TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
- Bondik
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 25.03.2008 09:38
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Tedy,to jsi člověk s neskutečnými nervy.
Já to měl rozebrané jen jednou a stačilo mi to.
Zajímavé je,že bufík mi nejel vůbec a když jsem hledal přes VAG chybu,žádná tam nebyla.
Pak jsem to rozebral,dal novou síťku a svíčku,celé vypulíroval a hned na první nastartování bez mazání přes VAG čehokoliv bufík naskočil.Jen ten 45 minut trvající neskutečný dejmor byl celkem drastický-tak dlouho trvalo,než se vypálil výfuk plný sajrajtu z nespálné nafty atd.Musel jsem auto nechat na polní cestě a otevřít všechny dveře a jen čekat,co bude-v autě se nedalo vydržet-dým se tam odněkud dostával...
Tak držím palce v konečné funkční řešení!
Pak už můžeš rovnou dělat servisáka jen na bufíky ,jak to budeš mít v ruce...
Já to měl rozebrané jen jednou a stačilo mi to.
Zajímavé je,že bufík mi nejel vůbec a když jsem hledal přes VAG chybu,žádná tam nebyla.
Pak jsem to rozebral,dal novou síťku a svíčku,celé vypulíroval a hned na první nastartování bez mazání přes VAG čehokoliv bufík naskočil.Jen ten 45 minut trvající neskutečný dejmor byl celkem drastický-tak dlouho trvalo,než se vypálil výfuk plný sajrajtu z nespálné nafty atd.Musel jsem auto nechat na polní cestě a otevřít všechny dveře a jen čekat,co bude-v autě se nedalo vydržet-dým se tam odněkud dostával...
Tak držím palce v konečné funkční řešení!
Pak už můžeš rovnou dělat servisáka jen na bufíky ,jak to budeš mít v ruce...
TDI )
- humr
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Jo sam sebe jeste obdivuju, ze jsem to nekop ze skaly .
Pridam jeste story o oprave ventilatoru. Mel jsem dlouho problem s motorkem, bylo nahnile spodni lozisko (to co je primo proti sani a v zime je primo pod "palbou" slaneho aerosolu, tak dlouho nevydrzi - super featura konstrukteru - fakt bomba), nepomohly zadne mazaci kury a navic bylo pravdepodobne nacate i vinuti na komutatoru, asi to slo nekdy do "slusu". Zakerny na tom bylo to, ze to startovalo nahodile a stale jsem mazal chybu 1414. Tak jsem na vrakaci koupil za 3 litry trosku jineho bufiku. Z neho vyndal totalne rezavy motor, ale se zdravym vnitrkem. Sejmul jsem z neho take zahnile lozisko a koupil nove, nasadil a 2 mesice uzival teplicka . A ted jsem zase tam, kde jsem byl . O vikendu budu menit jeste olej v prevodovce (menil jsem ted setrvacnik (ten dvouhmotnostnostni shit)) a komplet spojku a tak jeste dam novy olej do prevodovky a pri ty prilezitosti zase kuchnu bufika .
Mej te se a diky vsem tady za cenne rady.
M.
Pridam jeste story o oprave ventilatoru. Mel jsem dlouho problem s motorkem, bylo nahnile spodni lozisko (to co je primo proti sani a v zime je primo pod "palbou" slaneho aerosolu, tak dlouho nevydrzi - super featura konstrukteru - fakt bomba), nepomohly zadne mazaci kury a navic bylo pravdepodobne nacate i vinuti na komutatoru, asi to slo nekdy do "slusu". Zakerny na tom bylo to, ze to startovalo nahodile a stale jsem mazal chybu 1414. Tak jsem na vrakaci koupil za 3 litry trosku jineho bufiku. Z neho vyndal totalne rezavy motor, ale se zdravym vnitrkem. Sejmul jsem z neho take zahnile lozisko a koupil nove, nasadil a 2 mesice uzival teplicka . A ted jsem zase tam, kde jsem byl . O vikendu budu menit jeste olej v prevodovce (menil jsem ted setrvacnik (ten dvouhmotnostnostni shit)) a komplet spojku a tak jeste dam novy olej do prevodovky a pri ty prilezitosti zase kuchnu bufika .
Mej te se a diky vsem tady za cenne rady.
M.
- Bondik
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 25.03.2008 09:38
- Bydliště: Humpolec
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
To ložisko bylo u mě také načnuté - prakticky jsem ho zalil do vazelíny a zatím šlape (bufík jsem si hodil na vypínač-přemostěné čidlo-takže si ho manuál zapínám od září 2008 na každou jízdu vyjma našeho maloměsta)...těch technických ''fines'' je na našich autech více krom tohoto a to nejsem žádný automechanik
TDI )
- milda
- Závodník
- Příspěvky: 564
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: ZLÍN
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Hoši,já pěkně po topné sezoně v klidu v teple slunička bufík vymontuji/10minut/ rozeberu ,vyčistím,nakonzervuji,namontuji zpět.To celé i s kávičkou 2 hodiny.A jak začne zima tak topí a topí a topí.Prostě celou zimu nevím o bufíku.
- humr
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Je videt, za mam co dohanet
- Slavoš
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lipník nad Bečvou/Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Přivezu várnici kafe ,do Zlína to mám kousek.milda píše:Hoši,já pěkně po topné sezoně v klidu v teple slunička bufík vymontuji/10minut/ rozeberu ,vyčistím,nakonzervuji,namontuji zpět.To celé i s kávičkou 2 hodiny.A jak začne zima tak topí a topí a topí.Prostě celou zimu nevím o bufíku.
- milda
- Závodník
- Příspěvky: 564
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: ZLÍN
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Klidně přijeď,ale dokud je teplo né že dojedeš v listopadu až začne mrznout.
- Slavoš
- Jezdec
- Příspěvky: 416
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Lipník nad Bečvou/Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Mě zatím funguje,ale údržba je údržba.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 11.05.2009 15:14
- Bydliště: v praci :-))
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
S tim ventilatorkem to neni jen tak.Je treba si uvedomit,ze ma skoro 10 tis otacek.Dodatecne promazani je jen prechodne,protoze se pak jeste vice uvolni vule v lozisku a nezadouci vibrace pribrzduji rotor.Lozisko je nutno vymenit za nove a nelepe jeste tesnejsi druh a navic instalovat dodatecne kryti loziska.Je to trochu pracne,ale "DE" konstrukteri by valili kukadla,jak to funguje.Navic,jestli nekdo sundava loziska klepanim do hridele,tak rozhodi rozmery usporadani rotoru a magneticke pole je uplne nekde jinde.V lepsim pripade ridici jednotka vypina ventilator z duvodu nadproudu,v tom horsim se odpraskne ridici tranzistor v ridici jednotce.Vzhledem k tomu ze je zalita,je dost problem ji opravit.humr píše:Jo sam sebe jeste obdivuju, ze jsem to nekop ze skaly .
Pridam jeste story o oprave ventilatoru. Mel jsem dlouho problem s motorkem, bylo nahnile spodni lozisko (to co je primo proti sani a v zime je primo pod "palbou" slaneho aerosolu, tak dlouho nevydrzi - super featura konstrukteru - fakt bomba), nepomohly zadne mazaci kury a navic bylo pravdepodobne nacate i vinuti na komutatoru, asi to slo nekdy do "slusu". Zakerny na tom bylo to, ze to startovalo nahodile a stale jsem mazal chybu 1414. Tak jsem na vrakaci koupil za 3 litry trosku jineho bufiku. Z neho vyndal totalne rezavy motor, ale se zdravym vnitrkem. Sejmul jsem z neho take zahnile lozisko a koupil nove, nasadil a 2 mesice uzival teplicka . A ted jsem zase tam, kde jsem byl . O vikendu budu menit jeste olej v prevodovce (menil jsem ted setrvacnik (ten dvouhmotnostnostni shit)) a komplet spojku a tak jeste dam novy olej do prevodovky a pri ty prilezitosti zase kuchnu bufika .
Mej te se a diky vsem tady za cenne rady.
M.
- avus
- Jezdec
- Příspěvky: 265
- Registrován: 12.05.2009 23:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Ahoj mohl bys mi prosim venovat par minut ohledne bufiku?
abeljozef píše:To cerpadlo je pri 66 a 85 KW TDI prave preto obsluhovane cez rele 430 lebo toto rele ma na starosti aj obsluhu vetrakov. Zial to rele neni moc inteligentne je to len obycajny casovac. Ak uz by som ho chcel odstavit nerobil by som to vypinacom ale nejakou logikou nadviazanou na pracu bufika (rucne vyinacim sa ti urcite stane ze ho zabudnes bud zapnut alebo vypnut). Taketo odstavenie cerpadla vsak moze priniest iny negativny efekt a to spomalenie cirkulacie vody v zadnom okruhu kurenia a tym oslabenie kurenia v zadu. To cerpadlo ma lopatky ktorymi tlaci vodu tak ze sa tocia. Vodna pumpa motora bude mat snahu tlacit vodu do vsetkych okruhov vratane zadneho kurenia tak potom jej lopatky stojacej el. vodnej pumpy budu klast odpor a zaroven ak aj bude prietok tak ti naopak lopatky roztocia el. vodnu pumpu a uhliky sa ti budu triet aj tak. Sice urcite mensimi otackami ale budu. Z tohoto dovodu by aom sa do odstavovania toho cerpadla nepustal.
- avus
- Jezdec
- Příspěvky: 265
- Registrován: 12.05.2009 23:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Tak pridam taky par informaci o prehrivani bufiku. Mam Sharan II MY2003. Bufik nebezel. Zavady byly prehrati, nizke napeti na svorce 30, preruseni plamene. Podle informaci co jsem u od vas posbiral (za coz vsem dekuji) jsem postupne vymenil: sitko, zhavici svicku, ale taky druhou baterku pod sedackou spolujezdce (mimochodem byla tam 60Ah 280A DIN). Nakonec se rozebehl ale jen bez motoru. Nezavisle topeni bezelo samostatne v pohode. Ale jakmile jsem nastartoval motor a byly otacky do 1500/min tak se rozebehly rozdily teplot na vstupu a na vystupu a bufik se vypnul (bez chyby na VAG). Ptal jsem se u servisaku pro Eberspaecher na autosip.cz a v Plzni u Adusum jestli tam nahodou nejsou el.cerpadla dve (viz problem s nefunkci pri behu motoru) a rekli ze ne. Dnes jsme se dali do vymeny uhliku v cerpadle za motorem dle postupu co jsem tu taky nasel a vse ted beha tak jak ma. Moje zjisteni je ze tam jsou el.cerpadla opravdu dve. Jedno je kousek pred bufikem pod autem smerem dopredu a druhe je to za motorem. Pokud jej budete nekdo chtit vyndavat vyplati se sundat tu pricku pod oknem nad motorem. Je to jen na trech matkach a je to venku hned. Mezi nove uhliky uvnitr motorku pasne presne orech ze 1/4 goly je dobre ho trikrat obtocit izolacni paskou a pak dat do toho mrazaku jak zde nekdo popisoval. Je tu nekdo kdo by mi zprovoznil spousteni bufiku pres sms v okoli Prahy nebo Litomeric? Jinak jeste jednou vsem co tu k tomuto tematu prispeli a dali do fora sve postupy a fotky moc dekuju.
- milda
- Závodník
- Příspěvky: 564
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: ZLÍN
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Čerpadla tlačí proti sobě!!!!!
- MirekX
- Řidič
- Příspěvky: 165
- Registrován: 19.07.2009 00:37
- Bydliště: Týniště nad orlicí
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
budou někde přehozený hadice a el. čerpadlo tlačí proti vodní pumpě. Už to taky někdo takto řešil. Motor má cirkulaci vody pomáhat.
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
avus
Máš SZ
Máš SZ
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
- avus
- Jezdec
- Příspěvky: 265
- Registrován: 12.05.2009 23:29
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Nene pomohla výměna uhlíků v motorku který je umístěný za motorem nahoře . Měl už krátké uhlíky a chudák už to neutlačil . Ten druhý elektromotorek pod autem vedel bufíku šlapal a šlape jak má.
MirekX píše:budou někde přehozený hadice a el. čerpadlo tlačí proti vodní pumpě. Už to taky někdo takto řešil. Motor má cirkulaci vody pomáhat.