TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Ano jednotka. A připojit motorek na baterku je kravina, má jen 8.4V! Opravuju je za 1500 s roční zárukou. Nejlepší je poslat celé topení, v cca 5ti% to není jednotkou, ale blbne motorek, to se pozná až na zátěžovém testu. Ale tady to bude zcela určitě jednotka.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
-
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 31.07.2008 08:43
- Bydliště: Plzensko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Chtěl bych se zeptat na funkci bufíka.
Nechal jsem ho opravit (ridici jednotka, cerpadlo), protože při jízdě po městě, se zahrál motor tak na 70°C, a pří jízdě mimo město to bylo něco mezi 70-90°C.
Teď bufík běží, ale zdá se mi, že běží pořád, i když je motor zahřátý. Jel jsem hodinu po dálnici, pak jízda přes město a přijedu a bufík běžel, asi ne na plný výkon (nehučel jako letadlo), ale byl slyšet a když jsem vypl motor, tak byla cítit nafta. Motor měl 90C a topilo to na AUTO na dvě čárky.Venku +5C. Tak se chci zeptat jestli je to normální a teplo z motoru nestačí na vytopení interiéru(i když myslím, že dvě čárky nepředstavují nějaký velký odebíraný výkon topení) nebo jestli třeba nemůže být špatný termostat, a bufík se to pak snaží dohřát na 90C a proto běží pořád?
Nechal jsem ho opravit (ridici jednotka, cerpadlo), protože při jízdě po městě, se zahrál motor tak na 70°C, a pří jízdě mimo město to bylo něco mezi 70-90°C.
Teď bufík běží, ale zdá se mi, že běží pořád, i když je motor zahřátý. Jel jsem hodinu po dálnici, pak jízda přes město a přijedu a bufík běžel, asi ne na plný výkon (nehučel jako letadlo), ale byl slyšet a když jsem vypl motor, tak byla cítit nafta. Motor měl 90C a topilo to na AUTO na dvě čárky.Venku +5C. Tak se chci zeptat jestli je to normální a teplo z motoru nestačí na vytopení interiéru(i když myslím, že dvě čárky nepředstavují nějaký velký odebíraný výkon topení) nebo jestli třeba nemůže být špatný termostat, a bufík se to pak snaží dohřát na 90C a proto běží pořád?
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC
- BigBang
- Moderátor
- Příspěvky: 6909
- Registrován: 11.12.2009 16:39
- Bydliště: DuchcoVW & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Ano, buf může běžet celou dobu. Ono to není jen o vytápění interiéru, ale i o vytápění „planety“. Potrubí k zadnímu radiátoru vede nechráněné a neizolované pod autem a to funguje taktéž jako výměník tepla, kde se jeho část ztratí. Motor nedokáže „vyrábět“ dostatek odpadního tepla na takovej objem chadicí soustavy a interiéru, proto tam je buf z výroby
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
Detailing Club
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Ja jen doplnim, ze bufik se ridi teplotou vody na svem vstupu, nikoli podle toho, jakou teplotu ukazuje budik na palubce.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.02.2017 11:08
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Zdar panove, prave jsem rozebral D5W S, je prosly povodni a od te doby nebezel nekolik let, jeste pred tim byl na repasu, dostal keramickou svicku a chodil dobre. Nejak jsem tam nenasel sitko (dratenku), a pripada mi ze tam ani nebylo. Je mozny ze s keramickou svickou sitko mit nemusi?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 07.01.2017 04:05
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Zdar chlapi jsem tu po delší době a měl jsem problémy s bufikem, že uplně studený naskočil a potom se vypl a už nenaskakoval, diagnostika psala žhavící svíčka-skrat na kostru...., nebylo to svíčkou ale rovnou celá řídící jednotka ale pak po výměmě už to topilo a fakčilo jako blázen ok a teplíčko... .
K tomu sítku u ker. svíčky, to sítko tam určitě být musí...
Jirka
VW Sharan 1,9TDI
K tomu sítku u ker. svíčky, to sítko tam určitě být musí...
Jirka
VW Sharan 1,9TDI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.02.2017 11:08
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Někde jsem četl že některé bufíky sítko nemají, tady nebyl ani držák sítka, žhavička tam byla našroubovaná rovnou a chodil. Nemohl by to být takový typ?
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Ano je to ten typ
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Pokud vím tak originán D5WS pro VW má sítko, tohle asi nebude originál VW bufík, ale to ničemu nevadí, jen se musí použít jiná diagnostika.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Plamencová roura s přívodem nafty vypadá jak od D3W a tenhle typ tuším sítko neměl. Jiný typ plamencové roury byl s přívodem nafty hrdlem pro svíčku a tam tuším sítko bylo. Na stránkách to měl buďto Šíp nebo Suda, ale teď to nemůžu najít.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 04.03.2017 04:37
- Bydliště: Jihlava
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Ahoj,
chtěl bych se zeptat jestli už někdo pokročil s opravou řídících jednotek u D5Z-F?
Bufík mi nešel už při koupi auta a dle diagnostiky byla chyba přerušení plamene - po resetu chyb začal nabíhat a byla nízká teplota v poli hodnot 001 na pozici 2, takže nenaběhl.
Než jsem mohl vyzkoušet jednotlivé věci, vyskočila chyba 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00.
V měřených hodnotách se ztratilo napětí na bufíku - pole 001, pozice 1, občas tam skočí hodnoty kolem 3V.
Kabeláž jsem proměřil v konektoru, sem napětí jde jak by mělo. Následně se mi nepovedl provést ani test akčních členů - spustil jsem, ale nic se nedělo.
Vypadá to mimo jiné na řídící jednotku, nebo je jiná možnost? Ještě až bude čas bufík vyndám z auta a doměřím zbytek kabeláže.
Díky.
chtěl bych se zeptat jestli už někdo pokročil s opravou řídících jednotek u D5Z-F?
Bufík mi nešel už při koupi auta a dle diagnostiky byla chyba přerušení plamene - po resetu chyb začal nabíhat a byla nízká teplota v poli hodnot 001 na pozici 2, takže nenaběhl.
Než jsem mohl vyzkoušet jednotlivé věci, vyskočila chyba 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-00.
V měřených hodnotách se ztratilo napětí na bufíku - pole 001, pozice 1, občas tam skočí hodnoty kolem 3V.
Kabeláž jsem proměřil v konektoru, sem napětí jde jak by mělo. Následně se mi nepovedl provést ani test akčních členů - spustil jsem, ale nic se nedělo.
Vypadá to mimo jiné na řídící jednotku, nebo je jiná možnost? Ještě až bude čas bufík vyndám z auta a doměřím zbytek kabeláže.
Díky.
Ford galaxy 1.9 Tdi 110kW, 2005
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Opravy zkoušel tomas.nemo, ale výsledek nevím. Jednotka KO bývá u tohoto typu bufíku nejčastější závada, nicméně jistota je až když jí vyměníš.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- dejdar
- Řidič
- Příspěvky: 119
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - západ
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
O stránku dříve jsem psal o opravě svého D5Z-F. Po 4 měsících od opravy bufík běhá, občas se v něm objeví chyba EEPROM, ale i přesto běží.
Nikomu cizímu bych to rozhodně neopravoval, neboť úplně jednoduché to není a vzít si za to peníze mi by bylo trapné, protože na tu jednotku nejsem schopen dát ani půl hodiny záruky...
Nikomu cizímu bych to rozhodně neopravoval, neboť úplně jednoduché to není a vzít si za to peníze mi by bylo trapné, protože na tu jednotku nejsem schopen dát ani půl hodiny záruky...
Sharan II 2006 + Tabbert Rossini
veškeré autoelektro, diagnostika-nejen VW, opravy příhřevů, přestavby na nezávislé, opravy MAXIdotů, apod...
veškeré autoelektro, diagnostika-nejen VW, opravy příhřevů, přestavby na nezávislé, opravy MAXIdotů, apod...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
dejdar: právě proto to nikomu zatím nenabízím, na starší typ dávám po opravě ROK plnou záruku. Z cca 200 opravených jednotek za 3 roky zatím selhala jedna po 13ti měsících. Pokud začnu nabízet opravy D5Z-F tak až na ně budu moct poskytnou roční záruku.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
- mican
- Nový člen
- Příspěvky: 45
- Registrován: 19.08.2010 14:40
- Bydliště: Brno
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Koncem roku jsem taky řešil řj. D5ZF byla KO, ale ještě před koupí nové jsem ze srandy zkusil poptat firmu kde tvrdili že to dokáží opravit . Nevěřil jsem že to půjde, ale nebylo co ztratit, tak jsem jim to svěřil. Nevýhoda byla, že chtěli celé auto a nebyli schopní říct kdy to bude hotové. Po nekonečném čekání se dostavil úspěch
Nebylo to prej ale vůbec jednoduché, když spočítaly čas co na tom strávili, tak se jim to moc nevyplatilo. údajně vyměnili některé součástky v řj. za lepší než dal výrobce a že už to vydrží určitě dýl než nová. Cena byla 5100,- ale bufík byl komplet vyšištěn, takže nov těsnění, sítko a myslím nějaké čidlo. Zatím celou zimu fachá, tak snad to tak dlouho zůstane
Nebylo to prej ale vůbec jednoduché, když spočítaly čas co na tom strávili, tak se jim to moc nevyplatilo. údajně vyměnili některé součástky v řj. za lepší než dal výrobce a že už to vydrží určitě dýl než nová. Cena byla 5100,- ale bufík byl komplet vyšištěn, takže nov těsnění, sítko a myslím nějaké čidlo. Zatím celou zimu fachá, tak snad to tak dlouho zůstane
Galax 1,9TDI PD 85kw 2005