ŘÍZENÍ, SERVO: NÁVOD repas hřebenu řízení

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
inox
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 03.10.2016 20:49

ŘÍZENÍ, SERVO: NÁVOD repas hřebenu řízení

Příspěvek od inox »

Zdar všem,
přidám sem návod na repas/opravu pro hřebenové řízení na SAGa MK1. Auto je z roku 97, nálitky odpovídají roku 95. Repas se dá provést "na koleni" a bez použití specializovanějších nástrojů (soustruh, lis apod.). Nicméně, pokud máte možnost, je to jedině ku prospěchu. K demontáži řízení- pokud také máte možnost použití automobilového zvedáku, také jedině plus. Jde to provést na ulici, pokud na to máte drive.

Předem upozorňuji, že vše děláte na vlastní riziko, pokud se do opravy pustíte a zároveň tento návod je pouze informativní, pro vědecké účely! :-).

1. Potřebné nástroje:
a)-přípravek k povolení pravé "náboje", po směru jízdy (jedná se o trubku rozměru 44x2mm, délka alespoň 200mm, na jedné straně vybrousíte 2 zuby kopírující vnitřní zářezy (cca 5mm šíře, v ose) v "náboji", na straně druhé si uděláte např díru skrz a prostrčíte si vhodnou kulatinu pro otáčení "nábojí", nebo přivaříte nějaký dostatečně vhodný obdelníkový profil.
b)-přípravek k vyrážení gufer (stačí závitová tyč, např. M6- M8 , na jednom konci zašroubujete první samojistící matici, pak klasickou podložku, pak upravenou velkoplošnou podložku- tvar talíře, dostatečně silnou, pak zase klasická podložka a dotáhnout druhou samojistící maticí. Délka "vyrážečky" alespoň 500mm. Touto "vyrážečkou" jde vyrazit gufero uprostřed cartridge a malé guferu v převodu (bude upřesněno níže).
c)vrtačka
d)běžné nářadí (šroubovák plochý (různé velikosti, podle potřeby), gola sadu, kleště na povolení ségrovek (jsou dva kusy, jištěné vnějškem- tedy kleště stahovací k sobě)
e)nějaké WD-40, čistou vazelínu na suvné plochy/převodová místa (ale neuškodí i vazelína na ložiska apod.), čističe brzd, technický benzín (nebo klasická 95 na odmaštění), čisté hadry, ubrousky papírové, lepidlo na závity

2.- demontáž hřebenu z auta:
-potřeba demontovat hřeben servořízení (zahrnuje vypustit servoolej, demontovat nápravnici a přilehlé ramena, povolit uložení stabilizátoru, řídící tyč volantu, povolit vedení servo hadic/trubek, povolit silentbloky výfuku (možná jsem něco zapomněl)

3.- vyčištění hřebenu
-po demontáži bude potřeba vylít zbytek servooleje a nějak nahrubo očistit od nejhrubší špíny (ve výsledku je potřeba mít vše pečlivě vyčištěné a v určitých místech dobře odmaštěné), takže, pokud nejhrubší špínu očistíte ještě s manžetama a v celku, bude to jen ku prospěchu. Pro vylití znatelného zbytku servooleje je potřeba s řízením otáčet doleva a doprava (myšleno s řídící osou).
-otvory s přípojem na hadice/trubky je vhodné si zacpat ucpávkami z hadry apod.
-hřeben si dáme na nějaký stůl, který je opatřen čistou dekou/silnější textilíí, která tlumí nárazy a saje ole

Pozn. Vyloupnutí gufer je potřeba provádět velmi opatrně a způsobem takovým, že šroubovákem nesmíme zajet příliš hluboko, jelikož pod guferem se mohou nacházet další části, které nesmíme poškodit (atypické jehličkové ložiska apod.). Tedy, do gufera klepnem přes malý šroubovák plochý někde ve středu mezi vnitřním průměrem a vnějším. Poté vypáčíme gufero k sobě. Bez poškození toto nelze provést.

-sejmeme manžety a demontujeme řídící tyčky L/P

4.-Rozebrání hřebenu- převodová část/volantová část
-zespodu hřebenu je naklepnutá ocelová krytka, která kryje ložisko a hřídel se samojistnou maticí (tu je potřeba šroubovákem jemně proklepnout blíže středu a vyloupnout, neinvazivní metodu neznám, záslepku zničíte pravděpodobně)
-povolit samojistnou matici a demontovat segrovku

-nyní zvrchu hřebenu, od strany hřídele volantu vyloupneme prachové gufero
-pod guferem je druhá segrovka, demontujeme ji
-nyní vyloupneme ocelový středící kroužek a vyloupneme gufero tlakové s těsnícím břitem (ve skutečnosti gufera nejsou plnohodnotné tlaková gufera, takže jen poznámka pod čarou, ale pro přesnější popis uvádím tlaková gufera jako gufera, která těsní tlakovou část)
-pod tlakovým guferem se nachází jehlové ložisko, které nebudeme páčit šroubovákem, ale z obrácené strany hřebenu (kde jsme demontovali samojistící matici) klepeme kladívkem přes dřevěné prkno na hřídelku a postupně celou převodovou hřídel vyklepeme z hřebenu

Pozn. Převodový hřídel je potřeba opravdu klepat přes dřevěné prkno, jinak si zničíte konec hřídele se závitem (vhodné zpět namontovat matici na 4 závity a pak klepat). Takže, jakékoliv klepání do hřídele apod. provádějte pouze přes dřevo nebo gumovou palicí!

-při vyklepávání převodového hřídele je vhodné si pootáčet s "volantovou" hřídelí, jelikož převod je "do vrtule" a s axiálním posuvem bude nutno kopírovat i natočení. Prostě, neklepejte do hřídele zespod bezhlavě, ale s citem a snažte se pomoci volantové hřídeli jemným otáčením v požadovaném směru

Pozn. Při vyrážení gufer i ložisek je potřeba vyrážet do kříže (jak u světových stran S,J a Z,V), aby těleso šlo z díry rovnoměrně a nekouslo se !

-až se vám povede dostat převodovou hřídel/volantovou hřídel ven, zůstává v této části hřebenu jedno jehlové ložisko a jedno malé gufero pod ním a ještě jedno kuličkové ložisko zespod
-nyní vyrazíme dostatečně dlouhou závitovou tyčí/kulatinou ložisko vespodu z vrchu (klepeme klidně i do středu ložiska, bude jej měnit)
-nyní vezmem "vyrážečku" a zespod ji provlečeme a vyrazíme nejprve jehlové ložisko (velmi opatrně a tak, aby jsme jej brali za vnější část) a pak malé gufero (můžeme zničit)
-pro tuto část (nazývaná převodová hřídel/volantová hřídel) už je vše demontované

Pozn. Klepáním do pístnice rovněž provádíme přes gumové kladivo nebo před dřevěnou destičku. Jinak hrozí poškození hřídel atp.

5.Rozebrání pracovní pístnice
-pokud možno, povolíme na boku zátku s šestihranem, pod ní je O-kroužek, pružina, přítlačný píst s dalším O-kroužkem (před povolováním si uvolněte závit odfrézováním důlků, které jsou výrobcem udělány po obvodu závitu (zajištění), později můžete provést důlčíkem to stejné nebo použít lepidlo na závity
-na pravé straně hřebenu se nachází těsnící "náboj", který je zajištěn proti posuvu pružinovým drátem natočeným po obvodu (po obvodu je pod nálepkou vidět drát, který je zajištěn proti povolení-otáčení ohybem/zarážkou. Tady je nutno vzít kleště a zub odehnout k sobě. Nyní vezmeme WD-40 a pořádně vše prostříkáme, aby šlo uvnitř hřebenu "nábojí" lépe otáčet.
-nyní vezmeme přípravek na "náboj" a ve směru proti hodinových ručiček-otáčíme nábojí, až se pružinový drát vymotá z drážky.
-drát můžeme i zničit a nahradit později nerezovou kulatinou na svařování průměru 2mm, je to vhodná náhrada
-nyní pístnici vyklepáváme od strany levé do strany pravé, až vyklepneme pístnici směrem doprava i s nábojí
-v hřebenu nám nyní zůstalo gufero uprostřed se silonovým pouzdrem uprostřed, k vyražení použijeme vyrážečku, kde vyklepáváme z pravé strany (od strany převodů)
-v hřebenu ještě zůstal silonový kroužek u strany převodů, ten opatrně vyloupneme šroubovákem

6.Kompletní rozborka
-nyní by mělo být řízení komplet demontované a v tělese hřebenu by nemě být žádný těsnící prvek ani ložisko
-u náboje z pravé strany vyloupneme silnový kroužek z vnějšku a gufero z vnitřku
-všechny zpětně použitelné díly dobře očitíme v benzínu a odmastíme (klidně ve dvou fázích/ve dvou lázních)- mimo gufer, které jsou zpětně nepoužitelné
-nyní si všechny použitelné díly seřadíme a roztřídíme

7.Seznam použitých dílů
1x pružinový drát průměru 2mm (možno pak použít i nerez drát)
1x kuličkové ložisko 6201 NSK ENGLAND
1x jehlové ložisko F-217644 INA GH GERMANY
1x jehlové ložisko F-225396 INA GHJ GERMANY

1x gufero tlakové s prachovokou (BAFSL1X7 CFW A19) rozměr 20-42,5-7 CORTECO 01019824B
1x gufero tlakové IN5337I (22 023-0080-004-009) rozměr 23,35-29,75-5 CORTECO 15000042B
1x gufero prachové (BA0FSFX7 CFW) rozměr 20-44-4,5 CORTECO 01020062B
2x gufero tlakové rozměr 28-39,64-6,35 CORTECO 12015338B
1x O-kroužek 39x3 VISTON !
1x O-kroužek 41x3 NBR
1x O-kroužek 27x4 NBR
1x O-kroužek 34x2,5 NBR

-1l hydraulického oleje VW G 0002 (např. FEBI 06161)--- NESMÍ být použit jiný olej než original, nepoužívat ATF do aut.převodovek!!! Nezkoušel jsem to, ale s ohledem na použité materiály je vhodné použít to, co tam patří, nehledě na to, že ostatní části systému jsou na tento olej odolné (ATF a jiné oleje vám mohou časem rozežrat těsnění/gufera). Tuto informaci nemám, ale riskovat je na uvážení (orig olej stojí cca 200Kč/l, T.Č.)

8. Nutno koupit
-všechny gufera viz seznam výše (Corteco), dohromady 5ks,
-ložisko 6201 2RS (zakryté), 1ks
-všechny O-kroužky viz výše, dohromady 4ks
-případně nerez drát 2mm
-krytka plechová průměru 33mm, výška 13, tloušťka cca 1mm (nebo ekvivalent), můžete použít i novodurovou zátku 32mm a patřičně ji upravit délkově, poté zalepit karosářským tmelem- pozor na montážní hloubku na nápravnici- příliš dlouhá zátka bude zavazet při montáži nápravnice-hřeben (je tam opravdu málo místa)

-jehlová ložiska shánět nemusíte, pokud nejsou poškozezeny.

9.Příprava pístnice
-nyní je potřeba zkontrolovat stav pístnice, zejména v pracovní tlakové části, která těsní olej (celé osazení hřídele 28mm).
-pokud se zadaří, že plocha je bez poškození (bez vrypů, bez koroze, bez drážek atp.) , tak tento krok může přeskočit na Zpětnou montáž
-většinou se stává, že hřeben prolíná přes koncová tlaková gufera (2ks 28x39,75x6), resp přes pracovní tlakovou plochu pístnice. Tam se většinou sejde více faktorů, jako jsou nečistoty, povrchová koroze, drážky. Tyto vady pístnice je nutno odstranit, jinak nemá výměna gufer smysl. Pokud pístnici namontujete zpět s vyměněnými gufery, pravděpodobně vám tyhle vady způsobí další úniky a zničí břity gufer. Proto je nutné pístnici buďto svěřit brusiči, který vám pístnici přebrousí o pár setin/desetinu, dle poškození. To je nejvhodnější varianta, jelikož to udělá strojově a plocha bude obroušená rovnoměrně. U pístnice není problém s jemným úběrem materiálu a do 0,2 mm na průměru by by neměl být problém, ale raději méně a v případě nutnost použít na hlubší prohlubně special tmel na toto použití (Loctitte).
-pokud nemáte možnost kde/u koho pístnici brousit, budete muset být zruční a udělat brus ručně, za použití vrtačky s regulací otáček a gumové T-hlavice (klobouku) s rovným dnem. Smirkový papír na suchý zip o zrnitosti 200-400-800 a pak ručně houbičkou 800, poté smirek na vodu o zrnitosti 1000-1200 stačí. Při broušení je nutno ''nahrubo'' nejdříve třeba 200 rovnoměrně obrousit největší vady (vždy s pístnicí otáčet a brousit na dlouho, nikdy ne lokálně a udělat vlnu na ploše) a postupně měnit kotouče na jemnější zrnitost. Pístnice je hodně tvrdá a není na ní nanesen tvrdochrom, žádná další povrchová úprava tedy není třeba. Pomocí vrtačky stačí obrousit plochu smirkem do 800, pak už jenom ručně smirkem 1000-1200 (z plata smirku si vystřihnete vždy pás 2cm a brousíte plochu po radiusu pistnice tahem tam a zpět). Můžete s dostatečně dlouhého pásu utvořit uzavřený pás slepením konců a poté do vrtačky upnout např. válcovou frézu omotanou izolační páskou a brousit takto.
-po dokončení je nutno opět
pístnici důkladně očistit/odmastit benzínem a namazat olejem! (jinak se může tvořit koroze, např. po broušení pod vodou- pokud brousíte vodním smirkem).

10. Montáž gufer/ložisek do hřebenu
-vezmeme pístnici a na levou stranu (od převodu) nasuneme prvně gufero 28x39,79 pružinkou k pístu, poté silonový vymezovací kroužek a pístnici nasuneme do hřebenu a zároveň kontrolujeme, aby byla pístnice v ose a gufero s kroužkem se nasunolo správně do díry. Po správném ustavení pístnici poklepáváme gumovým kladivem do té doby, než je gufero zhruba zarovno s osazením ve válci.
-písnici je nutno opět vyndat ven a zkontrolovat správné usazení gufera s kroužkem, přitom je nutno dávat pozor na ostré hrany ozubení pístnice, aby nedošlo k poškození břitu gufera

-nyní si připravíme ''náboj'' na pravou stranu hřebene. Vezmeme gufero 28x39,75x6 a naklepeme jej do otvoru ze strany olejové části, opět pružinkou směrem dovnitř hřebenu (pro potřeby popisu, náboj ne zatím vně hřebenu).

-malé gufero o rozměru 23x30x5 je potřeba naklepat dovnitř v části volantového převodu společně s jehlovým ložiskem. Provedeme to tak, že si na volantový převod, ze strany závitu nasuneme nejprve jehlové ložisko průměru 30 a poté gufero 23x30x5, pružinkou směrem k bubínku s dírama. Volantový převod nasuneme do hřebenu z vrchu, závitem dolů, předtím bubínek s dírkama namažeme olejem. Zároveň zespodu kontrolujeme souměrnost, aby gufero nešlo mimo díru. Volantový převod poklepáváme zvrchu gumovým kladivem, až je gufero s ložiskem ''nahrubo'' usazené. Poté volantový převod vyndáme ven a jehlové ložisko poklepáváme do kříže buď kulatinou nebo plochým šroubovákem, tak, až dosedne gufero na dno díry a ložisko je zarovnané s plochou nebo mírně pod ní.

-nyní vezmeme ložisko 6201 2rs a naklepneme ložisko zespod hřebenu přes staré ložisko 6201 do díry. Ložisko pak zajístime segrovkou.

11.Kompletace
-pístnici je nutno nyní namazat vazelínou, zejména do drážek převodu, jinde není třeba- prozatím. Zbytek pístnice potřeme olejem/WD40
- pístnici nasuneme dovnitř hřebenu a dáváme pozor na poškození břitu gufera uvnitř. Vnitřek válce je vhodné také namazat WD40.

-nyní namontujeme ''náboj'' na pravé straně. Na náboj nejprve nasadíme O-kroužek 39x3 VISTON (FPM) do drážky blíže guferu a poté O-kroužek 41x3 NBR do drážky dále od gufera. Celý náboj potřeme olejem a dovnitř- na silonové pouzdro naneseme rovnoměrně vazelínu. Náboj nasadíme stranou s guferem prvně na pístnici a posuneme k hřebenu, kde jej zasuneme do válce. Nyní použijeme přípravek na náboj a postupným otáčením náboj zasouváme do válce hřebenu. Náboj je potřeba zasunout tak hluboko, až v otvoru pro zajišťovací pružinový drát bude viditelná drážka v náboji pro pružinový drát. V tuto chvíli vezmeme pružinový drát a po směru hodinových ručiček (dopředu po směru jízdy) jej začneme namotávat na náboj, pomocí přípravku na náboj. Po namotání pružinového drátu na náboj nesmí výrazně drát přesahovat vně válec, poté vezmem silikon na motory a do štěrbiny silikon na motory natlačíme, aby dovnitř nevnikaly později nečistoty (plní funkci pouze ochrannou, netěsní zde tlak oleje).

-pístnici ustavíme tak, aby ozubení bylo na straně volantového převodu (později montovaného) a aby pístnice byla ustavena uprostřed zdvihu, cca 79mm od pouzdra na levé straně hřebene ke konci pístnice (měřeno šuplerou s hloubkoměrem podél osy pístnice).

-nyní nasadíme volantovou hřídel do hřebenu, závitem směrem do ložiska 6201 tak, aby výřez na volantové hřídeli navrchu, který je vybroušen do ''V'' směřoval užší části dopředu, po směru jízdy. Počítejte s tím, že závit je do vrtule, tedy je vhodné mít natočenou volantovou hřídel před vsunutím do převodu pístnice o cca 90stupňů proti směru hodinových ručiček a teprve poté vsunovat do záběru/do vnitř hřebenu. Dbáme přitom na správnou polohu hřídele pohledem zespod skrze ložisko

-po úplném nasazení do záběru zkontrolujeme přesnost polohy vůči pístnici (levá část pístnice vykukuje cca 79mm ven od pouzdra, ne od kraje trubky) a zároveň volantová hřídel je užším výřezem směrem dopředu, po směru jízdy. Drobná odchylka nevadí, např. o drážku vedle, ale dle toho se pak budou muset posunout později i řídící tyčky, proto se snažte co nejpřesněji, ať vám to pak na řídících tyčkách pak sedí rovnoměrně a nemusí být jedna strana vyšroubovaná více než druhá a naopak. Hodnota 79mm je udaná jen v mém případě, hodnoty se mohou lišit dle provedení a roku, tak na to myslete a raději si střed vypočítejte od dorazu k dorazu děleno dvěma, viz níže.

Pozn. Postup k určení středu pístnice v hřebenu:
a) pístnici zarovnáme na levé straně s pouzdrem na levé straně (do jedné roviny, kam se až může posunout pístnice s namontovanou řídící tyčkou-čelo pístnice s čelem pouzdra v hřebenu)
b) změříme délku pístnice na pravé straně od pouzdra s koncem pístnice na pravé straně (např. bude 158mm)
c)hodnotu nyní vydělíme dvěma (79mm) a na tuto hodnotu pístnici na levé straně vysuneme od pouzdra
d) zde by měl být nyní pomyslný střed pístnice vůči tělu hřebene, resp. zdvihu pístnice


-po správném ustavení volantové hřídele a pístnice vůči sobě našroubujeme zespod volantové hřídele samojistnou matici potřenou lepidlem na závity (pokud matici používàme původní, samojistný kroužek už neplní svoji funkci dostatečně)

-nyní nasuneme na volantovou hřídel jehlové ložisko průměru 40 a postupným poklepáváním do kříže jej ustavíme v těle hřebene

-nasadíme gufero 20x42,5x7 a podtupným poklepáváním do kříže jej usadíme do těla hřebenu

-nasadíme vymezovací kroužek z ocele a nasadíme segrovku

-nyní naklepeme prachové gufero 20x44x5

11. Montáž vymezovače vůle převodu
-do hřebenu vložíme ze strany pístek s radiusovým výřezem a silonovým odstíněním, před vložením nasadíme na pístek O-kroužek 27x4 NBR a potřeme vazelínou
-do uložení pístku/do drážky vložíme O-krouže 34x3 NBR a potřene vazelínou
-vložíme pružinu do osy pístku a namotujeme závitovou zátku. Dotahujeme podle předpětí pružiny- pístnice se musí pohybovat bez vůlí v řízení ale nesmí být příliš dorvaná, závit závitové zátky předem potřeme závitovým lepidlem. Po dotažení zátky klepneme kladivem, přes důlčík, v dělící rovině závitu, tím dojde k mechanickému zajištění proti povolení

14. Dokončení
-na spodní stranu, kde se nachází ložisko 6201 2rs naklepneme plechovou či jinou zátku průměru 33mm (nebo nějaký ekvivalent z novoduru 32mm a zalepit karosářským tmelem apod., pozor na montážní hloubku později k nápravnici).

-na levý a pravý konec pístnice nasuneme silonové kroužky, které předtím jemně potřeme vně lepidlem na závity či vhodnější alternativou

-pístnici ješté jednou namažeme z obou stran lehce vazelínou důkladně po celé ploše, která je dostupná

15. Příprava před dokončením
-na pístnici nyní namontujeme nové řídící tyčky a závity tyček, které šroubujeme do pístnice opatřujeme lepidlem na závity. Po zašroubování a dotažení závitu zbytek lepidla otřeme z pístnice

-nasuneme nové manžety a spony manžet dotáhneme

16. Poznámky k montáži

Před připojením volantové hřidele v kabině vozidla srovnejte hřebenové řízení do středu (jakoby jsme chtěli, aby kola byly v přímém směru a poté připojujte volantovou hřídel v kabině vozu (volant jsme si před odpojením zajistili proti otáčení, kde byly kola v rovném směru. Toje je nutno nespléct, jinak hrozí roztržení volantového kroužku k airbagu.

Zbytek by už měl být odvoditelný z demontáže v obráceným pořadí. Náplň servooleje je cca 1l (1,2l) a pamatujte na to, že nádobku je předtím vhodné vyčistit od usazenin. Po celé montáží a nalití servooleje nechte olej chvíli zatéct a pak zahýbejte s řízením od dorazu k dorazu/doleva doprava. Poté nastartujte motor a točte s řízením od dorazu k dorazu, tím dochází k odvzdušnění systému (zezačátku to bude dělat dost bordel). Po cca 20s od nastarování vypněte motor a dolíte servoolej do požadované hladiny a nepřelíjte to nad MAX! Auto projeďte 10x zopakujte točení volantu od dorazu k dorazu na místě a znovu zkontrolujte olej a kdyžtak dolíjte po MAX rysku.

Dávejte pozor na natočení volantu po demontáži hřebenu řízení z auta. Volant zajistěte ve směru, kdy kola jsou rovně v kolmém směru a zde nějak zajistěte (zámek řízení stačí). Toto je nutno brát na zřetel kvůli kroužku ve volantu (airbag/klakson).

To je vše.
Cena opravy se vyšplhá materiálově do 1000Kč, pokud si cestou koupíte i něco na jídlo. Hřeben je vhodné si před montáží natřít barvou.

Pro kontrolu můžete demontovat servo-čerpadlo a zkontrolovat lamely a pracovní plochu čerpadla uvnitř. Demontovat lze celý vnitřek ze zadní strany, je třeba dávat pozor na jehlové ložisko ve víku- je bez klece a vypadávají jehličky, stejně tak lamely rotoru. Pokud servo-čerpadlo teče, mělo by jít opravit, ale k tomu už bude potřeba přípravek/stahovák na vylisování středu unašeče z hřídele. Jaké je tam gufero a ložisko mě není známo, pokud ale servo-čerpadlo prolíná přes hřídel (a tento únik není cizího původu- motorový olej), je na místě to řešit před naplněním systému servo-olejem.

Foto:
https://ibb.co/jyJq17" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/mdkQZS" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/dDc5ZS" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/bR8CES" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/ePOeuS" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/maWA17" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/kq0g8n" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/exSuTn" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/mRk3M7" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/mowXES" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/chekZS" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/kynHg7" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/eqoZTn" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/dDmM8n" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/mVgA17" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/nfi18n" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/f2Q3M7" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/nG3ZTn" onclick="window.open(this.href);return false;
https://ibb.co/bNjKuS" onclick="window.open(this.href);return false;
Přílohy
Rozhoz 1
Rozhoz 1

inox
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 03.10.2016 20:49

ŘÍZENÍ, SERVO: NÁVOD repas hřebenu řízení

Příspěvek od inox »

Mám ještě 2 gufera typu 28x40x5,5 (do náboje). Typ Corteco BASL1,5X2 28X40X5,5, gufero HNBR s prachovkou- prachovku je asi nutno odstranit, není tam na ni místo, nezkoušel jsem. Kdo chce experimentovat, tak se ozvěte, daruji je, jsou nepoužité. Jinak platí, že přesné rozměry/typy gufer jsou ty, které jsou v návodu, viz výše.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“