TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Tohle je fotka D4WSC (compakt),ale v podstatě to je stejný, u klasického topení je vstup na kraji a výstup cca ve středu u přívodu nafty. A je jedno jestli to je D3W D4W nebo D5W
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
- tomik4321
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 11.05.2015 21:58
- Bydliště: Zlín
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Jo diky rozumím, ja jen jestly jde přívod od zadního radiatoru do bufiku a pok pokracuje přes cerpadlo smerem k motoru...
SHARAN 7N 2.0TDI 4x4 2015
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 23.11.2015 20:07
galaxy 1.9 TDI 85 kw.r.v 2002 nefunkční bulík
dobrý den mohu vás poprosit o váš názor ? nefunkuje mi bufík ! jaké mohou být příčíny
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
O bufíku je tu napsáno hodně, tedy tu odpověď pravděpodobně již bude.
Je dobré se více rozepsat o závadě, jinak je to pohled do koule. Co je to za bufík, snaží se o start, nesnaží se vůbec, kouří to, diagnostika byla, ...
A je též dobré si doplnit popis auta do podpisu a do profilu přibližné bydliště.
Je dobré se více rozepsat o závadě, jinak je to pohled do koule. Co je to za bufík, snaží se o start, nesnaží se vůbec, kouří to, diagnostika byla, ...
A je též dobré si doplnit popis auta do podpisu a do profilu přibližné bydliště.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 24.09.2015 19:30
- Bydliště: Vyškov
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Díky moc všem tvůrcům této sekce. Povedlo se mi bez větších potíží oživit bufík. Zde popsané závady seděly
Uhnilý kontakt na přívodu do bufíku, preventivně nová svíčka a sítko. Samozřejmě oprava oběhového čerpadla topení - uhlíky.
Pro kontrolu funkce jsem ještě přidal třípolohový spínač ovládající přes čidlo teploty funkci bufíku a izolaci na potrubí pod autem.
Překvapilo mne, opravdu rychlé zahřátí vozidla ve srovnání s nefunkčním bufíkem
Uhnilý kontakt na přívodu do bufíku, preventivně nová svíčka a sítko. Samozřejmě oprava oběhového čerpadla topení - uhlíky.
Pro kontrolu funkce jsem ještě přidal třípolohový spínač ovládající přes čidlo teploty funkci bufíku a izolaci na potrubí pod autem.
Překvapilo mne, opravdu rychlé zahřátí vozidla ve srovnání s nefunkčním bufíkem
Seat Alhambra r.v. 2003, 1.9, 85kw 4motion
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Na izolaci trubek pod autem bacha! Jak se ti na trubkách bude držet vlhko a nedej bože se ti tam dostane sůl, tak ti ty trubky shnijou.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: galaxy 1.9 TDI 85 kw.r.v 2002 nefunkční bulík
Příčina je ta, že se ti to rozbilo a důsledek to, že teď netopíšhonza35vo píše:dobrý den mohu vás poprosit o váš názor ? nefunkuje mi bufík ! jaké mohou být příčíny
Ale teď vážne, napiš rok výroby auta, jestli bufík komunikuje s diagnostikou a hlavně si doplň do profilu bydliště.
Bude lehčí tě v případě potřeby k někomu nasměrovat.
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
ANOtomik4321 píše:Jo diky rozumím, ja jen jestly jde přívod od zadního radiatoru do bufiku a pok pokracuje přes cerpadlo smerem k motoru...
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
-
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 31.07.2008 08:43
- Bydliště: Plzensko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Jsem se chtěl zeptat jak moc je schopen bufík vytopit auto při pomalé jízdě, případně jízdě v koloně.
Dneska -9°C, nastartuji bufík běžel..auto začalo docela rychle topit, když byla teplota vody (dle budíků) cca 60°C, tak už jely větráky na plno, ale asi vzhledem k pomalé jízdě a větrákům naplno teplota spadla na 50°C, pak se taj nějak došplhala k 60°C, ujel jsem 7 km za 25 minut, takže fakt popojíždění od semaforu k semaforu.
Po 9km a 30 minutách jsem měl 70°C, a pak po 36 minutách a 14 km to už vylezlo na 90°C.
Tak jestli to je normální?
Pak by mě zajímalo jestli má bufík omezenou dobu běhu...vím, že se tu psalo, že se pustí pokud klesne teplota vody pod 70°C. Ale jak se chová když je voda pořád studená a vzhledem k jízdě se nedokáže dohřát...tak jestli po nějaké době vypne, aby se neutavil?
Dneska -9°C, nastartuji bufík běžel..auto začalo docela rychle topit, když byla teplota vody (dle budíků) cca 60°C, tak už jely větráky na plno, ale asi vzhledem k pomalé jízdě a větrákům naplno teplota spadla na 50°C, pak se taj nějak došplhala k 60°C, ujel jsem 7 km za 25 minut, takže fakt popojíždění od semaforu k semaforu.
Po 9km a 30 minutách jsem měl 70°C, a pak po 36 minutách a 14 km to už vylezlo na 90°C.
Tak jestli to je normální?
Pak by mě zajímalo jestli má bufík omezenou dobu běhu...vím, že se tu psalo, že se pustí pokud klesne teplota vody pod 70°C. Ale jak se chová když je voda pořád studená a vzhledem k jízdě se nedokáže dohřát...tak jestli po nějaké době vypne, aby se neutavil?
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
No tady těžko říct. Víc by napověděla diagnostika a sledování teplot v bufíku a v motoru. Bufík je teoreticky schopen běžet nonstop, což se v zimě víceméně děje, nicméně trvalé topení z něj asi neuděláš. Ve funkci příhřevu tam žádné časové omezení není. Má 5kW, jako NT dokáže ohřát vodu natolik, že auto jakžtakž topí.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 720
- Registrován: 06.10.2011 23:24
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
A v jaké kondici máš termostat v autě?jayd píše:Jsem se chtěl zeptat jak moc je schopen bufík vytopit auto při pomalé jízdě, případně jízdě v koloně.
Dneska -9°C, nastartuji bufík běžel..auto začalo docela rychle topit, když byla teplota vody (dle budíků) cca 60°C, tak už jely větráky na plno, ale asi vzhledem k pomalé jízdě a větrákům naplno teplota spadla na 50°C, pak se taj nějak došplhala k 60°C, ujel jsem 7 km za 25 minut, takže fakt popojíždění od semaforu k semaforu.
Po 9km a 30 minutách jsem měl 70°C, a pak po 36 minutách a 14 km to už vylezlo na 90°C.
Tak jestli to je normální?
Pak by mě zajímalo jestli má bufík omezenou dobu běhu...vím, že se tu psalo, že se pustí pokud klesne teplota vody pod 70°C. Ale jak se chová když je voda pořád studená a vzhledem k jízdě se nedokáže dohřát...tak jestli po nějaké době vypne, aby se neutavil?
Opravy nezávislých topení D3WZ po D5WSC včetně řídících jednotek 739464005
-
- Řidič
- Příspěvky: 86
- Registrován: 31.07.2008 08:43
- Bydliště: Plzensko
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
když jsem jel domů tak cca po 2 km, už to zase topilo naplno. Z cca 70°C to padlo tak na 60°C, vzhledem k pomalé jízdě to tak chvíli zůstalo. Pak to vylezlo zase na 70°C, ale to jsem už stál tak 5 minut jen na volnoběh a zase se to ochladilo na 60°C, a to už jsem větráky ručně stáhl, aby to tak nehučelo(doba jízdy tak 20 minut).
Je pravda, že dnes jsem tu samou cestu jel starým Cliem v benzínu a to vyhřálo na 90°C a celou dobu topilo jak děs, chápu, že je to tak 3x menší auto, ale zase to nemá přihřívání:-)
A jak poznám kondici termostatu? Pokud jedu normálně mimo město, tak budíky ukazují 90°C a při zpomalení teplota neklesá. (To mně dělalo jiné auto, že na dálnici, okrsce to drželo teplotu, ale jakmile jsem vjel do města tak teplota klesala, byl tam "vodní kámen" a termostat nedovíral)
Je pravda, že dnes jsem tu samou cestu jel starým Cliem v benzínu a to vyhřálo na 90°C a celou dobu topilo jak děs, chápu, že je to tak 3x menší auto, ale zase to nemá přihřívání:-)
A jak poznám kondici termostatu? Pokud jedu normálně mimo město, tak budíky ukazují 90°C a při zpomalení teplota neklesá. (To mně dělalo jiné auto, že na dálnici, okrsce to drželo teplotu, ale jakmile jsem vjel do města tak teplota klesala, byl tam "vodní kámen" a termostat nedovíral)
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Uvědom si, že pokud nemáš úpravu tak Ti budíky neukazují reálnou teplotu. Navíc je to jiné čidlo (nebo část čidla) než pro motorovou jednotku. A v bufíku jsou zase jiná čidla na teplotu vody. A do toho ten termostat, není tok jednoduché jak to vypadá.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
- radeksci
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovník
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Tak dnes jsem vše proměřil a zjistil jsem že mně po nastartování nejde proud do čidla pod stěračema, sice nechápu proč tam při zapnutym klíčku jde a při nastartovanym proud nejde. Nicméně k čidlu jsem ted napojil novej přívod a topení funguje.
Touran 5T 2,0TDI DFEA 110Kw DSG Highline
Scirocco 1,8 GTII 1992 original youngtimer
Scirocco 1,8 GTII 1992 original youngtimer
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 01.02.2016 23:49
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Ahojte. Mam otazocku ohladom gsm modulu na nezavislom kureni. Za radu vopred dakujem. Ide o to ze som si daval vypracovat cenovu ponuku a vychadza prerabka na gsm modul v jednom prípade na 800e,v druhom na 500 co sa mi zda teda dost rozdiel.. Mam sharan2,2013,130kw,2TDI,je tam thermo top vevo 5kw,s dialkovym ovladanim T91.V ponuke mi poslali cenu doplnkov thermo call TC4 advancer za 400e bez roboty, v druhom prípade to iste ale este nejaku rozsirovasiu sadu za 300e, cize bez prace to je uz 700e..Sa mi to cele nezda kedze sme na Slovensku.. Chcem sa opýtať ci je mozne riešenie cez gsm modul bezne za 30euro napojit na tlacitko a pouzit rele aby to nespinalo napriamo, a cele to istit poistkou. Ci to tak uz niekto ma,pripadne poradit. nejaku vhodnu variantu na prestavbu.Pravdepodobne by mala ostat pri tomto sposobe aj varianta na dialkove ovládanie T91.Viem ze pri tomto sposobe nebudem moct regulovat teplotu cez mobil to vobec nevadi.Pripadne keby som si zakupil TC4 sam ci je take zlozite to napojit, pripadne ci je na povodnej jednotke webasta, riadiacej jednotky, vstup kde sa to iba jednoducho napoji. Vdaka za info