ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
daber
Profík
Profík
Příspěvky: 954
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Český Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od daber »

Ne ne baterka je nová. Je to 100A takže to by neměl být problém.Ale teď poslední dobou je zase vševhno v pohodě.Je to divný.

robaskure
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 02.04.2010 13:38
Bydliště: Zbizuby

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od robaskure »

Zdravím,mám problém s alternátorem.Žena v mé nepřítomnosti s dědou startovali st.kabelama dědovu fabii,a nějakým omylem spojili startovací kabely po nastartování fabky.Ted altík v klidu(vypnutý klíček) odebírá 3,5 ampér.Zřejmě konec,elektrikář říkal že je to vynutí.Potřeboval bych vědět,jaký mám koupit,jestliže budu dávat 100ampérovou baterii z důvodu přestavby příhřevu na nezávislé topení.Četl jsem,že jsou různě silné druhy.A popř,jestli někdo nevíte kde levněji pořídit.Děkuji Robas

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od abeljozef »

Nejde primarne o to aka je tam velka bateria ale hlavne o to kolko je v tom aute spotrebicov. Napr take vyhrievane celne sklo si potiahne cez 40A. A tiez ide o dimenzovanie vodica od alternatora v zavyslosti na jeho vykone. Za urcitych okolnosti moze byt svojvolna vymena altrenatora bez potrebneho dimenzovania vedenia aj nebezpecna.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od michall »

Nějak mi to asi nedobíjí :cry: . Napětí na volnoběh bez ostatních spotřebičů (světla, klima, ...) je sotva 12,7V, při asi 2000 ot. je tak kolem 12,9V, při spotřebičích (světla+dálky, klima naplno, vyhř. zadního skla) je tak kolem 12,5V. To je na dobíjení aku málo, ALE když měřím proud z altíku, tak ten dává bez spotřebičů asi 20A, se spotřebiči i 70A (měřeno klešťovým měřákem na kabelu od altíku do baterky). Spoje jsem očistil, podotahoval, žádný spoj se nehřeje víc než je zdrávo (poj. skříňka v motoru), napětí měřeno na svorkách baterky, v pojistkovce i přímo na altíku.

Kde hledat chybu? (teda než vyndám altík a hodím ho někam do serisu). Uhlíky, regulátor, ...???
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od abeljozef »

Ak je take nizke napatie aj na svorkach alternatora tak jedine v alternatore. Moze byt ze je chyteny regler a skoro obmedzuje budenie alternatora.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od michall »

A je to spíš regulátorem, nebo to můžou dělat i uhlíky? Ty bych asi zvládnul vyměnit sám, měřit regulátor ... to už bude asi nad mé síly.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
Majorek
Řidič
Řidič
Příspěvky: 73
Registrován: 04.12.2009 22:48
Bydliště: Karviná

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Majorek »

Zdravim vás pánové po přečtení vaších příspěvků bych se rád zeptal a poprosil o pomoc.Dnes při jízdě se mi rosvítila kontolka Dobíjení a po 8 km jsem stál ,musim podotknout že se jedná o Ford Galaxy 2.i DOHC.První co mě napadlo tak že je to altik protože když se mi slabě rozvítila kontrolka,Sice mám alltík v garáži na stole je na něm napsáno 90A ale zvažuji že bych tam sal 120A mužu si nějak ublížit ? diky za odpovědi

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od vilik »

Silnějším alternátorem nic nepokazíš. :wink:
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od abeljozef »

Mozes pokazit ak nemas k silnejsiemu alternatoru adekvatne silny kablovy zvazok. :!: :!: :!:

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od vilik »

Ano, to je možné, ale řekl bych, že kabeláž je standard do všech aut a agregáty se budou lišit jen podle výbavy auta. Věřím tomu, že dnes v nových autech, kdy se tvrdě hlídají náklady, by se mohla lišit i kabeláž, včetně jejich dimenzování, ale před 10ti lety se s tím tolik nikdo nemazal a kabeláž bude identická.

Nakonec to vidíme sami. Každou chvíli někdo nalezne nějaký kabel, vedoucí odnikud nikam, v lepším případě zakončený konektory a nezapojený. Zkrátka zařízení, které by mělo na tom kabelu být není ve výbavě auta, ale kabel tam je.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od michall »

I na kabeláži se - bohužel - šetří. Co jsem prošel pár schémat (zdaleka ne všechny!), tak na dvojkových modelech byl všude kabel od altíku 25qmm, na jedničkových "jen" 16qmm. Nicméně bych se asi nejdřív podíval, co mám za kabel a jak jsou na tom konce-oka a pak měnil altík (příp. i s kabelem, výměna za 35qmm nic nezkazí).
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od abeljozef »

vilik píše:Ano, to je možné, ale řekl bych, že kabeláž je standard do všech aut a agregáty se budou lišit jen podle výbavy auta. Věřím tomu, že dnes v nových autech, kdy se tvrdě hlídají náklady, by se mohla lišit i kabeláž, včetně jejich dimenzování, ale před 10ti lety se s tím tolik nikdo nemazal a kabeláž bude identická.

Nakonec to vidíme sami. Každou chvíli někdo nalezne nějaký kabel, vedoucí odnikud nikam, v lepším případě zakončený konektory a nezapojený. Zkrátka zařízení, které by mělo na tom kabelu být není ve výbavě auta, ale kabel tam je.
Zial neni to pravda, tie kable sa lisia v zavyslosti od vybavy. :( Variantov kablovych zavzkov je strasne vela. Preco si musis na II kach tahat kablove zvazky aj k tempomatu ? Preco si musis tahat kable k packe palubneho PC ? takto by som mohol pokracovat do nekonecna. Cokolvek som do SAG ov (alebo aj do inych aut) dorabal na nic neni kabelaz sucastou kabloveho zvazku, a uz som dorabal takmer vsetko co sa tam po elektrickej stranke dorobit da z vinimkou ESP a Haldexu. Jedina svetla vinimka je tempomat na niektorych I kach. :wink:
michall píše:I na kabeláži se - bohužel - šetří. Co jsem prošel pár schémat (zdaleka ne všechny!), tak na dvojkových modelech byl všude kabel od altíku 25qmm, na jedničkových "jen" 16qmm. Nicméně bych se asi nejdřív podíval, co mám za kabel a jak jsou na tom konce-oka a pak měnil altík (příp. i s kabelem, výměna za 35qmm nic nezkazí).

aj na II kach sa pouzivaju 16mm.

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od hiero »

Ahojte! Môj problém. Ráno hlavne keď mrzne zapnem zapalovanie kontrolky systémov zhasnú, štart na prvý brnk otáčky vyletia a hneď klesnú na tých zvýšených 1000 a potom to začne: začne svietiť kontrolka airbagu poprípade ABS. Vagom zistené prekročená medzná hodnota palubného napätia. Keď je motor v chode tak VAG ukazuje od 14,1 - 14,2 Volta. Žeby regulátor nestíhal zareagovať a ustriehnuť napäie pri štarte? Že by sa začal porúčať? :?:

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od vilik »

Za 1. Otáčky by měly být 903 ot./min, pokud si pamatuji. Ale možná, že je máš zvýšené úmyslně, i když nevím účel.
Za 2. Rozsvícená kontrolka ABS naznačuje pokles napětí v palubní síti. To bude i ta hláška VAGu.
Za 3. Pokud motor běží na volnoběh, nejsou sepnuty velké spotřebiče Vyhřívání skla, sedaček, atd., mělo by být napětí 14,4 V, pokud není baterka jednou nohou ve věčných lovištích. napětí by se nemělo měnit s otáčkami

Předpokládám, že se ti baterie nevvybijí. Pokud ano, začal bych tam. Jinak kontrola kabeláže, dotažení šroubů, atd. Pak bych zkusil regulátor.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od hiero »

vilik píše:Za 1. Otáčky by měly být 903 ot./min, pokud si pamatuji. Ale možná, že je máš zvýšené úmyslně, i když nevím účel.
Za 2. Rozsvícená kontrolka ABS naznačuje pokles napětí v palubní síti. To bude i ta hláška VAGu.
Za 3. Pokud motor běží na volnoběh, nejsou sepnuty velké spotřebiče Vyhřívání skla, sedaček, atd., mělo by být napětí 14,4 V, pokud není baterka jednou nohou ve věčných lovištích. napětí by se nemělo měnit s otáčkami

Předpokládám, že se ti baterie nevvybijí. Pokud ano, začal bych tam. Jinak kontrola kabeláže, dotažení šroubů, atd. Pak bych zkusil regulátor.
Ako som sa dočítal to zvýšenie otáčok je normálne pri mänšom napetí batérie po štarte....podľa tohoto asi baterka povie zbohom.....skúsim po dlhšom státí premerať napätie na baterke pred štartom a podľa toho budem pokračovať ďalej....aj keď kontrola kabeláže a spojov by nebola zbytočná :D

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“