Stránka 2 z 204

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 24.01.2008 10:27
od Shemik
Bassoriusi, opravdu sqela prace. Myslim, ze i k soucasnemu seznamu temat je to vyborny doplnek. Porad je zde hodne lidi, kteri kolem bufiku tapou, protoze jim chybi zakladni informace typu, kde co je, co se jak jmenuje a podobne, coz Tvuj dokument perfektne resi. Mirne jsem pozmenil nazev tematu na 1. velky prehled ..., aby se to dalo do abecedniho seznamu temat logicky zaradit jako prvni tema o bufiku, protoze pro hodne znas (vcetne me) pri rezeni potizi s bufikem a hledani informaci o nem je asi dobre zacit tim zakladnim a to timto prehledem. 8)

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 24.01.2008 22:50
od Andrej
Keď máš el. čerpadielko v systéme a spúšťa sa ti aj keď ho nemáš napojené na ten konektor čo ide z bufíku, tak skús ho prepojiť odporom aby si bufík myslel že je tam.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 25.01.2008 21:21
od l.hrudka
Andrej píše:Keď máš el. čerpadielko v systéme a spúšťa sa ti aj keď ho nemáš napojené na ten konektor čo ide z bufíku, tak skús ho prepojiť odporom aby si bufík myslel že je tam.
ahoj to me nenapadlo ale zase tak moc se v tom nevyznam abych neodpalil ridici jednotku ?jaky hodnoty by asi mel ten odpor mit ?a jestli ta ridici jednotka umi taky to druhy cerpadlo sepnout taky nevim ,dik

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 27.01.2008 12:38
od bassorius
nové info doplním - (Abeljosef) z jakých zdrojů jsi zjistil hodnoty, které uvádíš? 1 Ohm, 80°C, 85°C, 340°C a 240°C, dá se to nějak ověřit? Uvádím např. že Bufík má čidlo teploty venkovního vzduchu, které spíná při <+5°C, nebo <+10°C (novější verze Sharana), ale servisní technik Eberspacheru mě tvrdí, že nic takového neexistuje - čidlo spíná u všech vozů stejně <+5°C...

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 27.01.2008 17:06
od patper
To co hovori technik Eberspacheru o by som pri VW mozno bral s rezervou nakolko mam podozrenie ze pri bufikoch D5W Z montovanych do SAG je modifikovana riadiaca elektronika uz len koly usposobeniu diagnostike VW.

Jozef,asi na tom neco bude ,protoze kdyz jsem prihrev daval do funkcniho stavu,tak jsem nakonec auto dal do servisu,kde meli na Eberspacher diagnostiku,ale kdyz to napichnul,tak rikal,ze si VW do toho dava svuj softvare - tak to muze jen zapnout a vypnout...
P.S. bufik mi tam zprovoznili a byl jsem u toho :wink:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 29.01.2008 17:27
od l.hrudka
Ahoj dneska sem koukal na svy cerpadlo de mi pomalu a dys zatlacim na horni cast kde sou privodni kontakty tak se rozebehne rychle a tise ale jak je pustim tak je to zase stejny ,nevite jestli sou to ty uhliky spatny ? nebo neco jinyho ,dik

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 30.01.2008 06:00
od wsharan
bassorius píše:nové info doplním - (Abeljosef) z jakých zdrojů jsi zjistil hodnoty, které uvádíš? 1 Ohm, 80°C, 85°C, 340°C a 240°C, dá se to nějak ověřit? Uvádím např. že Bufík má čidlo teploty venkovního vzduchu, které spíná při <+5°C, nebo <+10°C (novější verze Sharana), ale servisní technik Eberspacheru mě tvrdí, že nic takového neexistuje - čidlo spíná u všech vozů stejně <+5°C...
Tak pokud jsem to pozoroval u svého tak mě spíná i kolem těch 10 stupnů a vypíná kolem 85 stupnů a někdy bych řekl že podle teploměru mám asi tak 88 a stále běží!!Mám už toho nového sharana

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 30.01.2008 07:31
od bassorius
s tím ukončením běhu Bufíku: mám bufík po generálce (nové dmychadlo, žhavící kolík, sítko) a běžel i při 90 C. Zřejmě pro čidlo Bufíku nebyla ta teplota dostatečná - někde jsem o tom na fóru četl, že v topícím okruhu může být menší teplota než u čidla, jehož hodnotu vidíme na přístrojové desce. Včera jsem dal materiály jednomu technikovi z VW (5-letá praxe) aby k tomu něco dodal.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 30.01.2008 09:25
od Honza42
Je to přesně tak. Pokud natočíte studený motor a jedete po městě nebo někde z kopce, tak máte sice za chvíli na teploměru na palubce 90°C, ale to je teplota někde nahoře v hlavě motoru. Na vstupu do motoru máte mnohem méně a kompletní prohřátí systému trvá déle, navíc zpočátku běží naplno taky topení. Mně bufík topí i při 90°C a po 10 km jízdy. Ale stačí pak vyjet jeden kopec a vypne, aniž by se ručka teploměru na palubce pohnula.
Další zkušenost je, že když potom vypnu bufíka manuálně, tak motor už teplotu drží i z dlouhých kopců (což dříve bez funkčního bufíku nebylo), asi proto, že je systém kompletně prohřátý.

K tomu čidlu pod stěračem: Technik kecá. Měl jsem to čidlo vyndaný a zkoušel jsem ho v kádince. Rozpíná přesně při 15°C podle předpisu. Spínací jsem bohužel neměřil, ale bude jen o pár stupňů nižší. Hystereze spínače rozhodně není 10°C.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 30.01.2008 11:06
od Marek77
Skvělé!!! Moc díky. Sice jsem se v bufíku již několikrát hrabal a vím o něm celkem dost, nicméně vždycky se najde něco, co člověk neví nebo neví přesně a navíc tady je to krásně "pod jednou střechou".....

Takže, basso - díky, dobrá práce !!!

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 30.01.2008 18:49
od bassorius
Honzo42 mám tedy změnit údaj na <15 u čidla teploty? Cituješ jakýsi důvěryhodný zdroj - předpis. K žádným předpisům nemám bohužel přístup - odkud je ten předpis? Měl bych zásadně uvádět hodnoty vždy podle předpisu a ne jak to nějak naměříme na svých strojích. Prosím zkontroluj všechny hodnoty v dokumentu zda jsou podle předpisu a dej mi vědět.

Jinak - měření kovové svíčky zda je dobrá - nestačí, že má 1 Ohm, tato zkouška nic o dobré svíčce nezjistí (zdroj - technik VW servis), při zahřátí se může objevit chyba (to potvrdil i technik z Eberspacheru), nežhaví totiž celý kolík.

Doplnil jsem dokumentaci o německé řešení ručního ovládání Bufíku a zateplení přívodních trubek k Bufíku. Ještě musím, ale doladit elektrické zapojení německého řešení (plánek), které ho neobsahuje.

Jo ještě kde je hlavní pojistka Bufíku??? je to č.23, 24 nebo 12? Když tak ke kterým ročníkum patří tato čísla.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 30.01.2008 20:08
od HansHavlik
Ahoj na svém autě jsem už závady okolo bufíku vyřešil, měl jsem problem s kabelem a propálený sítko. Zároveň mi nefungovala pomocná vodní pumpa. ( Galaxy 2001 AC ). Ale teď tu mám jednu perlu na Galaxy 2000 jsem opravil pomocné vodní čerpadlo, přes VAG bufík komunikuje, naft.čerpadlo taky ale bufik nenaběhne , jako chybu (V 55 ) :cry: to pořád hlasí oběhové čerpadlo, ale to při zapnutém klíčku normálně běží, nevíte kde mám hledat, může být vadný climatronic ???

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 30.01.2008 21:26
od jenda
Já bych jim klidně věřil neboť potom co se svíčka zahřeje tak se opravdu může projevit nějaká vada přerušení a podobně.
Jjá jsem se podobně vyučil když jsem měřil diody v alternátoru, který špatně nabíjel, pokud jsem je měřil běžným multimetrem tvářili se diody zcela zdravě ale jakmile jsem je zatížil 20 A tak najednou na nich byl úbytek ne běžných 0,8 V ale 2 -3 V a bylo jasné že jsou vadné.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 30.01.2008 22:32
od bassorius
už jsem tam dal další verzi 1.4

Re: TOPENÍ, BUFÍK: 1. velký přehled všeho okolo bufíku !!!!!

Napsal: 31.01.2008 07:03
od bassorius
když tak to podávací čerpadlo paliva a přídavného čerpadla vody a případně nezávislého topení (to nezávislé topení by se dalo spouštět Taxi tlačítkem), bych dal do 2 nových dokumentů (ve Wordu už to má 8,11MB) , s tím sítkem jestli pasuje, nebo ne, to by měl každý vědět co má přesně za typ Bufíku - nicméně se nové, nepoškozené sítko dá vrátit zpět do prodejny (máme na to 14dní) a vzít jiné - no že existují dva typy tak to bych mohl doplnit - nemám ale bohužel jasné foto toho druhého typu, aby byl vidět rozdíl. Můžeš ho sehnat?
Potřebuji nějaké nápady k tomu nezávislému topení. To myslím ode všech, které tato problematika zajímá.