a nastartovat. Tlak mazání nesmí v žádném případě (ani při použití extrémně hustého oleje a při maximálních otáčkách) překročit hodnotu 7 Bar (0,7 MPa).
Zpravidla již při tlaku 5,5 - 6 Bar otevírá redukční ventil (mechanická součástka olejového čerpadla) a tlak dál nevzrůstá.

Pokud by ovšem tlak nebyl redukován (například proto, že redukční ventil je zaseklý nebo do něho vnikla mechanická nečistota) a vystoupal nad hodnotu 10 Bar (1 MPa), hrozí destrukce filtru.

Ovšem tato závada se může stát například i v případě, že v systému je vše v pořádku, ale je použit nesprávný filtr (například pro jiný typ motoru).

Vím, že jeden človíček použil na motor AFN filtr určený pro 1Z a byly problémy.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ROZTRŽENÝ OLEJOVÝ FILTR
PříspěvekNapsal: 19.08.2008 20:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

31.01.2008

Příspěvky:

17

Bydliště:

Krmelín okr. FM

Marek77 píše:
Bylo by velmi žádoucí změřit tlak systému mazání.

Místo čidla tlaku (nachází se na hliníkovém držáku filtru) našroubovat manometr s rozsahem minimálně 0-1 MPa (lépe 0-1,5 MPa) a nastartovat. Tlak mazání nesmí v žádném případě (ani při použití extrémně hustého oleje a při maximálních otáčkách) překročit hodnotu 7 Bar (0,7 MPa).
Zpravidla již při tlaku 5,5 - 6 Bar otevírá redukční ventil (mechanická součástka olejového čerpadla) a tlak dál nevzrůstá.

Pokud by ovšem tlak nebyl redukován (například proto, že redukční ventil je zaseklý nebo do něho vnikla mechanická nečistota) a vystoupal nad hodnotu 10 Bar (1 MPa), hrozí destrukce filtru.

Ovšem tato závada se může stát například i v případě, že v systému je vše v pořádku, ale je použit nesprávný filtr (například pro jiný typ motoru).

Vím, že jeden človíček použil na motor AFN filtr určený pro 1Z a byly problémy.



Jak se to projevovalo?
Mě z ničeho nic začala blikat kontrolka oleje a začal velice nepříjemně pípat bzučák.
Pokaždé když vypnu motor a znovu nastartuju, tak je vše OK do doby než to párkrát proturu tak kolem 3000 otáček. Pak zase blikájící kontrolka a ten nepříjemný zvuk. VAG-COM 304CZ neukazuje žádnou chybu. Mám strach aby to nebyla ta pumpa. To bude asi ranec.

_________________
VW Sharan I 81kW-Automat


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr
PříspěvekNapsal: 20.08.2008 11:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

396

Bydliště:

Praha 15

tohle blikání a pískání mi přesně dělal skřípnutý kablík od čidla tlaku oleje - bylo to přiskřípnutý pod krytem motoru

to Sady: že Ty ses v tom vrtal :lol:


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr
PříspěvekNapsal: 20.08.2008 15:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.11.2007

Příspěvky:

606

Bydliště:

ŠUMAVWA

mno skoukni nejdřiv kabely k čidlu oleje jsou nad olej filtrem a potom zkus vymnenit to čidlo jak na nej jde žluty drat pokud i potom bude blikat kontrolka tak asi čerpadlo chtelo by to taky zmeřit tlak kolik dava

_________________
VW SHARAN SPECIAL chip MOTORPOWER,VW GOLF 4 TDI 4 MOTION chip MOTORPOWER VW GOLF 4 GTI TDI ORIGO ZATIM


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr
PříspěvekNapsal: 20.08.2008 16:54 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

31.01.2008

Příspěvky:

17

Bydliště:

Krmelín okr. FM

golfgti16vv píše:
mno skoukni nejdřiv kabely k čidlu oleje jsou nad olej filtrem a potom zkus vymnenit to čidlo jak na nej jde žluty drat pokud i potom bude blikat kontrolka tak asi čerpadlo chtelo by to taky zmeřit tlak kolik dava


Auto je v servisu. Měřili tlak a čerpadlo dává 5 barů, vyměnili olej a filtr včetně dvou tlakových čidel a pořád stejné. Zítra budou sundávat vanu a zkouknou čerpadlo a nějaký redukční ventil...

Už mě začíná opouštět naděje.... dovolená asi nebude.:(

_________________
VW Sharan I 81kW-Automat


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr
PříspěvekNapsal: 02.02.2013 21:36 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.11.2012

Příspěvky:

113

Bydliště:

Okres Nový Jičín

chlapi kde se nachází ten redukční ventil u AFN 81kW?Je možno že je zaselký? Při studeném startu ,když na to přišlápnu tak se mi vyvěsí ventily.Je třeba to prve zkontrolovat nebo rovnou sehnat nové čerpadlo?Diky

_________________
Ford Galaxy 1997 1.9TDi 66kW WGR AHU
VW Sharan 1999 1,9TDi 81kW AFN - Bouráno a prodáno


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr
PříspěvekNapsal: 02.02.2013 22:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Redukční ventil bývá součástí olejového čerpadla. Zaseknout se pochopitelně může. Pokud bys to chtěl prověřit, musel bys demontovat vanu motoru a olejovou pumpu ven.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr
PříspěvekNapsal: 03.02.2013 12:38 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

03.07.2010

Příspěvky:

1261

Bydliště:

Staňkovwice

Jen tak pro orientaci


Přílohy:
redukční ventil.jpg
redukční ventil.jpg (337.54 KiB) Zobrazeno 3868 krát


_________________
VW SHARAN 1.9TDi PD, 85kW, r.v.2002 NUCENÝ PRODEJ, Audi A3, 1.6, 2002
Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr
PříspěvekNapsal: 03.02.2013 12:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

09.10.2011

Příspěvky:

1093

Bydliště:

Teplice

Chlapy,zeptam se....po nastarovani motoru a nasledne otevreni vicka na dolejvani oleje ma vicko se tam jen tak pohupovat?Me odlitne.....


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr
PříspěvekNapsal: 03.02.2013 13:27 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

03.07.2010

Příspěvky:

1261

Bydliště:

Staňkovwice

Co je tam za motor? Kolik má nalítáno? Mohly by být zapečené pístní kroužky nebo již vyběhaný motor. Tím pádem se Ti tlak vzniklý zdvihem pístu částečně tlačí do vnitřní části motoru. Změřit tlaky ve válcích a budeš vidět, jestli je to plošné poškození nebo vada třeba jenom jednoho válce.

_________________
VW SHARAN 1.9TDi PD, 85kW, r.v.2002 NUCENÝ PRODEJ, Audi A3, 1.6, 2002


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr
PříspěvekNapsal: 03.02.2013 13:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Anebo je někde neprůchozí hadice odvětrání motoru, případně ventil na víku.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR: tlak v mazacím systému, roztržený olejový filtr
PříspěvekNapsal: 03.02.2013 14:20 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

Nejspíš opravdu zapečený pístní kroužky, ale je to jak psal klokan, dej sem údaje o motoru.
Měl jsem něco podobnýho na mojí starý Barče, motor AFN - vylítlo mi těsnění kliky na straně rozvodů...

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 40 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group