Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 294 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 17.01.2008 20:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

175

Bydliště:

Chrudimsko - Železné hory

Mám problém s dobíjením na volnoběh po nastartování, dokud se nezvýší alepoň jednou otáčky nad 1800min-1.
Mám následující přístrojový panel a po zapnutí klíčku nesvítí kontrolka dobíjení. Jakmile nastartuju, taky nesvítí a nedobíjí to. Jak zvednu otáčky, altík se chytí a dobíjí jak má (potom už i na volnoběh), kontrolka nesvítí.
Dotaz zní: Je tam žárovka a jaká? Je použita pro nabuzení alternátoru, jak to znám ze starších aut? Tj. že o výměně bude vše OK? Jak se k ní dostanu? (Našel jsem jak vyndat přístrojový panel, ale na fotkách zezadu nevidím, kam strčit tu žárovku.) Nechci to rozebírat dvakrát.


Přílohy:
Přístrojový panel.jpg
Přístrojový panel.jpg (97.2 KiB) Zobrazeno 5106 krát


_________________
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003

_________________
Sharan 96kW PD (2003)


Naposledy upravil Honza42 dne 17.01.2008 21:01, celkově upraveno 1
Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 17.01.2008 23:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

945

Bydliště:

u Č. Budějovic

V přístrojovce SAG II jsou pro indikaci použity svítivé diody v pouztdru PLCC, to jsou diody v provedení pro povrchovou montáž, ke koupení například zde: http://www.gme.cz/index.php?action=deta ... pict=&jaz=

Diody jsou umístěny na plošném spoji a to z přední strany, takže pro výměnu s musí budíky rozebrat, odšroubovat šroubky a pak uvolnit plastové západky .

_________________
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

_________________
LUPínO 1,2 TDI 3L, KIA Sorento V6 3,3 l 183 kW LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 17.01.2008 23:40 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

471

Bydliště:

Frýdek-Místek

No, ale na kontrolku dobíjení a blinkry jsou žárovky. Aspoň u I.

_________________
Jen létání je krásnější...Obrázek

_________________
SAG????


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 17.01.2008 23:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

945

Bydliště:

u Č. Budějovic

U SAG II určitě ne, mám je rozebrané vedle sebe na stole, II má vše řešené diodami.

_________________
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

_________________
LUPínO 1,2 TDI 3L, KIA Sorento V6 3,3 l 183 kW LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 18.01.2008 10:38 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

175

Bydliště:

Chrudimsko - Železné hory

No tak jsem prošel ještě dieselforum, kde jsem se dočetl, že u aut s indikací dobíjení LED není tato k buzení (zcela pochopitelně) využívána, ale že je zavedena přímo do řídící jednotky motoru a buzení je zajištěno jinak. Takže asi někde přerušenej kabel mezi altíkem a ŘJ.
No a pak mne napadlo, že mně asi před měsícem v servisu měnili volnoběžku altíku. Tak jdu zahýbat konektorem altíku jestli náhodou třeba kontakt. No a nebylo čím hýbat, protože hoši servisáci konektor vůbec nezapojili a nechali ho viset pod auto. (Teda ten velkej ano, ale na druhej menší konektor se vyflákli)
Takže CVAK a mám docela levně a rychle opraveno. Já jim dám, až tam pojedu.

_________________
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003

_________________
Sharan 96kW PD (2003)


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 15.06.2008 12:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.03.2008

Příspěvky:

260

Bydliště:

CZ

Ahoj, nevíte někdo náhodou, když mám na palubovce budík i na dobíjení, kolik má voltmetr ukazovat?
Podle mě by správná hodnota měla být 14,2V, ale mě ručička ukazuje něco pod 14V. Někdy se stane (když je venku míň stupňů), že ukazuje chvíli správně, ale po pár kilometrech začne jakoby pulzovat a potom zase ukazuje pod 14V.

_________________
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 17.06.2008 11:04 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

57

Mně ten budík ukazuje taky těsně pod 14V , dá se poznat VAGem kolik skutečně auto dobíjí?
Někde jsem četl , že snad nové typy baterií potřebují až 14,5V aby vydrželi cca 5let. Mně baterka co jsem dával novou , když jsem auto kupoval vydržela jen 2,5 roku a pak byla na vyhození. Stejný to bylo ,když jsem auto kupoval , mělo přesně tři roky a origo baterka úplně K.O.

_________________
VW SHARAN V6 4motion LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 17.06.2008 11:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

945

Bydliště:

u Č. Budějovic

Ten budík v palubovce samozřejmě může ukazovat nesprávně třeba díky špatně nastaveným ručičkám, oxidacím či jiným přechoďákum na kontaktech, pojistkách, kostrách a podobně, takže pro zjištění zda auto dobíjí správně je třeba vzít kvalitní měřící přístroj a tím změřit na baterce kolik dává alternátor a to po nějaké déle trvající jízdě, kdy je už baterie dobitá. Jinak baterkám mnohem více škodí přebíjení než ponechání v nírně nedobitém stavu, a baterka se ponecháním ve zcela vybitém stavu spolehlivě zničí už po několika hodinách.
Pokud vím tak alternátor by měl udržovat napětí na běžné baterii cca 13,8 - 14 V na vápníkové 14 - 14,2 V a osobně nevěřím že by se snížila životnost vápníkové baterie pokud jí budu dobíjet nižším napětím jen u ní využiji menší kapacitu.

_________________
VW Lupo Obrázek VW Sharan Obrázek

_________________
LUPínO 1,2 TDI 3L, KIA Sorento V6 3,3 l 183 kW LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 19.06.2008 10:12 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

22.03.2008

Příspěvky:

260

Bydliště:

CZ

Tak sem se na to schválně zeptal autoelektrikáře, kolik ten voltmetr má ukazovat a je to prý tak, že má ukazovat v rozmezí 13.8V -14.2V. Těch 13.8V je jakoby ta spodní klidová hranice, že baterka nic moc nepotřebuje a jenom se udržuje. Když se baterka trošku víc vybije, tak regulátor napětí do ní pustí víc, to je těch 14.2V. Aspoň takhle zjednodušeně mi to vysvětlil.

_________________
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Napätie pri štartovaní.
PříspěvekNapsal: 26.09.2008 14:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.12.2007

Příspěvky:

17

Bydliště:

Bratislava

Dobrý deň,
Dnes som skúšal batériu a dobíjanie v aute. Batéria bola OK, v kľude ukazovala 12,56 V, dobíjací prúd bol pri 3000 otáčkach 14,2 V. Meral som aj napätie na batérii pri štartovaní, ukázalo to 8,6 V. Teraz neviem, našiel som dva údaje, že napätie nesmie klesnúť pod 8 V, resp. pod 10 V. Podľa jedného by to bolo OK, podľa druhého nie. Čo si o tom myslíte?

_________________
VW Sharan 1,9 TDI 85 kW r. 2001


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 29.09.2008 20:19 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

471

Bydliště:

Frýdek-Místek

Při startování by ti nemělo poklesnou napětí pod 10V. Řekl bych, že ti odchází baterie nebo bere moc velký proud startér. Nebo máš někde velký odpor. Zkus změřit napětí na startéru, jestli nahodou nejsou na kabelu někde svody. Pak to napiš sem co jsi naměřil

_________________
Jen létání je krásnější...Obrázek

_________________
SAG????


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 30.10.2008 11:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.12.2007

Příspěvky:

17

Bydliště:

Bratislava

Dík za radu, ale mne sa medzitým znovu vybila baterka, tak som kúpil novú a na nej je už napätie pri štartovaní 10,6 V, takže to bolo zrejme zlou baterkou. Je to aj dosť pravdepodobné, lebo baterka vyzerala ako originál a auto má už 7 rokov.

_________________
VW Sharan 1,9 TDI 85 kW r. 2001


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 13.11.2008 13:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.07.2008

Příspěvky:

472

Bydliště:

Ostrava / Karviná / Brušperk

Mam dotaz ohledne nabijeni. Uz jsme to resili sice na nasem provizornim chatu o vikendu, nicmene se radeji jeste ujistim... Kdyz chci nabijet baterku a mam strach, ze se mi rozhodi elektronika a vynuluje radio, muzu nabijet normalne pripojenou baterku? Jen otevrit motor, cvaknout svorky na poly baterky a nechat nabijet?

Chci zkusit dobit, celkem line roztaci motor rano, kdyz jsou teploty uz nizko. Destilkou to asi nebude, jelikoz to je bezudrzbova Banner Uni Plus, mela by byt max 2 roky stara...

_________________
Obrázek

_________________
VW Sharan II 1,9 TDi 85 kW - žabák 4Motion; Opel Meriva 1,4 Turbo 88 kW.


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 13.11.2008 15:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5502

Bydliště:

Praha-Rakovnicko-Praha

Kamyle - jasnacka, nech to zapojene a nabijej co se do ni vejde :mrgreen:

_________________
Zakazkove Truhlarstvi
viewtopic.php?f=46&t=24670

_________________
Audi A6 Avant Q 3,0 tdi , C3 , Sharan II 1,9TDi PD - Prodano ; CBR - prodano...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 13.11.2008 19:38 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

471

Bydliště:

Frýdek-Místek

Klidně můžeš nabíjet. Stejně ti tam tlačí tak 6A.

_________________
Jen létání je krásnější...Obrázek

_________________
SAG????


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 294 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group