TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Existuje, třeba http://www.dstechnik.cz/12v-palivovy-ve ... ou-24.html" onclick="window.open(this.href);return false; , ale to už patří do jiného tématu
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- petrklm
- Řidič
- Příspěvky: 74
- Registrován: 20.12.2010 14:13
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Kohout by stačil, ale zase je to něco, co časem může přestat fungovat. Já ten zadní výhřev za pět let zkusil jednou, když jsem to kupoval, klidně se bez něj obejdu. Stejně budu muset pod auto, ach jo...vhml píše:Stačí se na úrovni zadních dveří ohnout a šáhnout za práh, tam je nahmatáš.
Přemešlím, že bych tam dal na tu hadici nějakej kohout. Úplně natvrdo zavřít to nechci.
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Já to v podstatě taky používám jen na sušení auta, když tam něco úspěšně rozliju
Marku, když to máš dozadu zavřený, jsou trubky taky teplý nebo ne? Abych se v tom zbytečně nevrtal...
Marku, když to máš dozadu zavřený, jsou trubky taky teplý nebo ne? Abych se v tom zbytečně nevrtal...
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Když to dozadu zavřeš, necirkuluje voda. Trubky jsou tudíž úplně studené.
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Tudíž mi to úspěšně netěsní. Myslel jsem jestli se to třeba jen neohřeje přestupem tepla od motoru...
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
To tak možná deset centimetrů od rozdvojení v motorovém prostoru. Dál je to nesmysl.
- vhml
- Jezdec
- Příspěvky: 224
- Registrován: 19.07.2012 21:29
- Bydliště: Chodsko
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Vyndal jsem ventil a byl zaseklej v poloze otevřeno. Trochu jsem mu pomohl aby byl zaseklý v poloze zavřeno a určitě je to krok vpřed, i když do ohřívání Felicie to ještě má daleko Předtím jsem měl po 5km 70stupňů a po 10km 90. Teď je to cca 3 a 5km.
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
http://www.AutomobilovySlalom.cz" onclick="window.open(this.href);return false; , levné závody pro každého.
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Když jsem před dvěma roky koupil sharana-rok 1998 tak když jsem sním jel domů -200km tak ze zadní části šel chlad. Doma druhý den jsem zjistil že blbnul v zadním topení motůrek na ovládání klapky. Motůrek se sice točil , klapku to natáčelo ,ale asi to vyhodnocovalo špatně nebot po chvíli opět na teplý vzduch to bylo zavřené. tak jsem to vyřadil a nechal napevno otevřené na přes radiátor. Když jsem měl tapecírunk dole tak jsem dal vzadu na hadici kohout, aby se na kratších jízdách neochlazovala voda a rychleji se motor zahřál. zároveň jsem musel propojit za bufíkem hadicemi aby mohl mít okruh bufík A skutečně motor se zahřál vždy při zavřeným kohoutu rychleji. Ale stále mne vrtalo hlavou udělat s tím něco jiného. Jednak vůbec se mne nelíbilo to celé složité provedení zadního topení, proč to dělal výrobce tak složité, stačilo toto celé udělat menčí ne tak složitě a teplo vzadu ovládat tak že by se vypínal při zvolené teplotě ventilátor- na to by stačil termostat nebo jak se to jmenuje je to v bytě a nastavuje se s tím teplota na kotli. Nakonec jsem to nyní vyřešil tak že celé zadní topení jsem vyndal pryč a pod sedalo řidiče jsem dal ventilátorek z favorita a malý radiátorek, vše se tam v pohodě vešlo a bufíka jsem přemístil asi o 50cm blíž do předu. Tím pádem voda nejde po celé délce vozu kde je silně ochlazovaná a motor se zahřeje daleko rychleji a lepší drží teplotu. Jěště musím nějak udělat nahoře v tapecírunku nějaké otvírání aby se mohlo do tohoto prostoru po topení odkládat nějaké věci
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 15.11.2009 18:58
- Bydliště: český krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
zdravím přátelé
vlastním F. Galaxy II, 85kw, rv
mám takový problém:
netopí mi topení vzadu - fouká jen vlažný vzduch, vepředu topí celkem normálně, vyměnil jsem termostat, vyčistil systém -teď mám vyndanej zadní topení-je průchozí...
zkoušel jsem ujet 50km a pak jsem šáhnul na trubky, co jdou dozadu jedna je teplá a druhá studená....
napadlo mě jestli dost tlačí vodní pumpa, tak jsem vzadu sundal topení a nastartoval - voda teče, není to moc velkej proud, nevim jakej tam má bejt tlak, nicméně voda proudí
ps bufík v současně době nejde, píše mi na vag: přehřátí- jestli to s tím nesouvisí?
ještě jedna věc, mám ještě jednoho identickýho Galoše a ten topí stejně vepředu i vzadu, i bez bufíku...
nevím co s tím, pls. poraďte
díky
Martin
vlastním F. Galaxy II, 85kw, rv
mám takový problém:
netopí mi topení vzadu - fouká jen vlažný vzduch, vepředu topí celkem normálně, vyměnil jsem termostat, vyčistil systém -teď mám vyndanej zadní topení-je průchozí...
zkoušel jsem ujet 50km a pak jsem šáhnul na trubky, co jdou dozadu jedna je teplá a druhá studená....
napadlo mě jestli dost tlačí vodní pumpa, tak jsem vzadu sundal topení a nastartoval - voda teče, není to moc velkej proud, nevim jakej tam má bejt tlak, nicméně voda proudí
ps bufík v současně době nejde, píše mi na vag: přehřátí- jestli to s tím nesouvisí?
ještě jedna věc, mám ještě jednoho identickýho Galoše a ten topí stejně vepředu i vzadu, i bez bufíku...
nevím co s tím, pls. poraďte
díky
Martin
- jenda.master
- Jezdec
- Příspěvky: 225
- Registrován: 21.01.2010 21:33
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
a co elektrická oběhovka v motorovém prostoru?
to by odpovídalo i na přehřátí bufíka
to by odpovídalo i na přehřátí bufíka
Ford Galaxy 1,9TDi 2001 85Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2009 103Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2016 110Kw DSG
Seat Alhambra 2,0TDi 2009 103Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2016 110Kw DSG
- lubos1947
- Jezdec
- Příspěvky: 210
- Registrován: 23.12.2014 17:34
- Bydliště: Vysočina
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Zkontroluj si v zadním topení klapku, bude pravděpodobně v poloze že škrtí přívod teplého vzduchu a pouští tam více vzduchu co nejde přes radiátor.
Měl jsem to samé. Přečti si můj příspěvek, který je hned nad tím Tvým.
Co se týče teplých hadic uvědom si že vedou pod autem kde se silně ochlazujou,
Měl jsem to samé. Přečti si můj příspěvek, který je hned nad tím Tvým.
Co se týče teplých hadic uvědom si že vedou pod autem kde se silně ochlazujou,
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 15.11.2009 18:58
- Bydliště: český krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
tak jsem vyzkoušel tu klapku, je v pohodě ale přestalo fungovat to oběhový čerpadlo, ješte minulý týden šlo..., zkoušel jsem měřit proud a ten tam jde jen když je vypnutej klíček, nicméně jedničkový SAG ho nemaj a fungujou normálně
je tam prostě vzduch, kterej nedokážu vyhnat, když přidám 3.000ot. tak topí normálně - bojim se že vodní pumpa...
vyndal jsem hadice ze zadního topení a hadicí jsem tam natlačil vodu, a stejně je tam furt vzduch:-)
položil jsem zadní radiator na zem v kufru aby bylo níž než expanzka ale nepomohlo to...
je to divný, mám ještě jednoho Galaxe II. a Alhambru I. ale takovejhle problém s nimi nemám:-)
je tam prostě vzduch, kterej nedokážu vyhnat, když přidám 3.000ot. tak topí normálně - bojim se že vodní pumpa...
vyndal jsem hadice ze zadního topení a hadicí jsem tam natlačil vodu, a stejně je tam furt vzduch:-)
položil jsem zadní radiator na zem v kufru aby bylo níž než expanzka ale nepomohlo to...
je to divný, mám ještě jednoho Galaxe II. a Alhambru I. ale takovejhle problém s nimi nemám:-)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 15.11.2009 18:58
- Bydliště: český krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
ještě jsem vyhodil tu zpátečkovou hadičku s tím pitomým ventilkem, co jde do expanzky
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
Odvzdušnění se dělá tak, že postavíš auto čumákem do kopce a necháš motor chvíli v otáčkách. Elektrické čerpadlo v motoru má jen pomáhat pumpě, aby se oda dostala v dostatečném průtoku i do obou radiátorů topení. Pokud je teda čerpadlo nefunkční, v nižších otáčkách to bude topit hůř, pumpa motoru to prostě nestíhá. Za vyšších otáček se tam přece jen nějaká voda dostane. Jedničky tímhle netrpí. Zkontroluj funkci čerpadla v motoru (musí jednak "vrčet" a druhak taky čerpat vodu). Pokud je tohle v pořádku, zkontroluj průtok vody zadním okruhem (jestli nejsou hadice někde přicpaný, zmáčklý, ...). Jako další můžeš sledovat teploty vody na vstupu a výstupu bufíku, neměly by se lišit o víc jak 5 stupňů a neměly by přesáhnout cca 80-90 stupňů (to znamená, že se voda v bufíku nepohybuje nebo jen málo a bufík se tak nechladí).
Hadička do expansky může být přicpaná, ale to bys asi za chvíli "vařil" a tak si koledoval o těsnění pod hlavou.
Hadička do expansky může být přicpaná, ale to bys asi za chvíli "vařil" a tak si koledoval o těsnění pod hlavou.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 15.11.2009 18:58
- Bydliště: český krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: vypnutí zadního radiátoru v kufru
modedit: dodržuj prosím pravidla sekce - citace předchozího příspěvku
jj, to odvzdušnění jsem dělal několikrát tímto způsobem, chladící systém jsem vyčistil za pomocí Radiator Flush dle návodu
je fakt, že el. čerpadlo nešlape, ale jde mi do něj proud jen když je klíček vyplej, tak nechápu jak může pomáhat vodní pumpě za jízdy, že by průšvih v elektrice?
ps ty hadice jsou zhruba stejně teplý jen když tomu pořádně naložím
jj, to odvzdušnění jsem dělal několikrát tímto způsobem, chladící systém jsem vyčistil za pomocí Radiator Flush dle návodu
je fakt, že el. čerpadlo nešlape, ale jde mi do něj proud jen když je klíček vyplej, tak nechápu jak může pomáhat vodní pumpě za jízdy, že by průšvih v elektrice?
ps ty hadice jsou zhruba stejně teplý jen když tomu pořádně naložím