Stránka 28 z 31

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 11.12.2013 05:21
od vilik
abeljozef píše:A preco by som to mal vypisovat zrovna sem ze ....... aby sa borci CTRL - C, CTRL - V mohli cinit :wink: .
Třeba proto, že zmizí "fórové bláboly", které ti tak pijí krev. Jinak by mě fakt zajímalo, jak změříš teplotu v komoře jinak, než zabudovaným čidlem. Pokud je na to spešl postup, třeba takový, který lze provést jen na zkušební stolici, věř tomu, že 99 % lidí tu stolici nemá a kvůli tomu si ji pořizovat nebude. Ti, co ji mají, postup nejspíše znají, ale zase se neohání "fórovými bláboly", nebo sem vůbec nechodí, stejně jako tisíce majitelů SAG, kteří ani netuší přítomnost tohoto fóra. Takže pokud by ses uráčil sdělit postup, tebe to neohrozí, ostatní budou vědět, ale stějně si to nejpíš sami nezměří.
Ale jestli jsi sám vynalezl nějaký postup a chráníš si svoje know how, v pořádku. Pak je ale termín ˇforový blábol" úplně mimo mísu.

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 11.12.2013 07:55
od abeljozef
Pozri to ze sem davat svoje vedomosti je najvacsia blbost aku moze clovek spravit som zistil uz davno. A vediet to od zaciatku nebudem tu travit 2 - 3 hodiny denne ako som robil v minulosti.

A forovy blbabol to je. Kludne sa ti moze stat ze budes mat 2 bufiky na jednom cerpadle a jeden ti bude merat 300 a iny sa v extrémnom pripade priblizi k 400ke. Takze na zaklade takýchto "rad" si to uz mnohy aj rozstelovali pricom to mali nastavene spravne.

A o tom su fora .......

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 11.12.2013 15:54
od vilik
S tou teplotou na jednom čerpadle souhlasím. A v tom je právě jádro problému. Je všeobecně známo, že regulováním dávkování čerpadla lze teplotu v komoře snižovat, nebo zvyšovat. Já nevím, jestli je to správný postup, ale je funkční. Ty dokážeš sladit teplotu na dvou bufech, aniž bys zasáhl do čerpadla? Nechci po tobě postup, stejně bych se nedočkal. Možností jsou totiž velmi omezené, řekl bych skoro na jistotu, že je jediná. Podobně jako pro zvýšení otáček motoru, přidáš palivo. A při tom ladění se musíš spolehnout na ten, cituji: "cidla ktorého trieda presnosti je dana len ucelu priblizneho sledovania tepoty aby sa vedelo ci to hori alebo nie". Nebo se již našel někdo, kdo dokázal prostrčit do komory třeba rtuťový teploměr?

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 11.12.2013 16:59
od BigBang
no tak zrovna rtuťovej teploměr by nebyl zrovna praktickej, ale termočlánek nebo odporový teplotní čidlo (např. Pt100) by to zvládl ;)

avšak musím konstatovat, že abelovo přístup je taky na nic... je sice hezký, že napíše(š), že to je blbost, ale bez odůvodnění nebo rady jak „to“ udělat správně, to stejně nikomu nepomůže :idea:

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 11.12.2013 22:01
od abeljozef
Rovnako na nic bol pristup forovych prizivnikov do ktorych som v minulosti daval vlastny cas aj peniaze a jedine na co som im bol dobry bolo aby vyzmykali co sa da a potom odhodili ako staru handru. :negative:

Cesti zopar jednotlivcom ktory sa takto nechovali ale tych tu je absolutne minimum. :drinks:

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 11.12.2013 22:28
od Brady7
Sag I příhřev D5W. Chci dodělat dálku na spínání. Kam je nej dát čerpadlo vody má někdo vyzkoušeno? Jestli k příhřevu nebo někam k motoru? Jde mi o to aby se neohřála voda jen co jsou trubky pod autem a nejkratší cestou hned zpět pod auto. Chci aby se mi na horách ohřála voda v motoru.

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 11.12.2013 23:35
od vilik
abeljozef píše:Rovnako na nic bol pristup forovych prizivnikov do ktorych som v minulosti daval vlastny cas aj peniaze a jedine na co som im bol dobry bolo aby vyzmykali co sa da a potom odhodili ako staru handru. :negative:

Cesti zopar jednotlivcom ktory sa takto nechovali ale tych tu je absolutne minimum. :drinks:
Něco takového jsem tušil. Nevím sice podrobnosti, ale bude to asi dost silné. Sám si tě velice vážím pro tvoje znalosti, pro to co jsi pro nás všechny a hlavně pro mě a moji rodinu udělal. To ti nikdy nezapomenu. :good:
Jenže.
Teď budu možná hnusný, ale upřímný. V poslední době se zde jevíš spíše jako protivný zapšklý dědek, kterému není nic po chuti. Ale ty takový v žádném příadě nejsi a nemáš to zapotřebí. Tím narážím na fórové bláboly. Netvrdím, že tu nejsou, ale občas do toho zabředneš trochu víc než bys sám chtěl. Myslím, že by tě neporazilo, když máš dojem, že se tu plácají nesmysly trochu to usměrnit. Jak, v jakém rozsahu a jestli vůbec záleží na tobě, ale stále to bude lepší, než ohodnotit příspěvek jako fórový blábol.
Ale to už jsme silně :offtopic:
:drinks:

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 13.12.2013 21:30
od raylis
Ja som tu sice novy,ale zareagujem na temu,ktora sa tu rozbehla.Nepoznam ani AbelaJozefa,ani Vilika,mam problem z bufikom,dal som to servisakovi a sami viete,ako to dopadlo.Mne osobne velmi pomohlo toto forum,aj prispevky niektorych typkov a ako neznaly laik aut-oprav,som vdaka spominanych typkom aj cerpadlo opravil.Osobne mozem povedat,ze co tu pisu ludia,tak si ich vazim,aj ked som ich v zivote nevidel.Su vsak veci,ktore viem,ze nespravim ako kutil.Chcem povedat tym to,ze moje dakujem pravom patri prispevkom,autorom,ktore su tu davane a mozu,aj nemusia posluzit ludom,ako som ja.Avsak,nezazlievam,ak niekto napise,ze machri ctrl c-ctrl v,dokonca som oslovil AbelaJozefa a nema problem pomoct,[sorry za zverejnenie],ale tiez som to cerpadlo spravil z prispevkov na temu.Takze u mna mu vdaka patri tak ci tak,lebo vidim,ze evidentne tomu rozumie,co potvrdzuje v prispevkoch a ja mam kontakt,na typka,co to spravi.Tolko moj pohlad :potlesk:

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 15.12.2013 17:02
od ovesnyvk
ahoj,

mám eberspacher d1lc vzucháč , nastartuje někdy až na podruhé (vnitřek vyčištěný,nové těsnění,nové sítko) a jak to kabinu vytopí tak ubere výkon a točí se pomalu-to je vpořádku ,ale někdy se to zablokuje a vypne kvuli přehřátí-je to r.v 96 myslíte ,že odešla obě čidla? protože někdy se stane ,že bufík hoří pak zhasne aotačky to má pořád stejné a čerpadlo dávkuje i když nehoří. Jsou tam dvě čidla čidlo plamene a přehřátí.

Kde myslíte, že bude chyba?

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 15.12.2013 17:09
od michall
Vzhledem k tomu, že v našich autech jsou vodníci D3W, D5W nebo D5Z, tak s tímhle tady asi zkušenosti nikdo moc mít nebude. Podle mě to chce diagnostiku a sledovat teploty bufíku a samozřejmě dokumentaci, kde by měly být hodnoty teplotních čidel. Takhle těžko říct, jestli je to vadnými čidly nebo třeba vadnou elektronikou nebo něčím dalším. Když si doplníš do podpisu auto (obecně, s tímhle tématem to nesouvisí) a alespoň přibližné bydliště, třeba se ti ozve někdo, kdo by to uměl.

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 06.01.2014 01:11
od Brady7
Brady7 píše:Sag I příhřev D5W. Chci dodělat dálku na spínání. Kam je nej dát čerpadlo vody má někdo vyzkoušeno? Jestli k příhřevu nebo někam k motoru? Jde mi o to aby se neohřála voda jen co jsou trubky pod autem a nejkratší cestou hned zpět pod auto. Chci aby se mi na horách ohřála voda v motoru.

Dělal někdo?

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 06.01.2014 07:20
od smolda
Nejjednodušší by bylo udělat to stejně jako jsou sériovky, aspoň se vyhneš výzkumu. K bufíku bych čerpadlo asi nedával, konektor čerpadla by asi dlouho ty sračky nevydržel.

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 02.12.2014 18:48
od sedkooo
Ahojte,

chcem sa spytat ci neviete poradit kde v Bratislave sa dau zohnat tie uhliky. Dnes som obehal a obvolal kopec obchodov, ale nikde sa mi nepodarilo take zohnat. Nakoniec som kupil tie BX210 co niekto odporucal na prvej strane, ale mam pocit, ze su ovela tvrdsie ako tie co tam boli, hlavne su medenej farby a nie cierne. Takze tie tam asi nechcem davat aby to nezodralo tie kontakty na oske. A este sa chcem spytat ci je OK obcasne jazdenie s rozobratym cerpadlom. Dal som prec ten kus s uhlikami a cele to zabalil do sacku aby sa tam nedostala voda. Ale niekto tu pisal, ze sa ta oska mozno otaca kvoli obehu vody. Tak ci je to ok ked s tym autom jazdim a zhanam uhliky. Dakujem velmi pekne za pomoc.

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 04.12.2014 00:53
od the.max
Brady7 píše:
Brady7 píše:Sag I příhřev D5W. Chci dodělat dálku na spínání. Kam je nej dát čerpadlo vody má někdo vyzkoušeno? Jestli k příhřevu nebo někam k motoru? Jde mi o to aby se neohřála voda jen co jsou trubky pod autem a nejkratší cestou hned zpět pod auto. Chci aby se mi na horách ohřála voda v motoru.

Dělal někdo?

Já si dodělával B5W-SC, čerpadlo je přímo v topení. Jinak ale třeba známej co má VR6 1997 tak má čerpadlo normálně u motoru (na dochlazování hlavy) takže bych omrknul jak a kde je to u dvojkovejch ropáků a tak nějak bych ho dal i do starého modelu.

Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje

Napsal: 07.12.2014 20:05
od romank52
V Bratislave som kupoval uhliky do cerpadla na Kriznej 9 v Sonimexe. Sice ich nemali, ale objednali a neboli to origo, ale pouzit sa dali. Nahradne diely na Eberspacher predava Molpir na Hrachovej, ale ci ma aj uhliky neviem, kupoval som tam cele cerpadlo a aj riadiacu jednotku.....