TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od Shemik »

Bassoriusi, opravdu sqela prace. Myslim, ze i k soucasnemu seznamu temat je to vyborny doplnek. Porad je zde hodne lidi, kteri kolem bufiku tapou, protoze jim chybi zakladni informace typu, kde co je, co se jak jmenuje a podobne, coz Tvuj dokument perfektne resi. Mirne jsem pozmenil nazev tematu na 1. velky prehled ..., aby se to dalo do abecedniho seznamu temat logicky zaradit jako prvni tema o bufiku, protoze pro hodne znas (vcetne me) pri rezeni potizi s bufikem a hledani informaci o nem je asi dobre zacit tim zakladnim a to timto prehledem. 8)

Andrej
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 12.10.2007 23:21
Bydliště: Zvolen, Slovakia

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od Andrej »

Keď máš el. čerpadielko v systéme a spúšťa sa ti aj keď ho nemáš napojené na ten konektor čo ide z bufíku, tak skús ho prepojiť odporom aby si bufík myslel že je tam.

l.hrudka
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 13.01.2008 20:15

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od l.hrudka »

Andrej píše:Keď máš el. čerpadielko v systéme a spúšťa sa ti aj keď ho nemáš napojené na ten konektor čo ide z bufíku, tak skús ho prepojiť odporom aby si bufík myslel že je tam.
ahoj to me nenapadlo ale zase tak moc se v tom nevyznam abych neodpalil ridici jednotku ?jaky hodnoty by asi mel ten odpor mit ?a jestli ta ridici jednotka umi taky to druhy cerpadlo sepnout taky nevim ,dik

Uživatelský avatar
bassorius
Řidič
Řidič
Příspěvky: 109
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od bassorius »

nové info doplním - (Abeljosef) z jakých zdrojů jsi zjistil hodnoty, které uvádíš? 1 Ohm, 80°C, 85°C, 340°C a 240°C, dá se to nějak ověřit? Uvádím např. že Bufík má čidlo teploty venkovního vzduchu, které spíná při <+5°C, nebo <+10°C (novější verze Sharana), ale servisní technik Eberspacheru mě tvrdí, že nic takového neexistuje - čidlo spíná u všech vozů stejně <+5°C...
S pozdravem
J.Bassorius

VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od patper »

To co hovori technik Eberspacheru o by som pri VW mozno bral s rezervou nakolko mam podozrenie ze pri bufikoch D5W Z montovanych do SAG je modifikovana riadiaca elektronika uz len koly usposobeniu diagnostike VW.

Jozef,asi na tom neco bude ,protoze kdyz jsem prihrev daval do funkcniho stavu,tak jsem nakonec auto dal do servisu,kde meli na Eberspacher diagnostiku,ale kdyz to napichnul,tak rikal,ze si VW do toho dava svuj softvare - tak to muze jen zapnout a vypnout...
P.S. bufik mi tam zprovoznili a byl jsem u toho :wink:

l.hrudka
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 37
Registrován: 13.01.2008 20:15

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od l.hrudka »

Ahoj dneska sem koukal na svy cerpadlo de mi pomalu a dys zatlacim na horni cast kde sou privodni kontakty tak se rozebehne rychle a tise ale jak je pustim tak je to zase stejny ,nevite jestli sou to ty uhliky spatny ? nebo neco jinyho ,dik

Uživatelský avatar
wsharan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 113
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Milovice n/Labem,okr. Nymburk

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od wsharan »

bassorius píše:nové info doplním - (Abeljosef) z jakých zdrojů jsi zjistil hodnoty, které uvádíš? 1 Ohm, 80°C, 85°C, 340°C a 240°C, dá se to nějak ověřit? Uvádím např. že Bufík má čidlo teploty venkovního vzduchu, které spíná při <+5°C, nebo <+10°C (novější verze Sharana), ale servisní technik Eberspacheru mě tvrdí, že nic takového neexistuje - čidlo spíná u všech vozů stejně <+5°C...
Tak pokud jsem to pozoroval u svého tak mě spíná i kolem těch 10 stupnů a vypíná kolem 85 stupnů a někdy bych řekl že podle teploměru mám asi tak 88 a stále běží!!Mám už toho nového sharana

Uživatelský avatar
bassorius
Řidič
Řidič
Příspěvky: 109
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od bassorius »

s tím ukončením běhu Bufíku: mám bufík po generálce (nové dmychadlo, žhavící kolík, sítko) a běžel i při 90 C. Zřejmě pro čidlo Bufíku nebyla ta teplota dostatečná - někde jsem o tom na fóru četl, že v topícím okruhu může být menší teplota než u čidla, jehož hodnotu vidíme na přístrojové desce. Včera jsem dal materiály jednomu technikovi z VW (5-letá praxe) aby k tomu něco dodal.
S pozdravem
J.Bassorius

VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001

Uživatelský avatar
Honza42
Řidič
Řidič
Příspěvky: 175
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od Honza42 »

Je to přesně tak. Pokud natočíte studený motor a jedete po městě nebo někde z kopce, tak máte sice za chvíli na teploměru na palubce 90°C, ale to je teplota někde nahoře v hlavě motoru. Na vstupu do motoru máte mnohem méně a kompletní prohřátí systému trvá déle, navíc zpočátku běží naplno taky topení. Mně bufík topí i při 90°C a po 10 km jízdy. Ale stačí pak vyjet jeden kopec a vypne, aniž by se ručka teploměru na palubce pohnula.
Další zkušenost je, že když potom vypnu bufíka manuálně, tak motor už teplotu drží i z dlouhých kopců (což dříve bez funkčního bufíku nebylo), asi proto, že je systém kompletně prohřátý.

K tomu čidlu pod stěračem: Technik kecá. Měl jsem to čidlo vyndaný a zkoušel jsem ho v kádince. Rozpíná přesně při 15°C podle předpisu. Spínací jsem bohužel neměřil, ale bude jen o pár stupňů nižší. Hystereze spínače rozhodně není 10°C.
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od Marek77 »

Skvělé!!! Moc díky. Sice jsem se v bufíku již několikrát hrabal a vím o něm celkem dost, nicméně vždycky se najde něco, co člověk neví nebo neví přesně a navíc tady je to krásně "pod jednou střechou".....

Takže, basso - díky, dobrá práce !!!

Uživatelský avatar
bassorius
Řidič
Řidič
Příspěvky: 109
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od bassorius »

Honzo42 mám tedy změnit údaj na <15 u čidla teploty? Cituješ jakýsi důvěryhodný zdroj - předpis. K žádným předpisům nemám bohužel přístup - odkud je ten předpis? Měl bych zásadně uvádět hodnoty vždy podle předpisu a ne jak to nějak naměříme na svých strojích. Prosím zkontroluj všechny hodnoty v dokumentu zda jsou podle předpisu a dej mi vědět.

Jinak - měření kovové svíčky zda je dobrá - nestačí, že má 1 Ohm, tato zkouška nic o dobré svíčce nezjistí (zdroj - technik VW servis), při zahřátí se může objevit chyba (to potvrdil i technik z Eberspacheru), nežhaví totiž celý kolík.

Doplnil jsem dokumentaci o německé řešení ručního ovládání Bufíku a zateplení přívodních trubek k Bufíku. Ještě musím, ale doladit elektrické zapojení německého řešení (plánek), které ho neobsahuje.

Jo ještě kde je hlavní pojistka Bufíku??? je to č.23, 24 nebo 12? Když tak ke kterým ročníkum patří tato čísla.
S pozdravem
J.Bassorius

VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001

Uživatelský avatar
HansHavlik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 17.01.2008 11:10
Bydliště: Trutnov

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od HansHavlik »

Ahoj na svém autě jsem už závady okolo bufíku vyřešil, měl jsem problem s kabelem a propálený sítko. Zároveň mi nefungovala pomocná vodní pumpa. ( Galaxy 2001 AC ). Ale teď tu mám jednu perlu na Galaxy 2000 jsem opravil pomocné vodní čerpadlo, přes VAG bufík komunikuje, naft.čerpadlo taky ale bufik nenaběhne , jako chybu (V 55 ) :cry: to pořád hlasí oběhové čerpadlo, ale to při zapnutém klíčku normálně běží, nevíte kde mám hledat, může být vadný climatronic ???

Uživatelský avatar
jenda
Profík
Profík
Příspěvky: 943
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: u Č. Budějovic

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od jenda »

Já bych jim klidně věřil neboť potom co se svíčka zahřeje tak se opravdu může projevit nějaká vada přerušení a podobně.
Jjá jsem se podobně vyučil když jsem měřil diody v alternátoru, který špatně nabíjel, pokud jsem je měřil běžným multimetrem tvářili se diody zcela zdravě ale jakmile jsem je zatížil 20 A tak najednou na nich byl úbytek ne běžných 0,8 V ale 2 -3 V a bylo jasné že jsou vadné.
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

Uživatelský avatar
bassorius
Řidič
Řidič
Příspěvky: 109
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od bassorius »

už jsem tam dal další verzi 1.4
S pozdravem
J.Bassorius

VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001

Uživatelský avatar
bassorius
Řidič
Řidič
Příspěvky: 109
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Velvary
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Příspěvek od bassorius »

když tak to podávací čerpadlo paliva a přídavného čerpadla vody a případně nezávislého topení (to nezávislé topení by se dalo spouštět Taxi tlačítkem), bych dal do 2 nových dokumentů (ve Wordu už to má 8,11MB) , s tím sítkem jestli pasuje, nebo ne, to by měl každý vědět co má přesně za typ Bufíku - nicméně se nové, nepoškozené sítko dá vrátit zpět do prodejny (máme na to 14dní) a vzít jiné - no že existují dva typy tak to bych mohl doplnit - nemám ale bohužel jasné foto toho druhého typu, aby byl vidět rozdíl. Můžeš ho sehnat?
Potřebuji nějaké nápady k tomu nezávislému topení. To myslím ode všech, které tato problematika zajímá.
S pozdravem
J.Bassorius

VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“