MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
dolcett
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 328
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jablonec nad Nisou

MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od dolcett »

Pořád mi bylo divné, že někdy v chladnu nemuzu nastartovat. Myslel jsem na svicky, vymenil je a problem trva. Nikdy by me nenapadlo ze motor mi nezhavi VUBEC (v teple to nevadi chyti bez problemu), hledal jsem neco jako pojistku na zhaveni (golf ji ma, vento ji ma, ja ji nemam, nebo nemuzu najit). ALE kdyz jsem odpojil cidlo teploty z priruby chladiva (takovej ten plastovej mezikus mezi hadicema a hlavou) tak najedou zhaveni zacalo fungovat. Na druhou stranu je divne ze teplomer v aute funguje normalne (pokud ovsem nema svoje cidlo jeste jinde).

Proste a jednoduse do svicek nejde proud, po odpojeni cidla teploty funguje, ale funguje i teplomer v aute bez problemu a porad). Je vadne to cidlo? prece jen pritom utece trocha kapaliny abych to nedelal zbytecne....

Uživatelský avatar
g2tdi
Pilot
Pilot
Příspěvky: 775
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Odolena vwoda-Čenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od g2tdi »

to čidlo je v pr.... má 4 dráty 2 jdou do budíku dva do jednotky tak do jednotky to dává špatnej udaj o teplotě a do budíku to dává správnej udaj kup čidlo stojí asi 200kč a bude to ok už jsem to řeši mockrát naposled golf III tdi ahu dej vědět jaxi dopadl :)
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
http://www.autoservis24h.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/nonstopautoservis

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od Marek77 »

Čidlo teploty motoru, které mimo jiné ovládá i žhavení, je jiné než čidla na teploměr, klimatizaci, bufík, DOT a podobně.

Čidlo teploty motoru nemusíš nutně mít vadné, jen může maličko proměřovat (dejme tomu o pět šest stupňů) a tudíž to za normálních podmínek nemusíš ani poznat (až na to žhavení).

Mně žhavení začíná fungovat až při teplotách nižších než asi +5°C. Při vyšší teplotě kontrolka jen problikne, čímž víceméně dává najevo, že funguje.

Doporučil bych Ti vyměnit čidlo teploty motoru, je shodné například s Felicií 1,3 MPi (co se týká úniku kapaliny - pokud neotevřeš nádobku, uteče necelá deci).

Uživatelský avatar
Tomm
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5556
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno, Jihlava

Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od Tomm »

Jak jsi prisel na to ze kontrolka sviti a do svicek nejde proud? Sysis cvaknuti relatka? Kontroloval jsi kabely zapojenim zkousecky misto svicek?

Me taky hur startuje, svicky jsem menil, ale odpojit cidlo teploty jsem jeste nezkousel.

Dalsi vec je, ze podle teploty vody se neridi JEN DOBA ZHAVENI, ALE I DAVKA PALIVA PRO START.
Prodam zadni vrata na GIV hatchback, barva svetle modra (LW5Z) nove lakovane! V pripade zajmu mne kontaktujte v SZ.

Uživatelský avatar
dolcett
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 328
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od dolcett »

Dekuji za rady. Kazdopadne dnes rano jsem na uplne studenem motoru cidlo odpojil a zhavilo to cca 15 vterin (proste jako v mraze), pripojil a nesel do svicek zadny proud. Takze je to nejspis jasny, zitra si pro nej zajedu a udelam to. Kdykoli jsem startoval (teplo, zima,), vzdycky to jen probliklo, ted kontrolka sviti celou dobu co zhavim (tedy max. do tech cca 15 vterin). Jsem rad ze jsem to takhle nasel..

Jeste jednou DIK.

2 tomm: vyzkousel jsem to v kabelech odpojenych od svicek...

Uživatelský avatar
dolcett
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 328
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od dolcett »

Cidlo objednano, ridi delku zhaveni, dale ovlada teplomer na pristrojovce a taky ovlada vetraky "sahary" jsou tri druhy cidel odlisene barevnymi prouzky - zlute, zelene a hnede - podle teploty sepnuti vetraku, puvodne by snad mel byt zluty (nejnizsi teplota cca 97-105 stupnu), ja mam zeleny (107-112 stupnu) a hnedy je nejvyssi (nevim kolik presne)

Uživatelský avatar
sid666
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 435
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: sevwer čech Otvwice

Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od sid666 »

řeším ten samý problém...jenže já už to čidlo vyměnil a žádná změna...mluvil jsem s kolegou který dělal ve škodovce a říkal,že tenhle problém řešili na 1,9 feliciích...A to tím,že proklemovali to čidlo,respektive dva dráty tak,že to žhavilo jako když je čidlo odpojené a při tom ukazovalo teplotu vody tak jak mělo...musím to taky dořešit...asi budu muset taky to čidlo proklemovat... :wink: :lol:

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od Marek77 »

sid666 píše:řeším ten samý problém...jenže já už to čidlo vyměnil a žádná změna...mluvil jsem s kolegou který dělal ve škodovce a říkal,že tenhle problém řešili na 1,9 feliciích...A to tím,že proklemovali to čidlo,respektive dva dráty tak,že to žhavilo jako když je čidlo odpojené a při tom ukazovalo teplotu vody tak jak mělo...musím to taky dořešit...asi budu muset taky to čidlo proklemovat... :wink: :lol:

Jenže Felicie mají nepřímé vstřikování a tudíž potřebují žhavit prakticky při každém startu, i teplém (dokud teplota motoru nepřekročí 65 - 70°C). Pokud takovou úpravu provedeš u sebe, především velmi závažně zatížíš akumulátor a žhavicí svíčky, v neposlední řadě budeš mít v důsledku jiné startovací dávky paliva vyšší spotřebu, vysokou kouřivost zastudena a vyšší emise, což vede ke smrti KATu. A samozřejmostí je i skutečnost, že v chybové paměti bude uložena závada snímače teploty chladicí kapaliny. Ovlivníš i předvstřik, čímž motor bude mít velmi tvrdý zvonivý chod a může dojít i k mechanickému poškození (zpravidla se propalují písty).

Ono je totiž potřeba si uvědomit, že to čidlo řídí nejen okamžik a délku žhavení, ale rovněž předvstřik a dávku paliva, takže pokud to čidlo propojíš nakrátko, všechny tyto veličiny dost výrazně ovlivníš.

Pokud skutečně něco podobného plánuješ, spíš bych Ti doporučil proklemovat čidlo tlačítkem. Před startem zapneš zapalování, stiskem tlačítka si nažhavíš jak dlouho uznáš za vhodné, poté tlačítko uvolníš a startuješ. Žhavení si ovládáš sám, ale jiné veličiny důležité pro chod motoru už nikoli.

Uživatelský avatar
dolcett
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 328
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od dolcett »

Taky jsem preymslel ze bych to cidlo proklemoval a mel bych pokoj ale opravdu zjistuji, ze motor porad bezi "jako studeny", tvrdy zvonivy zvuk, nechce tak dobre jet, je vyssi spotreba... Uvidime s cidlem (zitra prijde hned se na nej vrhnu)

2Marek: O tlacitku na zhaveni jsem taky premyslel, je to asi jedina rozumna moznost, pokud cidlo nepoťape ani po vymene...

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od Marek77 »

Tento způsob žhavení jsme praktikovali s velkým úspěchem na Feliciích a starších D a TD motorech s nepřímým vstřikem.

Často se stává, že odejde jednotka žhavení, jejíž cena je v řádech několika tisíc korun. Tak jsme koupili vkusné tlačítko (50 Kč), místo jednotky žhavení jsme vsadili silnoproudové relé 70A (250 Kč) a bylo vyřízeno.
Řidič zapnul zapalování, stiskl tlačítko žhavení (dobu si určil sám) a po uvolnění tlačítka žhavení startoval. Pravdou je, že sice chybí fáze dožhavení (při běžícím motoru), ale ta není tak podstatná.

Uživatelský avatar
sid666
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 435
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: sevwer čech Otvwice

Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od sid666 »

nebudu lhát,ale tohle jsem opravdu Marku nevěděl.... :? Jestli je to tak,tak to jsem v řiti... asi budu muset zkusit vag... ,jestli něco neporadí...:(

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od Marek77 »

Zkus se ve VAGu zaměřit na tzv. teplotní skupinu hodnot.
01 - elektronika motoru
08 - bloky naměřených hodnot
skupinu přesně nevím (u Octavie je to 007) - listuj od 001 dále, až se objeví tři údaje o teplotě vedle sebe

Je to skupina, kde jsou pouze tři údaje o teplotě, a sice teplota chladicí kapaliny, teplota nafty (v čerpadle) a teplota vzduchu (součástí váhy). Pokud je mašina studená, to znamená přes noc stojící v klidu, musí být všechny hodnoty shodné (výrobcem dovolená odchylka jednotlivých hodnot je 1°C). Pokud některá z nich bude jinde než druhé dvě, zjisti, která to je (odpojováním příslušných čidel). Nejpravděpodobněji by kecalo právě čidlo teploty chladicí kapaliny.

Příklad: Teplotní skupina bude vykazovat údaje 12,8; 6,4; 7,2. Prvá hodnota je nápadně vyšší než další dvě. Při odpojení čidla teploty chladicí kapaliny zjistíš, že tato hodnota klesne na "nouzových" -32°C (někdy -36°C nebo -40°C). Tím je jasné, že tento údaj přísluší právě teplotě chladiva, a tudíž z toho plyne, že čidlo kecá - proměřuje o cca 6°C.
Tím dochází k tomu, že motor potřebuje žhavit, ale čidlo, které chybně vysílá signál o "vyšší" teplotě, nezavdá příčinu k tomu, aby jednotka sepnula žhavení. Tím je start problematický (ačkoli vše okolo na oko funguje bez problémů).

A to je celé.....................

Uživatelský avatar
dolcett
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 328
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od dolcett »

POMOC!

Cidlo vymeneno, motor krasne zhavi, ALE teplomer se zblaznil a po zapnuti klicku vyleti az na konec a zacne blikat ze je prehraty motor a ze je malo kapaliny. Muze byt to cidlo spatny? po pripojeni puvodniho cidla (venku z motoru), se rucicka krasne hnula jen cca ten 1-2 mm...

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od Marek77 »

Použil jsi nesprávné čidlo. Je prostě jiné.

Mně už přišlo divné posledně, že jsi v jednom z předchozích příspěvků psal něco o tom, že to čidlo mimo jiné spíná i vrtule chladiče - to je totiž blbost jak barák.

Musím Tě zklamat - tohle čidlo pouze řídí motor a dává informaci o teplotě na palubní desku. Vrtule nespíná - vrtule jsou spínané čidlem, které je umístěné v horní hadici mezi chladičem vody a hlavou (má hnědou patici). Patrně jsi sehnal nesprávné čidlo.

Docela nechápu, proč jsi na to čidlo čekal tak dlouho. Toto čidlo totiž mají úplně všude a stojí směšné peníze - má černou patici a žlutý proužek okolo. Je to naprosto stejné čidlo jako má benzinová Felicia 1,3 MPi nebo 1,6 MPi. To mají na každém rohu, i v té nejblbější prodejně náhradních dílů ho mají skladem (asi za necelé dvě stovky).

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, ŽHAVENÍ: nežhaví, ale kontrolka svítí

Příspěvek od Marek77 »

dolcett píše:Cidlo objednano, ridi delku zhaveni, dale ovlada teplomer na pristrojovce a taky ovlada vetraky "sahary" jsou tri druhy cidel odlisene barevnymi prouzky - zlute, zelene a hnede - podle teploty sepnuti vetraku, puvodne by snad mel byt zluty (nejnizsi teplota cca 97-105 stupnu), ja mam zeleny (107-112 stupnu) a hnedy je nejvyssi (nevim kolik presne)
Tohle je kravina - čidlo teploty motoru vrtule nespíná !!!!!

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“