ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Milou volnoběžku jsem rozřezal rozbrušovačkou, vnitřní kroužek sevřel do svěráku a TORXem povolil rotor. Práce na pět minut a bez klíče . Samozřejmě pokud bych volnoběžku potřeboval zachovat, takto by to pochopitelně nešlo - demontáž byla vcelku destruktivního charakteru.
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Tos ty bejku rovnou mohl vzít céóčko a ten vnější kroužek vůči středu zavařit. Je to sice stejná prasárna jako řezat volnoběžku autogénem, ale řemenice by fungovala. Horší by bylo chování dobíjení při volnoběžných otáčkách.
Naposledy upravil(a) smolda dne 12.09.2012 22:30, celkem upraveno 1 x.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Tak řemenice vyměněna a jedééééééém. I s dopravným to vyšlo na jedenáct stováků.
Až budu mít cestu pod auto, vyměním pro jistotu i řemeny. Klínový je delší čas zpuchřelý (o tom vím) a drážkový díky té řemenici má asi taky dost za sebou. Tak třeba s olejem.....
Až budu mít cestu pod auto, vyměním pro jistotu i řemeny. Klínový je delší čas zpuchřelý (o tom vím) a drážkový díky té řemenici má asi taky dost za sebou. Tak třeba s olejem.....
- machstrechy
- Jezdec
- Příspěvky: 438
- Registrován: 06.02.2008 20:13
- Bydliště: Kamenná
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Ahojte mám problém když chci nastartovat tak se nerožne kontrolka dobíjení auto asi v pohodě dobíjí protože na to jezdím delší dobu všiml sem si toho až ted nevíte jestli je tam nějakapojistka nebo něco díky.
Moje práce http://www.strechymach.webgarden.cz/
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Pokud by to byla pojistka, tak už asi nejezdíš. Vyměň žárovku a hotovo.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- machstrechy
- Jezdec
- Příspěvky: 438
- Registrován: 06.02.2008 20:13
- Bydliště: Kamenná
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
žárovky daný nové a pořád nic
Moje práce http://www.strechymach.webgarden.cz/
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
proc stale "citujes"
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=25546" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=25546" onclick="window.open(this.href);return false;
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- machstrechy
- Jezdec
- Příspěvky: 438
- Registrován: 06.02.2008 20:13
- Bydliště: Kamenná
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
promin ještě sem to nečetl
Moje práce http://www.strechymach.webgarden.cz/
-
- Jezdec
- Příspěvky: 399
- Registrován: 18.11.2009 22:14
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
machstrechy:
Já bych to viděl na uhnilý/přerušený kabílek (jeden ze dvou) konektoru alternátoru.
Pravděpodobně ti to nebude dobíjet jen po nastartování,do doby prvního přidání plynu.
Já bych to viděl na uhnilý/přerušený kabílek (jeden ze dvou) konektoru alternátoru.
Pravděpodobně ti to nebude dobíjet jen po nastartování,do doby prvního přidání plynu.
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rados sv
- Jezdec
- Příspěvky: 214
- Registrován: 19.09.2009 21:38
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Po cestě z ÚŽASNÉHO SRAZU ,se mi taky odporoučela volnoběžka konečně řeším druhou a nejsem si jistý neb tam nepíšou konkrétně Sharan,můžete kouknout jestli je to ona.Díky.
http://www.mdily.cz/volkswagen-1/sharan ... 12-10.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mdily.cz/volkswagen-1/sharan ... 12-10.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Bude to wona, neboj se vlka nic a jdi do ní.
Dokonce když si přečteš ten link který jsi napsal, podívej se pozorně za 4. lomítko v tom linku.
Dokonce když si přečteš ten link který jsi napsal, podívej se pozorně za 4. lomítko v tom linku.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Radku je to ona - podle Etky má volnoběžka pro všechny altíky obj.č. 022 903 119 C a toto OE číslo je i v seznamu na odkaze co jsi poslal.
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
- Rados sv
- Jezdec
- Příspěvky: 214
- Registrován: 19.09.2009 21:38
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Děkuju ogaři Na linku je Sharan,ale dál už nee,tak pro jistotu.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 25
- Registrován: 14.03.2011 00:44
- Bydliště: Plzen jih brána Brd
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Volnoběžná řemenice alternátoru.
Úlohou volnoběžné řemenice (také řemenice alternátoru s volnoběžkou) je odpojení alternátoru od nerovnoměrného otáčení klikového hřídele motoru. Alternátor představuje v pohonu agregátu největší setrvačný moment.
Hlavní přednosti volnoběžné řemenice
• Nižší průměrná spotřeba paliva
• Snížení hladiny vibrací při nízkých otáčkách
• Zkracuje napínací dráhy
• Zvyšuje životnost drážkového řemene
• Zvýšení počtu otáček alternátoru při volnoběhu
• Snížení prokluzování a vibrací řemene na řemenici alternátoru při změnách rychlostí
• Prodlužuje životnost a významně snižuje hlučnost ložisek váčkového hřídele a dalších poháněných jednotek (vodní pumpa, kompresor klimatizace, …)
• „Šetří“ regulátor alternátoru tím, že snižuje hodnoty kolísání napětí
• Celkově prodlužuje životnost alternátoru
Odpojovací funkce
Volnoběžná řemenice odpojuje rotor alternátoru od nerovnoměrných otáček klikového hřídele, a to až do doby, kdy motor točí cca 2000 otáček/min. Funkce odpojení volnoběžné řemenice závisí na zatěžování motoru (amplituda torzního kmitání), na setrvačnosti a na stupni zatěžování alternátoru. Kromě toho také volnoběžná řemenice odpojuje setrvačnost alternátoru během podstatného snížení počtu otáček motoru, např. změna rychlosti při řazení.
Konstrukce
Volnoběžná řemenice se skládá z oběžného kotouče, který na svém vnějším průměru vykazuje potřebný „V“ profil k použití klínového žebrovaného řemenu, z jednotky volnoběhu s dvojím ložiskovým uložením, vnitřního a vnějšího kroužku a dvou těsnění. Na ochranu proti silnému přítoku vody a případně jiných nečistot se na přední stranu řemenice upevňuje zaklapnutím ochranná krytka.
Volnoběžná řemenice je konstrukčně jednoduchý stavebnicový systém, který umožňuje rychlé řešení pro každou další novou aplikaci.
Úlohou volnoběžné řemenice (také řemenice alternátoru s volnoběžkou) je odpojení alternátoru od nerovnoměrného otáčení klikového hřídele motoru. Alternátor představuje v pohonu agregátu největší setrvačný moment.
Hlavní přednosti volnoběžné řemenice
• Nižší průměrná spotřeba paliva
• Snížení hladiny vibrací při nízkých otáčkách
• Zkracuje napínací dráhy
• Zvyšuje životnost drážkového řemene
• Zvýšení počtu otáček alternátoru při volnoběhu
• Snížení prokluzování a vibrací řemene na řemenici alternátoru při změnách rychlostí
• Prodlužuje životnost a významně snižuje hlučnost ložisek váčkového hřídele a dalších poháněných jednotek (vodní pumpa, kompresor klimatizace, …)
• „Šetří“ regulátor alternátoru tím, že snižuje hodnoty kolísání napětí
• Celkově prodlužuje životnost alternátoru
Odpojovací funkce
Volnoběžná řemenice odpojuje rotor alternátoru od nerovnoměrných otáček klikového hřídele, a to až do doby, kdy motor točí cca 2000 otáček/min. Funkce odpojení volnoběžné řemenice závisí na zatěžování motoru (amplituda torzního kmitání), na setrvačnosti a na stupni zatěžování alternátoru. Kromě toho také volnoběžná řemenice odpojuje setrvačnost alternátoru během podstatného snížení počtu otáček motoru, např. změna rychlosti při řazení.
Konstrukce
Volnoběžná řemenice se skládá z oběžného kotouče, který na svém vnějším průměru vykazuje potřebný „V“ profil k použití klínového žebrovaného řemenu, z jednotky volnoběhu s dvojím ložiskovým uložením, vnitřního a vnějšího kroužku a dvou těsnění. Na ochranu proti silnému přítoku vody a případně jiných nečistot se na přední stranu řemenice upevňuje zaklapnutím ochranná krytka.
Volnoběžná řemenice je konstrukčně jednoduchý stavebnicový systém, který umožňuje rychlé řešení pro každou další novou aplikaci.
- Přílohy
-
- alternator.JPG (29.54 KiB) Zobrazeno 2079 x
- Rados sv
- Jezdec
- Příspěvky: 214
- Registrován: 19.09.2009 21:38
- Bydliště: Valašské Meziříčí
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Tak dnes jsem konečně po výměně volnoběžky,dopadlo to dobře,ale...Nechtělo se mi kupovat tak jednoúčelovou věc jako je ten spešl ořech,tak jsem sháněl na zapůjčku.Kamarád mi dohodil známého,že mi to za čtyři kila udělá.Tak ok.No byl jsem tam poprvé a naposledy,nějak mi neseděl způsob jeho práce.Dopadlo to tak,že protočil torx na hřídeli alternátoru a vypadalo to že odjedu se starou volnoběžkou protože to prostě NEJDE.Naštěstí měl kamaráda k"nezaplaceni"ten mu poradil ať to udělá "vzduchem"???Nakonec jsme za ním dojeli,vzal utahovací vzduchovou pistoli,nastavec s tisícihranem,trtrtrtr jak v pneuservisu a volnoběžka byla volná,stejně tak ji i dotáhl.Nevím jakým momentem je zatažená,ale snad ji nestratím bo ten torx je v hajz..Pro mě poučení pro příšte,a třeba to někdy někomu pomůže.