Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení
PříspěvekNapsal: 10.01.2008 01:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

175

Bydliště:

Chrudimsko - Železné hory

Dovolil jsem si přidat na téma Bufík nové téma. Je jich sice již založeno dost, ale ve všech je nakonec taková nějaká všehochuť. Toto se týká úpravy příhřevu na nezávislý příhřev. Nevýhody automaticky ovládaného příhřevu:
1) Někdy mu dlouho trvá, než se zapne, zvlášť pokud jezdíte krátké trasy.
2) Nelze ho zapnout při vypnutém motoru ( v předstihu)
3) Časté zapínání a vypínání ničí síťku a svíčku, typicky např. pokud nastartujete studený motor a začnete pojížďky po městě. Při každém vypnutí motoru vypne bufík, pak zase zapne .... od masny přes zeleninu a papírnictví po obuv..... a svíčka je v háji. Za takových okolností ho chci buď úplně vypnout a nebo nechat trvale zapnutý. To samé platí, pokud jedu jen velmi krátkou trasu.

Východiska:
1) Jsem strojař, ne elektrikář. Nebudu se tedy pouštět do větších akcí. Chci to rychle a jednoduše.
2) Chci poznat zapnutý bufík, když opouštím auto, ale nechci aby mi svítila kontrolka za jízdy do očí.
3) Stačí mně nezávislý příhřev. Pokud budu chtít vyjímečně i nezávisle topit, tak si na tu chvíli zapnu klíček (aby šel i ventilátor topení). Nezávislé topení by mně navíc sežralo záhy baterku (největší odběr má ventilátor topení).
4) Mám ročník 2/2003 a D5W-Z ve verzi, kde přídavné elektrické čerpadlo není spínáno přes relé 430, ale nějak jinak (nevím jak)
5) Chci se co nejmíň šťourat v autě - v podstatě vše uděláme v levém prahu auta.

Provedení: (teď se pokusím vkládat fotky, ale moc to neumím, tož uvidíme)


Přílohy:
příhřev 01 - vyjmutí dna.jpg
příhřev 01 - vyjmutí dna.jpg (141.76 KiB) Zobrazeno 16790 krát

příhřev 02 - tudy dovnitř.jpg
příhřev 02 - tudy dovnitř.jpg (233.87 KiB) Zobrazeno 16553 krát

příhřev 03 - tudy ven.jpg
příhřev 03 - tudy ven.jpg (195.86 KiB) Zobrazeno 16678 krát

příhřev 04 - čerpadlo vody.jpg
příhřev 04 - čerpadlo vody.jpg (115.68 KiB) Zobrazeno 16844 krát

příhřev 05 - čerpadlo vody hotovo.jpg
příhřev 05 - čerpadlo vody hotovo.jpg (129.03 KiB) Zobrazeno 16669 krát

příhřev 06 - kryt prahu u řidiče.jpg
příhřev 06 - kryt prahu u řidiče.jpg (145.15 KiB) Zobrazeno 16860 krát

příhřev 07 - kryt sedadla.jpg
příhřev 07 - kryt sedadla.jpg (212 KiB) Zobrazeno 16672 krát


_________________
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003

_________________
Sharan 96kW PD (2003)
Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z (2/2003)
PříspěvekNapsal: 10.01.2008 02:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

175

Bydliště:

Chrudimsko - Železné hory

Jéje, uspěch! Tož budu pokračovat:


Přílohy:
příhřev 08 - kryt sedadla u kloubu.jpg
příhřev 08 - kryt sedadla u kloubu.jpg (126.86 KiB) Zobrazeno 16544 krát

příhřev 09 - vypínač zespodu.jpg
příhřev 09 - vypínač zespodu.jpg (100.75 KiB) Zobrazeno 16361 krát

příhřev 10 - pod předním sedadlem (pohled zezadu).jpg
příhřev 10 - pod předním sedadlem (pohled zezadu).jpg (142.16 KiB) Zobrazeno 16437 krát

příhřev 11 - pod předním sedadlem.jpg
příhřev 11 - pod předním sedadlem.jpg (174.46 KiB) Zobrazeno 16497 krát

příhřev 12 - kabely v prahu řidiče.jpg
příhřev 12 - kabely v prahu řidiče.jpg (187.52 KiB) Zobrazeno 16412 krát

příhřev 13 - kabely v LZ prahu.jpg
příhřev 13 - kabely v LZ prahu.jpg (203.48 KiB) Zobrazeno 16635 krát

příhřev 14 - Matěji, Golem hřeje.jpg
příhřev 14 - Matěji, Golem hřeje.jpg (216.22 KiB) Zobrazeno 16701 krát

příhřev 15 - schema.jpg
příhřev 15 - schema.jpg (135.6 KiB) Zobrazeno 17252 krát


_________________
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003

_________________
Sharan 96kW PD (2003)
Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z (2/2003)
PříspěvekNapsal: 10.01.2008 02:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

175

Bydliště:

Chrudimsko - Železné hory

Pár poznámek k provedení:
Použil jsem dva dvoužilové kabely, protože jsem je měl doma a užuž jsem to chtěl mít hotové. Jinak by byl lepší jeden třífázový kabel (4 žilový). Protože se to pod sedadlem ohýbá je lepší zvolit kabel se silnější izolací ( na 220V). Zem je zapojena jen kvůli kontrolce a diodě signalizující funkci čerpadla. Protože jsem nechtěl řezat do kabelu natáhl jsem ji taky až dozadu, aby místo úpravy bylo jen jedno. Zapojení je závislé na použitém přepínači a svítivé LED diodě. Já jsem použil holou diodu a k ní do serie dal odpor cca 560 Ohmů. Proudy by měly být zanedbatelné. Spínáme jen řídící obvody a čerpadlo vody. Čerpadlo jsem měřil a bere jen 0,6-0,8 A. (Odběr cca 8-10W). Takže s tou 6A diodou jsem to přehnal, postačí klidně 3A.
Ze schematu je zřejmé, že původní přívody 6 (spínač teploty) a 7 (D+ motor běží) jsou odstřiženy (a zaizolovány!). Takže příhřev běží zcela nezávisle na okolní teplotě a běhu motoru. Čerpadlo vody má původní přívod zachovaný. (Jak jsme již probírali s Abeljozefem, řídící jednotka motoru ho možná používá i na rozvedení zbytkového tepla po vypnutí motoru). Proto je nutné jeho zapojení přes diodu. Jinak by totiž přes toto čerpadlo šlo plus na bufík a spouštělo by ho to.

Celkový odběr nevím. Ale na štítku D5W-Z je uvedeno 35W. Takže + 10W čerpadlo vody a je to 45W. Tedy skoro asi jako jedna hlavní žárovka světlometu. Topení běží i během startování motoru. Asi by nebylo dobré zapnout příhřev a současně startovat motor. Po zapnutí příhřevu běží i svíčka žhavení bufíku a ta má při jednom ohmu a 8,5 V odběr dalších 72W. Jak jsem pochopil, tak žhavící svíčka bufíku se záhy po jeho nastartování vypne. (Je to tak Abeljozefe?) Takže buď zapnout příhřev pár minut před startem motoru a nebo si to nechat až po nastartování motoru.

Je doufám jasné, že ta úprava je domaděl bez záruky, a že riziko úpravy leží na každém z Vás.

Novinkou pro mne je, že po dosažení cca 70°C přejde bufík na sporo. Frekvence blikání diody je cca poloviční.

_________________
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003

_________________
Sharan 96kW PD (2003)


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z (2/2003)
PříspěvekNapsal: 10.01.2008 09:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

2244

Bydliště:

CHOMUTOV

Honza42

Železné hory mají možná železné chlapy,ale co mají určitě,je jeden šikula :wink:
Perfektní práce Obrázek

PS: U "jedniček" je to stejný ?

_________________
"Kazbič"

:ura1: "DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. " :ura1:

Spolek Automobilových Gurmánů

_________________
VW Sharan 2 - 1,9 -TDI 96 KW r.v. 2005 "ŠEDIVÁK"


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení
PříspěvekNapsal: 10.01.2008 14:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

564

Bydliště:

ZLÍN

Paráda,nastuduji a jdu na to.

_________________
GALAXY 1,9 TDi 85kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení
PříspěvekNapsal: 10.01.2008 16:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

267

Bydliště:

Praha

Moc pěkné....zasloužil bys pochvalu..... Jak jsi mluvil o tom sporo. Tak vím, že bufík přepne na výkon 1,5kW (z normálních 5 kW). Ale teď otázka.... když se motor ohřeje na 70°C, tak se přepne na sporo(to mi je jasný), ale to vlastně ten bufík pořád ohřívá motor (ale nižším výkonem)?

_________________
2x VW Caddy 2.0 ECOFUEL Life (CNG)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení
PříspěvekNapsal: 10.01.2008 16:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Skvělá práce - teda Honzíku, Ty jsi hračička............. :wink:

Mám stejné topení v jedničce, asi předchozí majitel to měnil neznámo proč. Ale vím jednu věc jistě - pokud bufík sepnu, ohřeje se mi motor rychleji než benzíňák.

Mám bufík zapojený na manuální ovládání - místo čidla venkovní teploty vypínač - a prakticky ho používám celoročně. Nepatrná spotřeba nafty v bufíku je mnohokrát vyvážena nesrovnatelně rychlejším ohřátím motoru i v létě, tudíž nižší spotřeba, menší opotřebení motoru a oleje a celkově příznivější chování motoru.

Tvá myšlenka je dobrá, líbí se mi, jak nad tím uvažuješ a jaké funkce od toho očekáváš. Nicméně já nemám elektrické čerpadlo v okruhu zadního topení, proto nezávislý příhřev (byť dobrá věc) se mě netýká.


Přeju mnoho zdaru a spokojenost............

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení
PříspěvekNapsal: 10.01.2008 17:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

323

Bydliště:

Frenštát p.R.

Dandim píše:
Moc pěkné....zasloužil bys pochvalu..... Jak jsi mluvil o tom sporo. Tak vím, že bufík přepne na výkon 1,5kW (z normálních 5 kW). Ale teď otázka.... když se motor ohřeje na 70°C, tak se přepne na sporo(to mi je jasný), ale to vlastně ten bufík pořád ohřívá motor (ale nižším výkonem)?


Ano po dosažení 70°C bufík pořád ohřívá motor (ale nižším výkonem) a to do doby než se motor ohřeje na 90°C , poté se vypne .
Alespoň tak se chová muj buf.


Honzo to je skvělý :!: moc krásně jsi to vyšpekuloval , inu co dodat - ŠIKULA :D

_________________
Pokud si myslíte , že máte vše pod kontrolou, nejedete dost rychle

_________________
VW Sharan II 1.9 TDI , 2003 - stříbrňák , , VW Polo 1.4 Blue


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení
PříspěvekNapsal: 10.01.2008 22:19 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

473

Bydliště:

Frýdek-Místek

Bohužel I mají smulu. Čerpadlo v motorovém prostoru standartně nemají(aspoň si to myslím). A mají příhřev D3W a ten čerpadlo vody namá. :?

_________________
Alhambra 1,9 TDi-PD 85kW AUY 2001
Jen létání je krásnější...Obrázek


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení
PříspěvekNapsal: 31.01.2008 12:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

109

Bydliště:

Velvary

toto řešení je moc pěkné, ale potřebovalo by to trochu dodělat. Zatím to vypadá tak, že pěkně ohříváme spodek vozu a motor. Dobré by bylo taky vyhřívat kabinu vozu. Ohřátá voda sice jde před výměníky tepla, ale ventilátory pro rozvod tepla nejdou. To znamená, že se pěkně ohřeje okolí těchto výměníků a až budou roztopené stěny vozu tak teprve dojde na samotné ohřívání vnitřku vozu. Je to tak? když tak mě opravte. Německé řešení to řeší a je tam nějaké napojení na Climatronik. Spotřeba nám sice stoupne - chtělo by to zřejmě kontrolu automatického vypnutí při poklesu proudu v baterii na kritickou hodnotu, ale bude zaručeněně teplo o několik hodin dříve, než rozžhavenými stěnami vozu. Tu kontrolu baterie bych pokládal za nutnou, nebo omezit dobu topení. Pak by bylo sice teploučko, ale zase by jsme nikam nejeli...

_________________
S pozdravem
J.Bassorius

VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení
PříspěvekNapsal: 31.01.2008 12:45 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

175

Bydliště:

Chrudimsko - Železné hory

Však to k tomu taky není určeno. Je snaha snížit spotřebu el. energie a zrovna ventilátory ji sežerou nejvíc. Zkrátka chci někam jet, tak to zapnu. Než vypiju kafe nebo si vyčistím zuby ... tak po 10-15 minutách přicházím k teplému motoru. Nastartuju a okamžitě to topí. Málokdo z nás tráví čas v odstaveném zaparkovaném voze. Ale každý ráno startuje. O baterku se nemusím starat. Toto zapojení bez problémů utáhne po dobu několika hodin. Ještě až mně někdo půjčí klešťák, tak změřím kolik to bere ampér.

_________________
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003

_________________
Sharan 96kW PD (2003)


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení
PříspěvekNapsal: 22.09.2008 21:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.10.2007

Příspěvky:

85

Bydliště:

Mimon

Zdravim panove znalci ohledne bufiku. Mel bych mit v mem auti bufik ale neni tam mam tam hodiny nad zrcatkem a byl tam namontovan ale majitel prede mnou ho zrejme sundal tak se chci zeptat da se sehnat? Za jakou cenu? A hlavne tam neni ani baterka pod sedackou a ani zadnej konektor. Jak to vlastne funguje chtel bych ho tam mit poradte prosim. Dik moc muzete sz pokud mozno dekuji

_________________
VW SHARAN 2.8VR6 syncro LPG


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení
PříspěvekNapsal: 07.12.2008 23:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

29.06.2008

Příspěvky:

130

Bydliště:

Bratislava, SK

taktiez dorabam diodu na signalizacu chodu bufiku a vypinac - prerusenie kabla od teplotneho cidla - aby sa nezapinal, ked idem na kratku vzdialenost.

kedze sa mi nechce tahat kabel az od cidla, snazil som sa zistit, kam ide ten modro-biely do auta, zatial neuspesne. nevie niekto, ci to ide priamo k bufiku, alebo kam? (foto 3,4). ide to spolu s otatnymi kablami cez blatnik smerom k/za postkovu skrinku, ale tu som nedaval dolu a nevidel som za.

_________________
Alhambra II, 1.9TDi 85kW TipTronic (AUY)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení
PříspěvekNapsal: 09.02.2009 01:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

775

Bydliště:

Odolena vwoda-Čenkov

Chlapy, máte někdo zkušenosti jak je to u jedničky? to zapojení bude asi stejný ne? U dvojky je na climatroniku svorka pro externí topení když se na ní přivede +12V naskočí klimatronic i bez klíčku a rosvítí se na něm "HE", bude tomu tak i u jedničky? S tím odběrem bych se toho asi nebál pulhodinový topení bufikem i s ventilátorama by mohla baterka vydržet, nic méně pak přece startujem už teplej motor ne? Určo by se dalo vyrobit nějakym jednoduchym zapojenim i hlídají stavu baterie a nebo celý dodatečný vybavení na nezávislý topení napojit na ty zásuvky v kufru který se po tušim hodině odběru samy vypnou.

_________________
odtahová služba nonstop
Výměna skel
Lakovna
Klempírna
Autoservis - diagnostika
prodej náhradních dílů
non-stop 607 99 88 77
www.autoservis24h.cz
facebook.com/nonstopautoservis

_________________
To Nejlepší, nebo Nic


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení
PříspěvekNapsal: 09.02.2009 01:23 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3915

Bydliště:

Trnava

aky rok vyroby ?

Jednozonovy alebo dvojzonovy climatronic ?

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group