TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
- milda
- Závodník
- Příspěvky: 564
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: ZLÍN
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Lubino-to čerpadlo tam je taky na dochlazování motoru a hlavy v letě.Bez něho by ti teoreticky mohla prasknout hlava .
- lubino
- Jezdec
- Příspěvky: 279
- Registrován: 20.06.2008 16:32
- Bydliště: Predmesti Kladna
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Ja mam prave udelany vypinac na pridavne topeni, protoze kdyz popojizdim v zime po meste tak je blbost aby se porad bufik zapinal a vypinal, mam tam tedy vypinac, no a prave jsem si rikal, ze bych to mohl spojit dohromady, takze by se spinal tim vypinacem zaroven bufik i to cerpadylko.No a v lete pokud by bylo potreba dochlazovat motor jak pises, tak bych to mohl klidne zapnout, protoze bufik se nezapne pac bude teplo.Pripadne by se to mohlo jeste udelat tak, ze krome spinani tim vypinacem spolecnym pro bufik by se to pustilo pokazde pri vypnuti motoru.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 376
- Registrován: 22.09.2008 23:05
- Bydliště: ziar nad hronom
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
no ja by som to cerpadlo nechal bezat stale pomaha to skor vykurit auto bo ja si ho chcem domontovat do 1.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
To cerpadlo je pri 66 a 85 KW TDI prave preto obsluhovane cez rele 430 lebo toto rele ma na starosti aj obsluhu vetrakov. Zial to rele neni moc inteligentne je to len obycajny casovac. Ak uz by som ho chcel odstavit nerobil by som to vypinacom ale nejakou logikou nadviazanou na pracu bufika (rucne vyinacim sa ti urcite stane ze ho zabudnes bud zapnut alebo vypnut). Taketo odstavenie cerpadla vsak moze priniest iny negativny efekt a to spomalenie cirkulacie vody v zadnom okruhu kurenia a tym oslabenie kurenia v zadu. To cerpadlo ma lopatky ktorymi tlaci vodu tak ze sa tocia. Vodna pumpa motora bude mat snahu tlacit vodu do vsetkych okruhov vratane zadneho kurenia tak potom jej lopatky stojacej el. vodnej pumpy budu klast odpor a zaroven ak aj bude prietok tak ti naopak lopatky roztocia el. vodnu pumpu a uhliky sa ti budu triet aj tak. Sice urcite mensimi otackami ale budu. Z tohoto dovodu by aom sa do odstavovania toho cerpadla nepustal.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Ano je to cez bloky hodnot, viac tu: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=45524" onclick="window.open(this.href);return false;jukinoo píše:je to 96kw.pri tych 60 stutnoch samozrejme na motore netvrdim ze je to presne moze to bit viac mi prechadza bufik na polovicu aj pri mojej alhambre a potvrdil mi to aj technik co servisuje eberspacher a webasto ze vraj aby sa stihol dochladit a nedoslo k prehriatiu.jozef a tie cidla sa daju skontrolovat WAGom?
- milda
- Závodník
- Příspěvky: 564
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: ZLÍN
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Abeljosef-Vodní pumpa není na hřídeli s el.motorkem který ji pohání.Pokud motorek není zapnutý tak se netočí.Někde jsem už dával fotky toho rozebraného čerpadla.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Neni priamo ale je cez spojku z permanentneho magnetu. Takze tocit sa bude.
- milda
- Závodník
- Příspěvky: 564
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: ZLÍN
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Já jsem myslel že když tam není proud tak ty magnety nefunguji.Ale zas tak moc tomu nerozumím.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Nie, to by musela byt elektromagneticka spojka a ta tam nie je.
Toto riesenie bez priamej osi cez takuto spojku je koly tomu aby sa dal bez problemov oddelit motor od samotneho cerpadla.
Toto riesenie bez priamej osi cez takuto spojku je koly tomu aby sa dal bez problemov oddelit motor od samotneho cerpadla.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 376
- Registrován: 22.09.2008 23:05
- Bydliště: ziar nad hronom
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
dnes sa mi podarilo spojazdnit dalsi prihrev d3wz ale rozbehne sa az na druhy pokus nevie prosim niekto co by to mohlo byt dakujem
- humr
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Ahoj,
jeste postreh k tomu obehovemu cerpadlu, ten magneticky prenos otaceni ma jednu malou nevyhodu, casem se na magnet, ktery je hridelce s vrtulkou a je primo v chladici kapaline, chytaji drobne kovove necistoty a vytvari mazlavou vrstvicku. Projevuje se to tak, ze za studena se cerpadlo nerozbehne, motorek se sice toci, ale ta smes na magnetu je tak tuha, ze se vrtulka neroztoci. Az po case se rozbehne, a to bufik uz hlasi prehrati. Motorova vodni pumpa ho "neochladi", prisel jsem na to tak, ze jsem musel drzet plyn na 1800 ot/m, aby se to uchladilo. Coz volnobeh neni. Kdyz jsem s tim hned vyrazil, tak se to takztakz stihalo uchladit a pak se uz i vrtulka teplem pohnula.
No zaverem stiznost na neverending problemy s bufikem, uzival jsem si teplo jen 2 mesice. Kdyz jsem zjistil, ze se uz zase netoci/nefuci/netopi, tak jsem ho napojil na vag s tim, ze smazu chyby z prehrati a zas bude dobre. No a na adrese 18 se nikdo nehlasi, uplne mrtvo. Hejbal jsem dratama, koukal na pojistky ... fakt uz me to neba ...
Mejte se,
M.
jeste postreh k tomu obehovemu cerpadlu, ten magneticky prenos otaceni ma jednu malou nevyhodu, casem se na magnet, ktery je hridelce s vrtulkou a je primo v chladici kapaline, chytaji drobne kovove necistoty a vytvari mazlavou vrstvicku. Projevuje se to tak, ze za studena se cerpadlo nerozbehne, motorek se sice toci, ale ta smes na magnetu je tak tuha, ze se vrtulka neroztoci. Az po case se rozbehne, a to bufik uz hlasi prehrati. Motorova vodni pumpa ho "neochladi", prisel jsem na to tak, ze jsem musel drzet plyn na 1800 ot/m, aby se to uchladilo. Coz volnobeh neni. Kdyz jsem s tim hned vyrazil, tak se to takztakz stihalo uchladit a pak se uz i vrtulka teplem pohnula.
No zaverem stiznost na neverending problemy s bufikem, uzival jsem si teplo jen 2 mesice. Kdyz jsem zjistil, ze se uz zase netoci/nefuci/netopi, tak jsem ho napojil na vag s tim, ze smazu chyby z prehrati a zas bude dobre. No a na adrese 18 se nikdo nehlasi, uplne mrtvo. Hejbal jsem dratama, koukal na pojistky ... fakt uz me to neba ...
Mejte se,
M.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
nemas nahodou rok vyroby okolo 2001 ?
- humr
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Mam, leden 2001.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
skus ho napichnut pri nastartovanom motore.
- humr
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Vim, musim alespon jednou nastartovat, pak uz se hlasi i pri jen zapnutem zapalovani. Tentokrat nic. Asi bude dalsi rozborka-sborka, kdyz to tak pocitam, asi 10ta .