Stránka 2 z 9

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 09.02.2009 00:30
od g2tdi
já mám 97 jednozonový

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 09.02.2009 00:38
od abeljozef
vies aj mesiac ? resp. modelovy rok

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 09.02.2009 00:40
od g2tdi
je to 11/96 modelový rok 97

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 09.02.2009 00:43
od abeljozef
Takze mas regulaciu teploty len v predu ?

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 09.02.2009 00:45
od g2tdi
presne jen vpredu jednozona a žádnej čudlík na zadní topení to se reguluje nějak automaticky podle predku

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 09.02.2009 01:44
od abeljozef
No poviem ti ze som z toho trocha zmateny. Pri I kach sa D4W zacala ako nezavisle kurenie montovat az v polke roka 1997. Pricip je nasledovny:

hodiny pustia signal do bufika na pin 7. Bufik z pinu 3 a napaja pin 3 rele J485 (rele prace bufika sa sklada z dvoch rele). Na jeho kontakt je privadzany signal rele J323 ktore odpaja napajanie hlavnych vetrakov. Toto rele zopina climatronic. signal je dalej premosteny cez rele J486 napajane X kontakotm a napaja druhy kontakt J485. Tuto druhu sekciu spina bufik z 14 pin konektoa (signal na zapnutie vodnej pumpy).

Z hodin alebo z bufika nie je ziadna navaznost na climatronic.

Klasicky climatronic sa zapne privedenim napatia na PIN 21 cerveho konaktora z X kontaktu po zapnuti zapalovania (normalny rezim nie HE).

Nemam z 1 kovymi klimatronikmi velke skusenosti ale obavam sa ze mod HE ani nemaju a ten bufik len zohreje vodu a motor ale climatronic sa aktivuje az po zapnuti zapalovania. Aspon pri roku 1997.

Pri II ke mod HE zapnes pivedenim signalu +12 polton na pin 20 cervenoho konektora.

Pri roku 1998 velka zmena. Uz nachadzam kontakt 20 na cervenom konektore a je premosteny priamo na bufik pin 3. Cize tu je ocividne ze bufik uz startuje aj climatronic. Otazka znie ci to nie su uz tie 2 zonove climatroniky zo separe regulaciou teploty v zadu.

Jedine co by som skusil by bolo pri vypnutom zapalovani priviest na cerveny konektor pin c. 20 +12V a hned sa ukaze ci naskoci alebo nie.

Ak nie tak potom mas 2 moznosti.
- simulovat napajanie na pine 21 cerveneho konektora a naskoci nie do HE modu ale do klasickeho (pozor bude cez diody alebo odpajacie rele).
-Skusit zvazit moznost (musel by som to preverovat) vymeny climatronicu za 2 zonovy.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 09.02.2009 20:53
od Jazzman07
Pratele ahojte vime vseci ze vse co jezdi je vetsinou VW :-) ale nekdy i ti co jezdi ve VW se sem tam zamotaji do fora o BUFIKU :-) Mohl by nekdo pomoct a dat na FORUM neco jako navod na Zapojeni bufiku na manual pomoci kontrolky, a 3 polohoveho vypinace krok za krokem obrazek za obrazekem popis diod kam je dát .

Jako druhou variantu napojeni bufiku jako nezav. topeni a napojeni dalkoveho ovladani , jak napojit climatronic , zda baterku navic nebo to utahne ta jedna co je v aute a taky Krok za krokem obrazek za obrazek .

Neco jako servisni navod know how :-)))) Pro lajky

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 09.02.2009 21:14
od milda
Mohl by nekdo pomoct a dat na FORUM neco jako navod na Zapojeni bufiku na manual pomoci kontrolky, a 3 polohoveho vypinace krok za krokem obrazek za obrazekem popis diod kam je dát .


Honza42 to na str.1 udělal,to snad stačí.Sám bych to líp neudělal.Jestli ti toto nestačí tak se do toho nepouštěj,nezvladneš to./ neber to osobně,je to pro všechny/

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 09.02.2009 23:35
od abeljozef
Rozhodne by to mal robit clovek ktory je elektrikar (resp. elektrotechnik) a spravne urci hrubky vodicov a ich istenie. Je to velmi dolezite. :roll:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 10.09.2009 00:24
od ŠÁMOT
Ahoj,sehnal jsem si přestavbovou sadu na nezávislé topení a potřeboval bych poradit jaké mám koupit diody pro připojení vodního čerpadla.Na začátku tohoto vlákna je psáno že by měli stačit 3A(čerpadlo má prý odběr 0,6-0,8A).Jaké diody mám přesně shánět(nejlépe nějaké označení)?Díky za radu.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 10.09.2009 04:17
od michall
Třeba univerzální usměrňovací 1N5408, ta je zrovna 3A, nebo P600M na 6A (trochu větší). Seženeš v GM electronic, GES, apod. Prodavač (je-li znalý) tak určitě poradí.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 10.09.2009 22:13
od MirekX
pokud někdo chcete,tak vloni jsem dokázal sehnat oběhové čerpadlo na vodu za cca 1500Kč. Orig. VW, je už bezuhlíkové (bezúdržbové) návod jsem kdysi psal tady: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... lo&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 30.12.2009 21:00
od musa
Ahoj klubáci, tak se mi zachtělo také nezávisle zapínaného příhřevu.Nejdřív jsem musel opravit nefunkční bufik -výměna žhavící svíčky za keramickou +sítko a sada těsnění (tímto děkuji tvůrcům " velkého přehledu o bufiku" bassorius a přispěvovatelé),dále jsem musel opravit vodní čerpadlo (výměna uhlíků cca 20 kč).
Pak jsem použil zapojení z první strany tohoto tématu,které jsem doplnil o čtyři diody, aby byl funkční i automatický provoz (okoukáno http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=5728" onclick="window.open(this.href);return false;).No a aby to celé šlo ovládat na dálku ,tak jsem koupil univerzálni bezdrátový modul UC 216 a dálkový ovladač RC 44 výrobce JABLOTRON .Bezdrátový modul má dvě výstupní rele, jedním spouštím bufik a druhým budu (až to dodělám ) spouštět climatronic do modu HE.Celkově náklady bez opravy bufiku asi 1750,-kč.Ted si z tepla domova předehřeju autí a motor tolik netrpí.Ještě jednou děkuji všem za návody a popisy, bez kterých bych to těžko ladil . :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 01.01.2010 18:48
od abeljozef
Toto zariadenie ma viacere neduhy a skor je lepsie pouzit alarm s pagerom hlavne koly dosahu ktory je pri tomto zariadeni len niekolko desiatok metrov. Ja na tie magicary pripajam vlastne riadiace jednotky nezavisleho kurenia ktore mimo ine zabezpecia ze kurenie bude bezat len obmedzeny cas nakolko UC216 nepodporuje casovanie co moze pri nechcenom zapnuti bufika (sklacenie tlacitka omylom alebo vo vrecku) sposobyt jeho casovo neobmedzeny chod. Navyse pagerom sa da zistovat aj aktualny stav v aute.

Alebo je lepsia moznost pouzit GSM branu.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: nezávisle ovládaný příhřev D5W-Z, provedení

Napsal: 01.01.2010 19:15
od Honza42
Když už jsme u toho, na kolik vyjde GSM ovládání topení? Jsem v tom laik, takže jen tuším, že v autě musí být "kus mobilu" se SIM kartou a nějakým levným tarifem a pár relátek tím spínaných. Ovládání přes SMS (za peníze) nebo jen prozvoněním (zadarmo) ? Kolik vstupů-výstupů lze takhle ovládat a na kolik to asi vyjde? Na netu je hromada odkazů, ale co z toho je levné a bezproblémově funkční ?
Mohl bys nám tu Abeljosefe prosím udělat takovou kratičkou lalejvárnu, kdybys měl náhodou chviličku čas?