ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
- vikino1
- Jezdec
- Příspěvky: 200
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: SK-TO
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Tu máš tie schémy prvá je do r. 1997 a druhá od 1998
- pistahufnagl
- VWjunior
- Příspěvky: 1725
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Královéhradecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Nevíte co by s tím mohlo být??
Startoval jsem přes kabely a přetočily se mi oba budíky a ručičky zůstaly u zarážky, ale z druhé strany.
Při žhavení se odlepí o cca 20 stupňů proti směru hodinových ručiček, po nastartování se poslušně vrátí k zarážce - z opačné, než běžné strany.
Ne že bych to nějak potřeboval, ono už tam stejně moc věcí nefunguje, ale občas řídí i manželka, tak aby ji nechytli za nepovolenou minimální rychlost.
Startoval jsem přes kabely a přetočily se mi oba budíky a ručičky zůstaly u zarážky, ale z druhé strany.
Při žhavení se odlepí o cca 20 stupňů proti směru hodinových ručiček, po nastartování se poslušně vrátí k zarážce - z opačné, než běžné strany.
Ne že bych to nějak potřeboval, ono už tam stejně moc věcí nefunguje, ale občas řídí i manželka, tak aby ji nechytli za nepovolenou minimální rychlost.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 21.09.2013 15:38
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Zdravím všechny,
prosím o radu co by mohlo způsobovat následující.
Při měření na baterce se zdá být vše v pořádku v plné zátěži na volnoběh tam je nějakých 12,7V bez zátěže 14,3V .
Ale všimnul jsem si že bez rozdílu zda jsou zapnuté spotřebiče mi osciluje osvětlení vnitřní, venkovní, palubní deska no prostě vše. Nevíte co by to mohlo dělat?
Nemá nato vliv ani teplota motoru, zátěž, prostě to pořád osciluje. Docela mě to štve a elektronice v autě to asi taky nebude dělat moc dobře. Altík je Bosch 120A.
Díky za rady
prosím o radu co by mohlo způsobovat následující.
Při měření na baterce se zdá být vše v pořádku v plné zátěži na volnoběh tam je nějakých 12,7V bez zátěže 14,3V .
Ale všimnul jsem si že bez rozdílu zda jsou zapnuté spotřebiče mi osciluje osvětlení vnitřní, venkovní, palubní deska no prostě vše. Nevíte co by to mohlo dělat?
Nemá nato vliv ani teplota motoru, zátěž, prostě to pořád osciluje. Docela mě to štve a elektronice v autě to asi taky nebude dělat moc dobře. Altík je Bosch 120A.
Díky za rady
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Může to dělat poškozená dioda v usměrňovači (regulátoru), nebo vadné vinutí. Blikání je důsledek nedokonale vyhlazeného napětí. Teoreticky to může dělat i slabší akumulátor, který plní i funkci "kondenzátoru", ale pokud auto startuje, tak to nebude ono. Najdi si někoho, kdo má zkušební stolici na altíky, a ať ti to oměří (musí tomu taky samozřejmě rozumět).
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Ahoj kluci, taky mi blbne napětí bez ohledu na režim(jízda, stojící...).
Všiml jsem si toho při jízdě v mlze, kdy světla viditelně pohasínala(rozuměj slábla).
Na voltmetru se napětí pohybuje mezi 13,4 a 13,9 a různě to skáče.
Mám podezření na regulátor - což by bylo i nejsnazší jej vyměnit(bez demontáže alternátoru).
Nebo se mám rovnou pustit i do výměny uhlíků?
Díky za rady
Všiml jsem si toho při jízdě v mlze, kdy světla viditelně pohasínala(rozuměj slábla).
Na voltmetru se napětí pohybuje mezi 13,4 a 13,9 a různě to skáče.
Mám podezření na regulátor - což by bylo i nejsnazší jej vyměnit(bez demontáže alternátoru).
Nebo se mám rovnou pustit i do výměny uhlíků?
Díky za rady
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Nevím jak u tvého, ale u mě se samotný uhlíky vyměnit nedaly. Každopádně bych začal přeměřením altíku u někoho na stolici (pokud teda nemáš sám) a vyloučením nebo potvrzením závady v altíku. Pokles napětí může být normální podle zapnutých spotřebičů - ohřev okna, topení, bufík, ohřev sedaček, ...
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 22.02.2010 10:23
- Bydliště: Banská Bystrica, SR
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Dnes som sedel v aute dlhšie, motor vypnutý, kontrolka dobíjania /baterka svietila/. Zrazu som si všimol, že kontrolka začala divne blikať, potom nesvietila potom začala normálne svietiť. Popri tom išlo z poistkovej skrinky pekne cvakanie relatka...
Je nejaké rele prepojene s touto kontrolkou?
diiky
ps: auto v podpise
Je nejaké rele prepojene s touto kontrolkou?
diiky
ps: auto v podpise
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Kontrolka jde na alík. Pokud slyšíš cvakání, pak bych se zaměřil na špatný kontakt. Ten může být ovšem kdekoli, vč. kostření. Těžko radit, to je tak vzít měřák do ruky a hledat.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Řidič
- Příspěvky: 138
- Registrován: 22.02.2010 10:23
- Bydliště: Banská Bystrica, SR
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Rozumiem... len mi prišla divná spojitosť "cvakania /ako ked relé cvakne/" a blikania tej kontrolky... plus to cvakanie bolo intenzívne /rozumej rýchle/ ako ked relé blbne... a aj to išlo z poistkovej skrinky
takže tam je asi nejaká spojitosť
takže tam je asi nejaká spojitosť
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 20.07.2010 20:46
špatné dobijí.
Ahoj kluci.
Chci poprosit o radu. Kamarád má Sharana rok 2002 85kw. Jednou jel do práce a z práce už neodjel. Nastartoval to přes kabely. druhý den auto normálně chytlo. Na diagnostice ukazovalo dobijení 12.8V - 13V. Po demontáži regulátoru uhlíky KO a projetá kotva. Rozhodl se tedy pro nový - repliku. Po nastartování však s novým alternátorem dává pouze 13,3V
Dneska dokonce cestou do práce se 3 x rozvítila kontolka dobijení a auto do dílny. Baterka se celý den dobíjela ale stále není dle nabíječky nabitá. Může to třeba dělat baterka? Nebo je špatný i nový alternátor?
dále se chci zeptat zda na 2 pinovém konektoru co je na altíku lze něco naměřit. Jinak altík je 120A.
Moc děkuji za pomoc.
Jinak jsem zde na foru hledal a konkrétní tuhle závadu jsem nenašel.
Chci poprosit o radu. Kamarád má Sharana rok 2002 85kw. Jednou jel do práce a z práce už neodjel. Nastartoval to přes kabely. druhý den auto normálně chytlo. Na diagnostice ukazovalo dobijení 12.8V - 13V. Po demontáži regulátoru uhlíky KO a projetá kotva. Rozhodl se tedy pro nový - repliku. Po nastartování však s novým alternátorem dává pouze 13,3V
Dneska dokonce cestou do práce se 3 x rozvítila kontolka dobijení a auto do dílny. Baterka se celý den dobíjela ale stále není dle nabíječky nabitá. Může to třeba dělat baterka? Nebo je špatný i nový alternátor?
dále se chci zeptat zda na 2 pinovém konektoru co je na altíku lze něco naměřit. Jinak altík je 120A.
Moc děkuji za pomoc.
Jinak jsem zde na foru hledal a konkrétní tuhle závadu jsem nenašel.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Že jsi závadu/řešení nenašel není důvod k založení nového vlákna.
Tedy k věci - je potřeba lokalizovat závadu, tj. vyzkoušet jednotlivé prvky.
Baterka - je skutečně nabitá? Nech si jí někde otestovat (ideálně někdo s měřákem, ne v krámě, tam bude nejspíš výsledek KO). V klidu by měla mít dejme tomu 12,6V, samozřejmě ne hned po nabíjení nebo odstavení auta. Pokud máš "hloupou" nabíječku a napětí na baterce po připojení nabíječky hned vyletí třeba na 15V, tak to signalizuje ne úplně dobrý stav.
Altík - bez nějaké větší zátěže by měl dávat dejme tomu min. 13,5V, 13,8V a víc. I při zátěži by to nemělo klesat o moc dolu. I nový může být vadný.
Vodiče - zkontroluj stav všech spojů (altík, pojistkovka v motoru, ukostření altíku, přívody k baterce).
Tedy k věci - je potřeba lokalizovat závadu, tj. vyzkoušet jednotlivé prvky.
Baterka - je skutečně nabitá? Nech si jí někde otestovat (ideálně někdo s měřákem, ne v krámě, tam bude nejspíš výsledek KO). V klidu by měla mít dejme tomu 12,6V, samozřejmě ne hned po nabíjení nebo odstavení auta. Pokud máš "hloupou" nabíječku a napětí na baterce po připojení nabíječky hned vyletí třeba na 15V, tak to signalizuje ne úplně dobrý stav.
Altík - bez nějaké větší zátěže by měl dávat dejme tomu min. 13,5V, 13,8V a víc. I při zátěži by to nemělo klesat o moc dolu. I nový může být vadný.
Vodiče - zkontroluj stav všech spojů (altík, pojistkovka v motoru, ukostření altíku, přívody k baterce).
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 20.07.2010 20:46
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Díky moc. byla to špatná kostra na motoru. ted auto startuje jak za mlada a dobijí 14,2V a pod plnou zátěží včetně veškerého vyhřívání 13,6V
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.02.2017 11:08
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Zdar pánové. To samé jsem psal i na FB SAG.
Od zimy co mam sharana mam problémy s baterkou... Ta s kterou sem auto koupil se mi nezdála a byla i dost malá, tak jsem tam dal starou baterku co jsem měl v traktoru, 100Ah a ta klekla asi za 14 dní. Mohla být KO. Dal jsem tam tedy baterku co je na foto, je odhadem stará tak 3roky a je ze sprintera, odstavený byl asi měsíc, nemělo by jí nic být. Je to Varta silver 100Ah. zase průběžně problém, stačilo nechat hodinu otevřený dveře a nenatočil jsem. Pokud ale s autem jezdim i krátký vzdálenosti, startuje. Dobijení se zdá být v poho, 14 až 14,1V i na volnoběh. Napětí na baterce 12,5V, po zapnutí klíčku padne těsně pod 12, při startu na 10 (měřeno digitálem, možná jde i kousek níž ale to digitál nestihne). Měřil jsem tedy ještě proud... Při zamčenym autě 0,15A, Po odemknutí a otevření dveří přez 3A, po zapnutí klíčku (bez žhavení) při rozsvícených lampičkách vevnitř cca 10A. Nežere tam něco moc? že by to auto ty baterky ničilo... Je taky možný že je i tahle baterka v kopru. Všechno měřeno při plně nabitý baterce (bylo to celý den na nabiječce). Jinak pro doplnění mam v autě 2 baterky, druhá napájí zásuvky zapalovače (obě) a bufíka, ale podle měření jí to začne dobíjet až po nastartování motoru, a to jen pozvolna, protože jí chvíli trvá než se dostane na 14V. Po chcípnutí motoru se zase odpojí. Nějaké nápady?
Od zimy co mam sharana mam problémy s baterkou... Ta s kterou sem auto koupil se mi nezdála a byla i dost malá, tak jsem tam dal starou baterku co jsem měl v traktoru, 100Ah a ta klekla asi za 14 dní. Mohla být KO. Dal jsem tam tedy baterku co je na foto, je odhadem stará tak 3roky a je ze sprintera, odstavený byl asi měsíc, nemělo by jí nic být. Je to Varta silver 100Ah. zase průběžně problém, stačilo nechat hodinu otevřený dveře a nenatočil jsem. Pokud ale s autem jezdim i krátký vzdálenosti, startuje. Dobijení se zdá být v poho, 14 až 14,1V i na volnoběh. Napětí na baterce 12,5V, po zapnutí klíčku padne těsně pod 12, při startu na 10 (měřeno digitálem, možná jde i kousek níž ale to digitál nestihne). Měřil jsem tedy ještě proud... Při zamčenym autě 0,15A, Po odemknutí a otevření dveří přez 3A, po zapnutí klíčku (bez žhavení) při rozsvícených lampičkách vevnitř cca 10A. Nežere tam něco moc? že by to auto ty baterky ničilo... Je taky možný že je i tahle baterka v kopru. Všechno měřeno při plně nabitý baterce (bylo to celý den na nabiječce). Jinak pro doplnění mam v autě 2 baterky, druhá napájí zásuvky zapalovače (obě) a bufíka, ale podle měření jí to začne dobíjet až po nastartování motoru, a to jen pozvolna, protože jí chvíli trvá než se dostane na 14V. Po chcípnutí motoru se zase odpojí. Nějaké nápady?
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5721
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
No ono základ je najít příčinu tohoto stavu. Píšeš o otevřených dveřích, tzn. svítí interier, což je necelých 6A (viz tady http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1019589#p1019589" onclick="window.open(this.href);return false; ). Pak je potřeba si být jistý, že akumulátor je skutečně OK, ne jen že prošel nabíjením a že "vypadá dobře". Podobně je to i s altíkem. Dál píšeš, že v klidu je odběr asi 0,15A, kdy toto bylo měřeno? Je potřeba auto zamknout a nechat ho "uležet", aby usnuly všechny jednotky. Hokej může dělat třeba špatně zapojené rádio, zkratované vodiče v průchodkách, elekronika okna (snaží se ho dovírat), poškozené diody v altíku, ... Hodně info je i tady http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=58970" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 9
- Registrován: 01.02.2017 11:08
Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
Jo dík. Když tak pročítám ty další vlákna, připadá mi že odběr mám cca v pořádku. Ještě změřim co to dělá chvíli po zamčení a uvidíme. Ale já nemám problém když auto nejezdí, může stát 14 dní a v pohodě, spíš ty rozsvícený světýlka vevnitř nebo rádio delší dobu je problém. Podle toho spíš usuzuju že zase padla baterka. zajedu v týdnu k elektrikářovi ať mi to změří na zátěžáku, ten doma nemam. Rádio si nemyslim, je tam originál. Možná mam v některých lampičkách nandaný 10W žárovky místo 5W, měl jsem je v jedný krabičce, to by mohlo taky být znát. Může být horší altík i když napětí dává dobrý? (14,1) Ještě zkontroluju průchodky ve dveřích, u zadních nestahovalo okno tak jsem tam kouknul a bylo tam přetrhlejch asi 5 drátů, tak jsem to opravil ale na další nebyl čas, tam by to někde mohlo trochu zkratovat.....