TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
- Shemik
- Moderátor
- Příspěvky: 8286
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha / Č. Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Bassoriusi, opravdu sqela prace. Myslim, ze i k soucasnemu seznamu temat je to vyborny doplnek. Porad je zde hodne lidi, kteri kolem bufiku tapou, protoze jim chybi zakladni informace typu, kde co je, co se jak jmenuje a podobne, coz Tvuj dokument perfektne resi. Mirne jsem pozmenil nazev tematu na 1. velky prehled ..., aby se to dalo do abecedniho seznamu temat logicky zaradit jako prvni tema o bufiku, protoze pro hodne znas (vcetne me) pri rezeni potizi s bufikem a hledani informaci o nem je asi dobre zacit tim zakladnim a to timto prehledem.
-
- Řidič
- Příspěvky: 53
- Registrován: 12.10.2007 23:21
- Bydliště: Zvolen, Slovakia
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Keď máš el. čerpadielko v systéme a spúšťa sa ti aj keď ho nemáš napojené na ten konektor čo ide z bufíku, tak skús ho prepojiť odporom aby si bufík myslel že je tam.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 13.01.2008 20:15
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
ahoj to me nenapadlo ale zase tak moc se v tom nevyznam abych neodpalil ridici jednotku ?jaky hodnoty by asi mel ten odpor mit ?a jestli ta ridici jednotka umi taky to druhy cerpadlo sepnout taky nevim ,dikAndrej píše:Keď máš el. čerpadielko v systéme a spúšťa sa ti aj keď ho nemáš napojené na ten konektor čo ide z bufíku, tak skús ho prepojiť odporom aby si bufík myslel že je tam.
- bassorius
- Řidič
- Příspěvky: 109
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
nové info doplním - (Abeljosef) z jakých zdrojů jsi zjistil hodnoty, které uvádíš? 1 Ohm, 80°C, 85°C, 340°C a 240°C, dá se to nějak ověřit? Uvádím např. že Bufík má čidlo teploty venkovního vzduchu, které spíná při <+5°C, nebo <+10°C (novější verze Sharana), ale servisní technik Eberspacheru mě tvrdí, že nic takového neexistuje - čidlo spíná u všech vozů stejně <+5°C...
S pozdravem
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
To co hovori technik Eberspacheru o by som pri VW mozno bral s rezervou nakolko mam podozrenie ze pri bufikoch D5W Z montovanych do SAG je modifikovana riadiaca elektronika uz len koly usposobeniu diagnostike VW.
Jozef,asi na tom neco bude ,protoze kdyz jsem prihrev daval do funkcniho stavu,tak jsem nakonec auto dal do servisu,kde meli na Eberspacher diagnostiku,ale kdyz to napichnul,tak rikal,ze si VW do toho dava svuj softvare - tak to muze jen zapnout a vypnout...
P.S. bufik mi tam zprovoznili a byl jsem u toho
Jozef,asi na tom neco bude ,protoze kdyz jsem prihrev daval do funkcniho stavu,tak jsem nakonec auto dal do servisu,kde meli na Eberspacher diagnostiku,ale kdyz to napichnul,tak rikal,ze si VW do toho dava svuj softvare - tak to muze jen zapnout a vypnout...
P.S. bufik mi tam zprovoznili a byl jsem u toho
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- Nový člen
- Příspěvky: 37
- Registrován: 13.01.2008 20:15
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Ahoj dneska sem koukal na svy cerpadlo de mi pomalu a dys zatlacim na horni cast kde sou privodni kontakty tak se rozebehne rychle a tise ale jak je pustim tak je to zase stejny ,nevite jestli sou to ty uhliky spatny ? nebo neco jinyho ,dik
- wsharan
- Řidič
- Příspěvky: 113
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Milovice n/Labem,okr. Nymburk
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Tak pokud jsem to pozoroval u svého tak mě spíná i kolem těch 10 stupnů a vypíná kolem 85 stupnů a někdy bych řekl že podle teploměru mám asi tak 88 a stále běží!!Mám už toho nového sharanabassorius píše:nové info doplním - (Abeljosef) z jakých zdrojů jsi zjistil hodnoty, které uvádíš? 1 Ohm, 80°C, 85°C, 340°C a 240°C, dá se to nějak ověřit? Uvádím např. že Bufík má čidlo teploty venkovního vzduchu, které spíná při <+5°C, nebo <+10°C (novější verze Sharana), ale servisní technik Eberspacheru mě tvrdí, že nic takového neexistuje - čidlo spíná u všech vozů stejně <+5°C...
- bassorius
- Řidič
- Příspěvky: 109
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
s tím ukončením běhu Bufíku: mám bufík po generálce (nové dmychadlo, žhavící kolík, sítko) a běžel i při 90 C. Zřejmě pro čidlo Bufíku nebyla ta teplota dostatečná - někde jsem o tom na fóru četl, že v topícím okruhu může být menší teplota než u čidla, jehož hodnotu vidíme na přístrojové desce. Včera jsem dal materiály jednomu technikovi z VW (5-letá praxe) aby k tomu něco dodal.
S pozdravem
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
- Honza42
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Je to přesně tak. Pokud natočíte studený motor a jedete po městě nebo někde z kopce, tak máte sice za chvíli na teploměru na palubce 90°C, ale to je teplota někde nahoře v hlavě motoru. Na vstupu do motoru máte mnohem méně a kompletní prohřátí systému trvá déle, navíc zpočátku běží naplno taky topení. Mně bufík topí i při 90°C a po 10 km jízdy. Ale stačí pak vyjet jeden kopec a vypne, aniž by se ručka teploměru na palubce pohnula.
Další zkušenost je, že když potom vypnu bufíka manuálně, tak motor už teplotu drží i z dlouhých kopců (což dříve bez funkčního bufíku nebylo), asi proto, že je systém kompletně prohřátý.
K tomu čidlu pod stěračem: Technik kecá. Měl jsem to čidlo vyndaný a zkoušel jsem ho v kádince. Rozpíná přesně při 15°C podle předpisu. Spínací jsem bohužel neměřil, ale bude jen o pár stupňů nižší. Hystereze spínače rozhodně není 10°C.
Další zkušenost je, že když potom vypnu bufíka manuálně, tak motor už teplotu drží i z dlouhých kopců (což dříve bez funkčního bufíku nebylo), asi proto, že je systém kompletně prohřátý.
K tomu čidlu pod stěračem: Technik kecá. Měl jsem to čidlo vyndaný a zkoušel jsem ho v kádince. Rozpíná přesně při 15°C podle předpisu. Spínací jsem bohužel neměřil, ale bude jen o pár stupňů nižší. Hystereze spínače rozhodně není 10°C.
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Skvělé!!! Moc díky. Sice jsem se v bufíku již několikrát hrabal a vím o něm celkem dost, nicméně vždycky se najde něco, co člověk neví nebo neví přesně a navíc tady je to krásně "pod jednou střechou".....
Takže, basso - díky, dobrá práce !!!
Takže, basso - díky, dobrá práce !!!
- bassorius
- Řidič
- Příspěvky: 109
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Honzo42 mám tedy změnit údaj na <15 u čidla teploty? Cituješ jakýsi důvěryhodný zdroj - předpis. K žádným předpisům nemám bohužel přístup - odkud je ten předpis? Měl bych zásadně uvádět hodnoty vždy podle předpisu a ne jak to nějak naměříme na svých strojích. Prosím zkontroluj všechny hodnoty v dokumentu zda jsou podle předpisu a dej mi vědět.
Jinak - měření kovové svíčky zda je dobrá - nestačí, že má 1 Ohm, tato zkouška nic o dobré svíčce nezjistí (zdroj - technik VW servis), při zahřátí se může objevit chyba (to potvrdil i technik z Eberspacheru), nežhaví totiž celý kolík.
Doplnil jsem dokumentaci o německé řešení ručního ovládání Bufíku a zateplení přívodních trubek k Bufíku. Ještě musím, ale doladit elektrické zapojení německého řešení (plánek), které ho neobsahuje.
Jo ještě kde je hlavní pojistka Bufíku??? je to č.23, 24 nebo 12? Když tak ke kterým ročníkum patří tato čísla.
Jinak - měření kovové svíčky zda je dobrá - nestačí, že má 1 Ohm, tato zkouška nic o dobré svíčce nezjistí (zdroj - technik VW servis), při zahřátí se může objevit chyba (to potvrdil i technik z Eberspacheru), nežhaví totiž celý kolík.
Doplnil jsem dokumentaci o německé řešení ručního ovládání Bufíku a zateplení přívodních trubek k Bufíku. Ještě musím, ale doladit elektrické zapojení německého řešení (plánek), které ho neobsahuje.
Jo ještě kde je hlavní pojistka Bufíku??? je to č.23, 24 nebo 12? Když tak ke kterým ročníkum patří tato čísla.
S pozdravem
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
- HansHavlik
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 17.01.2008 11:10
- Bydliště: Trutnov
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Ahoj na svém autě jsem už závady okolo bufíku vyřešil, měl jsem problem s kabelem a propálený sítko. Zároveň mi nefungovala pomocná vodní pumpa. ( Galaxy 2001 AC ). Ale teď tu mám jednu perlu na Galaxy 2000 jsem opravil pomocné vodní čerpadlo, přes VAG bufík komunikuje, naft.čerpadlo taky ale bufik nenaběhne , jako chybu (V 55 ) to pořád hlasí oběhové čerpadlo, ale to při zapnutém klíčku normálně běží, nevíte kde mám hledat, může být vadný climatronic ???
- jenda
- Profík
- Příspěvky: 943
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: u Č. Budějovic
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
Já bych jim klidně věřil neboť potom co se svíčka zahřeje tak se opravdu může projevit nějaká vada přerušení a podobně.
Jjá jsem se podobně vyučil když jsem měřil diody v alternátoru, který špatně nabíjel, pokud jsem je měřil běžným multimetrem tvářili se diody zcela zdravě ale jakmile jsem je zatížil 20 A tak najednou na nich byl úbytek ne běžných 0,8 V ale 2 -3 V a bylo jasné že jsou vadné.
Jjá jsem se podobně vyučil když jsem měřil diody v alternátoru, který špatně nabíjel, pokud jsem je měřil běžným multimetrem tvářili se diody zcela zdravě ale jakmile jsem je zatížil 20 A tak najednou na nich byl úbytek ne běžných 0,8 V ale 2 -3 V a bylo jasné že jsou vadné.
- bassorius
- Řidič
- Příspěvky: 109
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
už jsem tam dal další verzi 1.4
S pozdravem
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
- bassorius
- Řidič
- Příspěvky: 109
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Velvary
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!
když tak to podávací čerpadlo paliva a přídavného čerpadla vody a případně nezávislého topení (to nezávislé topení by se dalo spouštět Taxi tlačítkem), bych dal do 2 nových dokumentů (ve Wordu už to má 8,11MB) , s tím sítkem jestli pasuje, nebo ne, to by měl každý vědět co má přesně za typ Bufíku - nicméně se nové, nepoškozené sítko dá vrátit zpět do prodejny (máme na to 14dní) a vzít jiné - no že existují dva typy tak to bych mohl doplnit - nemám ale bohužel jasné foto toho druhého typu, aby byl vidět rozdíl. Můžeš ho sehnat?
Potřebuji nějaké nápady k tomu nezávislému topení. To myslím ode všech, které tato problematika zajímá.
Potřebuji nějaké nápady k tomu nezávislému topení. To myslím ode všech, které tato problematika zajímá.
S pozdravem
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001
J.Bassorius
VW Sharan 1,9TDI 85kW AUY, model 2001