TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Martin-CZ
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 38
Registrován: 03.07.2012 17:13
Bydliště: kousek od Znojma

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od Martin-CZ »

Ahoj. Já dnes cestou z práce na to koukal. Venku 5 stupňů a bufík se mi vypnul ( voda skoro na 90) po 10 minutách, po 6 km.
Trubky a hadice pod autem mam zatepleny.
VW Sharan 1.9TDI, 85kW, r.v. 2003

Uživatelský avatar
marquee
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 13.09.2011 07:53
Bydliště: Kozojedy
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od marquee »

Tak když na to koukám tak to asi půjdu ještě překontrolovat, začínám mít podezření na termostat. Dnes jsem to schválně pečlivěji sledoval a vypadá to že otvírá asi příliš brzo (ručička se zhoupla kolem 70°C). Auto teda bez problémů krásně topí, motor se během pár km ohřeje se na 90°C, ale bufík makal i po 80km jízdy :fool: Tak že odpoledne půjdu ošahávat hadice a pokoukat na měřený hodnoty diagnostikou. No a pokud bude vše v pohodě, půjde se taky zateplovat.
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP

Uživatelský avatar
marquee
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 13.09.2011 07:53
Bydliště: Kozojedy
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od marquee »

Jinak ještě jeden dotaz, třeba mi to úplně nedochází, ale pokud mám udělaný nezávislý topení na vypínač napadá vás kdy by se mohla hodit funkce na druhém vypínači (automatika/vypnuto/zapnuto kdykoliv při běžícím motoru). Jde mi o to "zapnuto kdykoliv při běhu motoru", snad jedině kdyby to měl člověk v garáži a vyjížděl do mrazu, ale to podle mě stejně během chvilky čidlo teploty pozná. Nebo vás ještě něco napadá? Vzhledem k tomu, že parkuju venku tak mi asi stačí jen automatika/vypnuto a druhý spínač na sepnutí nezávislého topení z auta (mám k tomu ještě dálkové ovládání).
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP

jayd
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 31.07.2008 08:43
Bydliště: Plzensko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od jayd »

marquee: Jsem zvědavý na co přijdeš, mně připadá, že teď bufík běží pořád. A to i při jízdě na dálnici, kdy si myslím, že by to motor mohl ohřát sám.
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC

Uživatelský avatar
marquee
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 13.09.2011 07:53
Bydliště: Kozojedy
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od marquee »

Nepřišel jsem na nic. Koukám že máš taky BRT motor. Mám pocit, že tenhle motor prostě nehřeje. Přitom i bez bufíku auto relativně dobře topí, jen se s bufíkem výrazně rychleji ohřeje a topí prakticky hned. Za 5km je na teploměru na 90°C a v autě je jak v lázních.
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od BigBang »

Ale pokud jsou vhodné podmínky (je zima a v autě topení na plno), tak bufík běží pořád, ale jen na snížený výkon. Kdyby měl pokaždý startovat a zhasínat, měnili byste 2x do roka sítko...
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
marquee
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 13.09.2011 07:53
Bydliště: Kozojedy
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od marquee »

No ale nemyslím si, že +5°C jsou takové drsné podmínky, že by musel topit furt, zvlášť když se teplota motoru krásně drží i bez něj. Řeším to zatím vypnutím po dosažení provozní teploty motoru (vody i oleje). Zatím se mi nestalo, že by se teplota obojího neudržela, nebo že by zadní topení topilo méně. Na řadu příjde zateplení potrubí. A pak se uvidí. Až začne fakt mrznou budu ho nechávat běžet, ale v současných podmínkách mi to příjde zbytečný.
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP

jayd
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 31.07.2008 08:43
Bydliště: Plzensko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od jayd »

Právě, kdyby bylo minus 15 a topení běželo na plno, tak neřeknu. Ale je +5, topení na AUTO, vepředu 2 čárky, vzadu 1 čarka..a bufík běží. Neřeknu, někde v zácpě..
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC

L.bondor92
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 19.05.2017 17:53
Bydliště: Prievidza

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od L.bondor92 »

Zdravím, bol by niekto tak ochotný že by ma postupne navigoval pri oprave bufiku (AKA domaci spekulant) na 1 sharane? Minulý rok fungovalo všetko ako hodinky (teda aspoň si myslím, lebo bolo počuť aj cvakanie, aj bufik išiel no možno iba na polovičný výkon, lebo žiadny zvuk od stíhačky som nepočul) ale teraz už ani obraz ani zvuk...
PDF už som si naštudoval, tak ako tak rozumiem princípu jeho fungovania
Alhambra II 1,9TDI 85kw 4x4
Sharan I. 1,9TDI 81kw CAN BUS

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od michall »

Ideálně najít někoho, kdo umí diagnostiku D3W bufíků. Tam se dá odhalit příčina nefunkčnosti. No a pak může následovat rozebrání bufíku, tj. sundat krajní čelo s elektronikou, deklík s trubkou sání. Pak se dá dostat ke svíčce, která může být vadná. Dá se i sundat díl s dmychadlem a mrknout do spalovací komory. Já teda obvykle bufíka rozeberu tak, že je pokupě jen dmychadlo a kabeláž s čidly teploty vody. Vše se pokusím očistit tak, aby z toho nekapala nafta a nebyl v tom další svinec. Obvykle je pak nutné vyměnit těsnění mezi dmychadlem a komorou a mezi plamencovou trubkou a spalovací komorou. No a dál je to o nové svíčce (příp. o sítku, bylo-li přítomno) a dát bufíka dokupy. Pak seskládat a vyzkoušet, tj. buďto mimo auto (ale je na to potřeba čerpadlo nafty a vody, kyblík, hadice, ... viz videa na YT) nebo se pomodlit, dát ho do auta a doufat. I když teda bez diagnostiky se nejspíš neobejdeš.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
marquee
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 13.09.2011 07:53
Bydliště: Kozojedy
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od marquee »

Trochu inovace
Přílohy
20171117_112541.jpg
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP

Románek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 06.09.2017 20:27

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od Románek »

Dobrý večer,
chtěl bych Vás kolegové poprosit o radu. Již dva roky si vylepšuji Alhambru z 1999 - 1,9 / 81 kW AVG.
Vyměnil jsem příhřev za 5kW, doplnil vodní čerpadlo, dálkové ovládání a vytvořil nezávislé topení, vše funguje jak má.
Problém nastal se starty již ohřátého motoru od bufiku. Motorovka nezapne žhavení a nejde nastartovat.
Jak je řešeno žhavení u originálního nezávislého topení? Je tam kódování v motorovce a nebo je třeba doplnit ještě nějaký okruh?
Děkuji vám Románek

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od michall »

No pokud si dobře pamatuji, pak u "origo" nezávislého topení běhá voda v okruhu bufík - přední topení (Climatronic v režimu HE) - zadní topení - bufík - ... Jde tedy mimo motor, na hadicích je ventil, který se otevře až se startem motoru. Takže pokud se ohřívá voda i v motoru, resp. i u čidla teploty chladící kapaliny, tak si jednotka myslí, že je teplo a žhavit netřeba. Jinak motor neví o bufíku a bufík neví o motoru, oboje žije podle sebe.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od hiero »

to romanek ako pisal michall bufik a rj motora medzi sebou nekomunikuju....tvoj problem je popisany tu http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=28472 klasika....predpokladam ze problem nemas len v zime ale aj v lete.....pokial nechces vela investovat pouzi rele s odporom na cidlo teploty vtom vlakne je to popisane....

Románek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 06.09.2017 20:27

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od Románek »

Děkuji Vám za info.
Románek

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“