Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 294 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 13.11.2008 21:45 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.07.2008

Příspěvky:

472

Bydliště:

Ostrava / Karviná / Brušperk

Toz dikes synci za utvrzeni, tuz to tak zrobim a bude... :D

_________________
Obrázek

_________________
VW Sharan II 1,9 TDi 85 kW - žabák 4Motion; Opel Meriva 1,4 Turbo 88 kW.


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 10.01.2009 15:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3804

Už přes dva týdny pozoruju divný jakoby šustivý zvuk z motorového prostoru, hlavně při volnoběhu - jako když je suché ložisko. Včera jsem se tedy jal odhaliti závadu. Měl jsem podezření na kladku drážkového řemenu, ale mýlil jsem se - porucha byla v ložisku alternátoru (zadním).

Alternátor jsem demontoval z vozu a celkem jednoduchým způsobem rozebral (zadní plastový kryt drží tři malé samořezné šroubky s křížovou hlavou, regulátor na dvou šroubcích a pak už jen čtyři šrouby M5 a altík byl napůl).

Zadní ložisko bylo tak v hájíčku, že mělo snahu se protáčet v obalu (ještě že je mezi ložiskem a obalem plastový mezikus - to bylo to šustění).

Řekl jsem si, že když už to mám na stole, bude dobré vyměnit hned obě ložiska a bude zas na 200.000 km pokoj. Jenže problém je s demontáží volnoběžkové řemenice, protože k tomu je třeba mít speciální klíč (jinak nemáte šanci). A ten v pátek pozdě večer nikde neseženu, ani dnes v celé Třebíči autoelektrikáři prostě nedělají (asi jim pojem pracovní sobota nic neříká :wink: ), tak musím počkat do pondělí.

Jaká hrůza - v pondělí musím do práce a z práce pěšky !!!!! Ale hned asi 300 m od místa, kde dělám je autoelektrikář, tak k němu skočím cestou z práce, ať mi tu řemenici demontuje a aby neřekl, že ze mě nic nemá, koupím si u něj hned ta ložiska (ať je nemusím pěšky shánět po všech čertech). Pak to doma složím a bude zas na léta pokoj. To zadní ložisko je klasické 6203 a to přední bude něco podobného, asi 6303 (možná o chlup větší, ještě nevím).

Mimochodem ta kladka drážkového řemenu taky malinko šustila, ale povedlo se mi bezvadně otevřít ucpávku jejího ložiska a namazat. Tak dá snad pokoj. A kdyby nedala, nechám si novou kladku vytočit na soustruhu ze silonu a vrazím tam ložisko, třeba 6002 nebo něco podobného, protože dávat za kousek kulatého plastu s ložiskem 1500 Kč se mi tedy určitě nechce.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 12.01.2009 19:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3804

Takže operace se zdařila, alternátor jede jako za mlada.

Výměna ložisek je práce na dvacet minut (když vám předtím někdo pomocí speciálního klíče demontuje řemenici). Jedno ložisko 6203 2RS a jedno ložisko 6303 2RS = součtem 116 Kč (což je very good price) a je po problému. Žádné šustění, jen sladké dieselovské ťukání.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 01.02.2009 20:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1000

Bydliště:

3nec

Marku, myslíš že budu mít stejný typ altíku na slabším motoru? nebo jich bylo více typů? začala mi svítit kontrolka dobíjení a mám podezření na uhlíky, teda doufám v to. dají se uhlíky sehnat běžně v obchodě? s altíkem jsem ještě neměl nic dočinění a když ho rozeberu tak bych taky udělal celkovou údržbu, teda pokud ho nebudu muset vyměnit celý :?

_________________
Sharan TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 15.02.2009 02:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1000

Bydliště:

3nec

tak mám opravený nedobíjející alternátor, satčila výměna uhlíků, byly sjeté "na padrť", v mém případě byla ložiska v dobrém stavu (bez vůle a hluku).......uhlíky jsem objednal v moto obchodě za 85korun přímo do mého altíku podle čísla, napíšu zde postup na Sharan (Alhambra,Galaxy) 1 TDI, protože jsem takový postup zde hledal marně, každý jen píše, opravil jsem, vyměnil jsem, ale nikdo jak, a jelikož jsem dělal s alternátorem poprvé, musel jsem dost bádat a improvizovat co a jak, tak doufám že to někomu pomůže ušetřit čas a peníze

postup opravy:

vercajk
- střední křížový šroubovák
- sikovky
- klíč gola a eskový 13
- klíč 10
- monterpáka na napínací kladku
- tenký nožík nebo rýsovací jehlu na destrukci starých uhlíků
- vrtačka
- vrták 1,5 až 2mm
- pinzeta
- elektropájka + příslušenství


demontáž alternátoru a regulátoru
- odpojit mínus od baterky
- vyjmout pružnou (gumo-molitanovou) trubku spojující vyústění filtrboxu a vyústění do masky
- demontovat vzduchový filtrbox - odpojit kontakt váhy vzduchu, uvolnit objímku na potrubí za airboxem - siko kleště, vyjmout box
- odpojit konektor na světlometu - je z boku (dost překáží)
- dlouhým tenkým a pevným předmětem (použil jsem opravdu veliký šroubovák) se zapřeme jeho koncem o napínací kladku (je zhruba pod alternátorem na stejném řemeni) a prostředkem o řemeničku altrnátoru a zapáčíme abychom uvolnili řemen, který sejmeme (stačí s napínací kladky a řemenice altíku)
- demontovat napínací kladku klíčem 13 (překáží k přístupu ke šroubu altíku)
- odšroubovat dva upevňovací šrouby alternátoru - klíč 13
- vyjmout alternátor z motoru, ale nesnažte se ho vyjmout úplně z auta, stačí ho natočíit pravou stranou nahoru v motorovém prostoru (bez demontáže dalších součástí nešel vyjmout úplně)
- odpojit konektor, odšroubovat kabel z altíku - klíč 10 a 13
- odšroubovat 3 samořezné šroubky na plastovém krytu a sejmout jej - střední křížový šroubovák
- odšroubovat keramický držák uhlíků s regulátorem (bílý viz. foto) - střední křížový šroubovák


výměna uhlíků
- zbavte se zbytků starého uhlíku něčím špičatým, nesmíte však poškodit keramické vodítko, uhlíky jsou křehké a s trochou trpělivosti jdou postupně vydrolit až vám zůstaně jen drátek, vyjměte a zkontrolujte pružinku
- vrtačkou s vrtákem ideálně 1.5mm (max 2mm) odvrtejte starý kablík uhlíku až odpadne, musíte provrtat skrz a hezky do středu (nejde odpájět, je ztlačený)
- navlékněte původní pružinku na kablík nového uhlíku a protáhněte jeho prodloužený drátek do vrtaného otvoru
- tahejte (třeba pinzetou) za prostrčený kablík až se uhlík zasune tak 3-4mm do vodítka (zhruba aby se zakryl kablík vedoucí do uhlíku)
- v této poloze přiletujte pájkou prostrčený kablík a odstřihněte zbytek
- druhý uhlík stejně
- vyzkoušejte jestli se volně pohybují a nedrhnou


namontujte vše zpět, kontrolka by měla zhasnout po nastartování, v mém případě se tak stalo, přeji hodně štěstí 8)


Přílohy:
Poznámka: takto stačí otočit alternátor pro demontáž regulátoru
manipulacni_poloha_alt.jpg
manipulacni_poloha_alt.jpg (80.57 KiB) Zobrazeno 1628 krát

Poznámka: regulátror s novými uhlíky
regulator_s_uhliky.jpg
regulator_s_uhliky.jpg (78.19 KiB) Zobrazeno 1632 krát


_________________
Sharan TDI
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 15.02.2009 09:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.07.2008

Příspěvky:

638

Bydliště:

Frenštát p.R.

Chlape, ty mi jdeš jak na zavolanou. Včera jsem nastartoval, ale po 10 minutovém hrabání z parkoviště jsem zjistil že mi v autě nic nefunguje. Osvětlení interiéru a vyhřívání okna bych přežil ale že mi nejely ani blinkry mě trochu poděsilo. Na přístrojovce svítila ruční brzda, tak jsem to raději otočil zpátky domů. Chcípnul jsem a už jsem nenastartoval - všecko pohaslo a startér ani necvaknul. Kontrola baterie ukázala, že to nedobíjí. Ale kontrolka dobíjení nesvítila!

Jak to čtu, asi se do altíku pustím vlastnoručně, když je to taková brnkačka.

_________________
Parkovací senzory se slevou Nově i kamery.
Galaxy Fotky
Elektronická cigareta

_________________
Ford Galaxy 3, 2007, 2.0 TCDi, 103kW, Zlatostříbrná Platinum. Jupííííí :-D


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 15.02.2009 10:52 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1000

Bydliště:

3nec

nejdříve zkus jen nabít baterku a zkontrolovat řemen, a proměřit nabíjení

_________________
Sharan TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 15.02.2009 12:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.07.2008

Příspěvky:

638

Bydliště:

Frenštát p.R.

Baterka dobita, nastartovalo, elektrika v kabině fungovala bez problému. Dobíjení nedobíjí ani když to vytočím do otáček. Altík se kroutí, kontrolka dobíjení normálně zhasne (!!!), ale napětí na baterce nestoupne. Tak ho budu muset vyšprtat na světlo boží a zkontrolovat uhlíky a konektory. Trochu jsem v pátek blbnul na zasněženém parkovišti, tak se možná někde něco uklepalo.

_________________
Parkovací senzory se slevou Nově i kamery.
Galaxy Fotky
Elektronická cigareta

_________________
Ford Galaxy 3, 2007, 2.0 TCDi, 103kW, Zlatostříbrná Platinum. Jupííííí :-D


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 15.02.2009 21:42 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.07.2008

Příspěvky:

638

Bydliště:

Frenštát p.R.

VAG (díky PERY!!!) neukázal nic podstatného, pouze:
Adresa 03 -------------------------------------------------------
Řídící jednotka: 7M3 907 379 G
Komponent: ABS FRONT MK25 0102
Kódování: 0007689
Opravna #: WSC 00020
1 Nalezeny chyby:
00668 - Palub.napeti: sv.30
008 - nesmyslny signal - Sporadicky

Po otevření motoru bylo vadné místo diagnostikováno. Spálená pásková pojistka vedle baterky. Bohužel jsem neměl foťák. Oproti jedničce byla ta pojistkovka předělána, tak aspoň tento obrázek ukradený z Jak Na To.
Příloha:
Vyhořelo.jpg
Vyhořelo.jpg (39.97 KiB) Zobrazeno 1621 krát



Nevíte, kam vede ten první kabel, nejtlustší a nejblíž baterce? Domnívám se, zda to není kabel od altíku, to by vysvětlovalo že kontrolka dobíjení zhasla a přitom auto nedobíjelo.

Anebo by to mohlo souviset se světly? Mám nedávno montované xenony.

_________________
Parkovací senzory se slevou Nově i kamery.
Galaxy Fotky
Elektronická cigareta

_________________
Ford Galaxy 3, 2007, 2.0 TCDi, 103kW, Zlatostříbrná Platinum. Jupííííí :-D


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 15.02.2009 23:14 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3913

Bydliště:

Trnava

Ten hruby kabel 25mm cierny ide na Alternator a starter (B+). Poistka 150 A pozicia 5


S tymi xenonmi to urcite suvis nema.

Příloha:
P1030510.JPG
P1030510.JPG (124.93 KiB) Zobrazeno 1646 krát




Pozicia 5 Alternator 150 A
Pozicia 4 Interier 110A
Pozicia 3 Vetrák chladica mototora 40 alebo 60 A v zavislosti od motora
Pozicia 2 Druhý vetrák chladica motora 40 A vyskytuje sa v zavislosti od motora
Pozicia 1 Zhavice

male poistky 30A zelene ABS
3A mala poistka - napajanie centralnej elektroniky

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 16.02.2009 00:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

16.07.2008

Příspěvky:

638

Bydliště:

Frenštát p.R.

Díky Jožko, jsi génius. Už jsem po ní vyhlásil pátrání u vrakárníka na sousedním fóru.

_________________
Parkovací senzory se slevou Nově i kamery.
Galaxy Fotky
Elektronická cigareta

_________________
Ford Galaxy 3, 2007, 2.0 TCDi, 103kW, Zlatostříbrná Platinum. Jupííííí :-D


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 16.05.2009 12:47 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.02.2008

Příspěvky:

400

Bydliště:

okr. Benešov

Nazdar chlapi, tak mám asi v háji altík. Rozsvítila se kontrolka baterie - dobíjení. Mám na Vás dotaz: nevíte, jaké má být napětí na buzení (či jak se to jmenuje)?

DOPLNĚNÍ:
Tak buzení to neni. Měl jsem asi pekelně tvrdý uhlík, protože mi vysoustružil drážku na zběrači. Viz foto.
A dostat altík ven, aniž bych rozpojoval hadice na vodu je docela umění. Jak ježek v kleci. Nakonec zvítězila hrubá síla :D


Přílohy:
rotor.jpg
rotor.jpg (113.33 KiB) Zobrazeno 1618 krát

uhlíky.jpg
uhlíky.jpg (92.45 KiB) Zobrazeno 1611 krát


_________________
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 20.05.2009 22:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.02.2008

Příspěvky:

400

Bydliště:

okr. Benešov

Tak mám snad opraveno. Nový rotor, regulátor s uhlíkama a ložiska.
Cena: 5500,-
Zítra ho šoupnu do auta a už se zase svezu :D

_________________
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 24.05.2009 20:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

1000

Bydliště:

3nec

já tam měl drážku taky stejnou, vyměnil jsem jen uhlíky, altík jsem jen povolil abych ho otočil a dostal z něj kryt a regulátor

_________________
Sharan TDI


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: ELEKTRO, DOBÍJENÍ: kontrolky a ost., kolem dobíjení
PříspěvekNapsal: 28.07.2009 07:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

938

Bydliště:

Český Krumlov

Ahoj lidi,nastal mi problém.Včera jsem zjistil,že mi nějakým záhadným způsobem začal přebíjet altík.Koukal sem na rafičku voltmetru na budíkách a vyjelo mi to až někam na 14.5 voltu,tak sem to zkusil na magicaru a opravdu takovýhle hodnoty.Zajímaví je,že to chvilku přebíjí,pak je to v pohodě a zase to přebíjí,otáčky motoru na to nemaj vliv,

_________________
Seat Alhambra 2.0 TDI, 103 kW rok 2007


Nahoru
 ICQ   Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 294 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Skul a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group