ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
- daber
- Profík
- Příspěvky: 954
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Český Krumlov
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Ne ne baterka je nová. Je to 100A takže to by neměl být problém.Ale teď poslední dobou je zase vševhno v pohodě.Je to divný.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 02.04.2010 13:38
- Bydliště: Zbizuby
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Zdravím,mám problém s alternátorem.Žena v mé nepřítomnosti s dědou startovali st.kabelama dědovu fabii,a nějakým omylem spojili startovací kabely po nastartování fabky.Ted altík v klidu(vypnutý klíček) odebírá 3,5 ampér.Zřejmě konec,elektrikář říkal že je to vynutí.Potřeboval bych vědět,jaký mám koupit,jestliže budu dávat 100ampérovou baterii z důvodu přestavby příhřevu na nezávislé topení.Četl jsem,že jsou různě silné druhy.A popř,jestli někdo nevíte kde levněji pořídit.Děkuji Robas
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Nejde primarne o to aka je tam velka bateria ale hlavne o to kolko je v tom aute spotrebicov. Napr take vyhrievane celne sklo si potiahne cez 40A. A tiez ide o dimenzovanie vodica od alternatora v zavyslosti na jeho vykone. Za urcitych okolnosti moze byt svojvolna vymena altrenatora bez potrebneho dimenzovania vedenia aj nebezpecna.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Nějak mi to asi nedobíjí . Napětí na volnoběh bez ostatních spotřebičů (světla, klima, ...) je sotva 12,7V, při asi 2000 ot. je tak kolem 12,9V, při spotřebičích (světla+dálky, klima naplno, vyhř. zadního skla) je tak kolem 12,5V. To je na dobíjení aku málo, ALE když měřím proud z altíku, tak ten dává bez spotřebičů asi 20A, se spotřebiči i 70A (měřeno klešťovým měřákem na kabelu od altíku do baterky). Spoje jsem očistil, podotahoval, žádný spoj se nehřeje víc než je zdrávo (poj. skříňka v motoru), napětí měřeno na svorkách baterky, v pojistkovce i přímo na altíku.
Kde hledat chybu? (teda než vyndám altík a hodím ho někam do serisu). Uhlíky, regulátor, ...???
Kde hledat chybu? (teda než vyndám altík a hodím ho někam do serisu). Uhlíky, regulátor, ...???
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Ak je take nizke napatie aj na svorkach alternatora tak jedine v alternatore. Moze byt ze je chyteny regler a skoro obmedzuje budenie alternatora.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
A je to spíš regulátorem, nebo to můžou dělat i uhlíky? Ty bych asi zvládnul vyměnit sám, měřit regulátor ... to už bude asi nad mé síly.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- Majorek
- Řidič
- Příspěvky: 73
- Registrován: 04.12.2009 22:48
- Bydliště: Karviná
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Zdravim vás pánové po přečtení vaších příspěvků bych se rád zeptal a poprosil o pomoc.Dnes při jízdě se mi rosvítila kontolka Dobíjení a po 8 km jsem stál ,musim podotknout že se jedná o Ford Galaxy 2.i DOHC.První co mě napadlo tak že je to altik protože když se mi slabě rozvítila kontrolka,Sice mám alltík v garáži na stole je na něm napsáno 90A ale zvažuji že bych tam sal 120A mužu si nějak ublížit ? diky za odpovědi
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Silnějším alternátorem nic nepokazíš.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Mozes pokazit ak nemas k silnejsiemu alternatoru adekvatne silny kablovy zvazok.
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Ano, to je možné, ale řekl bych, že kabeláž je standard do všech aut a agregáty se budou lišit jen podle výbavy auta. Věřím tomu, že dnes v nových autech, kdy se tvrdě hlídají náklady, by se mohla lišit i kabeláž, včetně jejich dimenzování, ale před 10ti lety se s tím tolik nikdo nemazal a kabeláž bude identická.
Nakonec to vidíme sami. Každou chvíli někdo nalezne nějaký kabel, vedoucí odnikud nikam, v lepším případě zakončený konektory a nezapojený. Zkrátka zařízení, které by mělo na tom kabelu být není ve výbavě auta, ale kabel tam je.
Nakonec to vidíme sami. Každou chvíli někdo nalezne nějaký kabel, vedoucí odnikud nikam, v lepším případě zakončený konektory a nezapojený. Zkrátka zařízení, které by mělo na tom kabelu být není ve výbavě auta, ale kabel tam je.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
I na kabeláži se - bohužel - šetří. Co jsem prošel pár schémat (zdaleka ne všechny!), tak na dvojkových modelech byl všude kabel od altíku 25qmm, na jedničkových "jen" 16qmm. Nicméně bych se asi nejdřív podíval, co mám za kabel a jak jsou na tom konce-oka a pak měnil altík (příp. i s kabelem, výměna za 35qmm nic nezkazí).
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Zial neni to pravda, tie kable sa lisia v zavyslosti od vybavy. Variantov kablovych zavzkov je strasne vela. Preco si musis na II kach tahat kablove zvazky aj k tempomatu ? Preco si musis tahat kable k packe palubneho PC ? takto by som mohol pokracovat do nekonecna. Cokolvek som do SAG ov (alebo aj do inych aut) dorabal na nic neni kabelaz sucastou kabloveho zvazku, a uz som dorabal takmer vsetko co sa tam po elektrickej stranke dorobit da z vinimkou ESP a Haldexu. Jedina svetla vinimka je tempomat na niektorych I kach.vilik píše:Ano, to je možné, ale řekl bych, že kabeláž je standard do všech aut a agregáty se budou lišit jen podle výbavy auta. Věřím tomu, že dnes v nových autech, kdy se tvrdě hlídají náklady, by se mohla lišit i kabeláž, včetně jejich dimenzování, ale před 10ti lety se s tím tolik nikdo nemazal a kabeláž bude identická.
Nakonec to vidíme sami. Každou chvíli někdo nalezne nějaký kabel, vedoucí odnikud nikam, v lepším případě zakončený konektory a nezapojený. Zkrátka zařízení, které by mělo na tom kabelu být není ve výbavě auta, ale kabel tam je.
michall píše:I na kabeláži se - bohužel - šetří. Co jsem prošel pár schémat (zdaleka ne všechny!), tak na dvojkových modelech byl všude kabel od altíku 25qmm, na jedničkových "jen" 16qmm. Nicméně bych se asi nejdřív podíval, co mám za kabel a jak jsou na tom konce-oka a pak měnil altík (příp. i s kabelem, výměna za 35qmm nic nezkazí).
aj na II kach sa pouzivaju 16mm.
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Ahojte! Môj problém. Ráno hlavne keď mrzne zapnem zapalovanie kontrolky systémov zhasnú, štart na prvý brnk otáčky vyletia a hneď klesnú na tých zvýšených 1000 a potom to začne: začne svietiť kontrolka airbagu poprípade ABS. Vagom zistené prekročená medzná hodnota palubného napätia. Keď je motor v chode tak VAG ukazuje od 14,1 - 14,2 Volta. Žeby regulátor nestíhal zareagovať a ustriehnuť napäie pri štarte? Že by sa začal porúčať?
- vilik
- VWsenior
- Příspěvky: 2021
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovnicko
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Za 1. Otáčky by měly být 903 ot./min, pokud si pamatuji. Ale možná, že je máš zvýšené úmyslně, i když nevím účel.
Za 2. Rozsvícená kontrolka ABS naznačuje pokles napětí v palubní síti. To bude i ta hláška VAGu.
Za 3. Pokud motor běží na volnoběh, nejsou sepnuty velké spotřebiče Vyhřívání skla, sedaček, atd., mělo by být napětí 14,4 V, pokud není baterka jednou nohou ve věčných lovištích. napětí by se nemělo měnit s otáčkami
Předpokládám, že se ti baterie nevvybijí. Pokud ano, začal bych tam. Jinak kontrola kabeláže, dotažení šroubů, atd. Pak bych zkusil regulátor.
Za 2. Rozsvícená kontrolka ABS naznačuje pokles napětí v palubní síti. To bude i ta hláška VAGu.
Za 3. Pokud motor běží na volnoběh, nejsou sepnuty velké spotřebiče Vyhřívání skla, sedaček, atd., mělo by být napětí 14,4 V, pokud není baterka jednou nohou ve věčných lovištích. napětí by se nemělo měnit s otáčkami
Předpokládám, že se ti baterie nevvybijí. Pokud ano, začal bych tam. Jinak kontrola kabeláže, dotažení šroubů, atd. Pak bych zkusil regulátor.
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Ako som sa dočítal to zvýšenie otáčok je normálne pri mänšom napetí batérie po štarte....podľa tohoto asi baterka povie zbohom.....skúsim po dlhšom státí premerať napätie na baterke pred štartom a podľa toho budem pokračovať ďalej....aj keď kontrola kabeláže a spojov by nebola zbytočnávilik píše:Za 1. Otáčky by měly být 903 ot./min, pokud si pamatuji. Ale možná, že je máš zvýšené úmyslně, i když nevím účel.
Za 2. Rozsvícená kontrolka ABS naznačuje pokles napětí v palubní síti. To bude i ta hláška VAGu.
Za 3. Pokud motor běží na volnoběh, nejsou sepnuty velké spotřebiče Vyhřívání skla, sedaček, atd., mělo by být napětí 14,4 V, pokud není baterka jednou nohou ve věčných lovištích. napětí by se nemělo měnit s otáčkami
Předpokládám, že se ti baterie nevvybijí. Pokud ano, začal bych tam. Jinak kontrola kabeláže, dotažení šroubů, atd. Pak bych zkusil regulátor.