Stránka 5 z 10

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 31.05.2012 11:00
od jenda.master
měl by snad sepnout pod 12°, ale podle me si to spíná kdy chce :-D

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 31.05.2012 13:58
od abeljozef
To "spusta kedy chce" sa vola Hysterezia je to nutny proces.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 31.05.2012 22:56
od Brady7
Není nad to zapojit si to na vypínač samostatně. Zapnout ho občas i v létě aby se proběhl a v zimě na 2 km je zbytečné aby nabíhal

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 31.05.2012 23:18
od abeljozef
Absolutny nezmysel.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 01.06.2012 07:32
od armanny
abeljozef: :?: :?: :?:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 01.06.2012 08:10
od michall
Abel má na mysli ruční odstavení bufíku na krátkých trasách. Bufík je v autě od toho, aby fungoval. I když já bych si asi takový spínač do auta dal, ale POUZE pro potřeby popojíždění typu posun auta po zahradě, kdy podle mě nemá smysl, aby se bufík snažil o start, protože než se dostane do fáze hoření nafty, je po jízdě.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 01.06.2012 09:06
od M@rty74
abeljozef píše:To "spusta kedy chce" sa vola Hysterezia je to nutny proces.
Jozefe prozradíš kolik stupňů je hystereze u čidla venkovní teploty pro bufíka v našich kárách? Docela by mě to zajímalo, ale přiznávám bez mučení, že jsem lenivý to měřit...

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 01.06.2012 10:25
od jenda.master
já mam bufíka předělanýho na manuál, neboť jezdim do práce cca 4 km a pokud neni opravdu velká zima, tak ho ani nezapínám. V podstate za ty 4 km nemá šanci ani pořádně naběhnout. Pokud je venku pod nulou, spoustim ho telefonem aspon 15 minut pred odchodem, aby se trosku prohral motor.

Celýho bufíka ovládám pomocí těchto hodin: http://www.autosip.cz/autosip/eshop/2-1 ... nic-12-24V (samozřejmě bez kolečka pro horkovzdušný topení), hodiny mam vestaveny do originálního rámečku od Eberspacheru a mam je v bulce pro originální hodiny, tudíž slouží i jako běžné hodiny. Osobně jsem zkoušel několik typů, tyhle vyhovujou nejvíc (osvětlení při rozsvícených světlech, zobrazování času, zobrazování teploty, spouštění přikostřením z externího spínače (mam napojen GSM modul), hlavní věc je, že pokud je bufík spuštěn dálkou, otočim klíčem, tak bufík jede dokovaď ho nevypnu, nebo nevyndám klíč - po vyndání klíče topení běží volitelně ještě dalších 15 minut, nebo ho můžu vypnout.
O ovládání bufíka se stará tahle sada: http://www.autosip.cz/autosip/eshop/2-1 ... acher-D5WZ
A celý je to doplněno o GSM/GPRS/GPS modul do Level Náchod http://www.levelna.cz

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 01.06.2012 10:57
od abeljozef
jenda.master píše:já mam bufíka předělanýho na manuál, neboť jezdim do práce cca 4 km a pokud neni opravdu velká zima, tak ho ani nezapínám. V podstate za ty 4 km nemá šanci ani pořádně naběhnout.
Keby si zmeral teplotne vztahy tak zistis ze je to nezmysel. Je to jeden z mnohych blabolov v Bassoriovom "navode" ktorym sa tu vsetci riadia. Ja tomu uz hovorim Bassoriova nocna mora. Rozhor trva cca 2 minuty. 4 km su v drvivej vacsine pripadov viac ako 2 minuty. Ak pi teplote blizkej 0 zdvihnes teplotu motora vdaka bufiku o 20 stupnov viac ako bez neho aj to ma zmysel. To cidlo je preto umistnene tam kde je a je nastavene tak ako je. Lebo nejde len o vonkajsiu teplotu a hystereziu cidla ale aj termodynamicke vztahy pod kapotou. Toto vypinanie neni nic ine nez "setrenie" bufika na ukor motora co je chore. Ak nezavislym zapinas bufik to je k dobru. Ale vypinat ho nema zmysel. Navyse X ludi ktorym som robil bufik a mali na zaklade "bozskeho" navodu namontovany tento nezmysleny vypinac som pri testovacich jazdach pristihol ze ho proste zabudli zapat a zistili to az pocas jazdy.

Pokial ide o tu sadu je zbytocne draha na to co vie. Nezabezpecuje dochladzovanie a ak sa zapaja aj vetrak (nezavisle kurenie) tak s nim fuka aj ked je studena voda a zbytocne vybija bateriu. Tato sada je urcena pre S kove bufiky kde sa pocita s tym ze tieto chybajuce funkcie obstarava RJ bufika.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 01.06.2012 12:24
od jenda.master
Bufíka určitě nezapomínám zapínat, jde totiž o můj komfort...

Sada možná drahá je, hodinky určitě taky, ale já měl oboje zadarmo, takže mě to zas tolik netrápí. Dochlazování bufíka řeší standartně oběhovka v motorovym prostoru po vypnutí motoru, neboť bufíka nepoužívám jinak, než že když ho zapnu, potom jdu do auta a jedu. S foukáním studenýcho vzduchu je pravda, ale většinou mam větráky buď vypnutý, nebo na 1. rychlost, neboť mi nejde o vyhřátí interiéru, ale motoru.

Jinak teď jsem hledal cestu do práce podle map - je to 2,9km a ideální čas cesty jsou 3 minuty, takže dejme tomu, že cesta trvá minuty 4. Tudíž 2 minuty startuje a rozhořívá se bufík, 2 minuty má na to aby přihřál vodu (ikdyž dejme tomu, že už něco přihřeje při rozhořívání). Dejme tomu že přihřeje vodu o 15°C. Vzhledem k tomu, že ideální pro bufíka je, aby proběhl celý cyklus - aby ohřál až na 90°C, si nemyslím, že těch 15°C je pro mě, možná i pro někoho jinýho přínosem.

Ale toto je samozřejmě jen můj názor, ve kterém nezohledňuji venkovní teplotu, tudíž teploty chladící kapaliny, což může zvýšit nebo snížit přírustek tepla vytvořené bufíkem.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 01.06.2012 12:57
od abeljozef
Kde si prisiel na to ze idelane je ak spravi cely cyklus po 90 stupnov ? Tomu bufiku je to jedno on si ma robit svoju pracu a to:

1. zrychlit tohrev vody a motora pri teplotach pod cca 10 stupnov a menej
2. udrzovat pracovnu teplotu motora koly vysokemu odberu tepla kurenim.

Pocas udrziavania teploty aj pri dlhsej jazde absolvuje x startov a zhasnuti takze snazit sa silou mocou usetrit "zbytocne" statrovania je zbytocne.

Aj Tych 15 stupnov je prinos pre motor.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 03.06.2012 12:13
od Brady7
abeljosef: proč absolutní nesmysl? Hele každý to má jak chce a jak uzná za vhodné! Každej logicky uzná že na popojetí se nemusí spouštět. A jde k tomu dát i kontrolka aby bylo jasné že bufik jede. Ale to ty určitě víš. Velkej mechanik bufiků co ani neukáže svoje tajné nářadí D)

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 03.06.2012 12:43
od trepifajxl
Brady7 píše:abeljosef: Velkej mechanik bufiků co ani neukáže svoje tajné nářadí D)
Někde to tu měl vyfocený, měl to pěkný , je to hračička. Musím ale konstatovat, že i profi opravci zaštítění Eberspacherem (který jsem v minulosti navštívil) to mají udělaný všelijak a takovou věc co tu dával Jozef jsem neviděl nikde.

Tak si taky přidám:Bufík by měl jet vdy když to automatika přikáže to má Jozef pravdu, tady je ale problém s opravdu krátkými přejezdy do 500m kdy vlastně nikam nejedu (zajetí do dvora nebo garáže nebo jiné přeparkování). Proto jsem zastáncem zapínání bufíka řidičem (nikoli blokování jeho funkce to může zůstat po předchozí jízdě zablokováno, zvláště pokud se střídají řidiči) Každý řidič by měl před jízdou vyhodnotit jaká je venku teplota a vzdálenost kam jede. Pokud je teplota pod deset nad nulou pustit bufíka deset až dvacet minut před jízdou (ne však déle než trvá cesta-důvod zpětné dobití baterie a zároveň zohlednit stáří a kapacitu baterie). Pokud je více jak deset nad nulou tak pustit při začátku jízdy. Samozřejmě že pokud je teplota která velí používat klima tak už bufíka není nutno pouštět.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 03.06.2012 12:53
od vilik
Naprostý souhlas s Jozefem. Pokud si někdo myslí, že bufík je tam hlavně proto, abychom si vozili prd*l v teple, tak je na omylu. Já jsem dost dlouho pozoroval zákonitosti spínání bufíka a jeho součinnosti s klimaktronikem. Kromě jiného jsem vypozoroval to, že když vyjedu a zapálí bufík, tak topení do kabiny jde jen na minimum. Veškeré teplo se cca 10 minut (ale to je závislé na venkovní teplotě, potažno na rychlosti ohřívání vody) využívá na ohřev motoru. Teprve když je voda teplá, zvýší se výkon topení. Takže motor je na prvním místě, teplo posádky až na druhém. Vypínat bufíka, kromě situací o kterých psal Michall, je blbost a dochází k většímu opotřebení motoru, vyšší spotřebě, atd., protože motor je jednoduše studený a trvá dlouho než se ohřeje. Obzvláště PD motory.

Podle mého je naopak lepší si toho bufíka zapnout ručně. Ta nafta spálená navíc zdaleka nemá hodnotu opotřebovaného motoru. Mám také vypozorováno (už jsem to tu někde popisoval), že pokud je auto v garáži, relativně v teple a teplota je právě nad těch 12 °C, trvá poměrně dlouho, než dojde k zchladnutí čidla a motorového prostoru, kde je čidlo umístěno. To je ta hystereze, kterou popisoval Jozef. Takže v praxi to vypadá tak, že vyjedu z garáže, celé auto včetně čidla má víc jak 12 °C, a jedu venku, třeba v -10 °C. Než to všechno vychladne na okamžik sepnutí bufíku, ujedu klidně 8 - 10 km. Čím větší zima, tím kratší vzdálenost. Ale motor se jen ztěžka ohřívá, jelikož kolem něho proudí velmi studený vzduch.

Jinak ať si každý udělá co uzná za vhodné. Uvědomte si, že je potřeba vytopit hóóódně velký prostor a samotný motor to se svým ztrátovým teplem nemůže pokrýt. Proto je tam bufík, aby motoru pomohl. Řekl bych, že tenhle systém, i když není ideální, byl podroben docela náročnému vývoji. My si ho můžeme sice vylepšit, ale ve vypínáním bufíka to určitě nebude. Pokud by tam byl bufík zbytečný, nevidím důvod, proč by se tam sériově montoval. :wink:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: monitorovanie práce bufíka cez VAG

Napsal: 03.06.2012 13:43
od abeljozef
Mily BRADYTEC7, ked budes poznat vsetky teplotne pochody v tom aute tak to mozno pochopis. Zaujmave ze sa do mna obuva suflikant ktory si kupil SAG a objavil v nom bufilk precital si isty forovy pesudovod kde je popisanych kopec nezmyslov zbuchal zlepenec z vedierka a hadiciek a ma tu drzost ze to nazve "stolicou ktora na 100% otestuje funkcnost bufika" a toto aj hrdo deklaruje. A pri takomto zlepenci ktory si moze doma spravit ktokolvek zadarmo este pyta peniaze za "opravu". Ako dopada takato oprava je vidiet o par prispevkov vyssie. Oprava bufikov je aj o dobrej stolici ktora pomaha ale aj o vedomostiach a skusenostiach. Su tu ludia ktory to tu na rozdiel od teba robia roky a uz si s tym nieco uzili a maju aj nieco za sebou a vedia o com hovorim. Uz ako som ti pisal do tvojoch SZ tiek takyto bastel som vyrobil 8 rokov do zadu a bola to len funkcna vzorka (hracka) na ktorej nedostatkoch sa ukazovalo co vsetko ma ta stolica mat. Za tych 8 rokov z najnovsou 3. generaciou (2. generacia velkej a 3.malej) som k tym tvojom deklarovanym 100% dost blizko ale tiez nemozem hovorit o uplnych 100% Preco ? Lebo nebudem tych ludi klamat. A nemam najmensi dovod len tak ti dat 8 rokov mojej prace, takze pajcni si to inde. A predstav si ze viem aj o tej tvojej slavnej kontrolke a predstav si ze narozdiel od toho pseudonavodu kde si sa o nej docital ju robim tak ze nevrtam diery do palubovky ale integrujem ju do budikov.