Stránka 1 z 41

MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu, váha vzduchu, turbo

Napsal: 02.05.2006 22:07
od x
Dobrý den, zajímalo by mě, zda se Vám stala podobná věc.

Asi po 2 hodinách jízdy, kdy jsem překročil 3000 otáček najednou jakoby v autě něco seplo a nechtělo to pustit otáčky přes 2500.
Ukazatel držel spotřebu pod 6 l/100km a Sharan 1,9 tdi 85Kw neměl žádnou sílu.
Bylo to jako by to držel nějaký omezovač nebo co.
Na 10 minut jsem zastavil a poto již bylo všechno v pořádku, motor jako by ožil . Nevíte někdo, co to může být ??
Stalo se mi to již několikrát.

Jinak jsem s autem velmi spokojen. :)

Napsal: 03.05.2006 10:13
od Kiko
No u alhambry som maval podobny problem ked po prekroceni 100km/h auto stratilo silu a uz dalej neakcelerovalo az kym si navypol motor, bola na chybe vaha vzduchu, co sa u strasich TDIciek stavalo castejsie ale neviem ci to moze byt aj u tychto novych PDciek.

Napsal: 03.05.2006 18:32
od x
Kolik stojí ta váha vzduchu ???

Napsal: 20.08.2006 10:56
od kedaR
Najede ti náhradní program - takže napojit na Vag a uvidíš
typuji to na zasraný turbo nestačí se vracet lopatky a bude ti to psát překročen plnící tlak turba.Vyndat vyčistit a vrátit

Napsal: 20.08.2006 22:32
od mike.vw
Tohle opravdu vypadá na váhu vzduchu.

Nová se dá sehnat tušim kolem 2 tis.

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu nad 3000 ot, váha vzduchu, t

Napsal: 09.07.2007 08:12
od Petr74
Váha vzduchu by to být neměla. Už jsem jezdil v oktávce TDI se špatnou váhou, a když je v háji, tak to prostě nejede a nejede. Nějaké vypnutí motoru nepomůže...

Napsal: 09.07.2007 21:59
od majatrabi
Petr74
vidím, že máš podobný problém jako já. Taky se mi tratí chladicí kapalina. Zkusím pohledat nějaké vlákno a napsat tam.

No ale to sem nepatří, tak sorry. :wink:

Sharan nemá výkon

Napsal: 26.09.2007 07:10
od anubis
Dobrý den. Kamarád má VW Sharana 1.9 tDI 81 Kw r.v. 97. Auto nemá výkon už od spodních otáček, zkoušeli jsme ho napíchnout (VAG), ale žádnou chybu to nehlásí. Zkoušeli sme vyměnit váhu vzduchu, turbo, filtry (vzduchový a palivový ) , ale závada stále přetrvává. Už si nevíme rady. Zkoušeli jsme i výměnu řídící jednotky ale pořád se to chová stejně. Prosím budu vděčný za každou radu. Díky

Re: Sharan nemá výkon

Napsal: 26.09.2007 17:30
od rfarsky
A co ventil N75 co má na starosti ovládání lopatek

Re: Sharan nemá výkon

Napsal: 26.09.2007 18:42
od kazbic
..a zkontrolovat nebo vyměnit hadičku od tohoto ventilu N75.

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu nad 3000 ot, váha vzduchu, turbo

Napsal: 15.10.2007 11:49
od Vytvarnik
V pátek jsem nechal vyměnit váhu vzduchu (měla 155 t. km)
Sharík jede jako novej :D

Jen mám pocit, že počítač ukazuje po malinko vyšší spotřebu. Může to míst souvislost?

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu nad 3000 ot, váha vzduchu, turbo

Napsal: 15.10.2007 12:53
od vilik
Vyšší spotřebu ukazovat bude. Jednak v nouzáku je omezeno dávkování paliva (proto to nejede) a za druhé, teď si to užíváš a máš tendenci šlapat tomu trochu víc na krk, aniž by sis to uvědomoval. :D Nemáš pocit, že tě každé auto zdržuje a klidně ho předjedeš tam, kde by ti to ani ve snu nenapadlo? :wink:
Mluvím z vlastní zkušenosti. :D

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu nad 3000 ot, váha vzduchu, turbo

Napsal: 15.10.2007 12:58
od Vytvarnik
Porovnával jsem to cestou na chalupu, kdy jedu 90% cesty na tempomat, takže o moc rychleji jet nemůžu.

Ale je fakt, že jsem cestou zpět na dálnici tomu pořádně šlapal na krk. A ono to jelooooooo :mrgreen:

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu nad 3000 ot, váha vzduchu, turbo

Napsal: 15.10.2007 13:05
od PajaS
Spotřeba vyšší bude - váha dává informaci o dostatku vzduchu, takže jednotka tam dá při sešlápnutí plynu víc nafty. Špatná váha dává menší hodnoty množství vzduchu než je skutečnost.

Re: MOTOR, VÝKON: ztráta výkonu nad 3000 ot, váha vzduchu, turbo

Napsal: 24.11.2007 17:18
od Petr74
Tak beru zpět dříve uvedenou teorii o chlazení.

Buď to může být:
1) váha vzduchu - to není můj případ. Tahle závada se spíš projevuje jako trvalé snížení dynamiky. Sice se to dá rozjet, ale předjíždění je utrpení...

2) turbo - ... co k tomu říct. Lze proměřit na VAGu

3) Ventil N75 - (viz Kazbičův příspěvek) - pomůže prostá výměna. Upozorňuju na různé typy ventilů dle typu motoru. V té souvislosti se liší i jejich funkce (u mé 66-ky je spíš jen jako obtokový ventil)

4) hadičky okolo ventilu N75 - ubčas spuchří nebo se polámou. Pomůže jejich prostá výměna. To je ta nejméně bolestivá varianta, ale bohužel to není můj případ, protože to krucifix zase nejede :evil: