TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
- Martin-CZ
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 03.07.2012 17:13
- Bydliště: kousek od Znojma
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Ahoj. Já dnes cestou z práce na to koukal. Venku 5 stupňů a bufík se mi vypnul ( voda skoro na 90) po 10 minutách, po 6 km.
Trubky a hadice pod autem mam zatepleny.
Trubky a hadice pod autem mam zatepleny.
VW Sharan 1.9TDI, 85kW, r.v. 2003
- marquee
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 13.09.2011 07:53
- Bydliště: Kozojedy
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Tak když na to koukám tak to asi půjdu ještě překontrolovat, začínám mít podezření na termostat. Dnes jsem to schválně pečlivěji sledoval a vypadá to že otvírá asi příliš brzo (ručička se zhoupla kolem 70°C). Auto teda bez problémů krásně topí, motor se během pár km ohřeje se na 90°C, ale bufík makal i po 80km jízdy Tak že odpoledne půjdu ošahávat hadice a pokoukat na měřený hodnoty diagnostikou. No a pokud bude vše v pohodě, půjde se taky zateplovat.
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP
- marquee
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 13.09.2011 07:53
- Bydliště: Kozojedy
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Jinak ještě jeden dotaz, třeba mi to úplně nedochází, ale pokud mám udělaný nezávislý topení na vypínač napadá vás kdy by se mohla hodit funkce na druhém vypínači (automatika/vypnuto/zapnuto kdykoliv při běžícím motoru). Jde mi o to "zapnuto kdykoliv při běhu motoru", snad jedině kdyby to měl člověk v garáži a vyjížděl do mrazu, ale to podle mě stejně během chvilky čidlo teploty pozná. Nebo vás ještě něco napadá? Vzhledem k tomu, že parkuju venku tak mi asi stačí jen automatika/vypnuto a druhý spínač na sepnutí nezávislého topení z auta (mám k tomu ještě dálkové ovládání).
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP
-
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 31.07.2008 08:43
- Bydliště: Plzensko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
marquee: Jsem zvědavý na co přijdeš, mně připadá, že teď bufík běží pořád. A to i při jízdě na dálnici, kdy si myslím, že by to motor mohl ohřát sám.
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC
- marquee
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 13.09.2011 07:53
- Bydliště: Kozojedy
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Nepřišel jsem na nic. Koukám že máš taky BRT motor. Mám pocit, že tenhle motor prostě nehřeje. Přitom i bez bufíku auto relativně dobře topí, jen se s bufíkem výrazně rychleji ohřeje a topí prakticky hned. Za 5km je na teploměru na 90°C a v autě je jak v lázních.
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Ale pokud jsou vhodné podmínky (je zima a v autě topení na plno), tak bufík běží pořád, ale jen na snížený výkon. Kdyby měl pokaždý startovat a zhasínat, měnili byste 2x do roka sítko...
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
- marquee
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 13.09.2011 07:53
- Bydliště: Kozojedy
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
No ale nemyslím si, že +5°C jsou takové drsné podmínky, že by musel topit furt, zvlášť když se teplota motoru krásně drží i bez něj. Řeším to zatím vypnutím po dosažení provozní teploty motoru (vody i oleje). Zatím se mi nestalo, že by se teplota obojího neudržela, nebo že by zadní topení topilo méně. Na řadu příjde zateplení potrubí. A pak se uvidí. Až začne fakt mrznou budu ho nechávat běžet, ale v současných podmínkách mi to příjde zbytečný.
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP
-
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 31.07.2008 08:43
- Bydliště: Plzensko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Právě, kdyby bylo minus 15 a topení běželo na plno, tak neřeknu. Ale je +5, topení na AUTO, vepředu 2 čárky, vzadu 1 čarka..a bufík běží. Neřeknu, někde v zácpě..
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC
-
- Nový člen
- Příspěvky: 43
- Registrován: 19.05.2017 17:53
- Bydliště: Prievidza
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Zdravím, bol by niekto tak ochotný že by ma postupne navigoval pri oprave bufiku (AKA domaci spekulant) na 1 sharane? Minulý rok fungovalo všetko ako hodinky (teda aspoň si myslím, lebo bolo počuť aj cvakanie, aj bufik išiel no možno iba na polovičný výkon, lebo žiadny zvuk od stíhačky som nepočul) ale teraz už ani obraz ani zvuk...
PDF už som si naštudoval, tak ako tak rozumiem princípu jeho fungovania
PDF už som si naštudoval, tak ako tak rozumiem princípu jeho fungovania
Alhambra II 1,9TDI 85kw 4x4
Sharan I. 1,9TDI 81kw CAN BUS
Sharan I. 1,9TDI 81kw CAN BUS
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Ideálně najít někoho, kdo umí diagnostiku D3W bufíků. Tam se dá odhalit příčina nefunkčnosti. No a pak může následovat rozebrání bufíku, tj. sundat krajní čelo s elektronikou, deklík s trubkou sání. Pak se dá dostat ke svíčce, která může být vadná. Dá se i sundat díl s dmychadlem a mrknout do spalovací komory. Já teda obvykle bufíka rozeberu tak, že je pokupě jen dmychadlo a kabeláž s čidly teploty vody. Vše se pokusím očistit tak, aby z toho nekapala nafta a nebyl v tom další svinec. Obvykle je pak nutné vyměnit těsnění mezi dmychadlem a komorou a mezi plamencovou trubkou a spalovací komorou. No a dál je to o nové svíčce (příp. o sítku, bylo-li přítomno) a dát bufíka dokupy. Pak seskládat a vyzkoušet, tj. buďto mimo auto (ale je na to potřeba čerpadlo nafty a vody, kyblík, hadice, ... viz videa na YT) nebo se pomodlit, dát ho do auta a doufat. I když teda bez diagnostiky se nejspíš neobejdeš.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- marquee
- Nový člen
- Příspěvky: 17
- Registrován: 13.09.2011 07:53
- Bydliště: Kozojedy
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Trochu inovace
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 06.09.2017 20:27
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Dobrý večer,
chtěl bych Vás kolegové poprosit o radu. Již dva roky si vylepšuji Alhambru z 1999 - 1,9 / 81 kW AVG.
Vyměnil jsem příhřev za 5kW, doplnil vodní čerpadlo, dálkové ovládání a vytvořil nezávislé topení, vše funguje jak má.
Problém nastal se starty již ohřátého motoru od bufiku. Motorovka nezapne žhavení a nejde nastartovat.
Jak je řešeno žhavení u originálního nezávislého topení? Je tam kódování v motorovce a nebo je třeba doplnit ještě nějaký okruh?
Děkuji vám Románek
chtěl bych Vás kolegové poprosit o radu. Již dva roky si vylepšuji Alhambru z 1999 - 1,9 / 81 kW AVG.
Vyměnil jsem příhřev za 5kW, doplnil vodní čerpadlo, dálkové ovládání a vytvořil nezávislé topení, vše funguje jak má.
Problém nastal se starty již ohřátého motoru od bufiku. Motorovka nezapne žhavení a nejde nastartovat.
Jak je řešeno žhavení u originálního nezávislého topení? Je tam kódování v motorovce a nebo je třeba doplnit ještě nějaký okruh?
Děkuji vám Románek
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
No pokud si dobře pamatuji, pak u "origo" nezávislého topení běhá voda v okruhu bufík - přední topení (Climatronic v režimu HE) - zadní topení - bufík - ... Jde tedy mimo motor, na hadicích je ventil, který se otevře až se startem motoru. Takže pokud se ohřívá voda i v motoru, resp. i u čidla teploty chladící kapaliny, tak si jednotka myslí, že je teplo a žhavit netřeba. Jinak motor neví o bufíku a bufík neví o motoru, oboje žije podle sebe.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
to romanek ako pisal michall bufik a rj motora medzi sebou nekomunikuju....tvoj problem je popisany tu http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=28472 klasika....predpokladam ze problem nemas len v zime ale aj v lete.....pokial nechces vela investovat pouzi rele s odporom na cidlo teploty vtom vlakne je to popisane....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 06.09.2017 20:27
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Děkuji Vám za info.
Románek
Románek