ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od Marek77 »

Chlapci, mám takový technický dotaz pro elektrošílence:

Zajímalo by mě, na jakém principu funguje svorka "volné proudové kapacity" alternátoru označovaná DF. Já ji sice nemám zapojenu, ačkoli na regleru ve svorkovnici vyvedena jest, ale mnoho koncernových aut to zapojeno má. Jak to funguje? Co z té svorky vychází za signál a jak a čím je vyhodnocován? Jak auto pozná, kolik proudu navíc mi v danou chvíli altík je schopen dát?

Díky...

octan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 13.05.2009 16:41
Bydliště: Zlín

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od octan »

Zdravím. Mám takový problém a vůbec nevím, jak se mám zachovat. Odešel mi alternátor. Nechal jsem si udělat repas a mechanik mi řekl, že vyměnil konektor alternátoru, volnoběžku, regulátor, zadní ložisko s tím, že všechny věci jsou Bosch kromě volnoběžky, tu dal Starline..... že to nikdy neudělal, ale když vidí, že jsem socka, tak že mi chctěl něco ušetřit. Že normálně to dělá tak, že když chce nekdo dát neoriginální díl, tak si jej má prej koupit na vlastní zodpovědnost a pak že mu ho tam dá. No.... auto jsem si vzal a po ujetí 500 km nedobíjí. Dovezu ho zpět na reklamaci. Druhý den mi dal auto opravené s tím , že to bylo volnoběžkou, takže mi dal sežrat jak prodělal a podobně. Nastartuju auto a něco v něm klepe..... něco jako hydroštely, ale ostřejc a nepřestává..... nikdy před tím to nedělalo. Tak ho na to upozorním, řekl že jsou to hydroštely a že to není jeho věc a tím to ukončil. No nic, sednu do auta, ujedu 5 metrů a nedobíjí..... zacouvám zpět a řeknu mu to. Nasraný byl jak pes že to není možné, tak přeměřil a nedobíjelo tak že až auto zpraví, dá mi vědět. Co mám dělat, až si pro něj půjdu a bude to zase klepat? Jak mám reagovat? Co tam mohli poničit? Díky za reakce.

alien.xx
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 27.09.2011 19:09

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od alien.xx »

Ahoj před výkendem se mi během jízdy rozblikali různý kontrolky a vidim na palubnim voltmetru že je zle snad 9V. Takže nová baterka a altík stejně kolísal(kontrolka na dobíjení nesvítila) pohyboval se mezi 12,7V až 13,5V. Takže sem ho vycuk a nechal opravit. vyměnili mi regulátor napětí, ložiska, a ten vodící váleček pro uhlíky cena okolo 1600kč. Tak včera sem ho tam vrátil zpátky a nabíjí krásně 14,3V stabilně. Bohužel pořád svítí kontrolka dobíjení a po rozjezdu auto napíše generator werkstatt. Kde může být chyba? Ve spojení s tímto mi přestal chodit bufik respektive 12V pro čidlo pod stěračema. Diagnostika nehlásí žádný problém. Díky

octan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 13.05.2009 16:41
Bydliště: Zlín

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od octan »

Je možné, aby alternátor při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí dobíjel míň než normálně? Jde mi o to, že jsem si do auta namontoval světla na denní svícení a připojil jsem to přímo na baterku. No a když jedu z kopce, tak jak jsem popisoval (brzdím motorem) tak na mě blikají auta, že nesvítím. Říkám si co je to za blbost. Tak jsem se dneska přilepil za stříbrnou Fábii a v odrazu jejího kufru pozoruju, co teda ty světla dělají... no a fakt. Zařazená rychlost a bez plynu - zhasnou, jakmile šlápnu na spojku a auto jde do volnoběhu, okamžitě se rosvítí. Čím to může být?

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od michall »

Altík by měl dobíjet podle svých otáček závislých na otáčkách motoru, a zcela nezávisle na tom, jestli jedeš z kopce, do kopce, s kvaltem nebo bez. Raději bych překontroloval zapojení těch světel pro denní svícení, oměřil napětí v palubní síti, příp. nechal zkontrolovat samotný altík.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

octan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 13.05.2009 16:41
Bydliště: Zlín

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od octan »

michall píše:Altík by měl dobíjet podle svých otáček závislých na otáčkách motoru, a zcela nezávisle na tom, jestli jedeš z kopce, do kopce, s kvaltem nebo bez. Raději bych překontroloval zapojení těch světel pro denní svícení, oměřil napětí v palubní síti, příp. nechal zkontrolovat samotný altík.
Na světlech se nedá nic špatně zapojit, jsou zapojené přímo na baterce a altík má 5000km po celkové repasi - měnilo se na něm vše.

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od M@rty74 »

1. Dodržuj pravidla kdy citovat.
2. To, že je altík po repasi neznamená, že nemohlo něco odejít
3. Zrovna tak mohou být vadná světla
Takže začni tím, že vezmeš multimetr a změříš si kolik dává altík...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od michall »

Tak pak zkusit světla v jiném autě, může jim vadit nějaké rušení, jinak pak zkontrolovat altík.

edit: jako M@rty :D
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

octan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 13.05.2009 16:41
Bydliště: Zlín

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od octan »

U stojícího vozidla dává přesně co má, ať už bez světel, nebo s nimi a za jízdy z kopce se zařazeným stupněm to nezjistím, protože manželka odmítá seděl za jízdy na motoru a držet multimetr na baterce.
V jednom elektroservisu mi řekli, že je v mém případě problém v tom, že mám inteligentní dobíjení, které dobíjí co je potřeba a pokud takže při jízdě jak jsem ji popsal nepotřebuje auto téměř žádnou elektriku a alternátor se hodí do úsporného módu a začne dávat třeba jen 13,5 voltu a proto světla zhasnou, protože potřebují 14 voltů. Je to možné?
Naposledy upravil(a) octan dne 19.09.2013 09:22, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od michall »

Dej si delší kablíky k multimetru :D
Že se světla vypnou při 13,5V považuji za chybu, měly by se vypnout až při vypnutí motoru. Při náhodném "chcípnutí" motoru, by podle mě měly zůstat svítit.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

octan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 13.05.2009 16:41
Bydliště: Zlín

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od octan »

Nevypnou hned, trvá jim to 8 sekund. Jsou natvrdo zapojené na baterku, takže do nich jde pořád 12 voltů..... nastartuju, jde do nich 14,4 a rosvítí se, vypnu motor jde do nich 12 voltů a zhasnou.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od michall »

Takže se rozsvěcí podle napětí, ale mají nastavenou trochu vyšší mez. Takže buďto poladit (pokud to jde) nebo dát jiný nebo se smířit se stávajícím stavem nebo k nim dát DC/DC měnič na 14,4V nebo ... ???
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

octan
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 13.05.2009 16:41
Bydliště: Zlín

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od octan »

No, ještě pro klid koupím Voltmetr do zapalovače, ať teda vidím, co to dává při jakém režimu jízdy.

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od smolda »

Pak je tu ale ještě možnost předělat rozsvěcení světel přes relátko, který by ti spínal signál z čidla tlaku oleje. Je to o něco spolehlivější, než rozsvěcení světel na základě nárůstu napětí na baterce.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5721
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení

Příspěvek od michall »

Ale není, mám to v autě, na Hornetovi, Piaggiu a dalších a šlape to. Jenže u mě to zůstane svítít i při poklesu napětí, napájené je to z pinu 6 na přepínači světel, příp. na obdobě sv.15, tj. za klíčkem.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“