TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
marquee
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 13.09.2011 07:53
Bydliště: Kozojedy
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od marquee »

hiero píše:obehove cerpadlo ide bez ohladu nato ci je bufik zopnuty.......premeraj napatie na konektore cerpadla ak je tam po nastartovani tak je chyba v cerpadle
Tohle všechno mám už změřené a čerpadlo je v pořádku. Prostě vím, že jednotka nepřipne kostru na relé a to tím pádem nesepne napájení čerpadla.
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od michall »

Snad si to nepletu s něčím jiným, ale čerpadlo se nerozbíhá hned po otočení klíčkem, chvíli to trvá. To, že jednotka nespíná měříš kde? Na relé nebo na výstupu řj motoru?
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od hiero »

no ja neviem na mojej alhe bezi uz len pri zapnuti zapalovania bez ohladu ci som nastartoval alebo nie a ked vypnem zapalovanie tak bezi este min 1 az 2 minuty cas som nemeral

Uživatelský avatar
marquee
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 13.09.2011 07:53
Bydliště: Kozojedy
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od marquee »

Měření na obojem. A asi i tuším proč to nejde. Dával jsem do auta starší provedení bufíku místo Fkoveho provedení. Pravděpodobně se jednotky vzájemně "nedomluví". Jen pro upřesnění tohle auto nemá relé 430 ale obyčejné relátko. Je to BRT motor
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od michall »

Ale čerpadlo a bufík o sobě vůbec neví, tj. čerpadlo běží i v autě s nefunkčním/chybějícím bufíkem, stejně tak bufík poběží bez ohledu na stav čerpadla (ano, důsledkem může být přehřátí bufíku, ale to bufík neví). A je jedno, jestli máš D5W-Z, D5W-S nebo D5Z-F, ...
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
marquee
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 13.09.2011 07:53
Bydliště: Kozojedy
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od marquee »

Tak to je zvláštní, protože jsou případy kdy čerpadlo normálně běží, ale při spuštění bufíku ho prostě jedotka nesepne. Když vytáhnu PIN z konektoru u jednotky a přikostřím okamžitě se čerpadlo rozběhne. Tak, že je spíš otázka proč to jednotka neudělá. Nebo spíš na základě čeho to udělá.
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od michall »

Rok se s rokem sešel a situace se opakuje.

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=3205386#p3205386" onclick="window.open(this.href);return false;

stačilo ho jen vyčistit a šlape dál. No a teď .... čím to je?
Přílohy
buf1.jpg
buf2.jpg
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od BigBang »

Napadá mě moc nafty nebo naopak špatný rozprach. Sítko nepředpokládám, ale napadá mě, že by se ta nafta do spal. prostoru dostávala, ale pod příliš malým tlakem, takže se nerozstříkne :idea: Avšak to je čistá teoretická úvaha :D
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od michall »

Moc nafty mě taky napadlo, ale po uvedení do provozu před rokem se bufík choval normálně, normálně startoval, topil, za chodu nekouřil, žádná chyba, teplota v komoře přiměřená. Malý tlak se mi nezdá, čerpadlo toho moc nenatlačí - no ale možné je vše.

Já teda svůj tip mám, ale ... někdo další s "identifikací" závady?
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Mr_47
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 18.09.2012 16:07
Bydliště: Levice

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od Mr_47 »

Čím si to čistil?
Pani d5wsc hydronic má vôbec sitko?
VW passat b7 exclusive 130kw cfgc 2013
Ex ..Seat Alhambra 1.9 TDI 85@103kw 4X4 BVK 2010
Ex..Seat toledo 1.9 TDI 96@120kW ASZ 2003

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od hiero »

hm sranda.....ked vravis ze to nedymilo a slapal v poho aj teplota horenia bola ok tak jedine nafta....respektive jej kvalita....neverim ze by si daval do nafty nezmyselne vela prisad ak teda nieco pouzivas.....predpokladam ze motor je ok a kvoli netesnosti vstrekov sa nedostava mot. olej do nafty.....co sa tyka tlaku cerpadla tak tam ani tlak nemoze byt skoro ziadny vsak ono to len posuva naftu po kvapkach....

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od michall »

Mr_47: ten největší nános nejdřív mechanicky (a zcela neprofesionálně) klacíkem, pak proplach carlanem. Sítko má, je to jen modifikace D5W.

hiero: majitel používá VIF v doporučené míře, tankuje víceméně u stejné pumpy. Olej v naftě ... nejak si neuvědomuji, že by doléval nějak víc.

Můj tip - auto jezdí i krátké trasy, kdy sice bufík chytne, ale nemá dost času na to, aby vypálily příp. usazeniny. To potvrzuje i teorii, že bufíkovi neprospívají časté STUDENÉ starty. Výsledek je pak takový jako na fotkách, bufík jen krátce zakouří a nechytne. V paměti je pak přerušení plamene, což je logické, protože v něm není dostatečný "luft", což koneckonců potvrzuje i teorii BigBang, že se nafta nerozpráší.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

tomas.nemo
Člen klubu
Příspěvky: 720
Registrován: 06.10.2011 23:24
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od tomas.nemo »

zase máš pravdu Michale, časté starty bez pořádného zatopení. Už jsem to zažil, starty auta po cca 2km a buf vypadal stejně. Po úpravě na nezávislé kdy běžel pořád, tak problémy zmizely.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005

Uživatelský avatar
marquee
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 13.09.2011 07:53
Bydliště: Kozojedy
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od marquee »

Chlapy, jaké máte zkušenosti ohledně vypnutí bufíku po dosažení provozní teploty? Za jak dlouho se vám ohřeje motor a za jak cca dlouho bufík vypne (jako že ohřáto) při současných venkovních teplotách kolem +5°C.
Passat B5.5 1.9TDi 74kW AVB rv. 2005 / Alhambra 2.0TDi 103kW BRT rv. 2007 / Jawa 50GP

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od hiero »

prave vcera som to zistoval po oprave bufiku rano cesta do prace teplota 6.5 stupna naschval som urobil dlhsi okruh casovo asi do 5 minut a teplota vody na budikoch 70 stupnov a olej 60 ......inak bufik na zaklade teploty vody obmedzi svoj vykon pri jej teplote 70 az 80 stupnov a pri 85 sa vypina / teplota vody v bufiku nie v hlave alebo vedeni nakolko bufik nema udaje z rj motoru ale ma svoje cidla co vies /

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“